Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nagyvas-cserkészés

2008.01.20. 03:23 :: Hamster

Amikor ezeket a sorokat elkezdem összerakni, még csak pár perce van, hogy az ukránok óriás teherszállítója, az Antonov 225-ös "Mrija" (nem, nem "Mriya", mivel magyarban a nem ipszilonnal írjuk át a cirillből a "я" betűt) elmorgott Buda felett. Messze nem ez volt a leghangosabb távozó repülőgép, ami valaha elhagyta Ferihegyet, és ez azért elég dicséretes ahhoz képest, hogy a világ lenehezebb repülőgépéről beszélünk, mely persze most nem volt teljesen megterhelve, de azért igen combos tonnákat cipelt magával.

Eleinte csak a repmániások adogatták egymás közt a hírt, miszerint idejön ez a hatalmas jószág, aztán egy igen népszerű reggeli rádióműsorban is beszámoltak róla, ami miatt hirtelen úgy divatba jött a repülőgépnézés, mint legutoljára talán akkor, amikor először Ferihegyen járt a "lökhajtásos" Caravelle. Ami persze nem baj, hiszen ez ezerszer értelmesebb szórakozás, mint a legtöbb trendi dolog :)

Ugyanekkor ez azt is jelentette, hogy a fentebbi látvánnyal szembesültünk péntek délután, amikor Almár Ákos barátommal ki akartunk menni a senki földjére, jobban mondva az újabbik ferihegyi futópálya várostól felőli végébe. Még feljutottunk a földút lehajtójára (öt perccel később már ez se ment volna), de továbbmenni nem tudtunk. Igaz, a jobboldali képen látható dagonyát látva nem is akartunk. Annál nagyobb volt a megdöbbenésem, amikor megtudtam, hogy kicsit korábban száznál több autó átkelt ezen a sártengeren, és csak minden ötödik akadt el, amikor este ugyanitt ki akart jönni. A jelek szerint nem voltunk eléggé megszállottak :)

Naszóval ott álltunk az út szélén, földvár... földtúrás felé félúton, és olyan köd volt, hogy a nem éppen 40W-os izzóval üzemelő pályafényekből csak egy tompa foltot láttunk a távolban. Éppen kezdett kellemesen lefagyni a talpam (tanulság: nem szabad vékony talpú cipőben sokáig hideg aszfalton állni), amikor jött a hír, hogy a masina két órát késni fog. Már épp kétségbe estünk volna, miszerint hogyan fogunk innen elmenni (mert ahhoz se voltunk elég megszállottak, hogy két órát szobrozzunk itt), amikor szerencsére más is a távozás mellett döntött, és így szabaddá tette előttünk az utat.

Úgy gondoltuk, hogy átmegyünk Ferihegy II. (2/A) teraszára, amit az illetékesek direkt a nagyvas érkezésének alkalmából nyitottak ki. Újabb döbbenet: ilyen sorbanállást én itt még nem láttam. Azért beálltunk, de öt perc múlva a hangosbemondó megosztotta velünk a friss információt, hogy a gép még a két órához képest is vagy másfelet késni fog. Nem tudom, a sorban álló többi ember mit gondolt magában, de mi inkább elhúztunk haza. Később derült ki, hogy jól tettük, mert csak másnap reggel érkezett meg az Antonov. Majdnem sajnálni kezdtem, hogy nem mentem ki, de kiderült, hogy olyan köd volt, hogy aki ott volt, az is inkább csak hallotta a masinát, mint látta.

Azért kora délután csak kimentünk, és még pont volt elég fény ahhoz, hogy lássuk a nagy fehér bálnát a pálya melletti egyik fordulóponton. Az orra fel volt nyitva, és a részletek is jól kivehetők voltak (illetlen módon a fenekét mutatta nekünk). A méret is jól sejthető volt, tessék csak megnézni az embereket körülötte! Persze halandónak közel menni nem lehetett: az csak a sajtónak jár, akik amúgy akkora hülyeségeket írtak le a gép kapcsán, hogy csak na; még olyan is volt, aki tegnap leadta, hogy a gép leszállt, miközben akkor még Kijevben volt. Vállalom, hogy csak az irígység beszél belőlem, de biztos van még olyan ember rajtam kívül, akinek évtizedek óta ez a mániája, mégis kimarad a jóból, miközben egy csomó bohóc ott fotóztatja magát - olyanok, akik két nappal korábban még azt se tudták, mi az, hogy teherszállító repülőgép... Remélem, ha legközelebb ilyen masina jön, legalább valami körbebuszozásos-nemkiszállós-deazértfotózós megtekintésre be lehet fizetni. Ha már nem lehetek kiválasztott, legalább kicsit közelebbről meg szeretném nézni :)

Szóval ennyi jutott nekünk, meg a felszálló gép dübörgése az erkélyről hallgatva - és így is baromi klassz volt! Jim barátom bátrabb volt, ő a felszállás tervezett idejére kiment az estébe, a kerítés mellé. Száz szónak egy a vége, de a futópályának kettő is van, úgyhogy kétségbeesetten hívogatott, hogy a neten mit mondanak, merre száll fel a gép. (Az Index fórumának ezen a két napon a "Mikor, milyen vas érkezik?" c. topicja volt az egyik legforgalmasabb, tehát a jelek szerint más is kíváncsi volt ugyanezekre az információkra.) És ahogy Murphy szerint lenni szokott, a felszállás előtti negyed óráig azt hittük, hogy szegény Jim rossz végen van. Aztán kiderült, hogy mégsem, úgyhogy a felszállást a lehető legközelebbről élte meg. Lelkendezett is utána a telefonba, én meg csendben irigyeltem. Dehát végülis én voltam olyan lusta, hogy nem indultam el  - a hideg estébe, a városnak szó szerint másik végébe, a bizonytalanságba, a sárba - asszem öregszem ;)

Egyébként nagy dícséret jár a ferihegyi reptér üzemeltetőjének, egyrészt a reptéri terasz megnyitásáért (mert zárva szokott ilyenkor lenni), másrészt hogy az érdeklődőket folyamatosan tájékoztatták, mire várhatnak (már amennyire tudni lehetett, hiszen nem ők döntötték el, hogy mikor indul el a nagyvas Kijevből) - úgy a terminálon, mint kint a kerítés mellett. Nagyon remélem, hogy látták, micsoda érdeklődés volt, és egyszer berendeznek valami rendesen megközelíthető kilátódombot a pálya végébe, és a teraszt is "spotter"-barátra csinálják meg. Illetve igazán kinyithatnák Ferihegy I. teraszát is, mert amióta a fapadosok oda járnak, klassz dolgokat lehetne ott is látni.

16 komment

Címkék: repülés ferihegy repülőgép an225

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr14304025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"az Antonov 225-ös "Mrija" (nem, nem "Mriya", mivel magyarban a nem ipszilonnal írjuk át a cirillből a "я" betűt)"

ha már ilyen jól kioktatod a népeket a helyesírásról (amiben persze igazad van) utána a dicsért ne írd hosszú í-vel.
Én Gent hülyítettem be, hogy menjünk ki fényképezni. Péntek reggel, munkába menet még bepakoltam a kocsiba az állványt meg a kamerát, de amikor délután Gen fölvett a Nagyvárad téren, már ki se vettem a kocsiból. Láttam ugyanis, hogy az én felszerelésemmel, abban az időpontban, abban a ködben semmit nem fogunk fényképezni. Gen a profi cuccával még bizakodott. Azt azért elfogadta, hogy terepezni már nincs értelme, így egyből a 2A teraszt céloztuk meg. Beálltunk a sorba, aztán én elmentem a mosdóba, de amikor visszaértem Genhez, még mindig ugyanott állt. Ekkor otthagytuk az egészet és kimentünk a terminálépület mellé, a kerítéshez. Ott jött a hír, hogy még fel sem szállt a gép Kijevből. Ekkor mondtunk le véglegesen a fotózásról. Tegnap már fel sem merült, hogy kimenjünk. Szerencsére kaptam képeket kiskockástól, aki ugye meglehetősen közelről tudott kattintgatni.
MH : Köszi, hogy szóltál, tényleg lehett volna kicsit messzebb az első hülyesírási hiba onnan :)
ZöPö: Én is csak olyan "dokument jeszty" jelleggel fotóztam, mert önálló fotóként értelmezhetetlenek ezek. Mondjuk én gyakorlatilag mindig csak úgy fotózok, az egy darab kép, ami tőlem fenn van az airliners.net-en, az is csak véletlenül ment át a rostán :)
Hams, azok az irigyelt újságírók jó része biztos utálta, hogy odaküldte őket a főnökük tudósítani. Persze, biztos volt köztük repülőmániás is, főleg a szaklapoktól.
Most ugye csodálkozom a látványon......mikor bezzeg katonáskodtam (1993)Kecskeméten,akkor nem becsültem a szállítógépek látványát és közeliségét.
Jó,ekkorát ott sem láttam volna,de a "kisebb" tesóját már akkor is jól megbámultuk.
Akkoriban is volt valami Mol történet,mert a cég oljkút-eloltó berendezéseit (T-34 alapra helyezett repülő hajtómű+víz) Kecskeméti hangárokban tárolták.
Ha kellett,"hasonló" masinák vitték a világ bármely pontjára.
Nem is volt olyan szar ez a katonaság....mondjuk rövidebb is elég lett volna....:-)
jazzcool : így még idegesítőbb a dolog... biztos lett volna tucatnyi lelkes gyerek, aki kimegy, és ír egy jobb cikket az újságírónak "négerként", ha odaadja a belépőjét :)
hamster: én csak repülni (utazni) szeretek, de 1995-1996 között része voltam a "Gripen-ügynek":-) egy év alatt ötször jártam Svédországban a SAAB vendégeként, volt, hogy C-130-as jött értünk a Ferihegyre, de országon belül is sokat repkedtünk azzal, meg a SAAB két kis (egyik asszem 50 a másik kb 80 személyes) utasszállító gépével, továbbá csodáltuk az országúton tankolásra leszálló Gripeneket stb. a csapatban mindig volt néhány megszállott, de a többség egy idő után már unta a monstre programokat. pályát kéne váltanod, miután az írás tényleg jól megy Neked:-)
Ezek szerint nem voltál kint Ferihegy 1-en, mikor az LH 747-200-as gépe (először a típus történetében) itt járt a nyolcvanas évek közepén. Még szerencse, hogy öt órával előbb kimentem. Így csak a korláthoz nyomás veszélye fenyegetett, de legalább tudtam használni papám Praktica gépét. Ez, azonban kutya füle volt a Red Arrows első látogatásához képest.
Jazzcool:"Hams, azok az irigyelt újságírók jó része biztos utálta, hogy odaküldte őket a főnökük tudósítani."

Az az újságíró csaj jut eszembe a 1031-es szállításakor, még az Üllői úti parkolóban, aki elkezdte cseszegetni a tűzoltókat, hogy na mikor emelik már a villamost, mert neki dolga van :-)))
sako: jaja, mi minden percét élveztük, ő meg már menekült volna:-)
"pályát kéne váltanod, miután az írás tényleg jól megy Neked:-
)"

Várom az ajánlatokat :)
stone pit(er): Azon tényleg nem voltam kint, a Red Arrowson viszont igen. Konkrétan kint az út szélén, a vasútvágányok mellett, mert csak odáig jutottunk kcosival :) De az más, az egy bemutatócsapat, ami produkálni jött, ez meg "csak" egy leszálló-felszálló gép volt.
Hamster, ne szerénykedj, nézd meg, aki a betonon volt, az se csinált jobb képet nálad:

sirrobinabator.blogspot.com/2008/01/fots-szerencsje-reloaded.html
ZöPö : Na ez az oldal, meg a képek is megerősítik, hogy gyakorlatilag mindenki ott volt bent, csak mi ketten nem :)
azért este amikor kitisztult az idő a másfél millás zd 90-250 is másképp muzsikált volna. :) Ott a ködben esőben viszont nem nagyon lehetett jobbat lőni..