Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A munkaszüneteltetés szünetében

2008.02.02. 11:04 :: Hamster

Az előző bejegyzés kommentjeiben írta valaki, hogy XY (nem politizálunk!) direkt leépíti a vasutat, hogy jóárasítva ((C) Szőke kapitány) el lehessen adni azt a haveroknak. Szerencsére utána rögtön többen is leírták azt, ami az én véleményem is: hogy ezt a vasutat senkinek nem kell kívülről, erőszakkal lerohasztania. Pont az a baja, hogy önjáró: a rendszerváltoztatgatás óta senki nem mert rendesen hozzányúlni! Mert sokan vannak, mert nagy felzúdulást keltene, ha sztrájkba kezdenének, stb. Pedig a 2000-es sztrájk óta lehet látni, hogy az ország nem áll le, ha a vasút leáll. És nem csak a "gonosz autóslobbi" miatt, hanem mert a vasútra már nem lehet számítani, és ezt sokan tudják! Aki pedig a piacról él, annak megbízható szállíttató kell, nem pedig olyan, amelyik két centi hó leesesése után félredobja a menetrendet, és hősiesen összesz*rja magát. Az országnak meg nem olyan vasúti cégre van szüksége, mely a nyilvánvaló működésképtelenség felé haladás közben nem hagyja racionalizálni magát, sőt, egyre és egyre csak több pénzt kér.

Vasutas fórumokon gyakran előfordul az az érv, hogy "bezzeg Baross Gábor idején hogy fejlődött az ország, és akkor hogy épültek a vasutak", és ez a múltkori "akinek nem tetszik a vasút, ne vonatozzon, de nekünk akkor is jár a több pénz" szereptévesztéshez hasonló logikai zavar. Például azért, mert akkor a vasút volt a legkorszerűbb közlekedési és szállítási eszköz, ma viszont már nem: csak egy a sok közül. Vannak esetek és körülmények, melyek fennállása esetén a leghatékonyabb, de más körülmények közt más a jobb.

Aki pedig nem tud mást, csak a környezetbarátságot szajkózni, az gondolkozzon el azon, hogy vajon hány millió köbméter földet kellene kitermelni a sínek alól, ha tiszta talajt akarnánk ott? Vasútállomások közelében olyan olajsár van a vágányoknál, ami minden, csak nem környezetbarátság. A féktuskók pora, a rosszul beállított dízelmotorok korma, a vasúti létesítmények körüli mocsok és szemét és így tovább - ezeket miért nem nézik? A mozdonyok által használt olaj más úton keletkezik, mint a kamioné? A zúzottkő a vágányok alá magától nő? A vasúthoz nem kell áram az erőművekből, az nem csap zajt, amikor megy? Észre kellene venni, hogy itt és most nem a svájci vasútról beszélünk, hanem a magyarról, a kettő közti különbség pedig sajnos nagyságrendi! Egy környezetbarát és hatékony vasút valóban kellene Magyarországnak, de nem feltétlenül mai méretében, a mai alapokon. Mert úgy, hogy semmin nem szabad változtatni, a svájciak se tudnának csodát csinálni (de még a Gyesev se). Szóval a környezetbarátság csak egy a körülmények közt, ami szállítási mód kiválasztásánál a döntéshez vezet. És lehet, hogy a gyártó -> kiindulási vasútállomás és cél vasútállomás -> vevő átrakodások és szállításokkal együtt már nem ez az aduász. 

És itt jegyzem meg: az utasbarát menetrend létrehozását nem "a politikai által odaültetett" fő-főnökök akadályozzák, hanem az ún. régi vasutasok. Azért miért nem sztrájkolt soha egy magyar vasutas se, hogy legyen jobb menetrend, és ezáltal több utas, ezáltal több bevétel (na jó: kisebb veszteség), ezáltal nagyobb fizetések? És azért, hogy az állam által a MÁV-nak adott többszáz milliárdos jóváírások és gyorssegélyek jó helyre kerüljenek, és ne hülyeségekre költsék őket? És a lassújelek ellen? És a zsebre dolgozó kalauzok ellen, akik miatt adott esetben nem is lehet tudni, hányan utaznak egy-egy vonaton? És az utasokat fogadó lehetetlen állapotok ellen? Hát a szolgáltatói szemlélettől mentes vasutasok ellen?

Vagy csak a saját munkahelyekért és pénzekért lehet sztrájkolni? Én megértem ezt - minden szentnek maga felé hajlik a keze - de akkor ne várja el tőlem senki, hogy szolidáris leszek velük. El kéne dönteni, hogy szociális foglalkoztatót tartunk fenn, vagy egy olyan vasutat, ami adott esetben annak is jó, aki nem dolgozik ott.

Addig is a kommentezésben megfáradt vasutasok számára ideteszem ezt a "szolgálati padot" - üljenek le, nehogy túlságosan elfáradjanak a harcban :)

28 komment

Címkék: kritika máv sztrájk vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr54321888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igen,van igazság abban,amit írsz.Talán ez lehet a kitörési pont:összefogás a vonalak korszerűsítéséért,a vontató - és vontatott járművek cseréjét megkezdeni-nem néhány tucatszám-.E cél érdekében a sztrájk talán még az utazóközönség szolidaritását is kivívná.De így...Év tizedek óta(nem politizálok)csak a leépülés,és a pénz hiányára való hivatkozás.
Íme a sztrájkkezelés amerikai módra:

local.blog.hu/2008/01/31/igy_is_lehet_egy_sztrajkot_kezelni

A magyar vasutasoknál is el tudnék képzelni egy ilyet...

Ahahaha szolgálati pad, vazz... a vasút a backdoor kommunikáció aranybányája.
Devecz nagyon jó dolgokat vezetett be mint pl. az ütemes menetrend, de hibákat is elkövetett pl. bele akart szólni a vonat takarítási tenderekbe ami politikai érdekeket vagy vaállalkozókat sértett.
Bármennyire is próbálod sugallni hogy a krampácsoló Pistabá nem akart annyit dolgozni ezért lemondatta Deveczet ez nem így működik.

A MÁV vezérigazgatóját a politikusok jelölik ki, és ő dönt ebben a kérdésben. Ha a politikának más érdeke van, illetve ütemes menetrend helyett 'nyereséges' személyszállítást akar, akkor ezt hajtja végre.

Írod még hogy mennie kéne faszán a vasútnak.
Az európai szint 30%-át költjük a pályákra.
Egy kis információs anyag arról hogy nyugat és keleteurópában mennyit fordítanak a vasúti (közösségi közlekedés) fejlesztésére:
www.uvt.bme.hu/targyak/tkozl/tkozl_zst_4.pdf

A Csehekkel és a Szlovákokkal érdemes összehasonlítani magunkat, úgy hogy a mi hálózatunk nagyobb mint az övék.

Anyag a magyar vasúti infrastruktúra életkoráról, a fenntartásra fordított költségekről:
www.uvt.bme.hu/targyak/tkozl/tkozl_zst_5.pdf

Összegezve a közösségi közlekedés parkolópályán fut, magyarország a rendszerváltás óta kb a források 70%-ában autópályákat épít, rendkívül költséghatékonyan és gyorsan. :)

Hátha valakit érdekel az is amit egy politikus sohasem fog reklámozni.

Írsz a veszteségekről: Nincs olyan közszolgálati szerződés a vasúttal mint pl. amit a BKV-val megkötöttek. Magyarul az állam nem fizet a vasútnak a kedvezménnyel utazók után, őket ingyen kell szállítani. Szerinted hányan utaznak kedvezménnyel a vasúton? :)

Létszám kérdés: 37ezren dolgoznak összesen a MÁV-nál, kisebb méretű és modernebb vasutaknál pl. Csehország 2003-as adatot találtam 80ezren dolgoztak (persze gondolom azóta ott is csökkentették a létszámot)
A magyar közszféra létszáma jelenleg kb. 750ezer fő.
LiBerti: a magyar jogszabály más, ezért nem lehet kirúgni a vasutasokat, a sztrájk törvénytelenségét csak bíróság mondhatja ki, ha ezt esetleg jogerősen kimondaná, akkor lehetne ezt megtenni.
Dzsok racionális érvekkel itt semmire sem mész...
"...vér kell,és kárhozat..."
rendes felmondással mindenkit ki lehet rugni. hosszú távon a mávnak még olcsóbb is lenne. az már más kérdés, hogy a semmihez nem értő, lusta kirugottak akkor csak segélyekből vegetálhatnának tovább, tehát végeredményben megint csak az állam fizetné őket.
hú de demagóg dumát vágtál le ezzel a nem környezetbarát a vasúttal ... talajcsere meg ki tudja mi? mikor tudott dolog, hogy nem a működése a környezetbarát. mit akarsz a vasút helyén, talán búzát termelni? jézus hamster, téged ennyire mélyre süllyedni még nem láttalak.
Érdekesek Dzsok linkjei, amelyek tartalmaznak néhány mondatot, meg 1 csomó grafikont, amelyeknek van 1-1 fölirata, de semmi részletes magyarázat hozzá, amiből legfeljebb annyi derül ki, hogy vannak olyan számok, amelyek szerint Csehország több 1996 és 2010 között, mint Mo.. Hogy ezek pontosan mit jelentenek, azt nem tom, hogy azzal maximális 1etértek, hogy szvsz nem autópályákat kellene építeni nyakló nélkül, hanem a vasutat is legalább hasonló mértékben kellene fejlesztani, az biztos, az meg lehetséges, hogy Csehország 2010-ig sokkal többet fog elkölteni közútra, mint Mo (van még 2,92 éve), az viszont tény, hogy ma Mo.-n lényegesen több és még annál is jobb minőségű autópálya van, mint Csehországban (ha az utóbbit nem hiszed, autózz el Breclavtól Brünn érintésével Prágáig), ami nyilván részben a vasút kárára épült, súlyos korrupciók vannak mögötte (hogy talán nem csak itt vannak gyanús állami beszerzések, hanem esetleg Csehországban is, arra meg ott vannak a Pendolinio-k, meg legnagyobb közös (pénz)osztóként(bocs) a Gripenek) meg részben hozzájárult a mai áldatlan gazdasági helyzet kialakulásához.
Mindezt csak a tényszerűség kedvéért, mert ha már Prága és Budapest tömegközlekedését, metróberuházásait vetnénk össze, ott aligha kérdőjeleznék meg bármilyen hasonló grafikont.
moralisa : Metrós grafikont ne hasonlítsunk össze, egy város fejlettségét nem metrókilométerben lehet mérni. A tömegközlekedés minőségét már inkább érdemes lenne :(
neutral : Lehet, hogy demagóg(nak tűnik), de a magyar vasút szerintem minden, csak nem környezetbarát. Ehhez képest a vasútbarátok szeretik úgy emlegetni, mintha valami svájci csoda lenne (aminek azért ott nem csak gazdasági, hanem adottsági okai is voltak, amik itt nem). Na, ha ennek a rozsda- és olajtemetőnek a teljesítményét odatesszük, akkor az szerintem nem egy csont nékül védhető rendszer.

Ettől még aláírom, hogy nem csak autópályát kéne építeni, nem arra, amerre teszik, és főleg nem ennyiből. Csak nem szabad elfelejteni, hogy amióta van Szegedre autópálya, egy órával hamarabb lent vagyok, mint korábban.
megbocsáss, de a vasút környezetbarátabb volta nem vita kérdése. az eu is azért támogatja. érdekes, hogy pont egy tömegközlekedéskedvelő szólja le így a dolgot. pedig a villamosok közt is sok az ócska, rozsdás, mégse látom, hogy azokat leszólnád. még a lerohadt magyar vasút is környezetbarátabb, mint a autópályád.

attól, hogy szegeden hamarabb vagy ott, mint kocsival, arról csak az elhibázott kormánypolitikai tehet, amely nyíltan autópálya-párti.
Dzsok : Szerintem nem írtam, hogy a krampácsolók miatt volt. Amúgy is ők azon kevés vasutasokhoz tartoznak, akiket az ember lát dolgozni. Viszont abban biztos vagyok, hogy nem odafentről telefonáltak rá a MÁV-ra, hogy ne engedjék terjedni az ütemes menetrendet. És az is látszik, hogy valahogy mindig az ütemes menetrend lesz a legkisebb prioritású dolog, ha valami változik.

Egyszerűen nem elég fontos a vasutasoknak az utas, és ez is ennek csak egy megnyilvánulása, akárcsak a flegma kalauzok (tudom: jegyvizsgálók), az utastájékoztatás hiánya, vagy a mocsok és igénytelenség, ami az embernek legelőször eszébe jut a "MÁV" szóról...

És ezen nem változtat, hogy hány új autópálya épül. Vagy bosszúból rossz a MÁV szolgáltatása, mert mérgesek mindenkire az autópályák épülése miatt? A "még több pénz kellene" szöveg szerintem nem igaz, mert egyre több megy el a MÁV-ra, egyre kevesebb látszattal, és azért lássuk be, hogy ez elég rossz apropó mindig újabb pénzek kunyizására.
neutral : Biztos figyelmetlenül olvastál, én nem írtam, hogy a vasút nem környezetbarátabb az autópályáknál, én azt írtam, hogy nem jó érv csak erre hivatkozva követelni a vasutat, és lefikázni minden mást.
kell a jó minőségű autópálya, miként a jó minőségű vasúti pálya is, olyan, amelyen legalább 160km/h sebességgel lehet vonatozni, persze ehhez megfelelő "gördülő állomány" is szükségeltetik. sajna minderre legkorábban csak a 2014-ben kezdődő eu-s költségvetési időszakban van esély. az elővárosi vasutazásban valami fejlődés szerencsére már elindult
Miért a mávot izélgetitek és miért mondjátok, hogy állami vállalat? Mikor szét van szedve ezer meg egy kis káeftére, aki szétlopják a pénzt. És ezek a kis káefték bizony a régi csókosoké, meg a "haveroké" többnyire. Nem a máv valójában a veszteség okozója, hanem pre-privatizálása: külön ilyen szerelő, olyan szerelő kft, külön takarító ide, oda, szerelő, vagonjavító, informatikai stb. külön-külön kis szabadrabló cégecskék.

És ezekre már nem vonatkozik üvegzseb. Aztán 50 ezerbe fáj egy körtecsere az állomás Wc-ben (ez most csak egy jelképes példa).
megbocsáss, jazzcool,

de nem hiszem, hogy mondjuk a vésztő-kötegyán vonalra 160-nal menő vonat kellene. az alföldnek vannak olyan mélységei, hogy ha nem lesz ott 40-el döngető vasút se már, akkor legfeljebb beerdősíthetjük a területet vagy biodízelnek való kukoricát termeltethetünk bérrabszolgákkal. ez a cél? a vasút nem csak közlekedési eszköz, hanem területfejlesztési is. sőt, inkább az.

persze odaadhatjuk a románoknak az ilyen térségeket - na ők nem hagynák veszni a terület, az biztos. :))
nautral : Úgy érted a vasútjavító, vágányszerelő káeftékben nem vasutasok dolgoznak, azokkal a szerződést nem vasutasok kötötték, azokat többnyire nem vasutasok vezetik, a szerződések teljesítését nem vasutasok ellenőrzik? Voltaképp akkor mit csinálnak még a vasutasok a sztrájkoláson kívül? :)

Egyébként meg azért MÁV-ozunk, mert ez a jelenség sajnos mindenütt megvan az országban, de ennyire látványosan (ilyen méretben) itt lehet találkozni vele. Mondhatni a "MÁV" nálunk nem cégnév, hanem egy tünetegyüttes elnevezése.
nautral : Tényleg nem kell mindenhova 160, de azért a 40 km/h-nak meg nincs értelme, síkvidéki vonalon. És amennyi utast az vonz, arra a busz tényleg jobb, be tud menni minden faluba a templom elé. Ugyanakkor a Kötegyán környéki vonalaknál tényleg Romániával együtt lenne értelme mindennek. Arra amúgy is minden második vonal a határ előtt végződik, földkúpban - ha rendesen közlekednének, át Váradra, Aradra, mittudoménhova, akár értelmük is lehetne.

Az előző felvetésedre még annyit, hogy mondjuk a vasút is megtehette volna, hogy nem újabb százmilliárdokat kér állandóan, hanem konkrét dolgokat, konkrét céllal. De nem tette, a felcédulázatlan pénzekből meg valahogy soha nem lett látszat. Igen, a kormányzatok (mindegyik) ebbe belement, adtak, utána csend lett egy évig. De a vasút is megszakíthatta volna a sort! Azt úgyis tudjuk, hogy politikusoktól ritkán lehet koncepciózus szakmai dolgokat várni, hát lobbizini kellett volna maguk érdekében. Nem tették, tehát biztosan nekik is jó volt ez az állapot. Gond csak most van, hogy a politikának nem jó ez az állapot,.és máshova is tudja önteni a pénzt...
neutral: természetesen nem a mellékvonalakra gondoltam, de azoknak is akkor van jövőjük, ha azokon kb. 80km/h-val lehet közlekedni. vasútbarátként, hobbiból imádtam döcögni 20 km/h-val pld a Romhány-Diósjenő vonalon, de megértem, h ez nem a jövő, hanem a régmúlt itt maradt darabkája volt.

autópálya pedig nem csak a gyorsabb közlekedést jelenti, hanem a sokkal biztonságosabbat is, plusz elkerüli a településeket.

jó de a vezetőket a kormányzat nevezi ki. hogy várod akkor tőlük a váltás, ha egyszer apparatcsikok?

speciel ha már vésztő, akkor jártál te a vésztő - körösnagyharsány vonalon? szállj le komádiban, aztán sétálj egy picit. csak 4 km a falu. :) a szocializmusnak volt rá 50 éve kijavítani az irányt, nem tette. pedig az az emberért volt, a legfőbb értékért ...
Hamster: nem hasonlítgattam metróhosszakat, pusztán a prágai tömegközlekedést (metróstól, fejlesztésestől, mindenestől) vélem jobbnak a budapestinél. Ami a szegedi autópályát illeti, ebben a semleges hozzászólóval maximálisan egyetértek, nonszensz,hogy 1 IC-nek becézgetett szolgáltatás 76,4 km/h sebességet legyen képes produkálni, itt is tetten érhrtő a magyarországi fejlesztési politika súlyos 1oldalúsága, mert mondjuk ezen vonal 2vágányúsítása bizonyára fontosabb lett volna, mint pl.az M6 megépült szakasza.
Romániával példálódzni a vasúttal kapcsolatban meg csak óvatosan, ott valóban számos (ha nem is az összes) szárnyvonal megmaradt, de ezeknek a többségén a vonatok max. 30 km/h-val repesztenek, ez helyenként 15-re is lecsökkenhet, akkor inkább bicikli
Nem tom, jazzcool mire gondol a biztonságosabbal kapcsolatban, a vasútnál az autópálya egészen biztosan nem biztonságosabb, vonaton utazva(ezt hasraütésszerűen mondom) a rendszerváltozás óta nem haltak meg annyian , mint autópályán 1 év alatt
Neutral: Kérem, hogy ne mutogassunk már állandóan felfelé! Tisztára, mint a nácik 45-ben, mindenért Hitler egyedül volt hibás. A vasút élére kinevezhet a miniszter(elnök) akárkit, az hozhat magával 4-5 embert, az alatta lévők nem változnak! A Start vezetőjét (bocs, de nem ugrik be a neve, aki állítólag az ütemes menetrendet próbálta keresztülverni) nem felülről buktatták meg, hanem a beosztottai és a még lejjebb lévők. A januári hóleállást olyan mávos vezetők hagyták jóvá és vezényelték le, akik "nagy öregek", nem kivülről behozott hülyék. A vésztői (vagy komádi?) állomást nem ismerem, de feltételezem, hogy amikor a vasút épült, még nem volt olyan fontos település, hogy érintse. A szocializmus pedig az emberért volt (papíron), de soha nem olvastam olyan célt, hogy minden faluba menjen vonat - csináltak egy állomást a vonalon, ahol a legközelebb volt a faluhoz. Előtte gondolom nem négy, hanem 14 km-re volt a legközelebbi.
moralisa: az autópálya természetesen nem biztonságosabb a vasútnál, de sokkal biztonságosabb az alsóbbrendú utaknál. képzeld el, ha pld. a régi 7-es, ma asszem 70-es úton kéne Bp-ről a Balatonra autózni egy sávban, plusz érintve az összes települést... ez ma már elképzelhetetlen, szerencsére.
akkor mos ta szolgálati padra ülhetnek a nem fizető utasok?
Rocko- : Persze - ha vasutasok vagy vasutas-rokonok :)
tiszta érthető. :) remélem az előzményt is ismered: megintallunkvazze.blog.hu/2008/01/27/fizeto_utas_e_vagy

és témában OFF: láttad a legújabb magenta reklámot? családbarát előfizetés jegyében hógolyóval dobáljuk szét a családot, illetve sunyi módon telefonon hívjunk rokont segítségnek.