Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Magyar Állóvasutak

2008.02.07. 07:01 :: Hamster

A vasútállomások nagy részén a létesítmény nevéből ma is csak az eleje ("vasút áll") volt igaz, és úgy néz ki, hogy holnap is ez lesz. Mint azt a www.vdszsz.hu oldal tanúsága szerint egy sztrájkoló szellemesen megállapította, "hétfőig ráérünk sztrájkolni". Na ja, ilyen az, amikor valakinek a hobbija a munkája - és ez a hobbi nem a vasút, hanem mondjuk a foci :-/

Ez persze nem hivatalos vélemény, de korunk vaskerekű Dózsa Györgye az Index interjújában mindenesetre belengette a további bizonytalanságot:

"Index: Most az várható, hogy folyamatos sztrájk lesz, amíg nincs megállapodás?
Gaskó István: Azt elárulhatom, hogy nem. Azt gondolom, fel fogjuk függeszteni, ha nincs megállapodás, de azután, ha továbbra sincs, újra indítjuk." / Index /

Tehát ha netán újra elindulna a menetrend szerinti közlekedés, akkor se lehetünk biztosak, hogy úgy is marad? Ha elmegyünk valahova, ki tudja mikor és hogyan kerülünk haza. Persze lehet, hogy mégse folytatódik a sztrájk, de biztosak nem lehetünk benne. Izgulhatunk, idegeskedhetünk helyette. És szerintem ez az a szint, ahol nem csak a vonatközlekedés áll meg, hanem az ész is. Tudom, hogy vasutasnak lenni hitvallás, erre születni kell, aki ezt csinálta eddig, az mást már nem csinálhat, azt nem lehet semmilyen más dolgozó emberrel egy napon emlegetni, de ez az a pont, ahol a politikai korrektség elmúlik, és előjön az a borzasztó (muhaha) kétség, miszerint biztos, hogy ilyen magasan kvalifikált, a közgazdasági folyamatokkal és lehetőségekkel abszolút tisztában levő munkavállalóknak joga van korlátozni egy ország működését? Népies frazeológiával élve: mégis mi a francot képzelnek magukról? Lehet, hogy a törvény nem írja elő, hogy mennyivel kell hamarabb bejelenteni, hogy nem fognak dolgozni, és hogy nincs kötelezettségük semmi minimális szolgáltatásra, csak annyira, amennyit ők akarnak, de egy kicsit megpróbálhatnának empatikusak lenni, már ha értik ezt a szót! És nem, a "szolidaritás" szó sem azt jelenti, hogy "bármit szó nélkül benyelni a vasutasoktól"...

Persze a sztrájkolók nem ingyen munkabeszüntetnek, hiszen a sztrájk-alapból pótolják a fizetésüket, és lássuk be, ez elég jó háttér egy kis "te hiába dolgozol, én nem engedem, hogy eljusson hozzád a vonat"-játékhoz. A biztos háttér további része a tudat, hogy az internetes fórumokon olvasható vélekedés ellenében a sztrájkolás valószínűleg nem érinti majd a munkahelyüket. Ugyanis annak ellenére, hogy a plusz pénzért való keccselés egyik oka állítólag az, hogy szegények "ki lettek téve a piaci körülményeknek" (mint az ország csaknem teljes felnőtt, nem-vasutas népessége a rendszerváltás óta folyamatosan), a legutóbb aláírt kollektív szerződés foglalkoztatási garanciát biztosít számukra. Azaz a határidő lejártáig nem lehet rendes felmondással kitenni őket (csak közös megegyezéssel, fegyelmivel, meg ilyesmikkel - gondolom; nem vagyok munkajogi ügyvéd (se)).

Azt sajnos nem hiszem, hogy teljesen jogellenesnek találná a bíróság a sztrájkot: annál biztosan ügyesebbek, illetve annál sz*rabb a sztrájktörvényünk, hogy túl nagy ziccereket felkínáljanak az ilyen minősítéshez. Szóval elképzelhető, hogy hiába pofátlan a fizetésemelési kérés (az aláírt 6-7% (nincs kedvem megkeresni a pontos számot) felett kérnek még tíz százalékot), hiába zavaros a Cargo eladása utáni pénzből rész kérése (ugyanis az eladás még nem zajlott le, a vevő csak jelezte szándékát, de előtte még át kell mennie hivatali lépcsőkön az üzletnek, és csak aztán lesz tényleges pénzmozgás), az egészet nem lehet direktben megtámadni. Ettől persze még nem lesz jogos az egész, csak az fog látszani, hogy egyel több dolog nem működik rendesen az országban.

Egyébként aki még mindig abban a (tév)hitben olvadozik, hogy "a vasutas milyen jó szolidáris társaság", az olvasgassa az ezen a címen levő szösszenet alját (direkt az Index fórumából linkelem be, az talán tovább megőrzi, mint az eredeti szakszervezeti weboldal). Igen, "Jucus" "vicces" megjegyzését. Én speciel nem örülnék, ha ilyen "jófej" kollégáim lennének! És vannak még hasonlóak a www.vdszsz.hu-n, például olyanok, amikor valaki büszkén-boldogan újságolja, hogy ők milyen összetartó csapat, mert már harmadik napja nem dolgoznak. Hát mit mondjak, tök öröm nekem, hogy az én adómból is fenntartott cégnél ilyen vidám munkamorál van - és hogy ezt vígan híresztelhetik, hiszen nem kell retorziótól tartani. Ha közben esetleg egy vonat utasokkal ottmarad valahol egy fél napra, na zagsón.

Az utasokat majd elviszik a Volánok, ők meg majd röhögve ellesznek a biztos állásukban, örülve, hogy sikerült megvalósítani régi álmukat, az utas nélküli vasutat.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés máv sztrájk vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7328574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.