Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Új kütyük érkeztek

2008.04.19. 18:02 :: Hamster

A héten egyik reggel hajnali ötkor keltem, hogy Almár Ákos hathatós segítségével hazahozzak egy cirka ötven kilós fémtárgyat Angyalföldről. Őróla van szó:

 

Biztosan van, aki nem ismeri fel: "ő" egy UV villamos kontrollere, azaz az a szerkentyű, aminek a kurbliját tekergetve a vezető ki-be kapcsolgatja az ellenállásokat a hajtómotorok... na, ez talán megint zavaros (technikainak pongyola, pongyolának viszont túl technikai - elnézést, kedves villamosos olvasóim, de nem csak villamosos olvasóim vannak, és szeretném, ha ők is értenék, miről van szó:) - szóval ezzel gyorsítja-lassítja a vezető a szekeret. Még nincs helye, ezért kint áll az erkélyen, alaposan nejlonba öltöztetve, de azért nagyon örülök neki. Tulajdonképpen nincsen haszna, de gyerekkorom óta szerettem volna egy ilyet. Eredetileg persze egy egész villamost akartam a kertembe, de mivel nincs kertem (se keretem, hogy legyen - akár kertem, akár villamosom), meg kell ennyivel elégednem. A fedőlapja egyelőre három ideiglenes csavarral van odafogatva, hogy ne essen le, a nagyobbik tekerenyűt (miszerint nagyszabályzó) pedig nem erőltettem rá a tengelycsonkra, csak annyira, hogy mozgatni tudjam. Szépen csattog-kattog, én meg örülök neki :) A története egyszerű: hónapokkal ezelőtt írtam egy levelet a BKV-nak, hogy szeretnék venni egyet, nemrég visszaírtak, hogy most szó lehet róla. Árat mondtak, bementem az Akácfa utcába, aláírtam, kifizettem, aztán elhoztam az angyalföldiújpesti remizből. Köszönöm nekik, hogy foglalkoztak velem, nekem tényleg örömöt okoz ez a szerkezet.

A címben kütyükről van szó, többes számban, de a képeket látva talán sokaknak már le is esett, miről lehet szó: igen, megint van fényképezőgépem. Ennek is örülök! 

PS: El is felejtettem, márpedig biztos lenne, aki megkérdezné: a kontroller a műszakosok szerint a 3270-es pályaszámú UV-ból lett kiszerelve.

11 komment

Címkék: énblog villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr82432977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha már ez a darab is megvan, máris jöhet a többi:
- vegyél még több villamos-elemet, pl. ajtót, ablakot, ülést, járatszámot, stb.
- rendezd is be vele a lakásodat (bár ez egy komplett lakásfelújítással érne fel).
- fesd ki a lakásodat, az úgynevezett hagyományos Bp.-i villamos színekre. Na ezzel már lehet látni, hogy mennyire villamos fanatikus vagy... :)
Lehet járatszámot venni???
kösd rá a fűtésre, h meglegyen az érzés. :D
macskfarok : Táblákat tök simán, az Akácfa utcai ügyfélszolgálati irodában lehetett venni, sőt, a tegnapi kelenföldi garázs nyílt napján is. Olyan villamosos tetőszámokat és melltáblákat nem, pedig ugye az UV-k táblái tényleg sehol nem lesznek felhasználhatóak máshol. Mondjuk azok mindig is ipari mennyiségben tűntek el, ha egy vonal bezárt, az utolsó napon már jó, ha minden második kocsin volt egy :-/
Labzo : Szerinted nekem bármit is festegetnem kéne itthon, hogy tudható legyen, villamosmániás vagyok? :)
Kedves gyermekkori emlékem, hogy egy nagyméretű (úgy értem, valami H0-nál nagyobb, pontosan már nem emléxem) terepasztalon egy ilyen (na jó, gondolom hasonló:) kontrollerrel lehetett vezérelni a mozdony (vagy talán villamos, öreg vagyok már:) futását...
Hamster:
Lehet, hogy nálad az is megteszi, hogy kiírod a lakásod ajtajára, hogy Hamster, és minden, arra járó jól tudja, hogy itt egy villamosmániás él (mert ugyebár lusták vagyunk megtanulni a rendes nevedet). :)
Nade amiről írtam, azzal több fotóst tudsz vonzani, főleg ha beengeded őket :)
Hadd kérdezzem meg, milyen típusú volt a kiszenvedett fényképezőgép? Merthogy gyakran olvastam a képaláírások alatti mentegetőzést, hogy a fényviszonyok nem voltak kedvezőek.

Azért csodálkozom ezen, mert az én nem éppen ultratrendi készülékem (Sony W30, nem mai darab) egész szép képeket csinál ellenfényben is, és akkor is, mikor úgy esik a fény, hogy a fény-árnyék határ szinte vág, olyan éles. Van is az üzemmódok között olyan, amelyikkel addig trükközik a fókuszáláskor, hogy egész kellemes kép készül.

Lehet, hogy ettől egy profi fotós sírva menekülne, de szerintem ilyen célokra (webre) készült fotóknál nagy királyság, ha nem kell utólag gimpelni-fotosoppolni.
Canon PowerShot Pro 1 volt, és bizonyos fényviszonyokat nagyon nem tudott kezelni. Másokat viszont nagyon, néha már rontanom kellett a képeken, hogy ne legyenek túl jók ;P