Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Gellérthegy: kő a város szívében

2009.01.25. 21:27 :: Hamster

Eredetileg csak ezt a panorámafotót akartam betenni ide, annak örömére, hogy tegnap végre sikerült napsütésben elkapnom a várost:

Aztán az jutott eszembe, hogy kit érdekel Prága, kit érdekel Párizs, ha fél óra alatt ilyen panorámához lehet jutni itthon? :) Szerintem a budapestieknek gyakrabban fel kellene járniuk ide, a Gellért-hegyre. Odaállni a korláthoz, és forralt bort kortyolgatva gyönyörködni a látványban. Szó szerint felülemelkedni a mindennapi problémákon. Mert lehet, hogy az a gyakori szürkeség a levegőben nem is szmog, hanem a mi gondolataink.

 

Az más kérdés, hogy enyhén szánalmas, ahogy a környezettudatos átlagpolgár feljut ide. Autóval és turistabusszal fel lehet menni majdnem a Citadella előtti sorompóig (baloldali kép), ahol van egy parkoló. Sőt, bizonyos turistabuszok majdnem a Citadella előttig felpöföghetnek, hogy aztán a fűtés/klíma üzemeltetéséhez tovább pöfögjenek egyhelyben (jobboldalt). Aki viszont saját tulajdonú belsőégés nélkül jön, annak nehezebb a dolga: a 27-es vonalon közlekedő, Ikarus 405 típusú guruló rezonancia- és füstgenerátorok ugyanis csak a Búsuló Juhász nevű vendéglátóipari egységhez másznak fel. Ahonnan konkrétan egyátalán nem látni a Citadellát. A bizonytalanabb gyalogbékákat szerencsére segítik a ki tudja mikor és mi célból odafestett nyilak a járdán, melyek a helyes irányt mutatják (lásd lent baloldalt).

Felemelő dolog ám úgy kutyagolni felfelé, hogy közben néha az orrunk alá füstöl egy-egy félig telt turistabusz! Tudom, hogy már régóta nem megy körbe a 27-es busz a Citadella körül, és talán tényleg van ennek valami statikai oka is (nem bírja el a támfal a BKV-t, vagy valami ilyesmi), de azt nem értem, hogy miért kell ennyire hülye helyen lennie a zárójelben a Citadella nevét is viselő megállónak. Szerintem meg se próbáltak más fordulási lehetőséget kitalálni a BKV-s buszoknak. Vagy a helyiek száműzték őket fentről? A szakadt kék Ikarusok kipufogófüstje rosszabb, mint a szakadt nem-BKV Ikarusoké? Végülis mindegy, gyalogolni egészséges.

 

A Cidadellát most kihagynám, az előtte felállítótt szuvenírárus-bódésort se kritizálnám, hiszen Magyarországon nincs turistalátványosság matrjoska és faragott sakkészlet nélkül.  A Szabadság-szobrot körbeölelő, kaviccsal felszórt térséget körülfogó korlát (jobboldali kép) viszont új volt nekem. A képen annyira nem látszik, de ez a neorégi fémszerkezet szerintem egyátalán nem illik ide. Na mindegy, örüljünk, hogy egyátalán megvan még az Óriás Sörnyitó (már hogy a pálmafaágat tartó nőalak szobra), és nem vitte el a rendszerváltás. Most még tisztességgel körbe is korlátolták, nehogy véletlenül lemásszon a talapzatáról, és a mélybe vesse magát?

Mivel nem vagyok turista, nagyvonalúan túlteszem magam azon, hogy ez a hely nem nekem van kitalálva. Mint már írtam, a panoráma, plusz a hideg ellen fogyasztott forralt bor ennél sokkal több kellemetlenséget is el tudna velem feledtetni. És amúgy is csak most jön az a rész, amit évente párszor mindenkinek meg kellene tenni: legyalogolni a Szent Gellért térig (kevésbé lusták fordítva is csinálhatják). Bármilyen töredezett is az aszfalt, bármennyire is hiányosak az utcabútorok, bármennyire is kopárak a fák így, télvízkor, ez a séta maga a megnyugvás!

Ma már nem csinálnak ilyesmit, hogy egy hegyoldalt telepakolnak andalgásra csábító utacskákkal, kilátóplatformokkal, úgy, hogy nem kérnek belépti díjat érte, hogy sehol nincs útközben koncesszióba kiadott gyorsbüfé. De ez már itt van nekünk. És ahogy az ember ereszkedik lefelé, újabb és újabb szemszögből láthatja a várost - amit innen nézve szerintem csak a legelvetemültebbek bírhatnak szívből utálni...

14 komment

Címkék: budapest város panoráma pozitívum citadella gellérthegy

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr75902005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hú, az a panorámafotó igazán gyönyörűséges!

(tisztán látszik a házunk, az ablakaink)
jazzcool : És ha nem kellett volna lekicsinyíteni, akkor az is látszana, ahogy az ablak mögött ülsz, és a gépeden épp ezt a blogod nézegeted ;)
@Hamster: vagy ha küldtél volna egy sms-t a Citadelláról, akkor viszontfotóztalak volna:-)))
de akar ki is rakhatnad valahova rendes felbontasban...:)

Udv,

H.
Hű! Ez a korlát tényleg újnak tűnik nekem is! Kicsit stílustévesztés, mert ez az Ybl tervezte korlátnak valami fura variánsa. Meg kellene nekem is néznem!

Mindenesetre jó kis írás, remekül átjön belőle az a nagyszerű érzés, amit ott fenn tud érezni az ember! Tényleg kötelezővé kellene tenni a látogatását! :)

Siklót szeressük?
Én a fordított irányt preferálom, a Gellért tértől szó szerint felemelő érzés saját erőből felkapaszkodni a sörnyitóhoz, majd szertartásszerűen, de a fent említett műalkotás használata nélkül kinyitni majd elfogyasztani egy sört (tavaszi-nyári időszak előnyben).
@sebcsaba: Régebben én is inkább lentről vágtam neki, de manapság már óvatosabb duhaj vagyok. Mondjuk a sörözést akkor is hanyagoltam :)
@BDzsH: A sikló jópofa lenne, de valahogy nem akaródzik neki megépülni. A Tabán talaja szállodatermesztésre alkalmas, de a sikló nem él meg rajta? :-/
sokkal nagyobb sikerélmény bringával fölmenni. jobban esik lenézni olyan hegyről, amit a puszta erőddel győztél le. =}
@Mostly Harmless: yeeee, bringával az igaziii.
Partnerrel az igazi! ;-)
Én a műegyetemi kötődések miatt onnan sétáltam fel néha - jó esetben kettesben. És nem siettünk sehová...

(Persze bringával is élmény felérni. Bár akkor már inkább Dobogókő!)
@Vaandor: Ott a pont, én se tudom elképzelni, hogy egy biciklit átkarolva andalogjak, vagy a kétkerekűvel egy padra ülve a kilátásban gyönyörködjek :)
Sikló: Hát igen, sajnos nagyon akadozik az a dolog. Pedig akkor a buszokat is ki lehetne tiltani. Most ugyan nagyon épülget a Rác, az Ybl tervezte zuhanycsarnok rekonstrukciója, és a szállodai szárny, de én sem tudok róla, hogy elkezdték volna a siklót. (Mert ugye azt egy szakaszon dugiba fogják csinálni a föld alatt.) Remélem azért a helyet meghagyták neki, mert az indító részen már áll egy hozzáépítés.

Igazából a Citadellába nem ártana valami ütősebb dolgot kitalálni, a budapestiek többsége nem is tudja, hogy van e ott valami egyáltalán. Mondjuk egy komolyabb II. világháborús múzeum elférne. De arra is volt valami terv nemrégiben, hogy ilyen kis üvegbuborékok kúsznának fel s alá egy rúdon az épületből a mégjobb kilátás kedvéért.

A sétányokat meg nem ártana jobban bevilágítani éjszakára, mert az ott kettesben eltöltött estének van egy félelmetes oldala is.
@BDzsH: Jó lenne azt hinni, hogy azt a siklót nem csak akkor mondták, amikor szerették volna, ha szállodát építhetnek a Tabánban, és aztán nem felejtették gyorsan el, amikor megkapták az engedélyeket...