Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A lovasberényi nemgyors

2009.04.20. 21:14 :: Hamster

Vajon mit csinál ez a sok ember a képen? Nem, nem a Pátkai-víztározót fotózza - a csodás látvány csak háttérként szolgál ahhoz a valamihez, ami a kép jobbszélén inkább csak sejthető: egy vonathoz.

Ami nem kimondottan megszokott látvány errefelé, hiszen az itt futó Székesfehérvár-Bicske vonalon '79 óta nincs személyszállítás. Néhány évente jellemzően kirándulóvonatok szokták bejárni a teherszállítás céljára meghagyott Fehérvár-Lovasberény szakaszt; ez a szombati azonban nem csak a jó levegőn levést szolgálta, hanem a vasútfotósok-vasútmániások is kiélhették magukat.

Vallomás: vasútmániás csak mértékkel vagyok, vasútfotós pedig még kevésbé. Persze az átlagembernél biztosan jobban meg tudom különböztetni egymástól az M31-es és M44-es mozdonyokat, illetve tudom, mi az a nyomtáv (na jó: körülbelül tudom:), de valahol itt vége is van a dolognak. Nincs felszerelésem/tudásom tisztességes vasúti képeket csinálni (jelszó: "szerinted feltegyem a százharmincas obit?") - és türelmem se ahhoz, hogy két órát várjak egy fotóra, előtte lekaszálva egy fél domboldalt, hogy egy fél rossz árnyék se zavarja a kompozíciót.


Fotómegállás a meglehetősen elhagyatott pátkai vasútállomáson

Viszont felemelőnek találom azt, amikor egy rakás velem egykorú, esetleg fiatalabb srác azon izgul, hogy egy vonalon, ahol soha nem láthatott menetrend szerinti személyvonatot, hogyan tudná a lehető legdögösebben lefotózni a hatvanas évek szovjet exportmozdonyát, a Szergejt.

Nem szeretném idekeverni a manapság gyakran hangoztatott "aki vasútvonalat zár be, elsorvasztja a vidéket" vitát. Az elmúlt három évben egy csomó mellékvonalon jártam, és azt tapasztaltam, hogy ahol gond van, ott legtöbbször nem a vasút megléte vagy nemléte miatt van gond, és maga a vaspálya nem tud ment meg senkit és semmit. A fűnyíróelvű vicinális-irtást persze rossznak érzem, de úgy gondolom, ez a téma bonyolultabb annál, mint ahogy a pro és kontra oldalak kezelik. Épp ezért ne is menjünk ebbe bele itt!


Csúcsüzem Lovasberény vasútállomásán a különmenet két mozdonyával

És persze eleve jó dolog szép tájakon robogni. Konkrétan olyanon, melyek igazán nem mondhatók egzotikusan távolinak, de melyeket eddig mégis sikeresen elkerültem. Ilyenkor tényleg nagyon sajnálom, hogy nem terepasztal az ország :)

Köszönet a trains.hu-nak az út megszervezéséért!

16 komment

Címkék: énblog közlekedés utazás magyarország máv székesfehérvár képek elveszett vasút lovasberény panoráma vicinális pátka szergej

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr601076761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nájsz. valahogy engem nem vonzott ez a túra, értelmetlennek látom, hogy egy halott vasútvonalra odamenjek egy vonattal. :) de azért jó lehetett. engem inkább majd a ward leonard érdekel.

egyébként én is kikérem magamnak a vasútbarát kifejezést, pláne a mostani trains.hu topikot olvasgatva - arra jöttem rá, hogy a magyar vasútbarátok TÖKÉLETESEN illenek a MÁV-hoz színvonalat tekintve. a villamosbarátokat se szeretem, de a vasútbarátok nyolc emelettel lejjebb vannak...

na és mi a különbség a nyomtáv és a nyomköz között? :) (én se következetesen használom)
fúj-fúj, környezetszennyezés. :)
@KZsoci: A Ward-Leó engem is érdekel, de az ún. "halott" vonal is. A táj szerintem szebb, mint a 82-es vonal menti, bár ott van pár hangulatos kisállomás.

"na és mi a különbség a nyomtáv és a nyomköz között?"
Itt a lehetőség, hogy pontosan definiáld ezeket :)
@Rocko-: A Szergej gyönyörű volt, nem nagyon volt kihuzatva, és egy idő után már füstölni se nagyon akart. A Dácsia viszont igazi motorpótló gőzöst pótló cucc volt, szerintem még Vinettú is látta a füstjeleit az óceán túloldaláb :D
Hamster · hamster.blog.hu/ 2009.04.20. 23:54:09
tán a hangja tetszene, de az h dízel... kiráz tőle a hideg.
Ott laktunk a vonal közelében Lujzamajor - Lovesberényben (2 km Lbtől) - tényleg gyönyörű környék kirándulóvonathoz. Tehervonat is nagyjából egyszer járt naponta (volt ez 7 éve).
@Rocko-: A hatvanas évek technikája - a gőzöst váltotta ki: annál jobb hatásfokú volt, kevesebbet füstölt, nem dobott szikrát a töltés mellé, amitől kigyulladt a susnyás, stb. A Siemens Hercules-e (vagy más hasonló dízel, csak nem jut eszembe típus) nyilván halkabb és környezetkimélőbb, de azért ez a vas is épp eleget dolgozott azért, hogy tiszteljük :)
@Telepito: "Mekkora sztár egy vonat! :D"
Ugye? Az ungarische sztárok sárgulnak az irigyiségtől, mert ennyien még operabálkor se fotózzák őket. Állítólag némelyikük gondolkozik azon, hogy mozdonnyá operáltatja át magát ;)
Én kisgyerekként utaztam párszor a vonal Bicske-Vértesacsa közötti szakaszán. Kedves kis "füstös" gőzmozdony vontatta fapados (szó szerint) kocsikra emlékszem, de nagyon lassú, zötyögős vicinális volt. Én nagyon szerettem (főleg a kis füstös miatt), a helyieknek viszont megkönnyebbülés volt, amikor a "faros" MÁVAUT buszok váltották (és tették meg az utat feleannyi idő alatt). Igaz, nem lehetett annyira felpakolva utazni (ezeknek a buszoknak nagyon szűk volt az utastere), mint a vonaton.
Úgy emlékszem, hogy aztán még évekig megvolt a vonal bicskei vége is, működtek a sorompók, néha elment egy-egy tehervonat...
bomi: minden érdekelne erről! ... Írj nekem egy levelet légyszi: trainmodeller kukac gmail.com! Válaszul küldök pár érdekességet szintén erről a vonalról, ígérem.
@bomi: Jé, 79-ben még Farosokkal váltották ki a vonatot? Azt hittem, legalább "panorámabuszokkal", alias 200-as sorozat :)
nem a pontos definició a lényeg (azt csak rajzolva tudnám megmutatni), hanem a különbség. nekem úgy tanították, hogy a nyomköz a pálya jellemzője, míg a nyomtáv a járműé. de mint írtam, én is össze-vissza használom.
a trains.hu-n kitört a parasztlázadás, topikot moderátorok átlökték a kasznióba. egyszerűen nem értem, hogy ennyi suttyó, magát vasútbarátnak? mondó ember van:-/ KZsocinak igaza van, ezek a vasútbarátok az m4-nél is mélyebben vannak.
@Hamster: "némelyikük gondolkozik azon, hogy mozdonnyá operáltatja át magát ;)"
Nem ártana, nagyon nem ártana! Adjunk rá pénzt! :-D
ja, bár az már egy másik világ celebritása volt, de Cicciolina nevű mozdony már volt a MÁV-nál. :)

hu.wikipedia.org/wiki/FS_E492

Bár úgy tűnik, hogy a becenév már a feledés homályába merült, de a kortárs képeslapon nagyon jó az indoklása (valami olyasmi, hogy sárga (értsd szőke) szín, visító hang és gyakori fekvemaradás :DDD ).