Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

augusztus 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  6. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  7. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  8. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  9. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  10. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (39) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (77) autók (68) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (42) belgium (11) bengáli (13) berlin (136) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) brno (6) budai vár (25) budaörs (36) budapest (729) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (71) búvár (7) c50 (10) c64 (13) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (248) csehország (24) csehszlovák (8) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (342) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (14) érdekesség (15) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (28) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (283) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (724) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (327) kritika (70) kulfoldi szemmel (65) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (24) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (13) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (44) nagypolszki (6) németország (282) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (41) nosztalgia (200) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (74) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (24) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (7) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (11) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (122) repülőgép (40) repülőgépek (66) repülőnap (33) repülőtér (14) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (8) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (64) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (43) technikatörténet (37) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (333) történelem (29) totalcar (5) trainspotting (52) trolibusz (48) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (287) utcakép (153) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (376) városkép (85) városliget (8) vasút (399) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (670) villamos (600) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (248) zene (178) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Emelt fővel százhetven centi felett?

2009.05.11. 18:07 :: Hamster

Most kicsit elszakadok Budapesttől, persze csak részben. Családom (jogosan) morog, hogy miért járok lógó fejjel, görbe háttal. Ma kipróbáltam, milyen magamat kihúzva, egyenes gerinccel munkába menni. Nos: marha lehangoló és nehézkes.

Ott kezdődik, hogy százkilencven centisen az ember emelt fejjel lépten-nyomon lekoccolja a kapaszkodókat. De ha el is kerüljük a szó szerinti head-banget, utazás közben csak a vízszintes kapaszkodórúdban, illetve a belső tér ablakok feletti sávjában gyönyörködhetünk. Itt gyerekkoromban többnyire reklámok voltak (a fentebbi képen látható tánciskolás szerintem több generációnak örökre bevésődött), ma maximum a dekorlemez hullámosodását figyelhetjük. A 400-as Ikarusokon ráadásul egy befelé ferdülő rész van ott (röhej, de csak számítógépes grafikát találtam róla, amin látszik is), ami miatt a szék nélküli részeken nem tudok az ablakhoz közel állni, hogy kisebb helyet foglaljak el, csak ha összehúzom magam magasságilag, vagy ferdén tartom a fejem...

Persze ne legyünk igazságtalanok, elsősorban nem a tömegközlekedés miatt rögződik be a görnyedten járás: alacsonyan van az összes vízcsap, piszoár, az asztalok lapja, a mosogató, a kilincsek. Ha kicsit lazábban szökellek be a szobába, lefejelem az ajtó szemöldökfáját. Tudom, az esélyegyenlőséggel nem szabad viccelni, de az átlagmagasság folyamatosan nő (bárt a tudósok azt mondják, már megállt, vagy legalábbis lassult a folyamat, az elmúlt 30 év növekedését biztos nem kompenzálták az építőiparban és háztartási ergonómiában), lassan talán felül kéne vizsgálni a szabványokat, hogy aki százhetvenöt centi fölé nőtt, az is gerinc- és nyakproblémák nélkül tudjon mindennapi életet élni. Én ugyanis a százkilencven centimmel még csak nem is vagyok extrém termetű!

És ha ez megvan, akkor neki lehet látni visszaadni a 46-osnál nagyobb lábmérettel rendelkező emberek cipővásárláshoz való jogát is, a kizárólag a gyakran keresett átlagméretekben utazó magyar kereskedelem viszonylatában :)

25 komment

Címkék: énblog közlekedés egészség társadalom esélyegyenlőség életmód morgás testmagasság

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr971114777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2 méteres magassággal és 49-es lábbal egyetértek, az indítványt pedig támogatom :)
Hát, erről a problémáról eddig nem volt tudomásom... Valszeg az építészek/járműdizájnerek nagy részének sem. Újabb érv az alacsonypadlós járművek mellett... :)
Te viszont örülj annak, hogy nem kell megtapasztalnod, amikor a 13 éves távolirokongyereknek a karácsonyi nagycsaládi összejövetelkor már felfelé kell a puszit adni, miközben tisztában vagy azzal, hogy ő még vagy 5-6 évig nőni fog, Te meg már nem...
192 centi vagyok, s gyakran kényszerülök többórás (~6-7,5) buszutakra. Na, a 2. óra után a pokolba kívánom az összes távolsági busz tervezőjét... A lábaknak hagyott tér általában irtózatosan kicsi, a fejtámla legteteje pedig a nyakam és a hátam találkozásánál végződik (általában). Éppen csak ülni és aludni nem hagynak/tudok. Grrr!
180 felett izgalom az élet, én mondom, mókás mikor az utolsó pillanatban rántod el a fejed, hogy elkerüld a busz-villamos visszapillantóját... :-)
majd ha a londoni tube-ban lesz elég hely - felfelé - akkor tessék panaszkodni:-)))
majd 2 méter vagyok, 49,5-es lábbal. folytassam barátom?
Ide jártam annak idején tánciskolába:)) Sok szép emlék...:)
+1.
különösen a buszon a középső ajtóval szembeni ferde oldalfal zavaró, amit te is említettél. (bár a műbőr üléses ikaruszoknál újabb buszok és a kombinó! mind katasztrofálisak, szélesség szempontjából is.
Szívemből beszéltek, 193 centi 47es láb, annyit koccolok fejjel tömegközlekedésen, hogy valami hihetetlen. Távolsági buszon, vonaton a fejtámla általában nekem is csak a nyakamat támasztja, úgyhogy én aludni inkább előredőlve, térden könyökölve, szoktam aludni, bár a lábaimnak akkor sincs hely (eddig a rekord egy 26 órás busz út volt Angliába, azt a szenvedést filmre lehetett volna vinni). Cipővásárlásnál általános válasz, a kínos mosollyal kísért, "háát akkora nincs", vagy a "próbáld fel a 46ost hátha...". Ennek tetejébe még atom balkezes is vagyok, és gyakorlatilag semmi nem esik kézre :)
én akkor azért sírhatok, mert a 42-es lábammal sose kapok akciósan olcsó cipőt, mert vagy már elfogyott, vagy eleve nem is akciózzák, hiszen úgyis elfogy? bezzeg a 46osok mindig ott mosolyognak rám, hogy bezzeg ha nagy lábon élnél... :)
No valóban kurva szar lehet nektek. Hogy magasnak lenni mekkora előny a párkapcsolati piacon, meg úgy általában az életben, a "buszon a középső ajtóval szembeni ferde oldalfal" ahhoz képest valóban kibaszottul nagy katasztrófa és életminőséget meghatározó tényező lehet. Hová sírjam a patakot basszus?
@Átokfajzat: Nem hinném, hogy mérvadó egy párkapcsolatban a magaság - max. a relatív magasság - de szerintem az se gond, ha a nő magasabb, illetve az is lehet gond, ha a pasi nagyon magasabb. Már akinek... Ne már ettől függjön, hogy összejössz-e valakivel, ha amúgy minden másban klappol...
Na, ilyen még nem volt a neten. Volt már itt jobb vs. bal, város vs. vidék, lányok vs. fiúk, stb, magas vs alacsony még nem...:)
Sőt pont fordított a tendencia: az elcseszett Localo buszokat már törpéknek tervezték, 176 centivel is sikerül lefejelni ezt-azt :-(
nem szédülsz abban a magasságban? :)
Kevésbé "integrált" módon, de Átokfajzattal értek egyet: száznyolcvan alatt manapság már nem ember az ember (legalábbis nem úgy kezelik), az ilyen-olyan ergonómia meg smafu, úgyhogy nem tudlak benneteket, anyagpazarlásokat sajnálni. ;]
@Rianna: A nagybátyám 211 cm-es testmagasságával elvett feleségül egy 158cm-es nőt :) Ezt több mint 30 éve történt, azóta is boldogan együtt élnek. :)
Egyébként meg a nagy az szép! :-)
Nőben 195 cm 45ös lábbal? Nem rossz ugye? Néha úgy néznek rám mintha ufót látnának. Egyébként a múzeum körúton van férfi cipő 50ig.
:) én maximálisan megértem a problémádat. Én szintén a méretekkel küzdök, annyi különbséggel,hogy én extra kicsi vagyok (149 cm), nem érem el a közlekedési eszközökön a felső kapaszkodókat, az oldalt levőkhöz pedig nem mindig férek hozzá, ha éppen túlzsufolt a terep. A cipökkel nekem is gondom van, női cipőkre lenne szükségem 34-es méretben,ami ugye nem igazán elérhető, a donald kacsás-rózsaszín-virágocskásakat pedig hanyagolnám. Sportos cipőket még csak-csak találok (ötévente egy jót, ami nekem is tényleg tetszik...),de alkalmit már szinte sehogy, sőt még 35-öset is ritkán,amit ugye ki lehetne tömni vattával...a bútorok-hát igen, a konyhabutorok legfelso polcait épphogy elérem,a szék is állando használatban van (nem lehet mindent a legalso polcra rakni ugyebár). szóval a lényeg: azt én is nap mint nap tapasztalom,hogy minden az átlagemberekre van tervezve,sajnos ez igy is fog maradni és ha belegondolunk, ez értheto is. Na de mi az hogy átlagember? kiváncsi lennék arra, hány százaléka is a lakosságnak az átlagemberek típusa. addig is marad a nyavalygás vagy a beletörődés.Az utóbbi azért szimpatikusabb :)
ha már mindenki panaszkodik: ti nem az óriások boltjában vesztek cipőt?

a tömegközlekedési ergonómiát tényleg ne fitogtassuk, azt hiszem nem épeszű emebr volt, aki ezeket tervezte, kivitelezte és elfogadta. ki látott már 1,5 szélességű embert, aki a Volvokon ül? miért csak fél lábúak ülhetnek Combinon a kerékdob mellett? (így gondolják az esélyegyenlőséget?), a fejlehajtós mindenhol megvan, HÉV-en, felső kapaszkodókeret, ajtó, TATRA-n ajtón a zárás jelző, metrón, buszon, villamoson a kapaszkodók, mind-mind fejbevernek, ülésnél nem fér el az emebr lába, komolyan mondom, nem hiszem, h ezeket ÉLŐ emberekre tervezték.

Átokfajzat 2009.05.11. 19:50:01
ágyban mindenki egyforma magas, másrészt ez az egy dolog nem kompenzál MINDENT.
@Fehérszakál: Látod, ez is engem igazol :)
@Rocko-: Egyetértek - ha csak a magasságon múlna... :)
@boszi38: Nem rossz. Legalább a mifélénk (~190)is megtapasztalja olykor a kisebbrendűségi érzést :) Legalábbis amikor öles léptekkel elsuhan mellettem egy ilyen égi meszelő hölgy, úgy érzem alacsony és lassú vagyok...
@Rianna:

nohát, nektek még véletlenül sem jön a magyar valóságból, hogy a nőknek szinte bármilyen szabadonválasztott magashelyespasitól rögvest tócsába csorog a lé a lábuk közül, fejhanggal aláfestve, node, nő létedre, gondolom, ezt nehéz empirikusan belátni...vegyük át inkább először az egyszeregyet :-]]]]
"bármilyen szabadonválasztott magasHELYESpasitól"
ez már két kritérium, nem csak egy, a magasság.