Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (747) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (384) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (628) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Álmok útján

2009.05.21. 21:52 :: Hamster

Az világos, hogy vannak "álom-klisék", mint például a felfelé menet megállni nem akaró felvonófülke, mely azzal fenyeget, hogy szétnyomódik velünk együtt a liftakna tetején. Vagy az, hogy valami borzasztó dolgot látunk, sikítani akarunk, de nem jön ki egy hang se a torkunkon. Most arra lennék kíváncsi, vajon másnak is vannak-e állandó helyszínei álmában.

Nekem az egyik ilyen állandó helyszín egy speciális Budapest, ahol az M3 kivezető szakaszának és az Amerikai útnak a kereszteződésétől indul kifele egy sugárút, ahol két, még mindig UV-val közlekedő villamosvonal jár (szinte hallom, ahogy édesanyám most felsóhajt: "tudtam, hogy agyára fog menni a sok villamosozás":). Az egyik villamos egyenesen kimegy Újpest magasságáig, ahol egy olyan körút keresztezi, ami tisztára olyan, mint a bécsi Gürtel a Südbahnhofnál. A másik félúton elkanyarodik Pesterzsébet felé, hogy aztán az Andor utca elején végződjön. Van egy közbenső végállomása, ahonnan egy busz megy délkelet felé, egy sziklás hegyvonulatig, ami Pestszentimre és Ferihegy között van. Van rajta egy szurdok, amin ha az ember végigautózik, akkor eljut egy Bruck an der Leitha jellegű helyre, ahol Nohabok vontatta S-Bahnok járnak. Ha viszont elmegyünk Pesterzsébetig, ott földutak szegélyezte lakótelepen kavargunk. A villamos egy kanyargós hídon megy át Budára (Csepel-sziget, mint olyan, nincsen), ha viszont északra megyünk HÉV-vel, akkor a Soroksári út mentén hajógyárakat találunk, illetve üdülőket. Ha még tovább megyünk északra, akkor a Szabadság híd hol megvan, hol éppen csak építik, ezért nehéz átmenni a Gellért térre, ahol a bútoráruházas ház helyén egy tizenöt emeletes barokk bérház található, ahol néha lakom. Néha viszont nem oda térek aludni álmomban, hanem néhai nagymamám lakásába, ahol mindig attól félek, hogy valaki hazajön, és elküld onnan (?!). Ha a Kálvin tér felé indulunk, a Kiskörúton jár a 7-es busz, a Nemzeti Múzeum mögött pedig egy nagy hurokban fordul a 31-es és a 9-es villamos. A Rákóczi úton is jár a 7-es busz azért; ott az a nagy varázslat, ha a Blahán a Népszínház utca felé elindulunk, mert ott egy hatalmas tér nyílik, ahol egy katedrális áll. Ha továbbmegyünk, akkor viszont elérünk a Baross téri Nyugati pályaudvarhoz, ami igazából három fejpályaudvar egybeépítve, de én főleg csak a kelenföldi vonatokra szoktam felszállni. Vannak még más visszatérő helyszínek is, például a tíz kilométer hosszú Vörösvári út, ahol néha repülőgépek szállnak le, a még meglevő téglagyárak a Hármashatárhegy tövében, a még mindig keskeny Árpád híd, vagy a Margit híd, melynek pesti hídfőjében megáll a Kisföldalatti, de ezek ritkábban szerepelnek.

Havonta egyszer-kétszer járok ezen a speciális Budapesten, bár persze minden alkalommal vannak kisebb-nagyobb változások az utcákban és villamosvonalakban. Jellemzően története is van ezen álmoknak, amit el szoktam felejteni, csak a helyszínek maradnak meg. Másnak is van ilyenje?

Amúgy mára virradóan valami oltári hülyeséget álmodtam: romantikus titkosügynök voltam, akit Ewan McGregor játszott (hhe?!), és akit munkaadójának szerelme elleni cselszövései betyárrá tettek, aki egy nagy hegyről irányítja betyárcsapatait. Villamos nem volt az álomban, volt viszont kisvasút, ami egy korábbi álmomból volt ismerős, akkor Illés barátommal utaztunk rajta...

22 komment

Címkék: énblog budapest álom

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr901136391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekem visszatérő hely nincs. helyzet van, bár minnél többet látom, annál inkább kezdem megfejteni. bár ez most nem erről szól.
@Rocko-: Úgy látom, csak ketten vagyunk itt, úgyhogy elviheted másfele is az álom-témát :)
Na, épp ma álmodtam megint Bengálikkal (tudod, éhes makkal disznókat álmodsz, vagy hogy is van). Időnként visszatérő álmom (héééé, nem rémálmom!!!), hogy valamiért újra járnak Pesten. Csak ma valamiért át voltak alakítva dupla fényszórósra. Elvileg Kiskörúton jártak, de ahogy jobban belegondolok, az nem is a pesti Kiskörút volt, hanem Szegeden a Tisza Lajos körút. Szóval keverednek a helyszínek.
Álmodtam már olyat is, hogy a Bosnyák téren járnak, olyat is, hogy a Krisztina körúton, de olyat is, hogy Pesthidegkúton, a kis zsákutcában, ahol laktam régebben.
Azt hittem a lift, csak az én specialitásom. Legtöbbször régi házban, kovácsoltvasból készült liftben utazom, ami nekem mindig megáll, de egészen fent a lyuknál, ahonnan a kábel kijön. Ott már nem tudok kiszállni.:-(
De "voltam már" olyan liftben is, ami bejárta az egész épületet. Vízszintesen, vagy ferdén is tudott haladni.
Érdekes volt! :-))))
Tényleg nem sokat aludtál... :)
@yomsisi: "De "voltam már" olyan liftben is, ami bejárta az egész épületet. Vízszintesen, vagy ferdén is tudott haladni."

Ilyen lift az én álmaimban is szokott lenni, csak néha kileng oldalra, és akkor félek, hogy kiesem. Sokszor pedig úgy kell kiszállni belőlük, hogy a szint ajtaja sok méterre van.

Pókok, megfulladás, most meg a liftek... mik ezek az ősrettegések? :)
@sako: Azért remélem nem minden álmodban van Bengáli, mert akkor hamar meg fogsz süketülni a zajuktól :)

De ha már villamos: sok álmomban van, hogy megyek valahol, erre jön valami különleges tuja, Mukiból csinált locsolókocsi, ICS vontat müncheni villamost, négykocsis UV. Előkapom a fényképezőgépet, de nem tudok fotózni. Nem kapcsol be a gép, leesik az objektív, épp betelik a kártya, engem meg elemészt a méreg emiatt.
Ha legközelebb ilyesmit álmodtok, próbáljátok meg leolvasni a villamosok pályaszámát. Garantáltan nem fog menni :-)

Tudja valaki, miért?
@Hamster: na ez nálam sem ritka álom, hogy jönnek az 1000-esek és nem tudom megörökíteni őket. a visszatérő liftes rémálmom, hogy lift nem függőlegesen felfelé megy, hanem valahogy oldalazva, közben azért lassan emelkedve is, de soha nem érek vele oda, ahova szeretnék...
@nyelv-ész: Nekem sikerülni szokott, csak a papírlapot, amire felírom őket, mindig az álomban felejtem.
@Hamster: Ez érdekes, ugyanis az álom nem abban az agyféltekében zajlik, mint amelyik az olvasásért felel. Én legtöbbször, ha álmomban el akarok olvasni valamit, felébredek.
@Hamster: Most hogy mondod, tényleg ki szokott lengeni!

"Pókok, megfulladás, most meg a liftek... mik ezek az ősrettegések? :)"

Szerintem ez még mindig a fa! :-)))
Liftes álmom nekem is volt már (nem áll meg, oldalra megy, stb.), de ami sokszor visszatérő volt, az a mozgólépcső. Mindig olyan gyorsan ment, hogy alig tudtam úgy felszállni rá, hogy ne essek el. Felfelé meg szinte lerepült róla az ember fia. Ezeket még ovis koromban álmodtam ('76-ban születtem), de valamiért nagyon megmaradt az emléke. Ezért is volt megdöbbentő a '91-es Déli pu-i baleset, kísértetiesen hasonlított a történet az álmomhoz.
Van pár kép az emlékeimben, amiről nem tudom, hogy álmodtam, vagy tényleg megtörtént-e. Az egyik ilyen a Hofherr Albert (akkor még Vörös Csillag) utcában "játszódik". Anno ('93-ig) a Jáhn Ferenc utcában laktunk, a tizedik emeletről kitűnő volt a kilátás a Havanna ltp.re, Vörös Csillag Gépgyárra. Rengeteget nézelődtem a konyhaablakból, és egy alkalommal a Lajosmizsei sorompónál -nem emlékszem pontosan mi- vontattak egy metrókocsit Pestimre irányába.
Idáig bárkinek meséltem, mindenki kicsit somolyogva mondta, hogy tuti álmodtam, én meg ilyenkor eléggé hülyén érzem magam, annyira valóságosnak tűnt . ??
@Hamster:
"Azért remélem nem minden álmodban van Bengáli, mert akkor hamar meg fogsz süketülni a zajuktól :)"

He? :-)))))))))))
@nyelv-ész:
"Ez érdekes, ugyanis az álom nem abban az agyféltekében zajlik, mint amelyik az olvasásért felel. Én legtöbbször, ha álmomban el akarok olvasni valamit, felébredek."
Ez tényleg fura, mert valamelyik éjjel álmodtam, hogy nem találom a házunkat. És emlékszem világosan, hogy olvasom le a házszámokat, és a 94 után a 98 jött, és nem volt 96. ELtűnt a házunk :-))))
@sako: Nos, ez esetben valószínűleg a házszám képe rögzült már korábban, tehát valójában nem olvasod álmodban, hanem a képét látod, és az alapján azonosítod. Kb. ugyanúgy, mint ahogy a piros jelzést a sárgától és a zöldtől megkülönbözteted.
Kicsit olyan, mintha Bécs és környéke lenne összemixelve Budapesttel. :)
Egyszer azt álmodtam, hogy a Margit-hídon egy négyrészes Tátra K2 (jobban nem tudom körülírni, legyen K4:) haladt át, elég menő volt. :) Mára álmodtam azt, hogy nem járt a 3-as metró Újpesttől, és Újpest-Központról a Váci útig mindenféle zegzugos gyárakon, meg mozdonyszíneken kellett keresztülmennie a tömegnek. Mindenhova be akartam nézni :))
@Hamster: Ez nekem is visszatérő álmom, főleg vonattal: nem exponál, nem fókuszál, vagy ha mindez sikerül, akkor hiába keresem vissza a képet, nem rögzült. :) Borzasztó. :)
@gmarc: Jó ezt olvasni, mert vagy azt jelenti, hogy nem vagyok bolond, vagy azt, hogy akiről eddig azt hittem, normális, igazából szintén bolond, és akkor legalább jó a társaság ;)