Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (747) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (384) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (628) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sierra-Delta-Fox

2010.01.03. 06:17 :: Hamster

Azt javaslom, a mai napot kezdjük a világ számomra legkedvesebb motorhangjával:

"Ő" a HA-SDF, pár évvel ezelőtt Budaörsön. Nemrég volt valami hasraülős balesete, azt se tudom, hogy azóta kikalapálták-e. Remélem igen, mert számomra különösen emlékezetes ez a masina: nem kevés évvel ezelőtt vele vittek el műrepülni. Hahajj, csoda egy dolog ám a kisgépes repülés - aki csak utasszállítóval repült, el se tudja képzelni, mennyire :)

13 komment

Címkék: repülés videó budaörs repülőgép zlin tréner lhbs

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr821641178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Na azért a műrepülésért kicsit irigyellek ám...

Ha jól láttam itt meg a Swift lobogott utána. Na azzal lehet még csodákat csinálni!
:-)
és milyen motor van benne?
@Rocko-: Avia M137AZ. De persze az eredeti Walter Minor 6-osé is szép, csak azt már nagyon ritkán hallok. Persze ez csak felvágás, szerintem nem hallanám meg a különbséget :) Amúgy épp az előbb ment a Top Gear, 520 lóerős Aston Martinokkal izzadtak... Ez a cucc csak 180 lóerő, de annyival, annyival többet tud tetszőleges Aston Martinnál ;) Nem is mernék erősebb műrepülőgépet kipróbálni, civilnek ez is épp elég. És ez még szép is, úgy néz ki, mint egy második világháborús vadász. Rendszeresen írnak francia, amerikai és egyéb külföldi pilóták büszkélkedve, hogy nekik is ilyenjük van. Sőt, hogy konkrétan valamelyik magyar gép náluk van, hiszen ezeket anno ipari mennyiségben adták el külföldre, mert az MHSZ úgy selejtezte az egész típust, hogy a gépekben még bőven volt repidő. Persze nem mondom, a Z142 is gyönyörű gép, polgári kiképzésre alkalmasabb, jobb a kilátás belőle, de azért nem egy Tréner. Tulajdonképpen nem is értem, a Moravan repgépgyár miért nem kezdte el újonnan gyártani őket, valami erősebb motorral, szerintem csak a kinézet miatt vennék, mint a cukrot...
@Walter Melone: Igen, az a nap is arról szólt, hogy Hotel-Delta-Fox felhúzza Swiftet, leoldás, gáz le, Stuka stílusban leszállás, közben Swift műrepül. Mire leér, Hotel-Delta-Fox már ott várja a vontatókötéllel, és kezdődik előről. Hozzáteszem, a vitorlázó műrepülés is varázslatos, a csendje miatt, csak hussan feletted, de más hang nincs. És sebességből jőve pár méterről úgy felmegy a fenébe, mint a megveszekedett hercehurca... Az viszont néha ijesztő, hogy 27-esre leszállva néha szinte a Kőérberki úton haladó autók közt húznak be... Aztán ha az autó gyorsabb, mint gondolták, kicsit belehúznak, és átugorják, az autós meg eldönti, hogy legközelebb inkább az autópályán és az Egérúton jön, de errefelé soha ;D
@Hamster:

"kicsit belehúznak, és átugorják"

:-)))))
Így megy ez...
@Hamster: a szal' sorhatos. annak jó hangja szokik lenni. az meg mindegy, hogy mennyi ló, az a lényeg hogyan tuszakolták őket a hengerekbe, attól függ a hang. :)
@Rocko-: Te ilyeneket tudsz kapásból, hogy sorhatos (mert az, lógó, és kinézetre is nagyon ott van), vagy megnézted a neten? :)
@Hamster: rákerestem.
videon nem vehető ki semmi (bocs), hang alapján nem sorhatnak tippelném, bár én ugye autóból indulok ki.
autó lenne, ott megmondanám 1 henger tévedésből kb.
@Rocko-: Egyszer ki kell menni reptérre, és meghallgatni motorpróbakor, meg felszálláskor. Mondjuk a Trénerek rendesen fogynak, de hétvégén Budaörsön az ember 90%-os valószínűséggel hallhat ilyet, illetve a többi sorhatos Zlin hangja is elég hasonló. Én részemről nagyon szomorú leszek, ha ezek a német ősökkel rendelkező cseh dolgok kihalnak a repterekről, mert lehet, hogy a Cessnák és Piperek boxerei gazdaságosabbak, erősebbek, de valahogy egy másik világ. Még a Li-2 motorindítása egy élmény, igaz, az An-2-é is, ami ugye ugyanaz. Vagy a Kamov 26-é, amikor lángnyelvek csapnak ki a kipufogóból (mondjuk ilyet Li-2/Ancsa vonatkozásban is láttam), aztán tiszta Zil hangon elkezd kerregni.

Még az Il-18 hangja gyönyörű, bár az ugye gázturbina, de mind a földön, mind repülés közben külön élmény. Igaz, az a hajtómű emlékeim szerint még sok szovjet gépben van, úgyhogy ha magasan az égen áthúz valamelyik, nem mondom meg, mi az, de anno Ferihegyen is, meg a budaörsi repnapi áthúzásokkor mindig imádtam.

Sugárhajtásúból meg érthető okokból teljesen elmentek az egyre halkabbak felé, ami miatt az ember tök odavan a boldogságtól, ha véletlenül elkap egy Tu-154B-akármit ("férfiasan tökéletes"), pláne 134-est (csontfűrész sivítás, felszálláskor dübörgéssel spékelve). Persze itt nem csak a hangerő számít, mert pl. a Tornado baromi hangos, de nem szépen, hanem idegesítően.
@Hamster:
A Kamovban ugyan az a motor van, mint a Wilgában. Tudtad? Ha figyeled a hangjukat, fel lehet ismerni a hasonlóságot, pedig teljesen más a motorburkolatuk.

Indítási hangban nekem az Ancsa a csúcs. Az a hang, ahogy a zümmert ráeresztik a főtengelyre.... :-)

www.youtube.com/watch?v=BxhSmeAqD0g
@Hamster: "meghallgatni motorpróbakor, meg felszálláskor"
majd, egyszer. ;)
@Walter Melone: "A Kamovban ugyan az a motor van, mint a Wilgában. Tudtad?"
Már hogy a nálunk levő Wilga 3-asokban? (35-ös modell tán... mittudomén, el kéne olvasni, mi van rájuk írva:) Azért nem ugyanaz, csak ugyanaz a család: az AI14-es motort anno használták millió csillagmotoros KGST gépben, a Jak-12-től a 18-ason át a Gawronig és Wilgáig. Aztán lett a továbbfejlesztése, az M14, az került a Kamovba (pontosabban a -V26 verzió, amiben a V gondolom a "vertoljet", a 26 meg Ka-26-ra utal?), de az M14 különböző modelljei vannak a Jak-5x-esekben, a Szuhoj (már hogy a légcsavaros:) műrepülőgépeiben, de még a Pitts-nek is van hozzá való modellje. Ráadásul a Cmelak motorja is erről a tőről fakad, szóval nem épp ritka fajta. Nem tudom, a Kamov indításkori Zil-hangja miből adódik, hogy akkor le van kapcsolva a hajtásról, és önmagában pörög, vagy a helikopter üzem miatti átalakítások miatt valami más elemet kapott, de amikor először hallottam Kamovot indítani, reflexből azt kerestem, hol van a ZiL dömper, aminek ilyen szép hangja van :D
@Hamster:

Na ennyire részletesen én nem tudom! :-)))))))))

A hangja mindenesetre ugyanaz, és a legtöbb alkatrész is kompatibilis, ha jól tudom.