Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sztrájk-körkép

2010.01.18. 22:19 :: Hamster

A múltheti Budapest Challenge Week során megint megpróbáltam pár panorámát készíteni. Sajnos jellemzően csak rossz fényviszonyok közt volt erre időm, és a képeket "összeragasztó" program is mintha hülyébben működne, mint eddig (illesztési hibák... új verzió - nem mond ez eleget?), de azért néhány képet megosztanék veletek, mivel remélhetőleg jó ideig nem lesz lehetőség hasonlót fotózni...

Német villamosbarátok - virtuális ismerősök - érkeztek a városba pénteken, és a sokak szerint a világ egyik legpörgősebb villamosos helyén - várakozásaikkal ellentétben - körülbelül ezt fotózhatták. Így, forgalom - tehát kvázi funkció - nélkül még nyilvánvalóbb, milyen béna ez a tér ebben az állapotban :(

A tér a fasori bejárat felől nézve. Érdekes, hogy egy ennyire határozott térfalakkal határolt valami ennyire rossz kihasználtságot tud felmutatni! És most nem arra gondolok, hogy a kép készítésekor már/még a hatos villamos se járt, hanem hogy az 56-os villamos egykori hurokvágánya a hajléktalanok kutyafürdetőjével (eredetileg szökőkút) gyakorlatilag csak arra szolgál manapság, hogy fél Budának kerülgetnie kelljen. Vagy hogy a hatos villamos szükségleszállóhelyi peronja (balfelé) mennyivel tágasabb, mint a 61-es és 59-es közös peronja a Várfok utca alatt (jobbfelé), pedig utóbbit nagyságrendekkel többen használják. Ezt a teret a Beszkárt anno a funkciójának megfelelően építette ki, aztán utána többször is úgy alakították át, hogy a funkció háttérbe szorult - de a régi dolgok romjait (mint az 56-os villamos tulajdonképpen 1983 óta értelmetlen hurokvágányát) még mindig kerülgetni kell.

Asszem fáradt lehetek - a képnek sikerült a "Móricz" nevet adni :)

Ezt a fotót nem szórakozásból csináltam, hanem hogy elfoglaljam magam, míg végre jön a villamos. A Körteret máskor csak kora hajnalban lehet ilyen üresnek látni, pedig ez a fotó valamikor délután hat előtt pár perccel készült...

A teret, a tér boltjait, és a tömegközlekedők napjait már évek óta agyonvágó paravánfal a jelek szerint még egy ideig marad (hiszen az építők kényelme a legfontosabb szempont, kit érdekelnek a helyiek?), de közben egész érdekes falfestmények is megjelentek rajta. Kiemelném például a Lánchíd előtt pózoló Piedonét, vagy a Magyar népmesék stílusában a "Metro 4 1990-????" feliratot fújó madarat. Ez a fotó voltaképp borzalmasan vacak, de végre senki se állt a mázolmányok előtt, úgyhogy meg kellett csinálnom :)

10 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv tömegközlekedés sztrájk utcakép panoráma

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr881683409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Móricz, Moszkva...áh, ne is törődj vele! :-) Az általad említett hurokvágány és a szűk peron idegrendszerem legnagyobb kártevői. Habár a leszálláskor a peron melletti használatban nem lévő sínekre simán rá lehetne lépni (így viszont igazán nagy lesz a hely), a kedves utazóközönség nagy része erre nem kompatibilis vagy szimplán debil, (itt a debilekben kizárólag az azon a vonalon _rendszeresen_ utazókat értem, akik mindig a kis peronon szötyögnek tova) így marad nekem a bukdácsolás, kerülgetés, idegbaj.

A képek amúgy nagyon tetszetősek, a falrajzok ötcsillagosak!
képek érdekesek. mondjuk az is vicces, hogy ha nem jár busz, villamos, akkor annak a területe instant parkolóvá alakul.
"mondjuk az is vicces, hogy ha nem jár busz, villamos, akkor annak a területe instant parkolóvá alakul."
Nem, nem! Mindég ott parkolnak. Valszeg a Gyros-os, és egyébb helyi dolgozók. Talán BKV-sok.(?)
Egy régi témához néhány friss észrevétel, ami piszkálja a csőrömet, igaz nem szerves része a bejegyzésnek.
Jellemzően az Atilla utat használom reggel és délután. Elnézést kell kérnem a mai fiatalembertől, akit a Dózsa tér végében lévő zebránál nem engedtem el (igaz a járdán várt türelmesen és nem az úttesten volt). Pont kanyarodtak a belső sávban és így lett volna lehetőségem lassítani és megállni, mivel belül is ezt kellett tenniük így elengedte volna a belső következő autó. Szinte naponta érzek lelkiismeret furdalást nem átengedett gyalogosok miatt. Belenézek a tükörbe, és általában azt látom, hogy a mögöttem lévő (sőt) sem engedi át. Hát ez az! Hibázom, de sajnos ilyen, vagy még ilyenebb bambák csordája jön mögöttem. Ilyenebb, mert ma visszafelé, a Krisztina (vagy az már megint Attila?) körúton az Erzsébet híd felé én megálltam egy hölgynek, de a mögülem érkező kielőzött és elhúzott az úton álló gyalogos orra előtt. Múlthéten dettó. Hárman mentek el mellettem – közülük kettő a hátam mögül - ugyanezen az úton. Végül a negyedik, még mindég gyorsan érkezőre, már nyomtam a dudát. Sajnos én is egyre érzéketlenebb vagyok. Mégsem tévesztem el soha Ausztriában, mivel olyan természetes, hogy a többiek is így cselekszenek. Totál egyszerű! Gyalogos? Nem fognak csikorogni a gumik? Akkor megállok! Itthon meg menetdinamikai elemzéseket kell végeznem a többiek autóira is, hogy van-e értelme megállni? Mert attól, hogy én állok a gyalogos nem fog feltétlenül előbb átjutni a másikoldalra.
De megintem a gyalogosokat is. Elképesztő, hogy menyire nem figyelnek! Nemegyszer már állok előtte, de valahova a távolba mered felettem, mire több másodperc múlva kapcsol és elindul. Tudom, jobb ha megnézi a másik sávot (és ez evidens sajnos, de szerencsére az embereknek), de elém akkor is lépjen le, mert ellenkező esetben még annyira sem állnak meg a másik sávban! Azonban egy sáv esetén mit vár?!!!! Feljebb az Attilán köztesjárdasziget van. Ott is! Máshol is! Egy pali mobilozott és csak bámult rám, húsz centire a zebra vonalától.
Stb. Nem is sorolom. Miért pont a gyalogosok lógnának ki a közlekedési kultúrából.
Más. Zebrán, vagy kereszteződés közepén állás. Úgy adódott, hogy két filmben is feltűnt, valamelyik dokucsatornán. Az egyikben francia nagyvárosi környezetben álltak az autó a kereszteződésben, elállva a keresztforgalmat. OK, ez egy zsúfolt európai nagyváros. A másikban, Sydney egyik kereszteződésében zajlott hasonló jelenet. A filmecskék nem közvetlenül a közlekedési viszonyokról szóltak. SYDNEY. Az utcai toalettek olyan tiszták, hogy enni lehet a padlóról. A belépti díjért cserében a nők ingyen tisztasági betétet vehetnek el. És ebben a városban! A közlekedésszervezés, nagyon fontos! Mindenhol csordaként viselkednek az autósok. Gondolom, ez valami pszichés dolog lehet. Persze a türelmesség és egyéb, ebből következő dolog szintje eltérő.
@stone pit(er): na de akkor nem akadályozza a villamosforgalmat?

gyalogos: állj meg a felezővonalon. akkor melletted se tudnak elmenni.
én akkor szoktam megállni ha sokan vannak mögöttem, hogy feltartsam őket. én megállok, ők nem biztosan.

azt viszont rühellem amikor a gyalogosok a zebránál tetvészkednek, az ember megáll, ők meg csak néznek mert nem akarnak átmenni.
@Rocko-: A két használatban lévő, átmenőforgalmú sínpárt megfelelően szabadon hagyják. Szerintem, most is mehetne villamos, a kép alapján.
@retekblog: "a falrajzok ötcsillagosak"
Ma láttam, hogy a "Piedone a Lánchíd előtt" c. darabot valaki kitépte vagy kitörte a helyéről, csak úgy le van fedve a hézag egy deszkával, vagy ilyesmivel :O