Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (747) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (384) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (628) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Életképek a januári BKV-sztrájk közepéből

2010.01.27. 00:31 :: Hamster

Megint képes oldalt linkelek, megint közlekedésit, de ez most azért más, mint a sima közlekedéses oldalaim. Főleg azért, mert már-már toxikus mennyiségű buszt tartalmaz :)

 
 
BKV-sztrájk, 2010. január 12-17.
Buszpótló busz, villamospótló busz, villamospótló villamos (Tátra 41-esként, TW6000 a 14-esen), és egyéb viszmajorok...

15 komment

Címkék: budapest bkv busz képek sztrájk villamos ikarus hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr241705486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon jó összeállítás! Főleg, hogy a laikus szemével tudod nézni a történéseket. és ennek megfelelően kommentálod... HáBé összeállítása is jó, de túl száraz egy buszokban nem jártas közlekedésbarátnak :) Köszi!
Megjegyezném egyébként, hogy jan. 14-én délben a "mentesítő" Óbuda - Nyugati járaton 3-an voltunk utasok...
elolvastam. este kommentálom is.
@WMarci: "Megjegyezném egyébként, hogy jan. 14-én délben a "mentesítő" Óbuda - Nyugati járaton 3-an voltunk utasok... "
Nem mondanám, hogy rendesen reklámozták a járatot, ráadásul eléggé a semmibe visz. Oké, Aquincum felsőn át lehet szállni valami másra, de hogyan? Óbuda vasútállomást már rég el kellett volna felejteni, kéne egy mini intermodális csoda a Szentendrei út fölé, rövid lejáróval a HÉV-hez, nem ilyen sz*rral, mint ami most van. Meg valószínleg kéne még egy megálló a Bécsi úti sorompóhoz.

De a Keleti-Kelenföld járat se volt tömve, pedig hamarabb átért, mint a 7-es, és ezerszer kényelmesebben. Csak hát a tizes, vagy hanyas vágányról indították, ami csak kicsit van közelebb a Baross térhez, mint Gödöllőhöz :-/
@Hamster: "ráadásul eléggé a semmibe visz."
Ez az Óbuda - Nyugati vonalon így is van, de szerintem Aquincum - Újpest/Nyugati közt nem csak sztrájk idején lehetne alternatíva. Ehhez persze hozzátartozik, hogy 10 perces késéssel indultunk és majdnem fél óra lett a menetidő (mire beengednek a Nyugatiba...)!
"kéne egy mini intermodális csoda a Szentendrei út fölé"
Igen, és akkor azt a közvetlen Esztergom - Ráckeve S-Bahn is érintené a kanyarban. :)
"Meg valószínűleg kéne még egy megálló a Bécsi úti sorompóhoz."
Előbb a villanybaktert kéne (sürgősen) lecserélni! Az nem állapot, hogy átlagosan negyed óra várakozás egy vonat.

A másik mentesítő meg... Arról már sokan megírták, hogy sztrájkon kívül is kéne, csak hát alternatívája lenne a "szent tehénnek" (metró).
Móriczon káoszt láttam, röhejes. tapasztaltam is, külvárosba küldenek csuklóst, 173-asra szólót. kevés busz van de azt se tudták megszervezni.

jah, Móricz, King Long: az az amire elvből nem szállok fel. inkább gyaloglok és egy autó üssön el, de ilyenben nem vagyok hajlandó meghalni.

hampage.hu/kozlekedes/sztrajk201001/img_1704.jpg
kettes villamos a Várban? muha.
Nagyon jó kis összeállítás, köszönjük!

"Gazdagrétre viszont szerintem még sosem járt olyan jó busz" - Pont ez jutott az eszembe mikor a sztárjk alatt a 153-assal kellett mennem. Ahhoz képest, hogy használt és legalább 10 éves (egyidős a 412-esek felével) elképesztően jó kis verda. Csöndes, rendezett nagyon tetszett. Ami még bejött nagyon a 153-ason az egy kékesszürke Alfa Regio B??, igaz nem városi, de igen kényelmes, jól összerakott busz.

@Rocko-: King-Long, az tuti, ilyen brutálisan kényelmetlen szűk sz*rt hát lol. Inkább vártam egy olyan 240-esre amin egy zsír 250-es magánbusz jött.
@jack o'neill: "az egy kékesszürke Alfa Regio B??, igaz nem városi, de igen kényelmes, jól összerakott busz"
Igen, helyközinek nem lehet rossz, pár fokkal jobbnak tűnt a Localoknál (a városi Alfa), amik szerintem az amúgy nyilván nem azonos kategóriájú KingLongoknál is gázabbak.

"King-Long, az tuti, ilyen brutálisan kényelmetlen szűk sz*rt hát lol."
Tök fura, .rar-ral se lehetett volna több utast felrakni mellénk, amikor KingLongoztam, de még úgy sem tűnt rosszabbnak, mint az Alfa, amin ellenben ültem. Persze az E95 jobb, naná :)
@Rocko-: "Móriczon káoszt láttam, röhejes. tapasztaltam is, külvárosba küldenek csuklóst, 173-asra szólót"
Azzal főztek, ami volt. Gyakorlatilag mindenhova csuklós kellett volna. Egyik nap egyébiránt alig láttam csuklóst a 173-ason, viszont mind a Localók, mind a MAN-ok kettesével jártak. Nem tudom, véletlen volt-e, de nem egyet és nem kettőt láttam így.
@WMarci: "Ehhez persze hozzátartozik, hogy 10 perces késéssel indultunk és majdnem fél óra lett a menetidő (mire beengednek a Nyugatiba...)!"

Na hát ez az, a MÁV stílusában nem lehet S-Bahnt csinálni, ott nem lehet ilyen "körülbelül menetrend", mert gyorsan körbegyűrűzik, és minden bedől. Mondjuk ezt a "Keleti és Nyugati előtt mindig megállunk és várunk" dolgot soha nem fogom megérteni. Minden nap gyakorlatilag közel ugyanazok a vonatok mennek, de a fordák legalábbis kellően ciklikusak, a francért mindig akkor kell kitalálni, hogy hova jöhet be a vonat, és hogyan legyen meg a vágányútja, amikor már a bejáratnál toporog? Arról nem is beszélve, hogy majd minden vonat késéssel indul, és már Zuglónál/RPÚP-nál késésben van.

Tudom, nem értek hozzá, de a Keleti még ennél is furcsább: nemzetközi gyors/EC/EN elindul késéssel, aztán rögtön leáll, jobbra-balra-keresztben meg üres kocsikat ráncigáló Szöcskék és Bobók mozognak. Mert hát első az, nem az utas. Befelé meg szintén kötelező megállni a Százlábú híd alatt. Aztán berakják az esti nemzetközi vonatot az egyes vágányra, ami gyakorlatilag messzebb van a Baross tértől, mint Ferencvárostól, pluszban onnan befelé gyalogolva lehet a legtöbb koldust, hajléktalant, részeget és hányásfoltot látni. Közben meg a csarnokban van üres vágány.
@jack o'neill: igen, a merci tetszetős volt, bár csak kívülről láttam.

King-Long: naja.
amig kína a Brillanc-hoz hasonló értékeket tud felmutatni, addig köszönöm nem kérek belőle.

@Hamster: "Tök fura, .rar-ral se lehetett volna több utast felrakni mellénk"
7ip kellett volna. :)

"Azzal főztek, ami volt."
azt én megértem, de attól miért kell szarul? hétvégére valamennyire sikerült optimalizálni, de nem teljesen. van egy vonalad, ahol a sztrájk miatt nem mernek v nincs értelme elindulni, ezért van vagy 20 utas a buszon, és ide csuklóst raknak. a 173-on meg szóló fut. szted ez 2 nap alatt nem esik le senkinek? sofőrt megkérdezték a kihasználtságról?
"mind a MAN-ok kettesével jártak."
én szimplában láttam.

"Na hát ez az, a MÁV stílusában nem lehet S-Bahnt csinálni"
pedig pont Jermann Kálmán írt hasonlóról:
jermann.blog.hu/2010/01/20/buszpotlas_vonattal

"Mondjuk ezt a "Keleti és Nyugati előtt mindig megállunk és várunk" dolgot soha nem fogom megérteni."
Csepeli HÉV dettó. 2 év alatt nem jöttek rá, hogy ha van két vágány és az egyiknek ugyanarra kell mennie (miért kell, miért ne mehetne a másikra?), akkor várnia kell nyílt pályán. az meg nem jó. de neem, véletlenül se szerveznék át, ez így jó.
@Rocko-: "20 utas a buszon, és ide csuklóst raknak"
Ilyen hol volt? Amerra én jártam, a 212-es kivételével nem láttam üres buszt, igaz, nem is állítom, hogy mindenütt jártam volna :) Namármost az az üres busz viszont pont nem csuklós volt. Sőt, pl. a 114-esre, 240-esre is bőven csuklós kellett volna.
@Rocko-:
Kicsit off, de tényleg a Brillanc töréstesztje hasonlítható ahhoz, ahogy láttam egyet még a Moszkván összetörve elég rémes volt. Kíváncsi lennék egy Merci, egy AlfaRegio vagy egy régi Ikarus is ennyire összetörik?

@Hamster: Jaja mentem a 212-essel és voltunk vagy 4-5en a Kármán>MOM közt...
Viszont nem igazán vagyok ebben jártas de, hátha tudja vki, lesz több vili ilyen LED-es cuccal felszerelve? Mert nagyon jól látható, értelmes megoldás lenne..
@jack o'neill: nem tom milyen a King-Long belül. megvetem és ezért nem szállok fel rá.

"vagy egy régi Ikarus is ennyire összetörik?"
nem hiszem, abban nem spóroltak a fémmel.

@Hamster:
"Ilyen hol volt?"
kertváros. sárga volán szolgálta ki, így jött ki.
pont amiatt volt üres, amit írtam: nem volt értelme rá 20 percet várni. (kb. 30 perc gyalog az útja), illetve nem biztos hogy tudták utána folytatni az útjukat az emberek.
A cikk végén az "NDK-s falujáró" kocsi egy ex NDK-s, ex- Szabolcs Volános Ikarus 260.43-as. És lérugós :)
@Snake: Köszi, más is mondta azóta, hogy csalóka volt a futása, mert légrugó lesz az :)