Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Cseh Légierő 2002-es nemzetközi repülőnapja, Hradec Králové

2010.05.06. 21:04 :: Hamster

A sok villamosos és kisvonatos link után most egy kis repülőzés jön. Nemrég fedeztem ugyanis fel, hogy a 2002-es hradec královéi repnap lemaradt a repülős site-omról. Fenn van a 2001-es, meg egy rakat 2002-es repnap is, de ez pont nem. Pedig még ezen sikerült tán a legtűrhetőbbeket fotózni (igaz, Fairford dögösebb volt programilag, de mivel az nemzetközi mezőnyben is az egyik legnagyobb parádé, nem is érdemes versenyezni vele). Most mindenesetre pótoltam ezt a kis hiányosságot:

 
 
CIAF 2002, Hradec Kralové
A Cseh Légierő nemzetközi repülőnapja

A képeket nézegetve megfogalmazódott bennem, hogy talán itt voltak fotós-fény viszonylatot tekintve a legjobban felállítva a statikus sor gépei.

25 komment

Címkék: repülés csehország hampage repülőnap

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr21980070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Szerény nyomott véleményem szerint nekünk pár ilyen gép kellene az eltévedt utasszállítók jó helyre tereléséhez, kiegészítve némi föld elleni támadó fegyverzettel; nem kellene a Gripenekkel bohóckodnunk, kicsi és szegény országba kár a szuperszónikus vadászgép."

Hogy én ezzel mennyire egyet értek....
@Walter Melone: Elvileg szó van arról, hogy lízingelünk egy rakás L-159-est a MiG-ek helyett, a Vikingnátha (GriPPen) mellé. Persze még versenyben van utóbbi, na nem mintha pénzünk lenne rá. De állítólag már egy ideje rendszeresen repülnek bér-L-159-eseken Kecskeméten amúgy is.

Bárhogy is van, cseh gép, tehát szeressük :)
"A motorokhoz legalább annyira értek, mint a teherautókhoz, úgyhogy majd valaki lesz szíves megírni, mik ezek :)"

A bordó moci tankján látszik a CZ embléma, a henger mérete és a két kipuff alapján 250-esnek tippelném, de persze nem biztos.
@sako: toto92 azt írta rá, hogy "Czetka 150", a CZ logó azt jelzi?

adam_89 ezt annyival egészítette ki, hogy "A baloldali talán egy Dnepr MT-11."
@Hamster: A Jawa mellett Csehszlovákiában gyártott másik motortípust hol Czetkának, hol CZ-nek, hogy Cezetnek jelölik, ha valaki tudja, kiokosíthatna, hogy mi közöttük a különbség.
Lehet, hogy csak 150-es, bár nekem nagyobbnak tűnik a henger, és az is fura, hogy 150-eshez két kipuffogó, de hát végül is miért ne.
@sako:

A Cezet-Java tudtommal egy másik gyáregységben készült, ezért lett ez a neve.

Volt belőle 175cm3 is, lehet, h ez az. Olyannal még régen volt szerencsém motorozni néha. Jó kis gép volt. Csepptank, bölcsőváz, az irányjelző meg a kormány végéből állt ki ha jól emlékszem.
Gripen helyett L159B sztori kicsit a többe kerülne a leves, mint a hús helyzet:
A Gripen már meg van. Kiképzett légi és földi személyzettel, fegyverzettel, stb...
Az Alca-t meg, meg kéne venni, rendszerbe kéne állítani, stb...
Ráadásul gyártása is már mikor megszűnt. +pl a Gripenhez vett AIM120B-t (ami ugye ki van fizetve) L159B--re nem raksz fel...

molnibalage (index fórum) írta:
Négy ALCA árából - legyen 8 milla - hány Griff repórát is lehet venni? A 10k-s árral számolva 3200- Ez gépenkét a fennmaradó 5 évre kb. +45 repóra.

Jelen állás szerint amink van azt használjuk ki. Nem vagyunk mi gazdagok, hogy még1-et elkezdjünk. Van 14 db fiatal tökös gépünk, amiből ha már meg vannak hozzuk ki legtöbbet. Persze NFTC><Gripen közé kéne pár gép az öreg Albatrosok (nem a Mig-ek) helyett. De a JAS39-as helyére kicsit felelőtlenség lenne.

@Hamster: Repülni repültek Alcán. 1 db-on. Olvastam én is, hogy a HM szeretne bérelni (vagy venni üzem órát). De, nem biztos hogy Alcát. Ha igen, honnan lesz kétüléses vajon?
@jack o'neill:

Az egész szuperszonikus hadsereg elhibázott koncepció.

Egyrészt nem nagyon van szükségünk ilyen sebességű, harcképességű repülőkre, másrészt nem is tudjuk finanszírozni az üzemeltetésüket.

sőt, már jó ideje a látóhatáron túli célpont leküzdése a trend a harcászatban. Egy védelmi célokat szolgáló légierőnek nem kell ehhez Grippen, elég egy megfelelő elektronikai felszerelésű, megfelelő fegyvereket hordozni képes "bármilyen" repülő.
@Walter Melone: Ezt értem. Részben egyet is értek.
Csak arra akartam rávilágítani, hogy a Gripen már itt van.
És szolgálatban van, most már az üzemeltetésre kell költeni.
Míg ha rendszeresítük +1 tipust (az se lenne olcsó), akkor ott a rendszeresítési költség, a fegyverek, alkatrészek kiszolgáló eszközök, kiképzés, stb + az üzemeltetési költség.
Szóval az olcsóbb nem lenne "annyira" olcsóbb, sőt..
+Nagyobb sebesség, azért nem mind1, hogy egy porszívó, vagy egy potensebb Volvo moci tolja előre gyorsabban az adott gépet ha baj van.(akár pl ha egy utasszállítval van a baj).
Amúgy a BVR harc persze hogy ma elvárás. De, olyan eszközhöz kell olyan gép is. Erre a mai világ F-5öse a Gripen tökéletes. Kicsi, olcsó, de még se egy papírtigris. Egy kiképzőre, mint az Alca, vagy a Hawk ilyen cuccot még nem láttam függesztve. Míg a "bármilyen" repülő esélyes, hogy a Gripentől indul a Raptorig/Pak-Faig bezárólag.(persze ott van még a koreai FA-50, de az üzemben nem hiszem hogy olcsóbb a JAS39-esnél..)
Ha nagyon megnézem és nekünk repcsi kell a Gripen egy viszonylag olcsón üzemelhető, nem túl nagy tudású, de nem is gyenge gép. (pár éve nem hittem, hogy ilyet írok le, nem szerettem a JAS39-est, de mára utánna olvasva, rájöttem, svédek nem csináltak olyan rosszat.)
@sako: KZsoci (aki valamiért nem hajlandó ide regisztrálni) azt mondja, hogy a "Cezet" az olyan, mintha azt írnánk, hogy "Ícsé" vagy "Úvé".
@jack o'neill: Néha azt gondolom, hogy az "azért kell nekünk gyors és drága repülő, hogy mindenhova gyorsan oda tudjunk vinni egy rakétát"-ra olcsóbb megoldás lenne egy okosan telepített korszerű eszközökkel operáló rakétás légvédelem. Pláne ha gyakorlatilag csak egyetlen légibázisunk van, az is az ország közepén, ahonnan minden egyformán messze van.
@Rianna: Tetszik, tetszik, mintha nem aludtad volna majdnem végig az utat :PP
Rocko, neked mégis autós blogod van, nincsenek olyan olvasóid, akik értenek a motorokhoz, és esetleg idecsődíthetnéd őket? Elkezdett éredkelni, mik is ezek a motorok :)
@Hamster: "KZsoci (aki valamiért nem hajlandó ide regisztrálni) azt mondja, hogy a "Cezet" az olyan, mintha azt írnánk, hogy "Ícsé" vagy "Úvé". "

Ha KZsoci mondja, akkor természetesen elhiszem, de mindenesetre ez így (gyárilag) rá volt festve a tankra, hogy Cezet (kalapos, vagy milyen C-vel). Úgy látszik, ott ez a becenév hivatalossá vált. Mondjuk poén lett volna, ha nálunk meg az Ikarus 55/66-osokra hivatalosan ráfestik, hogy "Faros" :-))))
@jack o'neill:

És én még szeretem is ezeket a gépeket....

Tényleg tetszenek, jó gépeknek tartom őket.

A gond az, hogy úgy nem lehet hadsereget üzemeltetni, hogy egy ilyen gépen évi 20-30 órát repülnek a pilóták. Az olyan, mintha neked lenne jogosítványod autóra és évente háromszor vezetnél valami vidéki mellékúton.

Most zajlik egy hadgyakorlat hazánkban. Amikor érkeztek az Amerikai F16-ok, 15 gép jött kötelékben.
Közben a magyar AN26 hajtómű leállást gyakorolt nagy magasságban. A gond akkor kezdődött, amikor a hajtómű (az egyik) nem indult újra. Volt PAN-PAN-PAN meg minden. Jöttek kényszerre, miközben ugyanarra a betonra esett be az Ami kötelék száraz tartályokkal.

Az Amerikaiak cca 5 perc alatt leszálltak és elhagyták még a gurulóutat is az összes gépükkel, h az Antonov beférjen.
Vérprofik voltak!

Ehhez persze kell az évi több száz óra amit a levegőben töltenek a pilótáik.

Na, ez hiányzik nálunk....
@sako: Ha jól értem, ugyaneme logika szerint inkább azt kellett volna odafesteni, hogy "Hatvanhatos" :)
@Hamster: Vagy Ötvenötös.

Az Urál/Dnyepr/egyéb oroszországi folyó motorra még mindig nincs tipp?
@Walter Melone: Fuhú, legalább az amerikaiaknak is volt mit néznie... Amúgy az ilyen eseteket honnan lehet tudni?
@Hamster:

Többnyire reptéri pletyka útján. Az irányítók is sok ilyen sztorit tudnak.

A valóságalapjuk ezeknek mindig megvan, de sokszor nagyon kiszínezik őket. Minél régebbi egy történet annál több hihetetlen elemet tartalmaz... :-D

Ez még nagyon friss, úgyhogy kb tekinthetjük tárgyilagosnak is. ;-)
@Hamster: ejj, látszik milyen gyakran olvasol minket. :P
nem az enyém, többen írjuk. és vannak motrosok si. megkérdem őket.
@Rocko-:

Az első szerintem egy CZ 125 BT, azon volt ilyen borítás, 1947 körül. Bár a bakteleszkóp bizonytalanná tesz, erősen. Az mindenesetre valószínű, hogy CZ 125 1950 körüli, talán idősebb.

A másik motor kevés szocimotor ismerettel szerintem DNEPR MT9 a hetvenes évekből.

Talán segítettem.
@scheerti: Hams nevében köszönöm.
@scheerti: Köszi a választ! Persze sose foglalkoztam motorokkal, de erről a Dnyeprről még csak nem is hallottam soha.
@Rocko-: Ó, akkor én meg köszönöm a te nevedben is :D