Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Csihuhuk péntekre

2010.09.24. 17:42 :: Hamster

Elgondolkodtatás és szellemi csúcsok megmászása helyett egy kis videó júliusból, a Füsti tizedik születésnapjáról:

28 komment

Címkék: videó vasút gőzmozdony füsti szünetjelzés helyett csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr412320673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hamster! Remélem nem lettél újra beteg. Már csak a vonatos poszt miatt.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Neeem, de azért lehet like-olni, meg továbbküldözgetni mindenkinek a linket :))
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ilyen szempontból Hamster mindig is "beteg" volt.

Hamster bácsi!
közszolgálatilag: tetszik egy posztban mesélni arról, hogy melyik a mozdony eleje s vége?
Az a gőzös de szép egy masina jaaaaaj!!!
@Rocko-: Hát az eleje az, ahol A betű, vagy 1-es szám van, a vége a másik.

Bár sejtem nem erre gondoltál.
Nem kicsit vagyok irigy emiatt a nap miatt:P
Egy rakás jó kis döcögény, a világ - szerintem - legszebb dízeltől (Nohab) a két kedvenc, bizonyos münchen-i cég által összerakott villany és dízel gépén át a 424-esig....
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hát pl. h vannak aszimmetrikusak, egy gőzmozdonynál egyértelmű. de a videon is látszik, van aminek két fülkéje van, vagy egy, de középen. meg van olyan, ami aszimmetrikus, de tud tolni, húzni is. szóval h melyik milyen mit tud s miért. de ezt Hamsnak kéne kifejteni. :)
@Rocko-: Én se tudok bővebbet mondani, mint amit Karl Fickdich Drachen der Fliegebrücke von Sauerkraut írt. Ahol egyértelmű, ott egyértelmű, másutt nevet adnak neki, hogy A vég, meg B vég. Hogy milyen logika van benne, az végülis mindegy, nem? Villamosban mi a csuklósnál a középrészt C-nek hívtuk, a nemetek M-nek, mint Mitte. Hogy a Combinónál hogyan van betűjelezve a sok "középrész", azt biza nem tudom :)
@jack o'neill: A Herkulest én is szeretem, örülnék, ha egyszer valami hasonlók lennének a Csörgők helyett. Tolatóban viszont a Bobók remélem sose kopnak el, azok a legjobbak, hogy nekilódul már, amikor jeleznek egymsának a vezérek tülköléssel :) A 424-es füstje meg zseniális, csak a fotósoknak :)
@Rocko-: @Hamster:

Egy kocsi
AB
Két kocsi
AB-AB vagy AB-BA
Csuklós
AC-DB
AC-EF-GH-DB
AC-EG-HF-DB
stb....stb
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "AC-DB
AC-EF-GH-DB
AC-EG-HF-DB
stb....stb "

Erről az jutott eszembe, hogy Brüsszelben a 2. emelet 22-es szobát kaptuk a szállodában; mondtam a haveroknak, hogy le kéne szólni a recepcióra, hogy kérünk két teát:
"Two tea to two-two-two" :D
@Hamster: Amikor Toulousban játszott az Arsenal?

A Victorián a pénztárnál:
- Two two's to Toulouse, please!
- ...
- Two two's to Toulouse, too, please!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: konkrétan a pina. :D
ja, nem, a lottóötös számai. :D

szóval, hogy melyik vége melyik. mikor tol, és mikor húz. mikor és miért van dupla fülke, és mikor csak egy, középen. mennyire látni ki. nyilván ha jobban ismerném a dolgokat, akkor tudnék kérdezni, de én a zavarosban halászok, így azt se tudom, pontosan mit kérdezzek. és akkor a vezérlőfülkét még bele se vettem.

@Hamster: én rummal ismerem.
"Two rum to two-two-two"
@Hamster: Írtam egy hosszabb hozzászólást, de lehet megette a blogmotor. Elő tudod szedni?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sajnos el vagyok tiltva a varázslástól... Én mindig kijelölöm és kopizom a kommenteket elküldés előtt, ennél biztosabb nincs :(
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: sok volt benne a link?

@Hamster: adimn / kommentek fül / Állapot: nézd meg a várakozót és letiltottat.
@Rocko-:
Gőzősnél egyértelmű, így azt hagyjuk.

A két vezetőállásúaknál egy jelentősége van, az pedig a karbantartás. Ha egy két vezetőállású gép egy bizonyos útvonalon jár, ahol több ív van az egyik irányba mint a másikba, akkor időnként illik megfordítani pl fordítókorongon, hogy a kerekei egyenletesen kopjanak.
A két vezetőállás között a géptérben a szerelvények egy bizonyos sorrendben helyezkednek el, ott esetleg a műhelybe történő beálláskor számít, melyik vége hol van, mert van ami a műhely elrendezésénél fogva könnyebben szerelhető egyik oldalról, mint a másikról, bár ez elenyésző esetekben dominál.

A középállású gépeknél jellemzően helytakarékosság miatt (gyerekvasút), esetleg a gyakori irányváltási kényszer (tolató) miatt nem építenek be csak egy állást, ahonnan mindkét irányba vezethető a gép.
Az hogy ilyenkor a fülke elhelyezése szimmetrikus-e, a gépészeti berendezések elhelyezésétől, elhelyezhetőségétől függ.
Itt is két tendencia figyelhető meg, ami egyébként három. Ezek az alábbiak:
Egy állás a mozdony végén, jellemzően a pici tolatóknál alkalmazzák:
users.atw.hu/limitbahn/mozdonyok/m28/1006/real/M28%20_1006_real.jpg
erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/M31/M31019A.JPG

Középállású, aszimmetrikus:
www.logsped.hu/m40.jpg
Középállású szimmetrikus:
www.albertbahn.hu/kepek/nagy/magyar/budapest/deli/v46_025.jpg

Lézeznek még az egyfülkés kialakítások, ezek jellemzően vezérlőkocsik:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/BDt_406-os_vez%C3%A9rl%C5%91kocsi.jpg

Illetve az USA vasútjain nagyon elterjedtek az egyállásos mozdonyok, ahol jellemzően több ezer mérföldet tesz meg egy szerelvény, és mivel a kerékkopás miatt úgyis fordítani kell az út végén, irányváltási kényszer nulla, a nagy teher miatt amúgy is sokszor 3-4 gép húz-tol egy ilyen szerelvényt, a hátsó állás elhagyható, mivel egyszerűbb a másik gépet fordítva csatolni.
www.rayman4449.dynip.com/Dash_9_07272005_1024_0021a.JPG

Ha nagyon meg akarnánk keverni, akkor az ICE-3 kocsija, amiben az utasok ülnek, szintén mozdony, ráadásul olyan, aminek nincsen vezetőállása.

Érdekes problémát vet fel a jákob-vázas kocsikból összerakott szerelvények kocsijainak a végeinek a számozása:
villamosok.hu/metro/jarmu/fav/csukloalagut.jpg

És végül a kétállású mozdony, mely látszatra szimmetrikus:
www.mav-trakcio.hu/res/imgcache/m41_2112_440x440.jpg
rfe.railclub.ru/pix/hu/electric/V43/1180-1199/V43_1183pu.jpg
Azonban ha jobban megnézed a tetejét, ott már oda a szimmetria.
Itt lehet legjobban megfigyelni, hogy nem szimmetrikus:
gigant.chem.elte.hu/gigant_club/pix/electric/v63/v63_001-009/v63106.jpg

És ahol már ránézésre látszik, hogy a mozdony nem szimmetrikus:
www.trains.hu/turkalo/m62/ims/M62%20001.JPG

És hogy mikor tol vagy húz?
Általában mindkét irányba egyforma teljesítményt adnak le, a gőzösök kivételével, ahol régebben egyes típusokra néha komoly sebességkorlátozások voltak hátramnenetben, illetve soknak a kulisszaműve hátramenetben eleve nem engedett meg akkora sebességet.
@Rocko-: Azt a rohadt, tényleg ott volt... Jó, hogy szó nem votl ilyen funkció beállításáról, azt automatice odavágta a sok link miatt. Megint tanultam valamit...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: No need to thank... it's all in a day's work for bicycle repair man!
@Hamster: általában ez a probléma.
akkor most az én, régi, beragadt kommentjeimet is pls. :DDD
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: igen, ezt szerettem volna viszontlátni, post formájában, de Hamster lusta. :P

köszönöm szépen!