Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Another graffiti on the Wall

2011.01.19. 18:00 :: Hamster

Ha már a graffiti volt a téma az előbb: Berlin történelmének évtizedeken keresztül igen keményen része volt a falfirka - a berlini fal nyugati oldalán (szó szerint). Namármost a fal nagy része eltűnt, legalábbis a forgalmas közterületekről (félreeső részeken azért látni belőle itt-ott, bár főleg a második vonalából ("Hinterlandmauer"), és ezzel a német történelem is komoly csorbát szenvedett.

Ezt a képet 2005-ben a Potsdamer Platz környékén készítettem; a helyi graffitisek ennek a pár méternek a megtartásáért "tüntettek" rajta. Tavaly már nem találtam meg: ha jól tévedek, egy új épületet húztak fel a helyére.

Valaki nem tudja, mi lett vele? Átvitték valahova máshová? Nem azért, mert azt gondolom, hogy ennek a Mona Lisa mellett lenne a helye a Louvre-ban, csak azt hittem, a 2000-es évekre már csak direkt megőrzött darabok maradtak, és ez is az. Hasonló Trabantos graffiti több is volt, de azok szemből ábrázolták... Elvileg ugyanennek a csajnak is van "szembőlfaláttörős" Trabija, Friedrichshainban - ez viszont nem ott volt.

17 komment

Címkék: berlin németország trabant popkultúra berlini fal

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr942596444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hams! megint írtam egy kommentben sok linket, légyszi szabadítsd ki!
Huh, nagyon állat az a képsorozat, amit belinkeltél, Hamster. Nagyon megfogott.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én nem találtam meg (egyébként mielőtt felraktam a kérdést, gugliztam egyet, de nem volt világos - ugyanez a csaj, aki ezt festette, csinált egy másik Trabit szemből a friedrichshaini (hm, micsoda név: Fridrihsz Hajni:) falmúzeumnak, de az nem ugyanez. Vagy ugyanez, csak a másik oldala? :)
@maestro1: Szerintem is döbbenetes, főleg, ha az ember tudja, hogy a fal keleti oldalán még 89-ben is emberekre lőttek, míg a nyugatin kiskertek voltak, virágot futtattak rá, befestették, sétáltak mellette...
@Hamster:
Sokan festettek Trabit, kedvelt motívum volt. A fal nyugati oldalán kb 2-300 méterenként lehetett Trabit látni. Az ennyire jó minőség viszont ritka volt!

Egy időben a keletiek még a titkos ajtókon 'átjártak' éjjelente a falat takarítani, főleg a Honeckert gyalázó firkákat pucolták le hamar.

Azt tartja a fáma, hogy ezek a takarítások is veszélyesek voltak, mert kellett két katona, aki arra vigyázott, nehogy a takarítók meglépjenek, másik kettő, aki a vigyázókra vigyázott.....

Ezen a képen pl a korlát a szektorhatár, a fal mindenhol beljebb volt, általában minimum 3 méterrel.
upload.wikimedia.org/wikipedia/de/e/e9/Berliner_Mauer_August_1985.jpg
@Hamster:
farm4.static.flickr.com/3169/2968420579_c0ece11846.jpg
A fal egykori helyét megtalálod, végig jelezve van.
Akit érdekel a fal, itt tallózhat további képeket.
www.flickr.com/photos/cumbrowski/2906631692/in/photostream/lightbox/
A kapu felett balra a sarkon állt Hazánk kelet-berlini nagykövetsége. A Fal fele néző fronton voltak a lakások. Aki a negyediken lakott, az ágyából fekve láthatta a Brandenburgi Kapu tetején levő quadrigát.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azona 64-es képen látszik, ahogy a Falat ráépítették az ott amúgy húzódó villamossínekre. Még a totális abszurd idiótaságban is totál abszurd idióta volt ez az egész dolog... Hogy csak így szó szerint kettévágtak egy várost, emberek, családok életet...
@Hamster:
Itt nézelődj, főleg a fekete fehérek között!
Találsz még abszurdabbat is. Pl konyha nyugaton, nappali keleten. Legalábbis ami az ablakok elhelyezkedését illeti.

www.youtube.com/results?search_query=berliner%20mauer&search=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&spell=1
Azt hiszem Budapesten is lehetne hajókázni, ha nem szüntette volna meg a BKV a rendszeres hajójáratot, bár mintha lennének Szentendrére meg Visegrádra kirándulóhajók, de azok persze nem városiak.
@Judea: Nem hiszem, hogy a mai BKV-nak lenne a dolga a hajózás, turistahajók meg vannak dögivel. De nem is ez a lényueg, hanem az, hogy Berlinről azt tanultuk, hogy a Spree nem is fontos, aztán odamegy az ember, és körbe tudja hajózni a várost belülről, úgy, mintha nálunk a Hősök terénél is lenne valami hajózási útvonal, meg a Tabánban is :)
Úgy tudom a régiek terveztek csatornákat a belváros környékén, de helyette inkább metro lett. :)