Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (747) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (384) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (628) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Lassan szétrohadó csoda Zugligetben

2011.02.24. 18:00 :: Hamster

Zugligetben 1977 januárja óta nem jár villamos, ám a vonal egykori végállomásai fennmaradtak. A többes szám azért indokolt, mert megvan az első, régi végállomás épülete, és az újé is. Az "új" végállomás több mint száz éves: 1903-ban nyitották meg  - ez egyúttal azt is jelenti, hogy a régi épület 108 éve elvesztette funkcióját. Már akkor  elég viharvert volt, amikor még járt az 58-as villamos, de a szépsége így is látszott:


A Zugligeti út 64-et kerülgető villamos, Harald Schachenhofer felvételén

A Zugligetnek a villamos elvételéért cserébe ígért troliból persze nem lett semmi, és a jelek szerint ez a helyieket nem is zavarta nagyon. Mint ahogy az se zavarja, hogy az eléggé prémium kategóriás környéken, a helyi főút mellett egy ekkora épület szép csendben rothadozhat:

A kis kerek terasz feletti tetőt dúcok tartják, a korlát hiányos, és vakolatból is egyre kevesebb marad, de az épület még mindig áll, pedig pár éve már nem laknak benne (azért gondolom, hogy csak pár éve, mert a tetőn ott van a tányérostévé, ami biztos nem nagyon régről maradt ott). Mintha azt akarná mondani nekünk: "tudom, hogy milyenek vagytok, de én akkor is állva maradok, dacból".

Hány éves lehet ez a faragás lombfűrész ornamentika? Van ma olyan cég az országban, amelyik tudna ilyen szépet faragni úgy, hogy az sok évtized után is még egyben legyen? Másutt minőségi étterem vagy klub lenne az épületben, nálunk meg valószínűleg arra várnak, hogy mikor esik szét. Más magyarázata nem nagyon lehet annak, hogy nem csinálnak vele semmit... Ha helybeli lennék, biztos utánajártam volna, kié ez a Svájcból véletlenül ideteleportálódott kunyhó, és megkérdeztem volna, miért jó neki az, hogy ilyen állapotban tartja. Gondolom állami vagy fővárosi intézmény lehet, mert magántulaj már biztos rendberakta volna - és bár nem nagy öröm az, hogy mindent eladnak, lehet, hogy ebben az esetben ez is jobb lett volna, hiszen az épület szépségét akkor is lehetne látni a Zugligeti útról, nem tudná "eldugni" előlünk!

Nem értek az ilyesmihez, de úgy sejtem, bármilyen jó minőségben is építették meg egykor, az a fa szerkezet jobbfelé egyszer ketté fog repeni,  akkor megrogyik majd, és többé-kevésbé meg fog semmisülni. Kit bántott ez a ház, hogy így meg kell büntetni?! És a helybeli önkormányzóságot - vagy a környék lakóit - kicsit se zavarja ez a látvány? Másvalami Problémája(TM), és ennyi? Mi a történet amögött, hogy egy régi és szép, nem igazán eldugott, és nem is szegény környéken levő  épület így elkallódhat? (Újabb bizonyíték arra, hogy nem csak a látszat a fontos ebben a városban: ha így lenne, a helybeli úri közönség, meg a nagykövetségi és egyéb rezidenciák miatt legalább kívülről rendbetették volna..!)


Az "új" végállomás 1976-ban, Tim Boric felvételén

A bejegyzés elején említett "új" végállomás kicsit szerencsésebb volt: bár  a villamos megszüntetése után jó egy évtizeden át ő is az enyészeté volt, utána kemping épült a villamospálya helyén, az épületet pedig rendbehozták. Mostanában így néz ki:

Milyen jó, hogy a végállomási vágányokat vízszintesen építették, nehogy elguruljanak a villamosok: most remek jégpálya-alap. Varázslatos lehet itt korcsolyázni, az egyre szűkülő völgy közepén! És bár ez itt nem a reklám helye, de rég ettem akkora és olyan finom lángost, mint itt :) Nem optimális megoldás, hiszen nem indul már előle sárga villamos, és kicsit furcsának tűnik az is, hogy a XIX. század városi kirándulóhelyén most a tschikósch-gulasch turizmus jegyeit lehet felfedezni, de  ahhoz képest, hogy micsoda csövestanya nihil ma Zugliget, egy kis csoda ez a hely. Milyen más is az, ha valaminek van gazdája!

Aki egyébként még tovább akarja idegelni magát azon, hogy micsoda szépségek-érdekességek rohadnak Zugligetben gazdátlanul, nézze meg ezt az oldalt!

58 komment

Címkék: budapest kritika panoráma ótvaros csodák

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr142687783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mi egy nagyon gazdag ország vagyunk...
Tavaly nyáron még laktak benne, voltunk arra kirándulni. Fenn a felső végállomás heléyén a vendéglőben remek a kaja, jó hideg a sör :-)
Azért az nem semmi, hogy 1976-ban még ott virít egy második világháborús lőállás. :)
Régebben többször elbringáztam a házhoz, de mindig szomorú lettem. Úgy látszik magyar találmány, hogy követelni tudunk de megbecsülni (legyen az új vagy régi) nem tudunk semmit.
Ismerem.Gyönyörű épület,kár érte.
Kár érte. Sajnos nem tudunk vigyázni az értékeinkre. Illetve felújítani azokat.
@bonebear: pont a napokban fedeztem fel két hasonlót a lágymányosi híd mellett, a soroksári úton, a vágóhíd bejárata előtt. a fák, bokrok takarják nyáron, de most egész jól látszanak.
maps.google.hu/maps?q=soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&ie=UTF8&hl=hu&hq=&hnear=Budapest,+Soroks%C3%A1ri+%C3%BAt&ll=47.469827,19.075146&spn=0.001893,0.002747&t=h&z=19
Lehet, hogyha újra "hadrendbe" állítanánk ezeket a régi dolgokat jobban vigyáznánk rájuk? A fém, beton, üveg kínálja magát, hogy grafittiz le, törj be, hajlíts meg. A fán még a szeretlek Mari sem olyan zavaró.
Azeken a régi dolgokon az idő vasfogán túl még így sem sok, a mai korra jellemző vandalizmus nyom van.
@bonebear: Majdnem minden vasútállomás tele van még hasonló fedezékekkel és megfigyelőállásokkal ma is, ahhoz képest nem gáz, hogy 76-ban ott volt, hiszen a harcias hozzáállás '45 után is jó darabig megmaradt. Nem volt könnyű elvinni, enni nem kért, hát maradt :) Szépilona kocsiszín mellett valami gépház tetején, illetve a fogaskerekű kocsiszín tetején ma is ott vannak a betonuborka légvédelmi megfigyelőhelyek például.
@hajdul: Szerintem ez a ház azért lehet még ennyire jó állapotban, mert 1-2 éve még laktak benne. De most, hogy nem, ki tudja, mi lesz :(
a helyi polgármesternek felajánlanám, döntse el, hogy a régi vagy az "új" végállomási épületbe költözik be, de azonnal. és ahogy a környéket rendbehozták, hazamehet. nem milliárdos beruházásokra gondolok, mert arra hirtelen aligha lenne pénz, de valami "felszínes" rendbehozatalra azonnal szükség lenne.
A környéken nőttem fel, és az a gyönyörű ház már 25 éve is teljesen elhanyagolt volt, nagy táblákkal, hogy életveszélyes:(
bár túlzottan nem ismerem a környéket, a régi képeket elnézve sajnálom, hogy ilyen állapotba került ez az épület. potenciált látok benne. az pedig hogy pusztul, nem feltétlenül állami sajátosság. nézd meg, jött a válság, építőipart elvitte. Lechner Ödön fasoron egyik napról a másikra pakoltak, vissza se néztek azóta.
@bonebear: '76-ban??? Sok helyen még ma is megvan vasutak mentén! Sopron, Csorna, Körmend (bár ezt most talán elbontják), stb.
@Rocko-: Ez nem építőipar kérdése, itt szerintem a környzet iránti igényességben van valami csorba. Ez egy elég gazdag környék (persze ez csúnya általánosítás), de nem kis házak vannak mindenfelé, szép környezet, jó levegő, de ami a szép nagy házak kerítésén kívül van, az rohad le, a köztük levő teret pedig hajléktalanok töltik ki. Olvasd el a végén levő link mögött levő oldalt, döbbenet, milyen klassz helyek omladoznak a hegyoldalakon! A múltkor a fogas kapcsán a Normafát sirattam, ez gyakorlatilag ugyannak a területnek a másik vége. Ez nem most kezdődött, csak furcsállom, hogy a tendencia nem látszik megállni, sőt. A Zugliget-Normafa-Svábhegy környék amúgy egy az egyben olyan, hogy Svájcban is lehetne - csak Svájcban nem csak a kerítéseken belül tartanak rendet, hanem azokon kívül is, mert arrafelé az emberek nem akarnak a drága házaikból kilépve lepusztultságot látni. Aztán persze lehet, hogy csak arról van szó, hogy az ott lakók nem szeretnék, ha kirándulók hemzsegnének mindenfelé, nekik nem kell összkomfortos pihenőövezet, nem tudom.
Ezt a "prémiumkörnyéken" lakókat nem igazán érdekli. 90%-uk a kádár rendszerben is jó kocsikkal járkált.

Próbálj a nyugdíjukhoz nyúlni. Na az fogja őket érdekelni.
Rég jártam arra, de akkor még ott volt a két füzesi-acélvázas 2000-es villamos. Azokkal mi lett, szétvágták és elvitték hulladékvasnak?
@Hamster: persze hogy nem építőipari, hanem pénzé. az meg tök mindegy, hogy kinek nincs. magánszemélynek vagy államnak.
egyébként külsőt megtartva, felújítva, belteret pedig ízlésesen kialakítava simán lehetne belőle egy jó étterem.
@amatőr: Nem 2000-es, hanem két 1000-es :) Most is ott vannak.
@bonebear: nem második világháborús, hanem hidegháborús.
Amennyire tudom, azok a "faragások" valójában fűrész segítségével készülnek, és talán az 56-os vonalának a felújítása referencia lehet az ott faragónak-fűrészelőnek. Persze legyen, aki megrendeli...
@Tomi9046: "Sajnos nem tudunk vigyázni az értékeinkre. Illetve felújítani azokat." - Sokszor sajnos (döntéshozói szinten) nem is akarjuk.
@Rocko-: 'Lechner Ödön fasoron egyik napról a másikra pakoltak, vissza se néztek azóta.'
Bővebben?
Salamin András: Buda-hegyvidéki vasutak

Ajánlott olvasmány mindenkinek, kit érdekel a környék története.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mit fejtsek ki bővebben? van ott egy "építkezés" vagy két éve egyetlen egy ember sincs ott. Haller utcával szemebn felhúztak 6 emletet, mellette megy egy rohadt nagy luk tátong. aztán azóta úgy maradt a dolog.
Amúgy az utolsó képen azon a helyen nyáron kemping van és télen ?:) Imádok arra kirándulni nyáron. :D
Erre a svábhegyi "scájci" stílusra jellemző a lombfűrész ornamentika. Nem faragás.
Szerintem nyugodtan reklámozd ha valami tetszik neked és ajánlanád másoknak. Nem szégyen. El kéne felejteni ezt a kényszeres rossz tévés beidegződést hogy nem merjük a nevükön nevezni bizonyos dolgokat.
Szóval a Mókus kempingben elég jó a kaja. Én is tudom másnak ajánlani. Korcsolyázáskor a zsíroskenyér, a tea is, a palacsinták különösen. Máskor az egytálételek is finomra sikerednek. Nem bíbelődnek a kisebb forgalom miatt túl széles választékkal, de amit adnak az finom, házias. (kevesebbet markol, többet fog)
A korcsolyapálya is kellemes, be lehet állni pályatisztítónak. Sajnos a 2 éve tervezett műjégből nem lett semmi, lehet várni a fagyot.
svájci :-) könnyen melléütök
@Rocko-: Na, azért ezen a környéken az életszínvonal szerintem jobb az ország 98%-ánál. Egyszerűen mintha ebben a kerületben nem lenne szempont a városkép...
@dezso: Persze, nyilván nem bicskával faragták, és biztos van technogiája ma is, pl. akár valami CNC munkagép tök egyformára ki tudná alakítani az összes díszt, kevésbé múlna a mester ihletettségén, de ez azért nem ócska munka volt akkor sem. Valaki példának felhozta ezt, és teljesen jó gondolatmenet, hogy ha te a házadra ilyet akarsz gyártatni, akkor az iszonytat költség lenne, hiszen az épület tartószerkeszetéhez kell méretezni, nem lehet csak úgy ikeából odacsavarozni. Itt meg ott van, és meg se próbálják megbecsülni.
@Hamster: lehet az általános életszínvonal magasabb, ha az adott épület tulajdonosának nincs kerete.
érted, a csöves mindenhol csöves.
@Rocko-: Én oda akartam kilyukadni, hogy lehet, hogy az épület a Budapesti Ingatlanrohasztási és Pénzelnyelési Intézeté, de ha én ott laknék a környéken a méregdrága palotámban, akkor addig macerálnám a tanácselnököt, míg el nem kezdi izélgetni a Budapesti Ingatlanrohasztási és Pénzelnyelési Intézet-et, hogy csináljanak valamit, mert nem azért lakom méregdrága helyen, hogy romokat nézegessek. Egyszerűen nem értem, hogy ott nem üti meg senkinek az ingerküszöbét ez az állapot? Bár fura ez nekem, hogy lakások voltak benne... Ilyen épületben milyenek, szociális/szükséglakások? Szintén fura lenne abban a környezetben. És ha mostanában szüntették meg a lakásokat, akkor miért? Terv van az épülettel? Akkor miért nem kerítik be/őrzik? Vagy fel kell gyorsítani a leromlását? Mert ha kopott is volt, az, ha laknak benne, biztonságot ad, mindig van valaki ott, aki vigyáz rá, elriasztja a káros elemeket, idejében szól, ha elkezd dőlni az épület... Ha nincs ott senki, akkor inkább bele se gondolok, ki mindenki járhat arra :(
De önmagában az is magyaros dolog volt, hogy a fenti, már vízszintes végállomást (ahol most az étterem/koripálya van) azért építették, mert a lejtős lentinél (amiről szó van itt a poszton) elszabadult egy villamos, aminek következtében meghalt 4 ember. Mindezt 1900-ban, instállom.
@Waitzen: Mi ezzel a gond? 1900-ban egy csomó helyen még villamos se volt, itt meg már évtizedes története volt. Sajnos a technika így szokott fejlődni :( utána viszont nagyon szépen kialakult a biztonsági fékek kultúrája (meg az, hogy a mai napig nem szeretnek lejtőben végállomást építeni - a Körtéren is ezért csináltak bevágást a 6-osnak pár éve).
@charlie: Vagy akár a csepeli HÉV vonalán Szabadkikötőnél a vasúti sínek mentén :)
Gyönyörű ház, én még nem láttam, sajnos csak Budapesten ezer meg egy ilyen van, amit hagynak szétrohadni. A csak a "sima" múlt század-eleji bérházakat is ha felújítanák, már az is óriási vizuális pluszt adna Budapestnek.
Mindig csodálattal nézem azt a házat, mikor arra járok. Szívesen kezdenék vele magam is valamit, csak hiányoznak azok a bizonyos források hozzá... :-(
Biztos nem tudják leosztani a koncot, aztán inkább lassan megrohad.
@interflug: Fenét. Az ilyen műemlék épületeket először hagyják szétrohadni, majd életveszély-elhárításra hivatkozva le lehet bontani őket, és ezután kapják meg a haverok az igen értékes helyen levő telket.
Én csak azt nem értem, hogy miért "csövestanya nihil ma Zugliget"?

Talán a végállomás épületére értette a szerző? Zugligetre biztos nem, talán az egész ország legszebb helyéről van szó, a Tündérsziklával, a Libegővel, az erdőkkel, a hegyekkel és a gyönyörű, ódon épületekkel.
@muhi: alexejevics.freeweb.hu/zugliget.html#megmaradt

Nem tudom, most mi a helyzet, de eszembe nem jutna arrafelé kirándulni egy jó ideje. Hiába szép természetileg, semmi rend iránti törekvést nem fedezni fel arra, amerre járna az ember. A lakóházak közti utcák biztosan mások, de hát nekem meg arra nincs dolgom. Semmi "turistacsalogató" nincs az egészben: hiába van régi villamos, Libegő, sziklák, valahogy mindig inkább a hegyvonulat túloldalán, a Gyermekvasút környékén kötök ki automatice. De Hűvösvölgy is ilyesmi, bár ott már elkezdték rendberakni a "faluközpontot" (azért a Balázs vendéglő haló porai és a pléhbüfé csontváza továbbra is igen kevéssé vonzóak).
Valahol az index vasutas fórumán írták, hogy az amcsiknál volt valami kisebb vasútvonal, amely az idők folyamán megszűnt. A hozzászóló azt írta, hogy az állomásépületben egy kis vasúti múzeumot csináltak, a fűtőházban (mert az is volt, talán végállomás miatt) meg egyfajta szabadidő klub lett (nem drog&pia&grafitti). Szóval, a rövid hsz hasonlót mutat be, mint ez, csak éppen egy mentalitással odébb. Direkt nem írok nyugatot vagy keletet és távolságot sem.
@tehtube:
"könnyen melléütök "

Mármint hogy Te????? Én nem így vettem észre :-))))
(Jó, tudom, a számítógép klaviatúra nem Hammond...)
@Hamster: Az életszínvonal nem feltétlenül veri az ország többi részét. De biztosan tudok 5 olyan házról, ahol a benne lakó vagyonának 1 napi kamatából meg tudnék élni évekig.
Nekem valami olyasmi rémlik hogy valami egyetem költözne a régi végállomásra. És ahogy elnézem, Alexejevics oldala óta a kemping is jobb kezekbe került.
Ez a kép hol készült: hampage.hu/kozlekedes/58-as/1077.jpg ?

Olyan mint valami idilli kisváros, ha levennénk a villamost, készülhetett volna akár Kőszegen is.
@charlie: Zugligeti út. A templom megvan még, csak az előtte és körülötte levő zöldterület nagy részén nőttek lakóházak. Azért nincs "mai párja" a régi képnek, mert körülbelül egy sűrű fát lehetne látni, mögötte házak, előtte parkoló autók.
@siófoki35: A kicsit lentebbi főiskolának (iparművészeti) történő odaadásról hallottam (talán alkotóházat, műhelyt, vagy ilyesmit gondoltak), de a jelek szerint nem lett belőle semmi.
Tényleg teljesen elszomorító és érthetetlen, hogy ilyen megmaradt értékekre nem költünk, hogy újra a régiek legyenek! Ráadásul például a képeken láthatóakra olyan veszettül sokat nem is kell költeni. Sokkal rosszabbak is vannak, amiket még megérné megmenteni..
Nagy kár, hogy hagyták így beépíteni :( (miért kell a Budai hegyeket ennyire beépíteni, mikor ott van a Pesti-síkságon a hatalmas terület????)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Erre gondolsz?

kokereszt.blogspot.com/search/label/vonat

A könyv nem kapható, a második kerület adta ki repi célból, osztogatták fűnek-fának. Én kölcsön kaptam és bepötyögtem a blogomra....
@cyan cyca:

Ami nekem megvan, az kereskedelemben megvásárolható példány.

A blogodban levő szövegrész nem ismerős, de mind a 700 oldalra nem is emlékezhetek.
@Hamster: szerencsére gyorsan észrevettem a választ :) Nem állítottam, hogy kevés lenne vele a munka, vagy ne követelne komoly szakértelmet, vagy egyéb, pusztán nekem a fűrészelés nem faragás :) A megfogalmazásból és tartalomból szerintem érezhető, hogy legfeljebb lényeget nem érintő pontosításnak szántam, valamint hogy a helyzettel én sem vagyok megelégedve, de sőt: szeretném, hogy jobb legyen. Na persze én írtam, tehát én minden jelentéssíkot és -árnyalatot egyből megértettem :)
Belül azé' szebb kicsit.
Csak szomorú, hogy az összes szobában a cserépkályhák vas ajtajai ki vannak szakítva a helyükről. Meg a falból a víz-fütés csövek, elektromos kábelek, minden ami mozdítható. Rendes zárásra őrzésre nem volt/nincs pénz. Viszont a padláson, meg a középső lépcsőházban még vannak ex villamosos emlékek.
És ha arra jártok, olvassátok el a téglákat is. A téglák beszédesek. Mint a fák az erdőben :)
Éveken át - volt vagy 40 éve - itt laktam és a villamossal jártam egyetemre majd dolgozni. Nem is tudtam, hogy ez szép...csak a busz döbbentett rá, hogy milyen barmok az elvtársak.
Mégis szebb kor volt. Pl. nem voltak a csövesek és ez a legborzasztóbb az egészben. Lassan a csövesek uralják az utakat, tereket, aluljárókat és az erdőket. Undorító nyomaikat ma az Andrássy-úton fedeztem fel.
Tisztelt városvezető Urak! Ez elkeserítő és felháborító!
TÜNTESSÉK EL A SZEMÜNK ELŐL A CSÖVESEKET!!!!!!
Az erdőből is, hogy kirándulhassunk,.
Az 58-as villamost pedig vissza kell helyezni régi fényébe.
Legfeljebb vissza kell rabolni, amit a tolvajok elloptak a BKV-tól. Mindegy, de ez az állapot nem tartható!!!!!!!!!
Addig pedig nem baj, hogy a végállomás helyén kemping van. Ha csak az a haszna, hogy nem csövestanya ez is, akkor legyen Niche kamping.
Más kérdés, hogy a bérlő-tulajdonos többet áldozhatna, hogy ne olyan lepukkant és szedett-vedett legyen. Biztos tellene neki erre, hisz rengeteg külföldi vendége van, akik talán hiányolják aszámlaadást...