Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: Jók :-) Virágláda-ügyben van benne pár pontatlanság. (2019.05.17. 08:47) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (87) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (5) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (299) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (419) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Energiadeficit

2011.03.16. 20:18 :: Hamster

Érdekes időket élünk: egy hete még "csak" a kőolaj kifogyásán / drágulásán / elérhetetlenné válásán agyaltunk (attól függően, ki mennyire parás alkat), most viszont a japán fejlemények miatt valószínűleg az atomenergia használata is csökkenni fog (bár meglepő módon a politikusok még viszonylag visszafogottak, és - egyelőre - nem rohannak olcsón a sötétzöldek kegyeit keresni). Adódik a kérdés, hogy mi marad. És ez picit bonyolultabb ügy annál, amit egy átlagember végig tud gondolni - különösen ha figyelembe vesszük azt, hogy a kőolajos téma is csak olyan mélységig ér el sokak egysejtjeiig (mind a háromig), hogy az iwiw-en csoportot alapítsanak "Le a magas benzinárral!" néven. Mert hát ez csak ilyen, hogy drága, fujj, fujj - legyen olcsóbb!

Persze bízhatunk abban, hogy a japánok élen fognak járni a megoldáskeresésben, mert amennyire a kultúrájukra rálátok (az nem sok), ott még a vécédeszka is villannyal megy. Talán előkerülnek a sifonérból a kőolaj- és sugárzáslobbi által elnyomott energiatermelési megoldások... vagy mehetünk mind a tábori áramfejlesztő biciklit tekerni, mert az tuti, hogy százméteres szélkerekekkel és napkollektorokkal még nem fogjuk tudni ellátni magunkat! Bár saját megfigyelésem szerint ha Intersziti barátom egyedül megy villamost fotózni, akkor süt a nap, ha meg velem, akkor beborul és fúj a szél, tehát azt már tudjuk, mikor és hova milyen áramtermelő berendezést érdemes telepíteni ;)

Termikus energia, persze... Legalább fűtésre megpróbálhatnánk használni, bár vannak kétségeim, hogy a föld alól kiszivattyúzott melegvíz odalenti hiánya nem okozhat-e ugyanúgy kellemetlenségeket a későbbiekben, mint bármelyik másik energiatermelési mód. Még ha a lehűlt vizet vissza is nyomják a forró helyére. Ráadásul egyszerűen nem hiszem, hogy ez alkalmas lenne a civilizáció hatalmas energiaigényének kielégítésére. Például Kínában csak most kezdődik igazából az ipari fejlődés, és ha ők mostantól kezdve nem építhetnének atomerőműveket, úgy sejtem, tíz éven belül megfulladnánk a hőerőműveik füstjétől...

Kezdetnek lehet, hogy meg kéne valósítani Karinthy Frigyes, a híres magyar feltaláló (hisz az internetes szociális hálózatokat is ő találta ki:) ötletét: minden sarokra kell egy fogantyút tenni, azt pedig generátorhoz kötni, mert az biztos, hogy minden arrajáró gyerek meghúzná a fogantyút, így áramot termelve. Internetül mondva: infinite energy... U JELLY?

25 komment

Címkék: gondolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr802745301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Európa nem fog sokáig atompánikolni, mert ezen a kontinensen tényleg nincs súlyos földrengés- és tsunamiveszély. Megcsinálják az ígért stressz-tesztet, ahol szükséges, ott ráköltenek majd a biztonságra, és minden megy tovább, amíg nem lesz alternatív energia. Itthon pedig előbb-utóbb csak bevízlépcsőzik a Dunát, ahogy azt tették Németországban és Ausztriában. Utóbbi helyen 11 vízierőmű működik a kék Dunán! de.wikipedia.org/wiki/%C3%96sterreichische_Donaukraftwerke
@jazzcool: Az esés hogy néz ki mifelénk? Csak mert ugye itt éppen lapályra éréskor van a folyó, és ez a termelhető energiát, illetve a duzzasztás mértékét is befolyásolhatja.
igazándiból az atomenergiának kábé három hátulütője van, a használt fűtőelem (erre nincs igazi megoldás, max reprocesszálás), az emberi hanyagság (ez mindenre igaz), meg a katasztrófa-helyzet. aki a föld legveszélyesebb szeizmikus részeire képes építkezni, az bizonyos fokig maga megy a pofonért. japánnak nem lett volna szabad ennyire az atomra támaszkodni, de pl a franciáknál nem látom, miért ne maradhatna az atomenergia.
Az atomenergia a legjobb egyébként, hiszen a széntüzelésű erőművek is termelnek radioaktív hulladékot, hiszen a szénben is vannak ilyen részecskék. Az atomerőművek meg nem szoktak csak úgy felrobbanni, még most is mikor erős földrengést kellett kiállnia akkor sem történt nagyobb baj mint Csernobilnál. Mellesleg ott is az volt a fő gond, h a reaktorból sok anyagot kiloptak meg kispóroltak így nem volt ellenálló meg ugye azért is robbant fel, mert kikapcsoltak minden biztonsági berendezést és továbbra is erőltették a reaktor tesztelését. A főmérnök ugyebár a csakazértismegcsinálommerteztkérték elven nyomult, szabályozórudak kihúzása, biztonsági rendszer kikapcsolása stb. A többiek meg nem mertek szólni miután az első pár kísérletnél kemény lebaszást kaptak, h ha nem csináljátok akkor baj lesz.

Hasonló okokból törtét meg az egyik legnagyobb repülősbaleset is mikor a kifutópályán frontálisa ütközött két Boeing repülőgép Tenerifén (1977??). A tapasztalt kapitánynak először még szólt a másodpilóta, nem kaptak engedélyt a felszállásra, majd miután ledurrogta, h kérdezd meg és a torony ismét nem mondta, mehettek, de a kapitány elkezdett gyorsítani ,már nem mert mégegyszer szólni.

Egyébként sztem a kőolajra is már régesrég fel van találva alternatíva, csak az a kérdés mi. Vízzel hajtott autó,hidrogénnel, gázzal, árammal stb. Csak ugye a kőolajmaffiának messze elér a keze és ameddig van olaj addig nem engedik elterjedni.

Hibrid autók már most is vannak. A legtöbb átalakítható plug-in hibriddé is, drága pénzen. Nagy kapacitású akksi vagy szuperkondi bele, ami elég energiát tárol arra, akár 100-120 km-t is elmehet egy csepp benzin nélkül a kocsi csak villanymotorral. Nulla környezetszenyezés, nulla co2 kibocsájtás. Pl. napi munkába járás fillérekért, otthon meg konnektorba dugja aztán hadd töltődjön. Ha meg hosszabb útra megy akkor ott a benzinmotor. Egyszerű, de nagyszerű.
Egyébként tényleg csak én kaptam meghívót erre az überokos "Le a magas benzinárral! Csatlakozzatok sokan, és akkor teszünk ellene" csoportba? Rögtön kettőt is... Ilyenkor néha fáj, hogy nem születtem ilyen egyszerűnek... Akkor én is alapíthatnék csoportot az örök életért (nem POKE, hanem valódi:) a Földön, meg hogy újra éljen a dodó, a tasmán tigris...
@milliliteratura: De mit csinálhattak volna? Marha szűk helyen lakik marha sok ember, marha nagy energiaszükséglettel. Szerintem megtették a maximumot, amit meg lehetett, mert különben most egy nagy lakatlan folt lenne ott :(
jelenleg az atomenergiánál biztonságosabb, hatékonyabb és kiszámíthatóbb mód nincsen. ha tetszik, ha nem.
azt pedig lehet artikulálatlanul szajkózni, hogy tícsák be a benzint, de a jelenkori civilizáció jelentősen függ tőle. és nem csak a közlekedés.
ami pedig Japánban történt, khmm, azért mert rossz helyre épült az az erőmű, nem jelenti azt, hogy az összes rossz.
@Adani: "Egyébként sztem a kőolajra is már régesrég fel van találva alternatíva, csak az a kérdés mi. Vízzel hajtott autó,hidrogénnel, gázzal, árammal stb. Csak ugye a kőolajmaffiának messze elér a keze és ameddig van olaj addig nem engedik elterjedni."
ez is egyike a sok-sok urban legendednek. nagyon ne higyj benne. ;)
@Hamster: de, kaptam én is, többet, többfélét. csak már immunis vagyok a körlevelekre.
Az egész fukushimai erőművel kapcsolatos hisztéria nálunk nagyrészt a média - pontosabban a hihetetlenül felkészült és borzalmasan jól tájékozódott újságírók - hibája is. Amit az elmúlt napokban olvastam hírportálokon, az valami tömény szánalom, a hírszerző, a délmagyar és az atv.hu volt a legalja.
Nem olvastam utánna mondjuk, de nem is akarom tudni, hogy a sötétzöld kártevők fórumain milyen észosztás mehet...
Igaz, amit egy fórumon olvastam. Az atomenergia egyik legnagyobb ellensége az emberi butaság. Szerencsére van még 1-2 értelmesebb politikus aki ellenáll, pl a szlovén/cseh/török/ruszki vezetés.
@Hamster: Nekem is gyütt' körlevél, csak tudnám, hogy ezeknek a körleveleknek (meg a frászbúkos "tüntessünk az alacsonyabb túró rudi árért"), csoportoknak mi értelme van?
@jack o'neill: "csak tudnám, hogy ezeknek a körleveleknek (meg a frászbúkos "tüntessünk az alacsonyabb túró rudi árért"), csoportoknak mi értelme van?"
Pl. addig se lényegi dolgokkal foglalkoznak?
@jack o'neill: "Az egész fukushimai erőművel kapcsolatos hisztéria nálunk nagyrészt a média - pontosabban a hihetetlenül felkészült és borzalmasan jól tájékozódott újságírók - hibája is"
Szerintem kivételesen nem teljesen egyértelmű, mert ezt az egész témát azért nem épp triviális átlátni. És akkor jön egy politikus, és azt mondja, hogy:
www.fn.hu//kulfold/20110316/eu_biztos_ellenorizhetetlen_reaktorbaleset/
@Hamster: ez igaz, de a Duna vízhozama nálunk jóval nagyobb, mint az osztrák részen, és ez valamelyest bizonyára kompenzálja a lapályt.
@Rocko-:

Miért, mi olyan hihetetlen benne?

Láttad pl. Who killed the electric car? című filmet?

Az meg természetes,h fogy az olaj, vagyis egyre drágább lesz. Az megint más dolog, h a MOL hogyan szívatja a magyarokat a benzinárakkal, mert mindig csak emelés van a kőolaj világpiaci árára hivatkozva, de volt olyan is mikor jelentősen csökkent az ár, de a benzin ára akkor se csökkent max. pár forinttal. Egyszer még be is perelte a Magyar Autóklub a MOL-t tisztességtelen piaci magatartás miatt, a kereset szerint a kőolajat a létező legolcsóbb módon kapja, vezetéken, amit itthon dolgoz fel saját finomítóban a nyugati bérek ötödéért, mégis a benzin ára olyan magas mintha kész benzint vásárolna és azt vasúton meg közúton szállítaná. Meg is nyerték a pert, de egyrészt ez sehol sem volt hír agyonhallgatta a média, másrészt semmi sem történt, azóta is ugyanez megy.

Sokan meg csak legyintenek most is ,h kit érdekel ha emelik a benzin árát, nekem nincs autóm. Hát az nekem sincs, de azért kenyeret, tejet miegymást szeretnék venni a boltba és az se ott keletkezik ,hanem oda kell szállítani, és ha drága a benzin többe kerül odavinni, és hát előbb-utóbb közvetve bár, de meg fog látszani a kenyér árában is.
@Hamster: valóban nincs opciójuk, max annyi, hogy azonos kapacitású olajtüzelést alkalmaztak volna, ami meg más szempontok miatt öngól. viszont a jövőre nézve a gáz egy relatíve jó opció, esetleg apály-dagály, bár arról sok fogalmam nincs.
és persze meg lehet spórolni kevesebb tamagocsival az éves fogyasztás két-számjegyű százalékát. japan by night:
geology.com/articles/satellite-photo-earth-at-night.shtml
(értelemszerűen atomnál mindegy, hogy hajnali háromkor karácsonyfa-e a sziget, más rendszerrel esetleg nem)
@Adani: A hibrid autókról egy kicsi észosztás:
totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/12/hova_dugjam_a_hibrid_porschet/
A nap és szélenergiára még pár évet várni kell mert igaz hogy nagyon jó meg nagyon kell, de egyik sem állít elő egész élettartama alatt annyi energiát mint amennyit az előállításukra felhasználnak (egyenlőre, de haladunk).
@Adani: az utolsó bekezdéssel egyetértek.
a többire: who killed the eletric cart nem láttam, pedig tervben van.

a többi, általad felsorolt dolog pedig nem működőképes, ha nem csak szóbeszédeknek hinnél, hanem utánajárnál, akkor rájönnél, hogy negyede sem igaz.
a hidrogént nem tudod tárolni, az elektromos áramot szintén nem, ellenben rohadtul nehezen tudod visszagenerálni, és az akkuk is környezetszennyezőek. aztán meg jönnek a vízbontásos elméletek, amiknek a végére kiderül, hogy többe kerül az energiabefektetés, mint amennyit ki lehet vele nyerni. kiindulási pontnak meg nagyon jó az a cikk, amit @leitomi: linkelt. olvasgasd csak.
@Rocko-:

Hidrogént tényleg nehéz tárolni, inkább buszoknál lehet jól használni ott van hely hatalmas hidrogén tartálynak.

Az áramra viszont vannak már jó megoldások. környezetszennyező akksikra is van már megoldás. NicD és MiMH akksik tényleg szennyezőek, bár ez is kezelhető ill. kezelhetőbb mint a benzin meg dízelmotorok szennyezései. De már léteznek szuperkondenzátorok is, amik baromi gyorsan tölthetők fel és süthetők ki és nem környezetszennyező és hosszabb az élettartama is. Valamint extrém nagy terhelést is bírják az akksikkal ellentétben.

Meg ugye az árammal működő dolgok nem szenynezik tovább a környezetet, csak maga az áram előállítása környezetszennyező, de az egy helyen van és jobban kezelhető. Nem mindegy, h teszem azt két millió ember két millió különböző helyen szarik az utcára vagy mindenki egyetlen egy helyen teszi ugyanezt. A két millió kis szarrakás helyett lesz egy nagy azt meg könnyebb feltakarítani. Egy helyen koncentráltan jelentkező légszennyezést könnyebb kezelni, mint sok kicsit (buszok, autók pöfögnek a városban vs. villamosok és trolik járnak, amik árammal működnek, nem szennyeznek csak az erőmű szennyez, ahol az áramot előállítják, de az nem a városban van).

@leitomi:

Több szélkereket lehet lerakni, az Alföldön pl. sok elférne, megtérülő dolog egyszer kell költeni rá mikor felállítod utána ha van szél forog és ingyen termeli az áramot. De valóban nem lehet rá építeni, mert nem lehet előre tudni mikor mennyire fúj a szél és mennyi áramot termel, de arra jó ,h tehermentesítse a hagyományos erőműveket. Szeles időben simán termelhet annyi áramot, h takarékra lehet tenni pár széntüzelésű erőművet is.
"bár vannak kétségeim, hogy a föld alól kiszivattyúzott melegvíz odalenti hiánya nem okozhat-e ugyanúgy kellemetlenségeket a későbbiekben, mint bármelyik másik energiatermelési mód. "

Ezért kell a fűtés után visszapumpálni.
@Rocko-:

Attól függetlenül hogy UL, van valóságalapja. Az olajcégek jó érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek a világ nagyon sok helyén.
@milliliteratura:

"a jövőre nézve a gáz egy relatíve jó opció"

A gázkészlet is véges, autók hajtására nem igazán jó /baleset és robbanásveszély/, valamint ha növekszik belőle a szükséglet, akkor az ára is megy, és már ma is sok család számára a gázfűtés megfizethetetlen.
@Rocko-:

Akkor másképp írom:

Alagút M6

Van egy lobbi, melynek kiemelkedően jó az érdekérvényesítő képessége. Miért jó? Mert ők ülnek a csap mellett.

Esetleg két nap benzinhiány milyen hatással lenne a népre?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nagyon jó a példa. az is tökéletesen mutatja, hogy a fizikát nem lehet megbaszni. igen, vannak bizonyos körök, amiknek nagy a hatása, de olyan keépzelhetetlen, hogy a technika nem tart ott, hogy a fent említett technikák nem megvalósíthatóak épeszű keretek közt?
@Adani: mutogatnád a megvalósult technikákat?