Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A belga tengerparti villamos

2011.04.09. 01:06 :: Hamster

Pár hónapja már lelkendeztem a belga tengerpart nagy részén végigfutó helyiérdekű villamos kapcsán, de akkor inkább csak kultúrantropológiai és turisztikai szempontból meséltem róla. Most összeszedtem magam, és kimondottan villamosos szempontból készítettem egy beszámolót erről a fura üzemről:

 
 
Kusttram - a belga tengerparti villamos
68 kilométer, 70 megálló, homoktűnék, felnyitható hidak...

16 komment

Címkék: közlekedés tömegközlekedés villamos belgium hampage vicinális

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr822811081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hűha, de jó, mék olvasni. csak hogy lesz így ebéd? (bár az igazat megvallva a zacskós kaja öt perc alatt kész van :)
"...de azért 60-70 km/h körül már rendesen ugrálnak rajtuk a kocsik."
hát igen, magyar turistának rögtön feltűnik a szar infrastruktúra :)
eléggé ambivalens nekem ez a vonal. egyrészről szép, hogy végigfut a tengerparton, másrészt a technikailag igencsak megindokolhatatlan ez a káros üzem. nem tudom mi az oka, hogy nem egy sorral odébb vitték, ahogy látom nem lenne gond azzal, hogy ha a dombsor mögött futna a villamos.

a LET OP! felirat hasznos, kéne itthonra is. sajnos egyre jobban terjed ez az idióta megfontolás, hogy akár 1 akár 11 megállót utazik valaki, az csakis az ajtóban képzeli el az utazást. aztán pedig csodálkozik, hogy fellökik, mert nem lehet tőle le/felszállni.

ilyen fékezőhomokos képem van nekem is: autofilia.blog.hu/2009/01/13/porzo_meg_a
egyébként használnak fékezőhomokot, vagy csak a villamossofőr megáll az egyik megállóban és szeneslapáttal bedob 3 adagot reggelente a villamosba? :)

a BKV rendre arra hivatkozik (azt hazudja), hogy a városi közlekedés sajátosságai miatt pár perces késés előfordulhat. (azaz a 8 percenként járó buszra 30--at vársz.) egy ilyen, 2,5 órás vonalnál hogyan működik ez?

a vidoen tök jól hallani, hogy ezek perfektül tudnak magyarul. :))))

bár nem Te írtad, hanem Intercici, hogy hülyeség az, ha a kerékpárosok kerülgetik a villamost, de egyet kell hogy értsek vele.

"Baloldalt: Oostendétől "felfelé" a vágányzat helyenként meglepően rossz állapotban van. Vagy talán nem is nagyon rosszban, de azért 60-70 km/h körül már rendesen ugrálnak rajtuk a kocsik."
Salgótarjáni ÚThoz képest ez értelmezhetetlen az a kijelentésed, hogy rossz. :)
Roppant érdekesnek tartom, hogy az akadálymentesítést sikerült Combinovásárlás, közbeszezés, és évekig húzódó tender/vita nélkül megoldaniuk. Lehet, hogy ott meg akarták?
@Rocko-: "nem tudom mi az oka, hogy nem egy sorral odébb vitték"
A vonal legnagyobb részét már mögévitték a dűnének, ez itt szerintem turisztikai szempontból maradt így. Marha jó feelingje van, nem is csodálom.

"ilyen fékezőhomokos képem van nekem is"
Bocs, de a szöveg a képeid alatt demagóg, nem gondolhatod komolyan, hogy a fékhomok komolyan hozzájárul a szállóporhoz, arról nem is beszélve, hogy ebből szerintem soha nem lesz PM10-es méretű/kisebb részecske. Lehet, hogy hülyeséget mondok, de az inkább a dízelek reszortja. Amúgy meg a sima szálló port szerintem a félbehagyott építkezések, főleg a félbehagyott földmunkák* ronthatják, illetve az, hogy a kosz nagy része egyszer odakerül, és még tíz év múlva is ott sodródik.

*amikor óbudai voltam, épp lemarták a Hármashatárhegy alját az Eurocenter meg valami lakóparkok miatt, akkor két nap alatt látható porréteg rakódott le az ablak párkányán.

További infók: a Tatrák automatikusan dobják a homokot, ha úgy érzi a vezérlés, hogy szükség van rá. A későbbi típusok is. Egy megoldás lenne rá: össze kell takarítani utólag. Szerinted ezt csinálja bárki is?
@Rocko-: No, folytatom:
"egy ilyen, 2,5 órás vonalnál hogyan működik ez?"
Gyalázatosan. Néha egymás seggében megy két kocsi, aztán húsz percig semmi. Mintha nem is lenne forgalomirányítás. Arról nem is beszélve, hogy olyat is láttunk, hogy a járműhöz futó néni előtt becsukta az ajtót a vezető, és elhúzott, hadd várjon szerencsétlen negyed órát.

Minden önámítás nélkül ki merném jelenteni, hogy Budapesten minden hiba ellenére alapvetően jobban működik a forgalom konstans tempóban tartása, mert itt minden baleset nélkül estek szét dolgok, csak azért, mert valamelyik vezető jobban nyomta neki, mint az előző. Egy építkezés miatt egyvágányú szakasz se úgy volt kiszámolva, hogy pont jókor érjenek oda, hanem ahogy sikerül.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Amikor elkezdték az akadálymentesítést, a kocsijaik még csak tíz évesek voltak. Szerinted ez összehasonlítható azzal, hogy Budapesten ötven éves járgányok mentek (és az ICS-k is 30-40 évesek voltak), tehát kellett a fizikai csere. Amúgy a nyári besegítő Hermelijnek így is jól jönnek, és tetszik, hogy megoldják, hogy idehozzák őket. Nagyon bejött az a típus a belgáknak, azok mennek Antwerpenben és Gentben, és egyre többet és többet rendelnek a PCC-ik helyett.
@Hamster:
A Tátrák mennyi idősek?
Lehet gyártani hozzájuk AP-s pótkocsit?

Lehet gyártani AP-s pótkocsit?

Gyakorló anyukák mondták, hogy az UV-pót babakocsis szempontból egy élhető kompromisszum volt.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A Tatrák is harminc év körül vannak (az elsőket 78-ban gyártották, a többséget 80 és 84 közt). Mire elkészülsz elég pótkocsival, egy részük már indul nyugdíjba, és mivel fogod őket vontatni? Ráadásul a hajtás áttételezését is át kellett volna alakítani az okosok szerint, mivel most nem vontatásra vannak méretezve. Tíz éve, amikor először berszéltem erről, még valószínűleg lett volna értelme, ma már szerintem nincs.
@Hamster: hát, uraim, ma pátyról átsétáltam nagykovácsiba, a nagykopaszon keresztül. geci nagy szél volt, és látványosan kavarta a port a szél telki mellől, budakeszi felé. a földek felett többkilométeres porfelleg. nem tudom, hogy építkezés volt-e az ok, vagy csak megbontott valami tarlót/szántót, de sok teherautónyit arrébb pakolt :)
(a kilátó amúgy erősen ajánlott, Csergezán Pál-kilátó a neve.)
@Hamster: valami azt súgja, lesz itt még tátra sokáig. mert elvileg előtte az ics-k mennek kohóba, plusz tátrából elég komoly sorozat van itt. az utsók bőven itt lesznek még 20 (30?) év múlva is. kisszériás (ha jól nézem, 1 és 1A 29 szerelvény a csúcsban, tehát 30 darabos a széria) nf pótnak lehetne értelme, átmenetileg az egyesen kezdhetnének, TW-nfBW-TW módban el kéne bírni a jelenlegi hajtással is. esetleg hajtott pót. aztán 30 tátra kapna komoly felújítást, és azoknak a hajtását kéne buherálni. ekkor lenne 30 korrekt tatra-szerelvényünk, ami még legalább 30 évet kibír.
bár valószínűleg több értelme van minden pénzt új (alig használt) cuccba fektetni.
@Hamster: "A vonal legnagyobb részét már mögévitték a dűnének, ez itt szerintem turisztikai szempontból maradt így."
értem.

"Bocs, de a szöveg a képeid alatt demagóg"
ahogy a _tömegközlekedjünk, mert akkor kisebb a szmog_ duma is - hazai viszonylatban.

"a fékhomok komolyan hozzájárul a szállóporhoz"
hogy mennyire, azt nem tudom, de hogy ennyi homok hozzájárul a légszennyezéshez, az biztos.

"ebből szerintem soha nem lesz PM10-es méretű/kisebb részecske"
az nem, de jobb lerakódáshoz elég.

"Lehet, hogy hülyeséget mondok, de az inkább a dízelek reszortja."
javarészt azok termelik. de nem az összeset a dízelek, és nem csak azt.

" Amúgy meg a sima szálló port szerintem a félbehagyott építkezések, főleg a félbehagyott földmunkák* ronthatják"
meg az, hogy takarítás elvétve van ebben ***** (fő)városban.

"Szerinted ezt csinálja bárki is?"
igen, a BKV. évente. de ez édes kevés. szóval elhanyagolható szintű.
@Hamster: "Gyalázatosan. Néha egymás seggében megy két kocsi, aztán húsz percig semmi. Mintha nem is lenne forgalomirányítás."
óhh, pedig tűrhetőbbre számítottam.

"Arról nem is beszélve, hogy olyat is láttunk, hogy a járműhöz futó néni előtt becsukta az ajtót a vezető, és elhúzott, hadd várjon szerencsétlen negyed órát."
ehh.

"Budapesten minden hiba ellenére alapvetően jobban működik a forgalom konstans tempóban tartása"
ezt csak Budapesthez tudom mérni, amihez nézve tilatakoznék. viszont más viszonítási alap nélkül nem teszem. :)
Nem tudom, hogy ismeritek-e, multkor lattam rola egy filmet a bibicen: en.wikipedia.org/wiki/Brighton_and_Rottingdean_Seashore_Electric_Railway
Igaz, ez mar regen nem mukodik, de mint villamos-buziknak tudnotok kell rola :)
-seci
Egyébként ezek a villamosok az átdizájnolt homlokfallal már majdnem olyan szépek, mint a Timis2 csodák...
@Comandante en Jefe: Az eredetivel is randák voltak SZVSZ :) Mondjuk ha így tényleg kevesebb kárt okoz csattanáskor, hát legyen, bár szerintem elsősorban a csatlószerkezet lehetett a gond.