Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @enpera: Csinálni kell egy szavazást arról, hogy ki maradt ki ebből a szavazásról :) (2019.06.25. 11:10) Dízelmozdonymustra: kinek melyik a kedvence?
  • enpera: Hiányolom a szavazásból Samantha Foxot. (2019.06.25. 11:07) Dízelmozdonymustra: kinek melyik a kedvence?
  • Hamster: @Európai téridő: Az NDK nem büntiben volt, hanem saját maga feladta a gothai villamosgyártást, hogy cserébe ő szállíth... (2019.06.25. 10:48) Egyessel Etele fele
  • mester utca: Már megérte! Csak így tovább! Szép videó! (2019.06.25. 10:46) Dízelmozdonymustra: kinek melyik a kedvence?
  • Európai téridő: @Hamster: Az, hogy a gépészet "lelke" esetleg nem saját fejlesztés, az eléggé bevett gyakorlat más esetekben is. Az, h... (2019.06.25. 10:15) Egyessel Etele fele
  • Hamster: Salma Hayek egyelőre nagyot megy, ami azt bizonyítja, hogy az ide járó kedves embereknek jó az ízlése :) (2019.06.25. 09:26) Dízelmozdonymustra: kinek melyik a kedvence?
  • Hamster: @Európai téridő: "Ha Alexandriának tudott Düwag-villamosokat gyártani a Ganz, akkor valami innováció-féleség azért csa... (2019.06.25. 00:00) Egyessel Etele fele
  • Európai téridő: @Hamster: Ha Alexandriának tudott Düwag-villamosokat gyártani a Ganz, akkor valami innováció-féleség azért csak mocorg... (2019.06.24. 22:25) Egyessel Etele fele
  • Hamster: @Európai téridő: Az nem városi legenda, hogy a cseheken kívül a szovjetek, a románok, a bolgárok és a lengyelek is gyá... (2019.06.24. 21:04) Egyessel Etele fele
  • Európai téridő: @Hamster: Nagy vonalakban azért így vollt a KGST-leosztás. És nem tudom, melyik városi legeda az igazi. (2019.06.24. 19:47) Egyessel Etele fele
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Újabb siker a ferihegyi skanzenben

2011.04.09. 22:06 :: Hamster

A ferihegyi skanzenban kiállított Il-14-es felújításán ügyködő lelkes civil csapat egy újabb célkitűzést is elért: április 8-án, 24 évvel a gép Tökölről Ferihegyre átrepülése - és nem kevés rákészülés - után sikeres motorindítást hajtottak végre:

Hatalmas gratula nekik! A gép nem csak egyre szebb, nem csak a rádiót és a pilótafülke műszereit rakják szépen rendbe, hanem adott esetben újabb attrakcióval tudnak szolgálni a szerencsés arrajáróknak. Mert egy csillagmotor indítása mindig klassz, pláne egy ekkoráé :) Remélem, nekem is sikerül egyszer ott lennem egy ilyenen, és nem egyszeri alkalom volt a dolog (mert azért ez nem egyszerű művelet: képzett segédszemélyzet kell, tűzoltók jelenléte kell, stb)! Repülni persze nem fog a gép, de nem is ez a cél. Illetve valószínűleg ez egy gyönyörű cél lenne, de valóság is van a világon ;(

Emlékeztetőül, hogy mennyi munkát végeztek már eddig is a felújítás során, itt egy slide-show a HA-MAL nevet kapott gép utóbbi pár évéről:

Aki segíteni szeretne a Zsaludek Endre által vezetett csapatnak, itt találhat bővebb információkat róluk.

4 komment

Címkék: múzeum repülőgépek il 14

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr582813055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

első indításnak nem rossz, de egy beszabályzás ráférne, mert ezzel a kopogással nem valami szép a hangja...

azt tudtad, h ezzel a géppel naposcsibéket szállítottak mielőtt a skanzenbe került?
A legenda szerint, olyan büdös volt benne, hogy évekig senki nem vállalkozott rá, hogy a közelébe menjen, netán kinyissa valamelyik ajtót...
vagyis, a 18-as ra gondoltam, a csibékkel kapcsolatban...

erről a gépről nem tudok semmit az előéletét tekintve.
@Walter Melone: Azt mondták, egy ideig várni kell a következő indításra, gondolom ilyen szabályozgatások miatt. De szerintem az önmagában egy marha jó dolog, hogy 24 év állás után egy motor még úgy is elindul, ha nem lett atomjaira szétszedve :)
@Hamster: Zsaludek Endre közlése:
"Az Il-14T típusú, 14001821 gyártási számú repülőgép 1957.-ben a Moszkva-Khodinka melletti 30. számú Znamja Truda repülőgépgyárban készült a Szovjet Légierő 226-os hadosztálya részére.

A 70-es években a németországi Sperenberg repülőterén állomásozik.

1987. november 26-án a repülőgépet a Szovjet Légierő kivonja hadrendjéből, és december 1.-én megérkezik Tökölre. December 8.-án selejtezik, majd innen, még aznap Ferihegyre repülik.

A teljes repült óraszám 5928 volt.

1988. február 23.-án ünnepélyes keretek között átadják a Magyar Közlekedési Múzeumnak, majd az Emlékpark megnyitása után, 1991. október 20.-án a jelenlegi helyére vontatják."