Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

július 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  6. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  7. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  8. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  9. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  10. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (38) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (76) autók (67) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (42) belgium (11) bengáli (13) berlin (136) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (36) budapest (727) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (71) búvár (7) c50 (9) c64 (13) caf (10) city lights (69) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (248) csehország (21) csehszlovák (8) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (339) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (14) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (28) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (22) gyermekvasút (22) haditechnika (12) hajó (40) hampage (280) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (25) híd (29) (27) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (718) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (327) kritika (70) kulfoldi szemmel (64) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (24) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (13) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (43) nagypolszki (6) németország (282) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (39) nosztalgia (198) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (72) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (24) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (7) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (11) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (122) repülőgép (40) repülőgépek (66) repülőnap (33) repülőtér (13) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (8) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (19) szlovákia (62) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (40) technikatörténet (37) tehervonatok (10) tél (12) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (13) tömegközlekedés (333) történelem (29) totalcar (5) trainspotting (49) trolibusz (48) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (287) utcakép (152) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (376) városkép (85) városliget (8) vasút (395) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (666) villamos (597) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (247) zene (178) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Repül a Bálna, repül a Bálna

2011.10.02. 20:33 :: Hamster

Mai témaválasztásommal biztos sokakat meg fogok lepni... na jó, inkább senkit :) Bár a nagy fehér távolsági buszok fotózgatása nem áll túl közel hozzám, az Airbus 380-ast azért megnéztem. Ez azt jelenti, hogy egy voltam a sok ezer lemming hangya közt, aki a Ferihegy környéki mezőket vette célba. Nem azért, mert az jó, hanem mert a reptér nem erőlködött  túl sokat az érdeklődőkkel, a felújítás alatt álló teraszra pedig csak négyszáz (előre regisztrált) szerencsés jutott be. Így viszont elmondhatom, hogy már jártam a "spotterdombon"! Onnan így nézett ki a nagyonnagyvas besiklás közben:

Meglepően halk volt, bár persze a mai gépek már nem pörgő hajtóművel szállnak le, csak takaréklángon, pláne, ha nincsenek is megpakolva (az viszont tényleg érdekes volt, hogy felszállás közben se volt sokkal hangosabb).

Így elég nehéz megítélni, mekkora is igazából a jószág, ezért aki nem volt kint, nyugodtan elhiheti becsszóra, hogy elég nagy. Sajnos a földön csak a teraszos mázlisták és a csókosok fotózhatták - meg gondolom a reptéri dolgozók háromnegyede, akiknek véletlenül valamiért be kellett jönniük vasárnap ;)

Leszállás után az addig üresnek látszó mező hirtelen megtelt az autóik felé igyekvő emberekkel. Ezúton is köszönöm az úriembernek a kedvességét, aki megkímélt bennünket Jazzel a gyaloglástól, és átvitt az egyes terminálra... még a nevét is elfelejtettem megkérdezni... akárcsak azét a srácét, aki hallotta, hogy szomjan pusztulok, és kisegített egy kis ásványvízzel. Köszönöm szépen!

A jelek szerint meglehetősen sok embert érdekelt a gép annyira, hogy még némi kutyagolást is bevállaltak azért a 20-30 másodpercért, amennyi ideig láthatták az Airbust. Tök rossz lett volna, ha a reptér megpróbál kicsit jobban a kedvükben járni, és mondjuk letárgyalja a Lufthansával (a gép tulajdonosával), hogy egy kicsit olyan helyen is álljon a gép, hogy ne csak a terminál teraszáról lehessen rendesen látni. Szerintem nem csak én fizettem volna a lehetőségért.

Na mindegy, az egyes terminál teraszáról ennyit sikerült látnom az üvegfalon át a gépből. Itt már gurult a felszálláshoz, mely lenyűgözően méltóságteljesre sikerült. Utána még ment egy kört, alacsony áthúzással megfejelve a látogatást, de erről lemaradtunk, mert nyilván megoldhatatlan lett volna, hogy hangosbemondón bemondják a terminálon, ahol a teraszról abszolút nem lehetett látni, hogy a gép az elemelkedés utáni pár száz méter után merre és hogyan halad tovább... A tömeg egységesen indult el a felszállás után, úgyhogy nem kevés embert fosztottak meg ettől a kis örömtől a (nem)szervezők, akiknek a jelek szerint csak a sajtó és az üzlettársak léteznek. Bár tudom, tulajdonképpen örüljek, hogy meghirdették, meg hogy legalább az egyes terminál teraszára ki lehetett menni :-/ A valódi spotterek persze rádión füleltek, asszem inkább oda kellett volna menni, ahol ők vannak...

És hogy ne negatív hullámokkal terhelve fejezzem be ezt a bejegyzést, itt egy kép a reptér legkirályabb angol funkciómegnevezéssel rendelkező verdájáról :)

50 komment · 1 trackback

Címkék: énblog képek ferihegy morgás repülőgép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr333272680

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dreamliner-nézőben a spotterdombon (kivételesen nem a kelenföldin) 2017.06.03. 13:23:17

Mielőtt végleg átmegyek vonatos blogba, gyorsan valami más :) A spotterdombon csak egyszer jártam ezelőtt: az Airbus 380-as Ferihegyre látogatásakor. Idén áprilisban aztán egy annál ugyan valamivel kisebb, de azért errefelé még mindig nem túl gyakran f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alapvetően egyet értek azzal, hogy a reptér jobban gondolhatna az érdeklődökre! (nem csak most, úgy általában bármikor!!!)
DE máshol nem lehetett volna parkoltatni a gépet. Menetrend szerinti forgalmat fent kell tartani. Így is tépték a hajukat az illetékesek, mert a reptéri infra nem igazán alkalmas egy ekkora dög mozgatására. Felfestéseket is át kellett tervezni csak a gép érkezése miatt.
én iszonyatosan meglepődtem, hogy kimentél lefotózni!
:-)
@1116001: Nagy nem akarásnak nyögés a vége, nekem ez jött le. Egyrészt a teraszon levő emberek rotálása egy lehetőség lett volna, nem csak azé a négyszázé, aki mázlista volt (ugyanúgy regisztrálva), másrészt ahol van pénz sátorra, tortára, különfeliratos láthatósági mellényekre (mondjuk ez nyilván valahol a Lufi pénzéből is mehetett), ott odaférhetett volna mondjuk egy sor busz, amire kint felírod magad, sorbaállsz, beszállsz, és a szomszédos gurulón elvisznek mellette. Egy percre megállás, klikk klikk, tovább. Van ilyen néha, órás turnusban, egy szál Ikarus 256-ossal, vagy hasonló csotrogánnyal, szóval megoldható lett volna. De persze mindent meg lehet magyarázni, hogy nem megoldható, csak hát ebben az országban megszoktuk, hogy soha semmi nem megoldható, kivéve, ha rokon, barát, vadásztárs vagy üzlettárs az illetékes :)

Az áthúzás be nem mondását meg végképp nem lehet mással magyarázni, mint hogy tojtak bele magasról, hogy mi van azokkal, akik nem delegáltak és nem mázlisták. Mivel a reptér az övél, megtehetik ezt, én meg megtehetem, hogy mérges vagyok rájuk emiatt.
Én nem is tudtam róla, hogy jön. De mikor megláttam a tömeget a híradóban, nem is bántam.
@Hamster:
Volt összesen két órája a gépnek pesten. Hogy oldanád meg ezt a pár perces nézelődést? Ugyanúgy max pár szerencsésre jutott volna idő. Arról nem beszélve, hogy mivel SRA-n belül van, teljes utasbiztonsági ellenőrzést kellett volna megcsinálni.

Az áthúzás a legfrissebb infóim szerint nem volt betervezve, indulás előtt engedélyezték.

A teraszos rotálás jó ötlet lett volna ha még egy órát mardat volna a gép. Biztonsági átvilágítások miatt.
@1116001: Ugyanúgy, mint amikor sima reptérlátogatós busz megy: mindenki szépen átmegy a kapun, meg papírt mutat.

"Az áthúzás a legfrissebb infóim szerint nem volt betervezve, indulás előtt engedélyezték. "
Ja, indulás előtt már meg volt tiltva a hangosbemondó használata, így már értem :-/

Értem én, hogy így volt a legegyszerűbb, legolcsóbb, nem kellett a biztonságiaknak túlstresszelniük magukat, de azért hadd ne kelljen szeretnem ezt a hozzáállást.
@Hamster: A jelenlegi cégvezetés mellett annak is örülnék, hogy egyáltalán nyilvánosságra hozták a menetrendet, valamint néhány hobbifotós bemehetett és ami a legnagyobb szó, hogy a teraszt is kinyitották 400embernek. (emlékeztetnélek, hogy a júliusi időpontra ez az opció sem állt fent).
@1116001: Na igen, csak ezeket meg pont lesz*rom, mert se beengedett hobbifotós, se 400ember nem voltam ;) Egyébként a kiszorulás ÉS az áthúzásról lemaradás együtt volt sok, ha utóbbi nem lett volna, valószínűleg egy szót se szóltam volna. Tanulság: csókosnak kell lenni, vagy cargodombra menni :)
Nem tudott volna máshol parkolni, mert Ferihegyen nincs olyan eszköz, amivel tolatni lehet vele, így megállt az út közepén és onnan egyenesen ment tovább.

A Budapest Airport PR-ja pedig a siralmas és a katasztrófális közöttre helyezhető, de nem kell ezen csodálkozni, hiszen amit a repülőtérrel művelnek az ugyanilyen minőségű.

Egy ideig nem látunk A380-ast errefelé, max. kényszerleszállásost (vészhelyzetest), mert a reptér alkalmatlan a kiszolgálására, de le- és felszállásra alkalmas.
Tömeg, szívás, minimális attrakció.

Na, én ezek miatt maradtam itthon. Meg azért, mert épen Dunakeszi bezárása miatt megy a meccs az önkormányzattal.

Reptér helyett ipari park? Így képzelik a jövőt errefelé.... :-(
Monorról a saját háztetőről spottoltam :)
Én ezúton szeretném megköszönni annak az egy szem rendőrjárőrnek (gondolom a szerencsétlen valahol a közelben egy lézeres sebességmérő mögött szunyókálva védte a közbiztonságot) a "segítséget" aki 4-es út Spotter domb felé eső fel/lehajtóján a leszállás előtt megjelent és hangosbemondóján közölte, hogy a leszállás után 5 perccel mindenki hagyja el a helyszínt, mert különben...

Kiváló mindenhatósági demonstráció volt. Azért különös, hogy se egy dudálás, se egy anyázás nem hangzott el a tömegben és dugóban. Értelmes emberek meg tudják oldani a helyzetet.
@AZso.hu: "A Budapest Airport PR-ja pedig a siralmas és a katasztrófális közöttre helyezhető" kis hazánkban amúgy ha megfigyeled, kábé hasonló profizmussal és kisemberek iránti empátiával működtetik a dolgok nagy részét. Pár példa: BKV, MÁV, kormányzat (a rengeteg jól megfontolt és bölcs döntéseivel, jelentős részben visszamenő hatállyal), kerékpárosok irányában végrehajtott intézkedések, gyors, rugalmas, ügyfélbarát önkormányzat stb.
@Walter Melone: Hopp, erősen off de mi van Dunakeszivel?
mi ebben az akkor waszisztdasz?
oké, nagy gép, de ez is csak repül, meg szállít, amúgy, ha a megbízhatóság, jó ár, kényelem és a gyorsaság megvan, nem teljesen mindegy, milyen a gép?
@AZso.hu: "Nem tudott volna máshol parkolni"
Szerinrem ha ugyanazon a gurulón kicsit délebbre áll meg, akkor az autóútról látni lehetett volna, meg az egyes teraszról se takarja ki félig a fasor, és a normális forgalom is tudott volna haladni. Az a szar ügy, hogy még a terasz ideiglenes kinyitásáért is petíciózás ment. A buszos mutogatósdi pedig szerintem működhetett volna. Nyilván ha pénzért van, nem akart volna az egész tömeg befizetni, viszont 3-4 busz pörgetésével a szomszéd gurulóúton haladva, kiszállás nélkül közelebb lehetett volna vinni az érdeklődőket. A biztonságisok úgyis ott voltak - szerintem minden ferihegyi dolgozó úgyis bent volt aznap, hogy fotóztassa magát a géppel :)

"Egy ideig nem látunk A380-ast errefelé"
Hát ezért kellett volna jobban megszervezni.

De mondom, ha bemondják az egyesen (akár nem többször mint egyszer, mert a hír úgyis azonnal körbeért volna), hogy "ne induljanak még haza, még visszajön áthúzni felszállás után", szerintem telejsen pozitív lett volna ez a bejegyzés, rotálós terasz meg fotósbuszok nélkül is. Így viszont lemaradtam valamiről, mert senki nem gondolt a mezítlábas érdeklődőkre, és minden más sérelem is erősebb.
@Don't panic: nagyon felületesen ismerve a sztorit kábé annyi hogy az élhetetlenre duzzadt dunakeszi utolsó szabad (döntéshozói/fejlesztői szemszögből) területei közé tartozik (mármint másképp fogalmazva olyan terület ahol csak a természetes vegetáció van jelen, vagy pluszban csak néhány emberke érzi jól magát).

Ahogy a lápot is be akarják építeni a madarasteszkó mellett ugyanúgy akarják az Alagi lóversenypályát meg a repteret is felszámolni. Mert nagyon sok ejurót ér az a sok-sok hektár amit itt beton helyett csak az a hasznot nem hozó zöld fű borít.
Ha a gugliban rákeres az dunakeszi, alag, lóverseny, reptér, természetvédelem, fejlesztés szavakra akkor elég sok és érdekes olvasmányt talál az ember...

Sajnos ez még nem az ország ahol a többség/döntéshozók felfogja hogy vannak olyan dolgok amiket jó úgy hagyni ahogy van...
Nagyon meg lettem volna lepve, ha a BUD, meg a hatóság másként viselkedik, mint ahogy elmondtad/mondtátok. Viszont! Annak nagyon örülök, hogy a spotterek ennyire jó arcok ahogy elmondtad.
Az A380 hihetetlenul halk gep. Illetve azt hiszem, hogy egy olyan project eredmenye, aminek az a hatasa, hogy a hang felfele megy a motorbol (amit pl az alacsony felhok jol visszavernek).
Nagyon durva volt, amikor 2006-ban (Farnborough Air Show - a bemutatkozas) a hazunk folott keringett, bazi nagy gep es mintha vitorlazorepulo lenne, semmi hang.
Tavaly Farnborough-ban az A380 szárnya alatt találtunk menedéket a nap elől. A poén az volt, amikor simán áthúzták felettünk.

Ott még a felhők is azt akarták, hogy jó legyen a háttér a fotózáshoz:

photo.nagykrisztian.com/events/airshow2010uk/img/ev9_17.jpg
photo.nagykrisztian.com/events/airshow2010uk/img/ev9_30.jpg
Ember, te mennyire nem vagy képben... azért oszd az észt bátran...
@Don't panic:
okt 1.-től nincs engedélye a reptérnek. az önkormányzat nem ad tulajdonosi hozzájárulást...

így akarják ellehetetleníteni a repülést, majd eladni a területet.
@Hamster: Nem tudom hányszor kell még leírnom: máshol (Értsd: arrébb akár 2méterrel) NEM lehetett volna leparkoltani. Így is át kellett tervezni a felfestéseket.

Nem tudom mely másik gurolón furikáztattad volna az embereket tekintve:
-Az előtéren és gurolón szigorúan tilos tartózkodni, csak különleges engedéllyel szabad. Ezt még a dolgozók sem kapják meg! Csak 1-2 ember akinek hivatalosan is az a munkája, hogy ott kell tartózkodnia.
-A fel és leszálló gépeket merre taxiztattad volna a két pálya között, ha már a buszos kirándulás miatt lezáratnád a másik gurulót?
@sYg: helyezz minket képbe.
te úgyis bôvelkedsz észben.
@manmachine: jó képek!

@1116001: miért kell áttervezni a felfestést?
miért kell egy gép miatt átfesteni a pályát?
@Rocko-: nem kell. fentebb leírták.
segítek picit. reptérrend. ICAO.
meg tényleg, egy vasárnapi csúcsban még engedjünk a biztire plussz -mennyit is? mennyivel lennétek elégedettek? 2-3000fő?- embereket. milyen öröm lett volna, most azon menne a hiszti: sokáig álltak sorba, sokan voltak, nem fértek el, nem láttak semmit, miért nem lehetett korlátozni a létszámot.
áthúzás: a bent dolgozók se tudták. én se láttam...
bent "éppen" dolgozók: folyamatos munkarrend, vagy dolgozik vagy nem, de nem a vasárnap szabja meg. mellesleg a teraszra se mehettek, a géphez sem, csak regisztráció után, külön szállítva. aki bent volt munavégzés céljából és nem az apronon dolgozott, kb 0% esélye volt kijutni a géphez. mindenki akinek belefért az idejébe, a szervíz utak valamelyikén próbálkozott.
én pl. a cargonál álltam, a katonai gépnél. aki a cargodombot választotta, jobban látta. ennyit a nagy dolgozói látogatás felvetéséről.
remélem kielégítettem információ éhséged, és nem fogsz úgy beszólogatni ismeretlenül. vagy ha igen, az már a te sekélyességed.
üdv.
@1116001: Ja, három busznyi embert ki lehet a pálya melletti fűre engedni, sátrat is lehet építeni a felfestett hely mellé, de ott, ahol a gépekhez kivivő buszok járnak, ott nem lehet tízpercenként elvinni egy buszt. Tökre hihető. _Tartózkodásról_ meg szó nem volt - mondom busz, mondom mozgásban - nem rögtön a gép mellett, hanem a gép gurulón áll, a busz meg az előtéren felfestett utakon megy. Amikor buszos túrán voltam bent, azt is biztos álmodtam. Sőt, amikor a Kisfokkerhez busszal vittek ki, akkor is érzékcsalódás volt, hogy az állóhely és a guruló közt ment a busz.

Nem azt mondtam, hogy triviális lett volna, hanem azt, hogy meg se próbáltak kitalálni valamit, hisz Feudálországban elég PR-nak, ha a sajtót és a haverokat bevisszük. Érdekes módon Schönefelden repnap miatt átszervezett forgalom közepette is mentek a buszos túrák, amikoris átvittek gurulón át, pályafények közt, induló bizniszdzsetek, fapadosok és Junkers 52-esek és DC-3-asok közt Honecker kedvenc hangájához, a GAT-hoz, az üzemi létesítményekhez és tán még fémdetektoros kapun se kellett átmennünk hozzá. Mert SXF nem nemzetközi reptér, meg Berlinben biztos nem foglalkoznak a biztonsággal. Persze kicsit kisebb forgalmú reptér, de nem nagyságrendileg, ellenben az a program egész nap ment, itt meg két óráról lett volna szó.
@sYg: Oké, a bent dolgozókat lehet, hogy eltúloztam, és tényleg nem a gép mellől, de több ott dolgozó ismerősnél is láttam képet, ahogy ott vigyorog a géppel a háttérben valamelyik szervízúton. Nem irigylem tőlük, hisz nyilván egyrészt ott melóznak, másrészt nyilván nagyobb mániások is nálam, de azt hittem, nem véletlenül voltak pont akkor ponr ott. Mondom, nem elvitatom a jogukat, hogy közelebb legyenek a munkahelyükhöz, mint én :)

Ellenben SXF-en nincs ICAO, meg nincs reptérrend, hogy ilyet meg bírnak csinálni?
hampage.hu/repules/schoenefeld/05210090.jpg
hampage.hu/repules/schoenefeld/05210093.jpg
hampage.hu/repules/schoenefeld/05210101.jpg

Vagy csak arról van szó, hogy ott is van reptérrend, meg itt is van reptérrend, csak ott jobban megcsinálták? Mondjuk nekem évtizedes tapasztalatom, hogy az állítólag szögletes, szabálymániás poroszok körülbelül hatvanezerszer rugalmasabbak és találékonyabbak az itthoni khm... adminisztokráciánál.

Az meg nem vigasztal, ha te is lemaradtál az áthúzásról, az lenne csak igazán sekélyes.
@manmachine: Azért Farnborough mégiscsak egy profi kiállítás, nem egy falusi reptér ebéd utáni üveggyöngymutogatással :) marha jó képek amúgy!
@sYg: "remélem kielégítettem információ éhséged, és nem fogsz úgy beszólogatni ismeretlenül. vagy ha igen, az már a te sekélyességed."
nekem is ugyanez az elvárásom. az elsô kommented csak egy böfögés volt.
ez már egy korrekt, kifejtett válasz.
én is köszönöm.
@Rocko-: 8-))) Fáj a búrám, most nem tudok játszani, szóval nyertél, megfutamodtam.
@Sam. Joe: nem-nem, semmi játék, csak ez az egy volt. :)
@Hamster: ok, tiszta sor,nem gond, ezért írtam le. persze hogy nem érint hogy lemaradtam, engem se izgat, csak példa volt, hogy mi se tudtunk róla.
SXF, az egy repülőnap volt, közönségnek, valószínüleg előzetes tervezéssel. ez itt két cég magánrendezvénye, ahol más, nem céges, odanyomhatja az orrát a kirakathoz, de nem támaszthat igényeket. még én sem, aki belsős... kiváncsi lennék mennyivel előbb jelentkezett be a Lufi, hogy akkor jönnénk... itt még az is benne lehetett volna a pakliban, storno minden, mert Prágában technikás a vas. az első hírek T-30ról szóltak, én le is tettem róla, hogy a felszállást megleshetem.
1szó mint 100, csak az nem tetszett, ahogy leírtad, mintha mindenki a kis emberek ellen lenne, miközben te is láthattad, mennyi ember örült annak a kb 35mp-nek. Mondjuk becsülöm is az ilyen kitartást :)
Üdv.
ehh.. tehát T-30 helyett 30p késés... sorry
@sYg: "ez itt két cég magánrendezvénye"
Persze, a Lufi részéről ezt megértem, a BUD részéről ez valahogy olyan MÁV-os hozzáállás. Mondjuk a reptér javára legyen mondva, ők azért nem az adónkból élnek, mint a magyar vasútközlekedésszimulációs káoszkorporáció.

"mennyi ember örült annak a kb 35mp-nek"
Ezért nem értettem, hogy mi lehetett volna jobb reklám annál, mint hogy nem csak 35 másodpercnek örülnének. De itt bejön az, hogy a ferihegyi reptér csak korlátozottan piaci dolog, tehát ha megsértődök rájuk, nem mondhatom azt, hogy mostantól csak Mátyásföld Kodály Zoltán Airportról repülök :)
@Hamster: Well, a farnboroughi vasar/repter egy erdekes dolog, ha valakit erdekel szivesen megmutaton - igaz csak kivulrol. Lehet jonni fotozni mar egy hettel elobb, ismert a program :)
www.farnborough.com/airshow-2012
Ha lesz idom visszateszem az elszallt szerverre az A380-as kepeket (is)
@Hamster: tény, marketing valahogy nem az igazi, embereknek még most is reptér=Malév... nekem is lennének ötleteim, ami reklám érték -ár arányban meglépnék, de porszem vagyok csak...
pl. reptérlátogatásokat szerveznék "földi halandóknak" rendszeresen, nem ad-hoc, repjegyeket sorsolnék...
Teszem azt, London 2 főre, nem lehet nagy összeg egy reptérnek, ilyet sorsolnék havonta azok között akik -és ide bármi, ami a cégnek marketing szempontból megéri (hírlevél, másik BUDról indított utazás jegye, "likeolás" stb)
@Rocko-: Miért? Miért? Mert egyszerűen nem fért volna el. Két világítóoszlopot is át kellett telepíteni a gép miatt. A beton sem bírta volna a terhelést.
Anno nem véletlenül a B5-ön pakolták az An225 és mostanáig hatályban is volt ez az utasítás az extra méretű gépek látogatása esetére.

@Hamster:

Ha nem a teraszon lettél volna mennyire zavart volna a hangosítás hiánya?
@Hamster:
"nem mondhatom azt, hogy mostantól csak Mátyásföld Kodály Zoltán Airportról repülök :)"

OFF, de kikivánkozik belőlem. nagyon sokan Schwechatról járnak.
@1116001: értem. tehát ahogy átfestették a pályát, úgy erősebb lett a beton és a két világítóoszlop is odébbkúszott.
mert hogy te a felfestések áttervezéséről és átfestéséről beszéltél.
@1116001: "Ha nem a teraszon lettél volna mennyire zavart volna a hangosítás hiánya? "
Aki nem a terminálon volt, hanem a cargodombon, vagy valahol a gyorsforgalmin, az láthatta a visszafordulást, a cargodombosok konkrétan az áthúzást is, nekik nem kellett annyira mondani, illetve a spotterek közt mindig van pár ember scannerrel, aki hallja, mi a helyzet. Ellenben a teraszon semmi nincsen, és felemelkedés után eltűnt a látótérből a gép, úgyhogy maximum az látta az áthúzást, aki még kicsit ottmaradt a sima forgalmat nézegetni.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: De inkább csak nagyobb távokra, olyan társaságokkal, akik oda járnak, ide nem, nem? Mondjuk Berlinbe, Amszterdamba, Londonba nem hiszem, hogy megérné a kitérő.
@Hamster:
Győrből rengetegen mennek onnan. 45 perc alatt kiérsz. Viszonyításképp Solymárról kel egy óra.

Tatabányai ismerősöm szerint ugyanannyi idő Schwechat mint Ferihegy.

Schwechaton még nem nyúltak bele senkinek a bőröndjébe, pláne nem úgy, hogy hiányzott belőle valami.

Sokan azért mennek onnan, mert Ausztriában fizetne be a társasutakra, a jobb (nagyságrendekkel jobb) szolgáltatás miatt,mely utak sokszor még olcsóbbak is,mint a magyarok. Ezen két különbség miatt (olcsóbb az út és jobb) sokaknak megéri taxival menni Schwechatra. Legutóbb 60000-ért fordult meg a taxi Schwechatra, de van aki már 20-25-ért is kimegy.
Ha a saját autóval történő utat nézzük, akkor egy 5 literes dieselfogyasztással már 6000 Ft-ból simán megjárható.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: na bumm, Győrből max az jön a ferihegyre aki nem tudni német, vagy nem lenni esze. Én se mennék a távolabbi reptérre. Ez totál természetes. A jobb szolgáltatás meg arra való hogy ezeket az egyértelmű határokat tologassa és a végén már a solymári fazon is oda menjen (habár azt nem vágom hogy a Solymár Győr viszonylat hogyan van meg negyed óra alatt).

Vannak pl ismerőseim Hidasnémetiben. Kassa fele olyan távol van mint Miskolc, nagybevásárolni oda járnak, de miért tennék másképp hisz még olcsóbb is. A kassaiak meg jönnek hozzánk házat venni, mert nekik ez éri meg. Az ukrán határ mellett is érezheti magát hazafinak aki a Molnál tankol, de nem hiszem hogy ezért kap plecsnit a mellyére.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: miután elküldtem a kommentet és visszaolvastam én is ezen kezdtem gondolkozni...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Epp tegnap neztem meg: 3600 forint a retur Volanbusz jegy!