Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Buszos szombat, sok ugrálással

2011.10.04. 15:00 :: Hamster

Nehéz lett volna kihagyni a szombati fantasztikusan jó időt: bár eredetileg otthon akartam maradni, végül csak elindultunk Jazzel fotó-csavarogni egyet a napfényben. Mivel olvastam, hogy a Margit-szigeten elektromos buszt tesztelnek, a Margit hidat céloztuk meg, de a Márnemmoszkva téren eltérültünk, amikor véletlenül megláttuk a kabrió Ikarus 630-ast:

Nem értem, a gép üzemeltetői miért nem reklámozták az egykori 158-as busz - azaz a "még egykorabbi" 58-as villamos - útvonalán közlekedő oldtimert - ebben az időben tutira ez volt a legtökéletesebb klímájú és hangulatú jármű az egész városban! De tényleg: fordultunk egyet vele, és utána még vagy egy óráig vigyorogtam az élménytől, annyira jó volt a fasorok árnyékában utazni a laprugók miatt az általam megszokotthoz képest kicsit ugrálósabb vén jószággal!

Filmezni persze ugyanezen ugrálás miatt nem nagyon lehetett... de ez nem zavart engem ;) Zugligetből lefelé jelentősen többen jöttek a busszal, mert a Libegő környékén akkora turistaforgatag volt, amekkorát szerintem gyerekkorom óta nem láttam ott (a Libegőre váró sor vége kilógott a végállomási épületből). Ez amúgy jó hír, csak sajnos az emberek zöme autóval jött, emiatt a Zugligeti út két oldala spontán parkolóvá alakult... aki meg nem autózott, az tülekedhetett a 291-es büdösbuszon.

A következő állomás a Centenáriumi Emlékmű volt a Margit-szigeten; itt akartuk bevárni az elektrobuszt, ami nem jött, nem jött, aztán még mindig nem jött... Eközben kicsit morogtam magamban, hogy a Margit híd lezárása miatt tisztára elmoszkvateresedett a körforgalom: mindenfelé olajfoltok (az amúgy is felrepedt aszfalton) és pihenőt tartó rozsdás-graffitis buszok - de most nem akarok negatívkodni, úgyhogy tekerjünk odáig, hogy begurult a kerek térre ez a jószág:

Ez egy szép példája annak, hogy Budapest nem a gyors változások városa: kiskoromban mindig szomorú voltam, amiért nem utaztunk ezekkel a kisbusz-vonatokkal,  de mostanra kiderült, hogy nem maradtam le semmiről, mert még mindig itt vannak :) Persze tegyük hozzá, hogy ez már a második generáció a járműből: az első 1977 és 88 közt közlekedett, a mostaniak "csak" 89 óta. Előtte volt valami hasonló, Nysával, de arra nem emlékezhetek - a 77-es és 89-es stokk viszont ugyanaz a típus volt. Számomra egyébként meglepő volt, amit két perce olvastam, tudniillik hogy a vontatók UAZ-451-esekből lettek kialakítva - én valamiért mindig azt hittem, hogy ez valami IFA gyártmány...

Az utazás jópofa volt - no meg hasznos, mert a jármű gyorsabban haladt, mintha gyalogoltam volna, így kevesebb ideig láttam a Kaszinó környéki felrepedezett utakat és járdákat, a kicsit rendezetlen képet mutató fákat és bokrokat, stb. Eléggé le van lakva szerencsétlen sziget :(

A kisbuszozás közben megelőzött bennünket az elektromos busz, úgyhogy a túra végeztével várnunk kellett rá egy kicsit, közben megebédelve a furcsán félig üres Kaszinó teraszán.

A cseh busz szlovák színekben próbázott a BKV-nál, méteres Vysoké Tatry feliratokkal csábítva az embereket a Magas-Tátrába. Formára jellegzetesen ortopéd SOR, amit mi inkább a magyar licensz, a Credo buszok révén ismerhetünk. Viszont nem füstölt, ami nem volt elmondható a BKV ugyanitt közlekedő buszairól. És egész normálisan ment az Árpád híd rámpáján is, bár a szigeti főúton időnként majdnem ugyanúgy ugrált, mint az Ikarus 630-as :)

A nap végén még néztünk egy kis terelés miatt szedőpakolászó 75-ös trolit is a Stefánián, aztán hazaballgatam, magam is meglepődve saját magamon, hogy ilyen sokat buszoztam szórakozásból :)

16 komment

Címkék: budapest videó busz képek oldtimer idegenforgalom otthoni turista

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr783277707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baaaakkker, én mikor fogok már belebotlani ebbe a kabrióbuszba???
Velem miért nem jön soha szembe ez a kabriócsoda?
@Comandante en Jefe: Nyugi, 2007 óta közlekedik, én meg tavaly ősszel utaztam vele először, illetve véletlenül én is csak most futottam bele. De azt sajnálom, hogy nem reklámozták ezt az utat, mert jó időben jó helyre ment. És lehet, hogy máskor is vannak ilyen utak, amik nem a tipikus - Hősök tere - Vár utat járják be, csak nem tudunk róla?
A belső információs monitoron lévő kékhalált nem fotóztad? :) Vagy az csak késő délutánra alakult ki?
A jó idő buszos szombatot csinált a b*szós szombatból, hehe!
@toto92: Sajnos bemozdult a kép, amin meg próbáltam örökíteni :)
A margitszigeti kisbusz most is rendszeres időközönként szisszen egyet? Ha igen, mitől?
@Snake: Neba' :(( Miért? Nem éri meg az üzemeltetése? Ha nem reklámozzák, hogy jár, nem is fogja :(
1-es dölöngélt át a hídon, mikor ez a cseh villanykretyó ott ácsorgott a kocsik közt (kocsiSORban) mellettünk, lehet nem pöfög, de ezt nem matricázni kéne, eltakarni.
csak meg kéne nézni már ezt a cabriot.
@Hamster: lehet szeretné visszakapni a pénzt, amit beleölt a felújításba. azt meg nyilván nem fogja, elég soknak tűnik ez az ár érte.
azaz felrakja azért az árét, amit szeretne érte, de amennyit nem fizetnek ki neki ( = megtartja ). :)
Annyira csúnya ez a S(z)AR, elnézést SOR, hogy a hátsó tengely elhelyezése, már fel sem tűnik. ;)
Valamikor 2009-ben én is összefutottam mifelénk egy este ezzel az IK 630-assal:

ikarus.mityu.fotoalbum.hu/viewlarge/pictureid/9622890

Szép darab.
Szerintem azért sem biztos, hogy megéri üzemeltetni, mert ezekből a turistabuszokból dömping van.
@Mityu: A 250-esekből buherált izékből, meg a "németből" levetett iskolabuszokból, azokból van dömping. Hihetetlen csotrogányok járkálnak kabrban, ablakok nélkül, meg mindenféle kivitelbe, azokhoz képest egy szépen megcsinált réginek előnyt kéne élveznie :(