Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

június 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (845) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (89) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (67) csehszlovák (40) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (17) énblog (429) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (5) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (22) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (30) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (364) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (40) híd (29) (34) hódmezővásárhely (5) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (37) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (912) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (46) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (377) kritika (72) kulfoldi szemmel (105) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (8) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (230) nosztalgiabusz (29) nosztalgiavillamos (91) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (111) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (47) prága (27) programajánló (28) púpos (20) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (42) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (9) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (34) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (224) tapolca (6) társadalom (5) tatra (30) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (412) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (6) trolibusz (65) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (338) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (465) városkép (97) városliget (8) vasút (520) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (793) villamos (773) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (322) zene (214) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Zakatoló trolival Szeged utcáin

2011.11.14. 18:00 :: Hamster

Ahogy azt már korábban jeleztem, nem igazán kedvelem a főváros utcáin még mindig jelen levő ZIU-9-es trolikat - sokkal könnyebb lenne ezeket a bumfordi, zajos, az utakon kacsakőként pattogó jószágokat szeretni, ha mondjuk már 15 évvel ezelőtt eltűntek volna a forgalomból. De nem tűntek*. Ezzel ellentétben - ha nem is 15 éve, de - Szegeden már kivonták őket a forgalomból, egy példányt pedig felújítottak, nosztalgiakocsinak. Na, ezt a ZIU-t még én is képes voltam csípni, amikor valamilyen közlekedéssel nem kapcsolatos évforduló/rendezvény kapcsán járt a 8-as vonalon:

Ez a '86-ban forgalomba állított járgány jelen pillanatban a pesti flotta minden tagjára köröket ver kinézetre és állapotra, ami persze sajnos nem túl nagy dolog. A másfajta üléshuzat (vagy régen nálunk is ilyen volt?), de főleg az elektromos ajtóműködtetés (a pesti kocsikon levegős van) nagyon tetszett, a legkirályabb azonban a hátsó falon levő létra volt. Ezt kisgyerek koromban mindig megbámultam, és - koravén aggódós módon - azon töprengtem, hogy vajon miért jó felmenni oda, ahol az embert megüti az áram. Valószínűleg ez másnak is eszébe jutott, mert a fényszórók és hátsó lámpák lecserélése mellett a létrák eltűntek a kocsikról valamikor a nyolcvanas években :)

*Nálam jobban kevesen szeretik a régi tömegközlekedési járműveket, de a mindennapokat és a hobbit nem szabad összekeverni - 2011-ben már nem az ötvenes évek színvonalán akar utazni az ember, és a gyalázatos komforton az a feltételezés se segít, miszerint "a mai buszok nem fognak 30 évet kibírni Pesten". Ne is bírják ki - és remélem, hogy nekem se kell a mai buszokat kibírnom 30 évig, azaz Budapest nem lesz mozgó járműtemető. Akinek meg tetszik ez a kényelmi szint (néhány ilyen embert tudnék is mondani hirtelen:), az vegyen magának egyet, és járjon azzal, én meg hadd utazzak olyan járművel, ahol elfér a térdem, ha leülök, és ami nem rázza ki a lelket belőlem :)

15 komment

Címkék: videó szeged nosztalgia trolibusz nosztalgiabusz csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr713382324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

debreceni ziukkal mi a helyzet?
Szeged olyan lett mostanra mint ha egy kis nyugatot fecskendeztek volna a balkán közepébe.
Bevallom és sajnálom, hogy 90 körül kivonták a régi fapados villamosokat. Szerettem rajtuk utazni.
én azt néztem egyszer nyílt napon, hogy nem csak az igazán nagy, hanem a jóval kisebb emberek is alig jutnak be a vezetőfülkébe. ez direkt volt? vagy 'oda születni kell'?
@O_L_I: pl. tavasz óta készül Szegeden a velenceihez hasonló csatornarendszer, a vadiúj lengyel vaporettók festése már elkészült, az átadással a polgármestert várjuk, hogy hazaérjen a Vörös-tengeren tartó mélytengeri expedíciójáról :).
@O_L_I:
Igen... Szeged nagyon kikupálódott az utóbbi tíz évben.
Határozottan mediterrán jegyeket öltött, Olasz városokra emlékeztet.
szeged-hotels.blogspot.com/
@portis:

Pontosan ott fejlődik a tömegközleekdés is, nem visszafejlődik mint Bp-n. Épül az új villamos, sőt hamaorsan át is adják, megújultak a meglévő vonalak is (legalábbis a nagy része), már tervek vannak tram-train rendszerre is.
Tömegközlekedés: ami BP-n még rögvalóság, az Szegeden már nosztalgiajárat, kipofozva…
Talán nem véletlen, hogy arrafelé a polgárok nem ijedősek, és azt választják amiről látjaák hogy az ott jó.

Már talán írtam itt a HamPLÓ -n is, és szegedi voltam, BP_n élek, ha otthon vagyok, a különbséget látva. csak így tudom leírni: nappal és éjszaka...
@macskafaraok:

Egyébként még Debrecenben voltak Ziu-k de tudtommal már menetrend szerint ott se járnak, csak ha valami gáz van mennek pótolni.

A Ziu-ról nem sok jót lehet elmondani, kényelmetlen, hangos, pattog mint a nikkelbolha (74-esen a Kancsó Pongrác környékén vagy a Kálmán Imre utcában pl.), ha rossz napja van még ráz is.

Már régesrég a kohóban lenne a helyük, esetleg az ipartörténeti múzeumban egy darabnak, nem pedig menetrend szerinti forgalomban.
Szembeszállok az árral:)

Igenis szerettem (mostmár agglo-lakos lett belőlem, ezért a múltidő) nap-mint nap is használni a ZIU-kat, és sajnálni fogom, ha eltűnnek a mindennapi Budapestről.
Imádtam a hangját, a mesterségesen le nem szabályozott gyorsulását és vicces volt felülni a buci ülésekre, valamint közösségkovácsoló ha sokan voltak akkor ketten ülni..
És pattogni is jó volt:) //akárcsak régen még kisebb forgalomban Hűvösvölgy előtt Moszkváról az Ikarus leghátsó részében a villamos feletti hídon kb. fél métert emelkedni a padlóról:)//

Anno Ny-Európában többször utaztam majd'40 éves járművekkel - kifogástalan műszaki állapotban.
Természetesen ne legyen Budapesten járműtemető, azonban a 30 év tömegközlekedési járműveknél szerintem nem kell, hogy sorsdöntő legyen. (ld. pl. svájci 50-80 éves csodák a Pilátus-Bahnon:))
@Amadeo:

Végül is a TeWe villamosok is használtak mégis egész jól mennek, pedig azok is használtak. Csak hát ugye magasperont is kéne hozzájuk építeni, meg nem is arra valók, hogy Kispesten meg Zuglóban 30-al döcögjenek. A németeknél ismerik a megelőző karbantartást, mint olyat, a BKV pedig nem. Még vidéken is jobban néznek ki a 20-30 éves Ikarusok mint Bp-n, vidéken nem is mindennapos, hogy kettétörnek buszok, kiszakad az ajtajuk, megelőzi a kerék menetközben stb.
@Amadeo: A ZIU-kkal nem az a baj, hogy régiek, hanem hogy szarok ÉS régiek. Az új sz*r az mindig más (Localo), a régi is lehet jó (pl. jól karbantartott 200-as Ikarusok, ha takarítják őket), de a ZIU már eredetileg is elég szovjetkomfortos jármű volt. Mostanra meg végképp szétmentek. A svájci öregekkel meg még viccből se lehet egy napon emlegetni őket, mert a 60 éves svájci Standard motorkocsi jobban fut, mint a legtöbb új járgány. Mert eredetileg is jobban volt megtervezve, jobban volt megépítve, és jobban oda volt figyelve rá.

Meg aztán a műfaj is számít, mert egy villamos bárhol megél 40-50 évig, ellenben a busz szétrohad harmadennyi idő alatt. Más tartóvastagságok, más lemezvastagságok, másfajta igénybevétel.
@Hamster: hát azt értem, hogy szar, mert rugóz és korszerűtlen és sokat fogyaszt meg ráz meg hangos, de mit csináljak, ha én éppen azt szeretem benne, hogy rugóz, meg hogy a fogyasztást (is) lesz*va jobban gyorsul, mint egy flirt:), meg amilyen hangja van:)
@Amadeo: Azért olyan nagyon nem gyorsul, csak a hangja és a vibráció adja a "hipertérugrás" feelinget :)
Tegnap ZIU-ztam egyet a 70-esen, és hát rájöttem, hogy tényleg nem szeretem, ha hétköznap, kényszerből kell rajta utazni :) Egy kényelmes ülése van, ahol elférnek a lábaim, a középső ajtó előtti szóló ülés, de ott meg pont ott van a vonaltábla az ablakban, szemmagasságban, szóval akár egy csomagtartóban is utazhattam volna a kiltátás szempontjából :)
süti beállítások módosítása