Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Segítség kerestetik a Láng gépgyár tervtárának mentéséhez!

2011.12.29. 12:00 :: Hamster

Az Indexes fórumok közönségének sorai közt megmozdulás szerveződik a hazai ipar egykori bástyájának számító Láng Gépgyár mintegy 100 esztendei tevékenysége során összegyűlt tervanyag megmentésére.

A gyártelep átalakítása miatt a jelenlegi tervtár épülete is lebontásra jut, de - hála az Alstom ezt lehetővé tevő lelkes dolgozóinak - a tervek elkerülhetik az enyészetet.

A mintegy 10 főnyi fórumozót is felsorakoztató csapat december 17-én feltermelt és az esztergomi repülőtért területén lévő raktárba szállított egy adagot.

A hatalmas mennyiségű dokumentáció megmentésére irányuló megmozdulásunk január 4-én, szerdán folytatódik!

A segíteni akarókat reggel 8 órától várjuk a Láng Gépgyár területén! A munka előreláthatólag délután 3-4 óráig tart majd a helyszínen, illetve a teherautóval néhányan elmegyünk majd az esztergomi reptérre lerakodni.

Autóval a Vizafogó utca felől lehet behajtani, a portánál a jelszó: "a Tervtár szállítására jöttem".

Aki tömegközlekedéssel érkezik: a Forgách utcai metrómegállónál kell leszállni, és onnan lehet bejönni a Láng Gépgyár (most Alstom) területére.

Tekintettel arra, hogy a terveket a pincéből elég kacifántos útvonalon át lehet felhozni, így nagyon nagy szükség van minden egyes segítő kézre!

Az első nap tapasztalatai azt mutatják, hogy a még hátralévő anyag elszállítására valószínűleg nem lesz elegendő a szerdai nap, így opcionálisan csütörtökön 9 órai kezdettel is várjuk a segíteni akarókat!

Természetesen, hogy lesz-e csütörtökön is munka, arról csak szerdán tudunk majd biztosat mondani, amikor már látjuk, hogy meddig jutunk!

A feladatról: a pincében a tervek fiókokban vannak. Ezek mérete meglehetősen nagy, ám súlyik alig 2-3 kiló, azaz bárki könnyedén megbirkózik velük. A polcokról levéve, a fiókokat egymásnak adogatva juttatjuk fel a földszintre, majd a teherautóra. Mivel a pincébe vezető lépcső, illetve folyosó meglehetősen szűk, így csak egyirányú forgalomra van mód, ezért lánca állva, a fiókokat egymásnak átadva lehet dolgozni. Terveink szerint 2 fordulót csinálunk. Amíg a teherautó elmegy Esztergomba, a munka addig sem szünetel, a fiókokat addig is termeljük föl a földszintre, hogy a kocsi megrakása minél gyorsabb lehessen!

Ezért a lehető legtöbb emberre, optimális esetben 15-20 főre lenne szükség!

Mivel a munka nem megterhelő, így tényleg bárki segíteni tud!

Ezért kérünk minden segíteni tudó és akaró technikabarátot, hogy jöjjön - és hozzon magával még egy-két embert!! :-)

A pince - és így a cucc is - meglehetősen poros, így ajánlott megfelelő játszóruhában érkezni, illetve azt magaddal hozva a helyszínen átöltözni!

/felhívás by Ramius/


Az információk mégegyszer, SMS stílusban:

Január 4, szerda
reggel 8 órától, 
Forgách utcai metrómegálló, 
Alstom gyártelep, 
Váci út 152-156, 
autóval Vizafogú utca felől,
január 5., csütörtök opcionálisan
reggel 9 órától,
erről bővebb infó: viricsikukacfreemailponthu

10 komment

Címkék: budapest technikatörténet

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1003503947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem tudok ott lenni, de sok segítő kezet kívánok.
Rendszerezi ezt valaki? Ha nem - idő/felkészültség/stb. hiányában elfogadom -, öröm lesz benne kutatni. De a jó szándék feltétlenül dícséretes, csak nehogy azzal az eredménnyel járjon, mintha egyenest a zúzdába mennének a fuvarok.
Azért valahol szomorú ez a helyzet. Ide jön ez a tetű alstom felvásárol mindent, majd lebontja a gyárat, az archívumot meg bezúzta volna, ha lelkes emberek meg nem mentik.
K@pja be az alstom.
Sajnos munkahelyről nem tudok elmenni segíteni, hétvégén ráértem volna, mindenesetre lélekben veletek vagyok.
BÚÉK.
Hétvégén bevállaltam volna pár órát, de hétközben sajnos nem érek rá. :(
Sok sikert!!
Sajnos én vidéki kiküldetésen leszek, de szívesen segítenék!
89-körül én is voltam ott, sőt az én szerény aláírásommal is kerültek oda rajzok szerszámtervezésről.
Azokat a könyveket ahol a rajzszámokat nyívántartották azokat is meg kellene szerezni, nagyon fontos dokumentumok találhatóak benne. De lehet 1919, 45, 56 és a többi változásokat és eseményeket is érzékelni.

Sok siker a munkához,

Vili
@belagezabela:
Megjegyzem az Alstom baromi régóta ott van azon a telepen. És most adta el egy magyar vállalkozásnak, aki ha minden igaz folytatni akarja a turbinagyártást.
Mit szólnátok, ha hoznék egy kamerát, és csinálnék egy kis riportocskát erről? Csak úgy, hogy legyen.
@Csigafattyú: A bejegyzés végén levő mail címre írjál légyszíves, én nem vagyok több egyszerű hírhozónál ebben az ügyben.
Üdv!
Ma ott voltam, jó volt tenni a nemes ügy érdekében.
Ha pár képet kaphatnék, akár csak link formájában is (hátha valaki albumba szedte már őket vagy ilyesmi), megköszönném!
Ferenctoth570 kukac gmail.com vagy t-f kukac freemail.hu-ra várnák képeket, ha vannak. Kizárólag saját célra.
süti beállítások módosítása