Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

HÉV-vadászat az elemek és a balszerencse ellenében

2012.03.07. 21:50 :: Hamster

A HÉV korábban nem igazán volt az én világom, bár a nosztalgia járműveiket (és vendégeiket), illetve azok szállítását természetesen csíptem, a szentendrei telepen sorsuk jobbra fordulására váró járműveket pedig annak idején olyan alaposan körbefotóztam, hogy szerintem azóta is emlékeznek rá(m) kísérőim. Mostanában, talán azért, mert lassan az összes budapesti villamost mindenütt lefotóztam már ;) elkezdtek jobban érdekelni a zöld kukacok. Csak hát úgy tűnik, ők továbbra se szeretnek engem... Jellege miatt a HÉV-et eleve nehezebb megörökíteni, nekem meg sose volt szerencsém velük: valahogy mindig akkor tudtam kimenni, amikor nem jó irányból sütött a nap, vagy éppen elment, fátyolfelhős volt... szóval nem nézett ki igazán szépen a jellegzetes zöld szín a járműveken.

Mostanában viszont gyakran esett egybe a napsütés és a szabadidő - fény jó szögből, felhő sehol, úgyhogy megkíséreltem elkapni a gödöllői vonal 100. születésnapjára átfestett, azóta a csepeli vonalon közlekedő M IX A szerelvényt. Hát... sikerélményileg kihívásokkal küszködöm :) Ha jó volt a fény, akkor fújt a szél, tönkretéve a hangokat, pedig az öreg jószágok egyik legnagyobb vonzereje a jellegzetes, morgó motorhang. Ha nem volt nagy szél, akkor viszont egy másik szerelvény takarta el a témát. Vagy épp teherautó jött a képbe. Vagy egy laza fuvallat majdnem kifújta a kezemből a kamerát (de tényleg). A legszebb a minap történt: se szél, se autó, tökéletes szögből sütő nap... erre a gép lefagyott, és az addig felvett videót se mentette el. Na, ekkor döntöttem úgy, hogy nem érdekel, felhagyok a kísérletezéssel, és abból vágok össze egy videót, ami addig összejött:

Egyébként a múltkor valaki kérdezte, hogy a Taurusok szolmizálása nem zavaró-e a mozdonyvezető számára - engem az érdekelne, hogy vajon a HÉV járművezetők mit gondolnak a nekik rendeltetett zajkulisszáról. Mert hát sajnos ezek a vasak már öregek (az M IX A-k lassan ötvenévesek), és igazából új korukban se voltak jók - viszont hangosak igen. Ráadásul manapság mindegyik típus ugyanazon a borzasztó forgóvázon fut, mely szerintem a német vasúti járműépítés egyik mélypontja volt.

69 komment

Címkék: énblog budapest videó tömegközlekedés vasút hév csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr654296303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Na megérte végignézni a videót, akkor én majd később indulok neki megörökíteni :)
Kedvet kaptam egy kis HÉV-ezéshez. Majd, ha jó idő lesz.
Van egy nagyon régi emlékem, szüleimmel megyek a Körtéren, és nagy zöld villamosok állnak a Váli úti suli előtt.
Amikor rátaláltam jó pár éve Hams Elveszett sínjeire (de hülyén néz ki így ez a szó!), rákerestem, hogy lehetséges, hogy a Körtéren láthattam HÉV-et (azt tudtam, hogy járt arra, anyám azzal ment még gimibe)? És igen, láthattam, 62-ben szűnt meg a törökbálinti HÉV, nem egészen 2 éves voltam...
63. ezek szerint elmúltam már 2 éves :)
első sntibben azért az ötödik kocsinak is fura a festése. :)
amúgy én utálom a retro hévet, arra emlékeztet, hogy bakker, 40 éve nem költöttek erre semmit. (kis túlzással.)

"persze ha valahol itt laknék, vélhetően utálnám rendesen."
a 2:02-nél látható, jól kinéző házat évek óta árulják. ez eleget mond gondolom. :)
és jól tévedsz, az a csepli (fél)elkerülő. félmegnyitva. a fél pálya használható, de az is a félszakaszon. mármint ami megépült, mert M0-ig kéen érnie, viszont annak is a feléig van csak meg.
szóval erre fog menni a nagy forgalom plusz a HÉV. aki akar olcsón ingatlant, az itt megveheti. :)))

lágymányosi híd: noja. ez a PR tevékenység.

"Egyébként a múltkor valaki kérdezte, hogy a Taurusok szolmizálása nem zavaró-e a mozdonyvezető számára - engem az érdekelne, hogy vajon a HÉV járművezetők mit gondolnak a nekik rendeltetett zajkulisszáról. "
az én voltam. és itt meg is válaszolom egyből: DE!
www.youtube.com/watch?v=1fgas8EexkM
és ez csak egy kanyar, gondold el napi nyolc órában.
@Rocko-: hun van? Itten Kovácsiban jó, ha a 63-as jár. Pedig egy keskenynyomtávú vasutat is el tudnék képzelni, mondjuk kihoznák a zúttörőt, milyen faintos kirándulóhely lehetne kies falucskám :)
@Kicsi Kacsa: nem németben lakozol? :)
akkor tévesek az infoim. :)
@Rocko-: ez valami rettenet. Kész kínvallatás. Csoda ha nem csavarodnak be a sofőrök.
A BKV vezéreket kinevezésük előtt 1-1 hónapra kitenném HÉV-re, buszra, villamosra, metróra, élvezzék a dolgozók munkakörülményeit.
@Rocko-: nem, sajnos már nem.:( Németekhez meg csak az óccsó vonatjegy miatt mentünk 2-3 napra, 29 meg 32 ojróért már el lehetett utazni Berlinbe, Hamburgba, a csehekhez, meg Pozsonyba a császárvárosból. A hülyének is megérte, hátmég nekünk :)
Azért még reménykedem.
@Rocko-: "és ez csak egy kanyar, gondold el napi nyolc órában."
Jeéééézusom. Hát inkább szolmizáljon. Szerintem.
@Kicsi Kacsa: Bécsben úgy tíz éve még azt mesélték, hogy a Wiener Linien irodai dolgozóinak is tudniuk kell valami "harctéri" dolgot, és minden évben megadott időt vezetni vagy irányítani, terepen. Ha valaki pontosabban tudja, hogy volt ez (kell/ajánlott, ma is így van, stb), írja meg - én nem néztem utána, hanem csak elhittem, mert volt (bécsi) villamosvezető mesélte.
@Hamster: Hozzáteszem, tudok felsővezetőről, aki buszt vezetett, főmérnökről, aki villamost, főpohis embereket, akik villamost, trolit, szóval akit igazán érdekel a dolog, az magától is csinálta. Nem igaz tehát, hogy az Akácfában/Városházában senki se tudja, hogy mi van a való világban.
@Hamster: nem tudom manapság mi a helyzet Bécsben, amíg kint volta élveztem a tömegközlekedést. Gyakorlatilag bejártam az egész várost villamossal, busszal, U Bahnnal, később felfedeztem, hogy S Bahnnal is lehet csavarogni a 100-as zónán belül bérlettel vagy akár 1 jeggyel is. Az igazi királyság akkor volt, amikor a 4 napos vonatjegy jó volt a 100-as zónára 4 napig, na akkor kirándultam a legtöbbet.
Pár éve volt újságcikk, hogy egy néger pasi letette a villamosvezetői vizsgát és vezet. Ő volt az első, ráadásul nemrég menekült(?) Afrikából. :)
@Kicsi Kacsa: @Hamster: az az érdekes, hogy nem cserélődnek gyakran a sofőrök.
valahol a busz és a metro közt lehet munkakörnyezetben. elég idegesítő és monoton ahhoz, hogy zavaró, viszont nem nyomasztó mint az alagút.
gondolom fentről is így értékelik: 'nem al ukban vagy mit ugatsz?'
és igen, akkor már inkább szólimzáljon.
@Kicsi Kacsa: értem.

@Hamster: van ilyen aki lentről küzdötte fel magát, de ritka.
mondjuk ennek szellemében igyekeznek is elnyoni, mert ugye nem pártkutya.
@Kicsi Kacsa: "Pár éve volt újságcikk, hogy egy néger pasi letette a villamosvezetői vizsgát és vezet. Ő volt az első, ráadásul nemrég menekült(?) Afrikából. :)"
uyge nem metrot? mert biztos megijednek az uatsok, amikor kijön a szerelvény és látszólag nem vezeti senki. :D
Volt anno egy elméletünk a Hévvel elérhető agglomerációban lakó lányok mellmérete és a vonat zötykölődése közötti összefüggésről.

A tinédzserkorban a szöveteket ért apró vertikális rántások ideális hatással voltak a mellméret növekedésére és a meglazuló izomszövetek között létrejövő szabad területek zsírszövettel való kitöltésére.

Szóval a Hévező lányok mind nagymellűek.

Lehet cáfolni, tudományos bizonyítékokkal! :-)
@Hamster: "Hát inkább szolmizáljon. Szerintem."
Végleg megtörtem, elismerem, hogy ez rosszabb, mint a dórémi :)
@Walter Melone: Mint a szentendrei vonal törzsutasa, megerősítem :-)
Különösen Pomáz és Budakalász viszonylatában erős a tendencia.
Egyébként a szentendrei vonalon is ezek a kockaforma keletnémet csodák vannak, de ennyire nem zajosak. A relécsattogás alig hallatszik, és nincs ennyire vonyító hangja a motornak meg a csapágyaknak sem. Lehet, hogy egy későbbi szériából vannak? Vagy csak nincsenek annyira leharcolva?
@Walter Melone: húúúazannyát! Ez igen! A brit tudósokat is lepipáltad! :D

@Rocko-: nem, nem, csak villamosra kapott jogsit :))
@Kicsi Kacsa: Vagy csak te utazol ritkán HÉV-vel. Empirikus úton igazolható tudományos tényről van itt szó, kérem :-)
@Kicsi Kacsa: Bécsben első körben pénzből van több a tömegközlekedésre, mint itt, és csak aztán jön más. De komolyan, bécsi villamosbarát ismerőssel megállapítottuk, hogy amit én "budapesti logikának" hívok valami meg(nem)csinálására városüzemeltetésben és -tervezésben, azt ő "bécsi logikának" hívta :) Csak hát ugye még ha a tisztaság és műszaki állapot romlik is ott, még mindig fényévekre vannak tőlünk.
@Rocko-: Nem feltétlenül alulról, egy csomó ember eleve azért választja a szakmáját, mert imádja a döcögényeket, egyetemistaként besegítő, és később is beül kormányt-kontrollert tekergetni. Az előremenetelnek ehhez maximum annyi köze van, hogy minél magasabb egy pozíció, annál kevesebb ideje/ereje marad kimenni vezetni.
@nyelv-ész: Mindegyik lehet - meg az is, hogy a középső kocsiba ülsz, és nem hallod őket :D

Amúgy én mindig azt hittem, hogy szar a pálya, az aquincumi szakasz felújítása után is. Aztán amikor az esztergomi vonatok bejártak a Margit hídhoz, a Desirókon rádöbbentem, hogy azok bazi simán futottak, mint odakint (jobban, mint adott esetben sima MÁV pályán). Aztán ugyanazon a pályán a VEB Fabrik csoda ugyanúgy csörömpölt-rázkódott.
az a leágazás a videóban.. kerestem az elveszett sínek közt, de nem találom. Segítség. Tudom hogy van, egyszer már olvastam az oldalon. Vagy legfeljebb nem jól tudom.
HM..ezt a kikenceficézett HÉV-et még sosem sikerült elcsípnem,vagy előttem ment el,vagy mindig szemben érkezett ...
@Sinclair: Mivel alapvetően villamosos az oldal, viszonylag lightosan van említve:
hampage.hu/kozlekedes/pesterzsebet2.html#csepeliHEV
Egyszer be kell majd járnom ezt is, pláne, hogy az az oldal, ami alul be volt linkelve, régen-most képpárokkal, már nem létezik.

És ha már elveszett sínek, a csillagtelepi HÉV-ről is sokan nem tudnak:
hampage.hu/kozlekedes/sinekpest3.html#csillagtelepi
Érdekes módon még mindig jobb állapotban vannak. mint az orosz metrók.
Igaz ez német gyártmány még ha NDK-s is.

@Kicsi Kacsa: Igen jól láttad. A Móricz Zsigmond körtérrő indult hév.
Nagyon szeretem a cikkeidet, ez is jólesett, köszi.
Nekem úgy rémlik, a "modernebb" HÉV-ek NDK-s gyártmányok voltam, mintha lett volna ilyen értelmű tábla az utasterükben, talán a Bautzen-i vagongyár neve rémlik. Ha valamit tud valaki erről, kérem írja meg.
És az is rémlik, amikor jöttek ezek a modernebb HÉV-ek, valamikor a hatvanas években, akkor világosabb zöldre festették őket, mint a régi kocsikat.
@zum trucc: Nem Bautzen, hanem Hennigsdorf, de igen, azok már teljesen NDK-s cuccok. A berlinieknek állítólag a régi S-Bahnt idézik vissza - ebben lehet valami, de én a régebbi S-Bahnokat már csak videón hallottam.
@Roy: Az "orosz" metrókat karban kellene tartani, például én időnként látok olyat, amin a régi BKV logó van, csak a címerben a Duna csíkjából le van kaparva a vörös csillag. Namármost amin ilyen matrica van, azt mikor fényezhették legutóbb? Egyébként a metró szerintem nagyobb igénybevételnek is van kitéve: több gyorsítás-lassítás, nagyobb sebesség, kevesebb állás. Eső kevesebbet esik rájuk, az tény, lehet, hogy ezért nem szokták túl gyakran fényezni őket :)
@Walter Melone: :DDDD
személyes tapasztalat alapján: cáfolom. :)

@Kicsi Kacsa: :)))
no igen, a sárga-fekete jó kombináció. :)

@Hamster: ahha.
@Hamster: Igazad van, Bautzen-t MÁV-kocsin lehetett olvasni.
Nem akarok ötleteket adni, de érdekes története van a budapesti fogaskerekű kocsijainak is.
Sokáig, a hatvanas évek feléig talán, vagy még tovább gyönyörű, háború előtti sárga kocsik közlekedtek, "Ganz és Társa, Danubius" felirattal, szépek voltak. Valamikor gyártottak hozzájuk motor nélküli pótkocsikat is, ezek kevésbé voltak esztétikusak.
Amúgy sokkal lassúbbak voltak, mint az őket felváltó és ma is üzemelő svájci csodák. Mindenestre páratlan volt, hogy a BKV állományába új, nyugati járművek kerültek. A hatvanas években!
Jók voltak, gyorsak, egyszerűek, funkcionálisak. De nem szépek.
A régi szerelvény még mindig jól néz ki. :)
@zum trucc: Igazából a régi Ganz fogasok is SLM (Winterhur) licenszek voltak, a maiak viszont nem svájciak, hanem osztrákok. Nem kompatibilisek a régivel fogaslécileg, áramellátásilag, peronmagasságilag, nem táplálnak vissza visszavölgymenetben, nem szépek... szóval igazán szeretnivaló kis piros tehénkék :)
A nosztalgia HÉV kocsijával, pont ma reggel utaztunk, kisfiam külön kérésére.
@Hamster: Igen, hosszú ideig nem járt a fogas, átépítették, amikor a kocsitípus változott.
@Rocko-: itthon igen, ott piros-fekete :)
@nyelv-ész: az hagyján, hogy ritkán utazom HÉV-vel, de mivel nő vagyok, ezért nem nagyon izgat egy másik nő melle, formája, nagysága. :P
@Hamster: nemegyszer láttam az U-n a szemétszedő brigádot. Sétabot nagyságú, a végén fogóval vagy mivel, szóval csak odanyúlt a szemétért, megfogta ezzel a bottal, és bele a zsákjába. Menet közben szedték a szemetet. Főleg délelőtt, hiszen az U-k ki- és bejáratánál ott vannak az ingyenes újságok, szinte kivétel nélkül mindenki vesz magának Heute-t, Österreich-et, amit elolvasás után egy laza mozdulattal hagytak az ülésen, rosszabb esetben a földön.
@Hamster: gyerekkoromban a rákosszentmihályi hurokkal mentünk nagynénémékhez. A metróval az is megszűnt :(
@Kicsi Kacsa: "de mivel nő vagyok, ezért nem nagyon izgat egy másik nő melle, formája, nagysága."
ez nem kizáró ok. szoktak ilyenekről tudományos-, oktatófilmeket is forgatni. :))))
@Rocko-: főleg oktatófilmet :D
Egyébként egy bizonyos kor felett tényleg nem érdekli a nőket, h másnak milyen van. Ez még tiniként, huszonévesen még elmegy, de 50 fölött, 3 gyerek után megbékéltem a katolikus melleimmel (ezt valahol olvastam, nagyon megtetszett, mert baromira igaz - térdre borul) :))
@Kicsi Kacsa: Az újság szanaszéthagyás ott már csak azért is gyakori az úbánon, mert mindenféle grátisz olvasnivalók szoktak lenni a _kocsikban_, nem? Vagy amit én látok, az nem a kocsikban volt eredetileg? :)
@Kicsi Kacsa: Na arról marha kevés fotót ismerek. Pedig vicces lehetett a falujáró zöld villamos, még tán érdekesebb is, mint az egykori másik végén a 65-ös villamos.
Valamiért nem küldi el a kommentemet.

Az úkon van az ablak alatt egy kis kampó, arra van rámadzagolva valami ősrégi magazin. Nem is lopják el, mondjuk nem is illik, meg minek?

Rákosszentmihályi hévről nekem sincs képem, de egy részét talán még ma is be tudnám járni, emlékszem, hol vált ketté és kezdődött a hurok. Mondjuk nem nagy kunszt, az utca íve, a jegyárusító bódé még megvan, mint támpont.
@Kicsi Kacsa: :)))))))

@Hamster: mint itthon a metro újság? mondjuk ez is milyen hülyeség: "metrot olvasok az ubánon." :DDDD
@Rocko-: a Heute meg az Österreich is ingyért van, és nem tízesével a tartókban. A fizetős változatot az indiai újságárusnál lehet megvenni.
@Hamster: Kösz, azért annyira láma nem vagyok, tudom, hol köll kattognia neki :-)

A Dezsők meg anno télleg úgy vágtattak a HÉV-síneken, hogy csak lestünk...
@Hamster: Na, ilyen szörnyellával anno még én is utaztam Csepelre gyerekkoromba'... Aztán valami busz járt helyette, amire jó volt a villanyosbérlet is. Asszem az 58-as villinger busz-utódjára is ugyanígy fel lehetett szállni egy ideig, aztán a 80-as években az elvtársak véget vetettek a potyázásnak, és jól megszüntették az olcsóbb villamosjegyet meg a bérletet.
@Kicsi Kacsa:

Pár éve volt újságcikk, hogy egy néger pasi letette a villamosvezetői vizsgát és vezet.

- A János kh-ban sebész van néger. Ebből is látszik, hogy mi egy fejlettebb ország vagyunk.
@Walter Melone:

Hirtelen beugrott egy csaj, akinek már hatodikos korában hatalmas tüdeje volt (90!!!), de csak 20 éves korában költözött ki Békásra, és kezdett el hévezni. A hatodikat időben járta, nem 18 éves korában.
A HÉV-es Fradikukacokról nem sok jót lehet elmondani, majd egy évig jártam ki Gödöllőre dolgozni, hát nem kedveltem meg őket. Hangosak, kényelmetlenek, a kattogás idegesítő, zenét hallgatni se lehet csak maxra tolt hangerőn. Pedig hozzá voltam szokva a rázkódáshoz, vidéken nálunk alap volt Bzmot meg az Uzsgyi vonat és a szar pálya azon is ráztak a Bzmotnál jellegzetes minden hézagnál egy bólintó mozgás, pattog mint a nikkelbolha (ritkán hegesztik össze a vicinális pályákat). Meg ugye magasan van az ajtó magasperont pedig nem építettek hozzá sehol. A Gödöllői HÉV-en ráadásul felújítás se volt, nincsenek vizuális utastájékoztatók mint a Szentendrein pl. Hangos utastájékoztatás is csak Cinkotán meg az Örsön van, sok megállóban semmi sincs, mert még kirakott sajtpapír is már a rég lejárt menetrendet hirdeti. A bizt. bert se fejlesztették az utóbbi 40 évben, még a baloldali közlekedés is megvan. Mostanában mondjuk vágányzár rendszeresen van ,de semmi látszatja nincs. A motorkocsik is öregek már az a csoda, hogy egyáltalán még bírják a strapát, kérdés meddig, hamarosan a metrókocsik sorsára jutnak, őket is cserélni kell pár éven belül.
@Hamster: köszi, igen ez a kép ugrott be az említett videórész kapcsán. Azért átismételtem pesterzsébetet is, hiszen havonta egyszer a Baross u.-ból hazafelé mindig elszomorodom az útba temetett sínek kapcsán, majd fitogtatom tudásom a családnak, mikor kikanyarodok a soroksárira az omv nél. Már ők is kívülről fujják.:)
Ma már mind a hat kocsi retrós volt. Ha jól tudom csak hétköznap járnak.
@pistik100d: jaja, akartam írni Hamsnak, hogy most már 6 kocsival hirdetjük: mennyire csórok vagyunk.

+1: Boráros téri villamos megálló új szórakozása: várakozás közben lehet nézni a tüzijátékot, ahogy ívet húz a sín.
i <3 BKV!
@Rocko-: De most miért, ha a sima zöld-fehér festésben fut, akkor nem gáz, csak ha retró?
@Hamster: de, alapból gáz.
a retrósítás az csak a harsány hirdetése ennek a sztorinak.
@Rocko-: Szerintem meg a lényegen nem változtat, viszont legalább a gyerekeknek és a fotósoknak örömet okoz :)
@Hamster: sztem de.

és igen, este már fotózták a full retrot.
@nyelv-ész: Szentendre felé űjabb (al-)típus közlekedik, annak igazi kockapofája van, semmi ív a homlokfalban/szélvédőben, se "monokli" a lámpa körül! Továbbá egy kocsin csak három pár ajtó van, ezért több ablak (és ülőhely). A belső kapaszkodók is más alakúak.

Aztán hogy a motor és egyéb alkatrészek milyenek benne, azt nem tudom, de sanszos, hogy ezek vannak legjobban karbantartva, mivel az "ötös" messze a legforgalmasabb vonal!

bkv.hu/hu/galeria/kotottpalyas_jarmuveink Na itt, a galéria végén: Szentendre mindig MXa, Csepel rendszerint MIXa
@Vaandor: Igen, tudom, hogy Szentendrére MXa jár. Utazom vagy harminc éve rajtuk... Régen itt is ezek a gömbölyűek jártak, de az MX sorozatot először a szentendrei vonal kapta meg. Jól emlékszem a régi masinák hangjára, csattogására. Az MXa nem ennyire hangos.

Egyébként kár, hogy az MIX-nek nem állították vissza a régi függőleges lámpáit. Azzal tényleg nagyon archaikus benyomást keltene. Gondolom, van megint valami nagggyonfontos szabály, ami miatt nem lehetett. Ami gondolom, legalább annyira életszagúan modern, mint a Desirókon meg a Flirteken hátul a zárófényre rágyógyított piros tárcsa.
@nyelv-ész: " Gondolom, van megint valami nagggyonfontos szabály, ami miatt nem lehetett."

Ha a retrófestésűről van szó, akkor ez a szabály úgy hangzik, hogy pénz beszél, kutyaszar táncol :)
@Hamster: Ilyet már láttam, de konkrétan a HÉV-lámpák esetére vonatkoztatva még nem :-)