Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (87) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (5) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (299) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (419) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Jártamban-keltemben gépsárkányok

2012.04.02. 03:00 :: Hamster

Kicsit szakadjunk el a villamosoktól, és lássunk pár gumikerekűt! A múltkor öreg keleti munkagépeket nézegettük, most következzék néhány spécibb verda:

Tavaly kisebb sokként ért, amikor láttam, hogy Trabanttal csinálnak városnézést Budapesten (biztos nem tavaly óta van ilyen, csak még nem találkoztam velük). Mint egy olyan család sarja, ahol két Trabant is volt, én igazán tisztelem az öreg műanyagtigriseket, de szerintem két (három) országgal északkeletebbre indokoltabb lenne az ilyesmi (plusz szerintem egy Trabantban ülve marha keveset lát a turista a városból). Nagyon nem vagyok híve a "Prágában minden jobb" jellegű összehasonlításoknak, de azért ott Trabi helyett ilyen csilli-villi gépből láttunk többet is. Tudom, nálunk is vannak ilyesmik, de azoknál mindig az az érzésem, hogy valami haszongépjárműre épített játékszerek csak, míg ezek itt eredetinek tűnnek. Valaki meg tudja mondani, mit látunk pontosan? 

Amikor konvojban jöttek, már-már gyanús volt, hogy csak jól sikerült replikákat látunk, de a weboldaluk tanúsága szerint ezek bizony az 1920-as és 30-as években, Csehországban épített kocsik. Csak típust nem írtak, hogy pontosan mik. De hogy szépek, az biztos!

Aztán még egy ilyet is láttunk, és most szeretettel várom a megfejtéseket, hogy ez vajon csak egy jól álcázott Avia, vagy valami régi. Vagy esetleg egy régi Avia ;)

A Német Műszaki Múzeum közlekedési gyűjteményéhez igyekeztem, amikor az út szélén észrevettem ezt a Bömöst (de most komolyan, miért majomkodik mindenki azzal, hogy "Bimmer/Beamer"? ezer éve van neki szép magyar beceneve, és az a Bömös:).

BMW 2000-esnek néztem, és annyira fellelkesültem tőle, hogy még feliratot is elfelejtettem keresni rajta, hogy tényleg az-e :-/ Ismételten a közönség segítségét kérném.

Na, erről legalább tudom, hogy micsoda: egy Rumpler "Csepp-autó" 1921-ből. A Cw értéke 0,28 - 78 évvel később az Opel Calibra se volt sokkal jobb. Biztos nem véletlen, hogy a Német Műszaki Múzeum repüléstörténeti részén állították ki...

Ez itt egy 403-as Peugeot, gyönyörű állapotban egy rakat nem annyira gyönyörű állapotú BKV busz közt a Várfok utcában. Azt hiszem, azért ilyen szép, mert a Pininfarina csinálta a formaterveit. A tetőcsomagtartó persze kicsit ront az összképen, pedig valószínűleg az is korabeli :)

Ezt a C3-as Corvette-et a Sóház utcában láttuk Jazzcoollal - úgy állt ott, mintha csak arra várt volna, hogy fotózzák. Egyátalán nem lepődtem volna meg, ha hirtelen felbukkannak a TotalCaros fickók, vagy valami másik tévéstáb, de végül egyik se következett be.

Lehetne itt most bekezdéseket írni arról, hogy mi a klassz ebben a kocsiban, de szerintem eléggé magáért beszél. Aki meg nem érti, mire gondolok, nézze meg a következő generációs Corvette-et ;) Tudom, van akinek a Sting Ray az idol, nekem ez a modell - ami egyébként a fantáziadús "Stingray" névre hallgatott - jobban tetszik.

37 komment · 1 trackback

Címkék: autók képek oldtimer

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr24355212

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.02. 10:03:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem "bakancs"-nak hívja ezt a fajta Pözsót a népnyelv?
Öreg autókat szeretem nézegetni, igazán míves darabok voltak.
Érteni persze nem értek hozzá, se típus, se évjárat, csak a szemem legeltetem rajtuk.
@Kicsi Kacsa: Én ilyet már nem láttam "aktív szolgálatban", nem tudom, hogy hívták az emberek :)
@Hamster: Utánanéztem. Mint a viccben: nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
A lényeg, a Bakancs az Renault volt.
Francia ez is, francia az is = ennyit értek hozzá :D

www.leandesign.hu/lean-magazin/tortenelem/4186-autolegendak-bakancs-a-renault-4-toertenete.html
@Kicsi Kacsa: Érdekes, mert az R4-et meg ismerem, abból sok volt gyerekkoromban, de sose hallottam így emlegetni...
Azok a szép nyitott autók az elején leginkább erre hasonlítanak:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Praga_Alfa_z_r._1930.jpg
Úgy emlékszem, hogy ezek az öreg verdák Praga gyártmányok. Olyan nyelven amit értek is, itt találtam infót:
en.wikipedia.org/wiki/Praga_%28company%29
@Sam. Joe: Hm, azért a csehek nagyon tudtak szép és jó gépeket építeni.
"(plusz szerintem egy Trabantban ülve marha keveset lát a turista a városból)"

Ha lesz még idén jóidő, vendégem vagy egy városnézésre a Trapban :)
Ja, és a BMW-t még nem erősítette meg Rocko, így megteszem én: igen, BMW 2000.
@prokee:
Trampban.
Asszem elemet kell cserélnem :)
Én meg vagyok győződve róla, h replikák.

Nincs hangjuk, nem füstölnek egyáltalán, és elég sok nyúzásnak is ki vannak téve, a folyamatos túristautaztatás miatt. Ezt egy 50 éves autóval nem lehet csinálni.

Sztem.
"de most komolyan, miért majomkodik mindenki azzal, hogy "Bimmer/Beamer"?"
amerikai szleng BMer > bíjeme:r > bimmer.
én is majomkodásnak hittem, viszont kevesen tudják, hogy onnan származik. olyan ez, mitn a fünfer. :P
amúúgy Neue Klasse.

"A Cw értéke 0,28 - 78 évvel később az Opel Calibra se volt sokkal jobb."
a Calibra 0.26 és elég osk midnentől függ, ne becsüld le azért. :)

a C3 akkoriban kultikussá volt, ezért klasszikus ma is. :)
@Kicsi Kacsa: nem pözsó, hanem Renault, és 4-es: de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:R3_1.jpg&filetimestamp=20070625144619
ez a bakancs.

@prokee: énisénis!
Rocko ma veszettül dolgozott (meg egész héten fog), ezért csak most ért ide. no meg Te kompetensebb vagy BMW-ben, pláne régiben. :P
(amíg hosszú és Sabc ide nem ér.)
@Rocko-:
OK, de híd alatt nem megyünk :)
@Rocko-:

jó, persze. én is láttam ezeket, de ezek nem arra valók, h részeg amerikai turisták hányjanak ki belőle menet közben.

amúgy meg: hang és füst teljes hiánya azért elgondolkodtató, nem? ;-)
@Walter Melone: persze hogy nem arra való. :)
@Walter Melone: Ejnye, te is olyan bizalmatlan és rosszhiszemű vagy, mint én? :D
@prokee: Trampot csak a Volksarmee kötelékében láttam az Ostsee partján, és ott valahogy nem ajánlották fel, hogy megkocsikáztatnak, és persze komolyan meg is ijedtem volna, ha be akartak volna ültetni :) szóval tisztelettel elfogadom a kihívást, izé, meghívást!
@Rocko-: Tényleg, egy pontonnak a kombi változata is ponton, vagy arra nem szabad mondani? Valahogy mindig csak limuzinokra hallottam ezt mondani, és nem vagyok tisztában a pontos meghatározásban, ami sejtésem szerint persze nem is igazán létezik :)
@Hamster: ponton témában Csikós a kompetens. :)
@Rocko-: Miér', ő találta ki a szót? :)
@Hamster: nem, neki van pontonja. :)
@Hamster:
OK, szerét ejtjük, ahogy megfelelő idő lesz hozzá.
Bár, voltunk mi már mikulásozni vele a városban.
Az a Pózsó egy Francia?magyar, vagy mindkettő úré, Budaörsön szoktam látni, múltkor az Ikea parkolóban csodálták többen a gépét, ő meg pakolta be méteres dobozokoat...
BMW-hez.

m.blog.hu/pr/prokee/image/071105/p100g.jpg
trabantklub.kepeslap.com/images/5400/p100_origi.jpg

Eredetileg P100-as prototípus volt, csak a keleti pártbizottság nem engedte szériába, mivel sok fém kellett volna hozzá.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na várjál, ugyanezt szokták mondani az NSU Ro80-asra és tán a szivaraudi ősére is, most akkor minden NSZK autónak ez az elődje? :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"m.blog.hu/pr/prokee/image/071105/p100g.jpg"
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

amúgy én semmi hasonlóságot nem látok bennük.
@Hamster:

Nekem ezt Zwickauban a múzeumban mesélte egy öreg szaki. A tizedik találkozón.
Hams, a trabantos városnézés a szocialista romantikát kereső turistáknak van kitalálva, és a szoborpark--terrorháza--lakótelepilakás-néző túrák témakörébe tartozik, nem pedig a ponyvatetős veteránok helyettesítő terméke.

(Ez utóbbiak helyett van az a két vasvillával összehányt retro-okádék, amivel a Deák környékén lehet találkozni...)
@Comandante en Jefe: Jó, de szerintem az nálunk sose létezett annyira, mint mondjuk Karl-Marx-Stadt vagy Berlin büszke betontengerében, inkább csak egy olcsó poén. A rendszerváltás környékén jó poén volt a "kommunizmus utolsó lehellete" konzerv, de 20+ évvel később azért valami jobbat is ki lehetne találni. Ne azért jöjjenek már Budapestre, hogy Trabanttal mehessenek, mi meg ne szolgájuk ki őket csak azért, mer' olcsón megvan, hanem próbáljuk azt mutatni nekik, ami igazán Budapest, ami igazán ide való. Jó, Trabant _is_lehet, ha van rá fizető kereslet, csak magasabb színvonalú dolog is legyen még. Pl. Drezdában is van DDR-Romantik für Turisten, de azért az Elbán valódi lapátkerekesek gőzölögtek, meg valódi oldtimer busz járkált a belvárosban, és a gagyi, gumiabroncsos replika omnibusz mellett valódi faküllős omnibuszt is láttam, még ha nyilván utángyártottat is.

"Ez utóbbiak helyett van az a két vasvillával összehányt retro-okádék, amivel a Deák környékén lehet találkozni..."
Na, ezt írtam, hogy valami van, csak nem az iiigazi. Hanem olyan jó kis gagyi. Oké, sose voltunk olyan autógyártó hatalom, mint a csehek, de akkor pláne nem kéne most mittudomén, Barkasból műanyag Ford T-t építeni :) Valahogy az van, hogy a valódi régiségek rohadnak raktárban, vagy egy öbölben, valami telep hátsó részén, egy összeomló csarnokban, stb, az előtérben meg mindenféle nagyon gyenge utánépítésekkel vakítják a turistákat, akik szerintem a végén azért csak észreveszik, hogy talmi az egész...
@Hamster: "meg valódi oldtimer busz járkált a belvárosban"
az itt stimmel. :)
@Rocko-: A ponton neme egy fajta híd ...is? :)
@Kicsi Kacsa: @Hamster:
Azok a becenevek országfüggők :-)
Amúgy itt de.wikipedia.org/wiki/Rumpler-Tropfenwagen a cseppautóról több kép is akad. Csak valahogy el ne felejtsük, hogy az áramvonalas gépkocsik - szégyen, hogy magyarul nincsen róla több a Wikin - szülőatyja is magyar :-P
Néhány példa itt:
de.wikipedia.org/wiki/Stromlinienfahrzeug
Köztük - ha már Prága :
de.wikipedia.org/wiki/Tatra_77
Járayról:
de.wikipedia.org/wiki/Paul_Jaray
magyarul inkább itt:
www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/1999/9938/kronika/magyar.htm
- - - - -
Hazájában az R4-est "Quatrelle"-nek, négyeskének becézték.
magyarszo.rs/fex.page:2011-08-22_A_Quatrelle_jubileuma.xhtml
A cikkben emlegetett Citroën 2CV (a Rút Kiskacsa) is több becenevet érdemelt ki - de legtöbbször "Deux chevaux"-nak hívták. Ez annyit tesz: kétlovas. Rossz nyelvek szerint néha két lovat kellett eléje fogni - ám legtöbbször a szántóföldön is boldogult a saját erejéből. Mivel sok gazda is vásárolta, ezt is elvárták tőle :-)
A név hivatalosan azért maradt rajta, mert akkoriban a gépjárműadót “chevaux-vapeur [fiscaux]” azaz (adózási) gőz-lóerő egyenértékben mérték, és ez a kis kocsi a kettes tartományba esett.
Hogy melyik kocsit hívták "narancsos ládának", abban már nem vagyok biztos (R6 ?) de a "salátamosó kosár" nevet a Citroën egy kisbuszának rendőrségi változata érdemelte ki - az ablakon lévő rácsok miatt.