Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elveszett épületek és elveszett vágányok

2012.04.19. 18:00 :: Hamster

Játsszunk egy kicsit: én mutatok egy képet, ti kitaláljátok, hol készült,  mi változott, miért nem lehetne ma ugyanezt lefotózni! A profik időpontot is mondhatnak (fájlnevet nézni nem ér!), a kevésbé profik a bejegyzés alján elolvashatják a megfejtéseket. Akinek pedig valami emléke van a hellyel, a látottakkal kapcsolatban, valami eszébe jut a képről, kérem írja meg kommentben!

A 42-es villamos ma is létezik, bár (nem is) kicsit rövidebb útvonalon, és trolit sem keresztez már. A háttérben látható foghíjtelek nincs már meg, beépítették, ezzel jelentősen megváltoztatva a látképet. A jobboldalt látható géperejű jármű típusa sajnos  előttem sem ismert, arra is várom a megfejtéseket!

Ha erre a képre ránézek, sírhatnékom támad, mi lett a helyből! Persze tudom, hogy a motorizáltság, az egyéni közlekedés előretörése természetes jelenség, és a konkrét útvonal esetében ráadásul a tömegközlekedés is minőségi változáson esett át - a villamos ugyanis nem pótlás nélkül szűnt meg -, de ez a látvány akkor is klassz, a mai pedig nem...

Ezek a sínek szerencsére ma is megvannak, a háttérben látható ház is áll, mégis annyira megváltozott a helyszín - ráadásul előnyére -, hogy amikor először elém került a fotó, elbizonytalanodtam: tényleg azt látom, amit látok? Egyébként az autók hiánya is elég döbbenetes... valahogy egyszerre városias és falusias a látvány... nem?

Megfejtések:

1. Kálvin tér; a villamos a Múzeum körútról az Üllői útra kanyarodik, hogy ott folytassa az útját Kispest felé. A háttérben látható foghíj Budapest ostroma során keletkezett, és egészen a nyolcvanas évekig ott díszelgett, amíg be nem építették egy, a helyhez szerintem nem túlzottan illeszkedő szállodával. A Baross utcai troli különböző útvonalakon 1953 és 1973 közt járt a Március 15. térig, Irányi utcáig vagy épp a Curia utcáig, aztán megszüntették. Tíz évvel később aztán újraindították, de akkor már nem ment körbe a téren, és persze 1977 január elsejétől a 42-es se járt már erre. Egyébként a Madách tér felé kanyarodó 42-es már egy rövidítés volt: a viszonylat 1959 és 1970 közt a Móricz Zsigmond körtérre ment.

2. Ez bizony az Üllői út, a Nagyvárad tér délkeleti sarkánál. A bal oldali épület ma is gyerekkórház, csak lecserélték egy modernebbre. Remélem, a mostani  praktikusabb, mint a régi, mert hogy csúnyább, az biztos. A jobbról kanyarodó vágány a belváros felé visszaforduló járatokhoz tartozott, amikor a (Szent) István kórház főbejárata előtt még villamosvégállomás volt. A felszíni sínek a hármas metró Kőbánya-Kispestig vezető szakasza megnyitásakor, 1980 márciusában tűntek el, de az építkezés miatt a fákat már hamarabb kivágták. Az egyetlen dolog, ami ma is ugyanígy látható ebből a képből, a templom (illetve mögötte az épületek is, de azokat itt takarják a fák):

3. Itt ma is a 2-es villamos jár: a pesti rakpart a Dunakorzónál. A bal oldali foghíj helyén az Intercontinental, leánykori nevén a Fórum Szálló áll. A rakparti viaduktot a rendszerváltás utáni felújítás során formázták meg a régi szakaszokhoz hasonlóan, de ma is látszik rajta, hogy csak egy díszlet, vakablakokkal és vakajtókkal. A régi épület a háttérben a Thonet-udvar, a Duna-part eme szakaszának egyetlen megmaradt régi épülete. Ki mit gondol: 1964-ben nézett ki jobban a hely, vagy napjainkban?

Köszönetet szeretnék mondani a fotósoknak: L.F. Folkardnak és Roy Makewellnek, illetve Geoffrey Tribe-nak, hogy eljuttatta a képeket hozzánk!

72 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város elveszett tömegközlekedés nosztalgia rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr274460585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elveszett épületek és elveszett vágányok II. 2012.04.20. 10:07:22

Folytassuk a tegnapi játékot, először néhány fekete-fehér képpel a színes hetvenes évekből! Tiszai Vegyi Kombinát, Zrínyi Nyomda - az ember szinte Las Vegas-ban érzi magát a sok neon miatt :) Hol járunk, mi hiányzik a képről? És hány helyre mehet a vi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hű, a 2. képre egyből rávágtam volna, hogy Thököly út a Dózsa sarkáról nézve, aztán koppantam, amikor elolvastam :)
A Kálvin téri fotó egészen hihetetlen.
A korzó egyértelműen jobb ma, mint a fotón, szerintem.
Nagyon klassz képek. Ha nem jártam volna soxor arra, néznék nagyot.
Az elsőn a 42-es épp bekanyarodik a Kálvin téren a Múzeum körútról az Üllői útra. A másodikon szintén lehet 42-es, vagy 52-es, a Heim Pál előtt jár épp, a harmadikon a kettes villamos mindjárt odaér a Vigadó térre, a háttérben a Thonet ház. Még nincs a háttérben a rusnya sötétbarna Fórum hotel. Elég csúnyán lebetonozták a szegecselt vasszerkezetű viaduktot.
Az 1. és 3. kép nekem még nagyjából triviális :-) mert elég vén vagyok hozzá. A 2. képnél az Üllői út nagyjából sejthető volt, de a Heim Pál kórházra kapásból nem ismertem rá, pedig még az orrmandulámat is ott vették ki, és akkor, amikor még nem építették át.

Az autó pedig szerintem Dauphine:

img.timeinc.net/time/2007/50_cars/renault_dauphine.jpg
@tehtube: "Elég csúnyán lebetonozták a szegecselt vasszerkezetű viaduktot."
Nem teljesen újat építettek? Egyszer valamikor a háború után, egyszer meg valamikor az elmúlt húsz évben? (Tényleg, mikor újították fel?)
@prokee: Ich bin überfragt, de a Dauphine is esélyesnek tűnik.
Egy kis off:

youtu.be/xx1ATUVDdCk

Ausztrál villamosok skótdudával :-)
Baromi jó a blogod, mostanában egyre többször beszédülök ide és me-megfejelem a monitort a régi képek láttán:-) A mai anyagod gonosz fejtörő volt, gratulálok!
Bocsi, igazatok van, Renault Dauphine!
Elsőt kitaláltam! A harmadikat abból találtam ki, hogy hol máshol jár ilyen, szintben emelt villamos?

A második nem ment, engem a Lehel útra emlékeztetett, talán mert a templomról a Lehel térre asszociáltam (pedig láttam, hogy másmilyen).
a Kálvin és a 2-es a rakparton jellegzetes, azt eltaláltam, de a második képre én azt mondtam volna, hogy Thököly.
@maestro1: ó, nem vagyok egyedül.
@Vaandor: Igen, eggyel kevesebb tornya van :-)
A 2. kép azért is nehéz, mert egyrészt anno jópár helyen ment így a villanyos az út egyik felén, másrészt a jól kivehető épületek némelyike kb. 40 éve igencsak másképp néz ki (kórház). A templomtoronyról is csak sokadjára megnézve tűnik fel az egyedi világos tetővel, a formája alapján legalább féltucat alternatíva beugrik a városban nyitott szemmel járóknak.
Kálvin teret és a 2-est tudtam, de az Üllőire azt gondoltam, hogy a Haller utca. Mentségemre csak annyit, hogy nem sűrűn jártam-járok arra, így csak tippeltem.

Hams! Ez nagyon jó játék! Még, még, még! :)
Nem néztem bele a kommentekbe.

1. Kálvin tér, a foghíjtelken a Hotel Korona.

2. ??? (Pedig nagyon ismerős, már jártam arra többször)

3. 2-es a pesti rakparton, de hol????
2-es kép. Műtétem után 3 évig jártam ide kéthavonta kontrollra.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ott van az alján a megfejtés, annál pontosabban nem lehet megadni :)
@Kicsi Kacsa: Ha lesz tömeges érdeklődés, lesz folytatás :)
@Hamster: Oké, hány kommenttől számít tömegesnek? :-)
@Hamster: Kérlek, van vagy 10 nicknevem, majd belépek szépen sorban velük és kommentelek. Elég lesz tömegnek? :P
@nyelv-ész: Majd ha legalább annyi lájkja lesz, mint egy tetszőleges másik Index címlapi blognak :)
@Kicsi Kacsa: Fú, annyi nick már vitatkozhat is egymással :) Egyébként elrontottam, mert valami kellemes emlékes hely kellett volna a képekre, erre van egy kórház meg két foghíjtelek...
@nyelv-ész: Igazából nem a lájlk a lényeg, csak keresem az utat az emberekhez, hogy meséljenek az emlékeikről a képek kapcsán, hogy milyen illatok, hangok rmélenek fel a villamosok kapcsán, hogy a gyeremekkórházban unatkozva az ablakból a villamosokat bámulták, ilyesmik. De talán túl steril képeket tettem fel (biztos a kórház fertőtlenítette), hogy nem gerjesztett ilyen kommenteket.
Tetszik. Legyen még! :)
@Hamster: Sorry faxbúkon nem vagyok, sose voltam nem is leszek, de itt mindig megkapod a Like-ot, ha csak ez kell ahhoz, hogy folytasd. :)
Köszönet a blogodért, a munkádért. :)
Üdv, démosz!

Csatlakozom. Most már tömegnek látszunk? :)
Az elsőt az életben ki nem találtam volna.

A második engem is - mint sok mindenkit - Thökölyre emlékeztetett. Teljesen,mintha Cházár András utca magasságában lett volna...

A hármas nagyon könnyű :)
@ZBR: Hehe, nekem is a Thököly volt a tippem a másodikra, úgyhogy belépek a klubba :)

bio
Na, az Index címlapról gyorsan lejött, bár ugyanott a három vaginájú kenguru már mióta kint van, és a blogrollban is van pár antikvitás, szóval érezhetően nem a Budapesti Városvédő Egylet szerkeszti :)
@csiri bá: "Sorry faxbúkon nem vagyok, sose voltam nem is leszek"
Ó, pedig ott a weboldalamról és a villamosok.hu-ról szinte minden régi kép fent van (forrásmegjelölés nélkül), szóval még keresni se kéne őket. És persze ott mennek is a képekre a lájkok, hisz aki látja őket, az már fent van, és tud lájkolni, ki van ez találva :D
@bioLarzen: Igazából tényleg mocsok vagyok, mert azért tettem fel a képet, mert elég nem-Üllőis volt :)
@Vincenzo90: Igazából már tegnap megcsináltam a második részt is, de tessék megígérni, hogy mindenki hoz még egy látogatót, ne sikkadjanak el ezek a klassz kis képek.
@Hamster: Ja-ja, a faxbúkot tessék szíves lenni nem ide keverni, mert ezzel az oldal élvezeti értéke nagymértékben romlik. Nem ízfokozó, hanem ... (négy betű, sz-szel kezdődik)
@nyelv-ész: Nincs baj az FB-vel, az is csak egy eszköz, amit tudni kell használni, és nem túlbecsülni :)
@Hamster: Na én aztán nem becsülöm túl, konkrétan egy baromságnak tartom... Mindenesetre amig nem költözöl át innen az fb-re (remélem, soha), addig én itt "lájkolok"...
@Hamster: Nem is azért volt getz, mert nem-Üllőis, hanem, mert tökre Thökölys :)

De pont ettől lett jó feladvány ;)

bio
@Hamster: tegyél ki három vaginájú villamosokat.
@Hamster:

Nekem arról a kórházról nincsenek jó emlékeim. Igaz, annak köszönhetem, hogy ma itt kommentelek, és nem a Feltámadás napi Harsonában, de egy 5 éves gyereknek az csak egy kórház, ahol bent kellett lenni.
@nyelv-ész:

Nem ízfokozó, hanem ... (négy betű, sz-szel kezdődik)

Szín?

Szer?

Szúr?

Bakker! Nincs több ötletem.

---

Sok férfi küzd érte, P-vel kezdődik, INA a vége, mi az?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Palesztína
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na ja, kórházról milyen élménye legyen az embernek. És arrafelé a kerítés is kórházból van, vagy ha nem, akkor orvosi egyetemből :)
@Hamster: igen, lehet mondani, hogy "ülj le, egyes!". :D
nagyon tetszik,köszi ,a 13-as villamossal jártam suliba a Örsröl....
A géperejű jármű egy Renault Gordini :) Valamikor az átkos végefelé nekem is volt egy ilyen egy rövid ideig, csak diákként esélytelen volt a restaurálása így eladtam. Gondolom nem meglepő, hogy a mai naipig sajnálom a döntésemet.
dayerses.com/data_images/posts/renault-ondine-gordini/renault-ondine-gordini-06.jpg
@doktorur: Néztem, hogy mi ez a Gordini, aztán olvasom, hogy a Dauphine sportverziója. Mit jelent az, hogy sportverzió egy ilyen autónál?
@Hamster: Ha rosszmájú lennék, azt mondanám, hogy kb. annyi a különbség, mint a gyári Zsiguli meg a Koppány-dobos Zsiguli között :-)
@Hamster: Egyébként a Gordini egész jól átépített alapjában véve ótvarosan szar autókat. Anno ültem R12 Gordiniban, és azzal a motorral és futóművel tényleg jó volt a verda.
@Hamster: hááát :) Ennél a típusnál jelesül azt, hogy négyfokozatú sebváltója volt, négy tárcsaféke és 37 helyett 40 lóerős motorja, ami elvileg 130-at tudott. Amúgy ha nincs a Gordini sorozat (amely amerikában a kor második legnagyobb példányszámban eladott autója volt a Bogár után!) akkor megfeküdt volna a Renault-nak ez a próbálkozása. Amúgy mokány kis autó, a kor streetracere lehetett volna, ha nem romlik el minden második sarkon és nem zabálja csámcsogva atomjaira néhány év alatt a rozsda :)
@doktorur: elnézést, az előző kommentből kimaradt egy szó, helyesen így hangzik: amely amerikában a kor második legnagyobb példányszámban eladott KÜLFÖLDI autója volt a Bogár után!
A Heim Pál kórház utáltatta meg velem egy életre a metrózást. Érdekes módon viszont arról a képről (plusz leírás) sejtettem, hogy Üllői út, de meg nem mondtam volna, hogy hol.
@doktorur: nem 27 helyett 36 lóerő?
@Rocko-: én úgy emlékszem, hogy 36 helyett 40 lóerőt jelentett. Az enyémben legalábbis. De itt elég pontos információk vannak: www.renaultclub.hu/forum/index.php?topic=119.0
@Hamster: "...csak keresem az utat az emberekhez, hogy meséljenek az emlékeikről a képek kapcsán, hogy milyen illatok, hangok rmélenek fel a villamosok kapcsán, hogy a gyeremekkórházban unatkozva az ablakból a villamosokat bámulták, ilyesmik..."

Nos, arra emlékszem, hogy a kórterem ablaka biztos nem az Üllőire nézett, tehát a villamosbámulás nem volt opció... A kórházi illatokról pedig nem szívesen írnék.
Ezen a környéken éltem, sokat jártam ezeken a vonalakon, a Nagyvárad térig - és még tovább, el a régi /fa/ Fradi-pálya mellett.
A gyermekkórházban vették ki a mandulámat...:)
A Kálvin téri ház tűzfalán sokáig éktelenkedett egy ágyúgolyó ütötte luk...
Gyermekkoromban még volt Molotov tér, az emlékmű tetején egy bombázó repülőgéppel, a háttérben a Vigadó kiégett épületével.
@vén betyár: Azért mennyivel másabb volt az összkép, ekkora parkos terület... Az Eötvös teret értem, hogy beépítették, de ez tulajdonképpen akár maradhatott volna így, nem?
Maradhatott volna, egy kis csinositással, a Kálvin tér másik oldalán és a Kecskeméti u. másik oldalán lévő szintén bombázás "eredményeként" létrejött üres telkekkel együtt.Inkább szép parkot, teret kellett /lehetett/ volna kialakitani.
@vén betyár: A megjegyzésem a Duna-partra vonatkozott, de az is tény, hogy a Kálvin tér egyetlen nagy csőd. Falusias terecske volt a város szélén, abból lett párizsi-berlini nagyvárosi tér, szétlőtték a háború végén, foghíjas maradt, de rehabilitálás vagy új arculat kitalálása helyett a kisszerűség és a koncepcióhiány rendszereken átívelő bemutatóhelye lett. A neogagyi panelhotel és a posztprimitív üvegházak méltó párjai egymásnak, az egészen pedig a tejszínhab az évek óta tartó ún. metró "építés" :-/
"Baromi jó a blogod, mostanában egyre többször beszédülök ide és me-megfejelem a monitort a régi képek láttán:-) "

így.