Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elveszett épületek és elveszett vágányok II.

2012.04.20. 10:00 :: Hamster

Folytassuk a tegnapi játékot, először néhány fekete-fehér képpel a színes hetvenes évekből!

Tiszai Vegyi Kombinát, Zrínyi Nyomda - az ember szinte Las Vegas-ban érzi magát a sok neon miatt :) Hol járunk, mi hiányzik a képről? És hány helyre mehet a villamos a háttérben?

Millió részleten el lehet időzni eme kép kapcsán, és arra kérném az olvasót, hogy ha van kedve, tegye is ezt! Ki az, aki még vett ajándékot a háttérben látható üzletben, kinek  volt olyen motorja, mint amilyen a rövidujjú inges úriember mögött van, és milyen célt szolgált az a kerek doboz a lottózó előtt? És mit lát az, aki ma ugyaninnen fotóz? A bónusz kérdés pedig az, hogy hova vezetnek a villamos előtti (melletti) sínek.

Egy elegáns ugrással 1969-ben termünk, egy kopott, szűk utcában, ahol a két legszínesebb dolog a Wartburg balra a távolban, és a Stuka villamos. Hol járunk?

Végezetül vissza a hetvenes évekbe - ennek a képnek a helyszínét nem túl nehéz kitalálni, bár azóta egy bevásárlóközpont telepedett oda, ahol a villamos fordul. De mintha a háttérből is hiányozna valami... vajon mi?

És a megoldások:

1. A Skála Metró áruház helyén állunk, a Nyugati téren, szemközt a Stollár Béla utca torkolatát látjuk. A kék metró megépülte előtt itt végállomásoztak a 72-es és 73-as trolik, melyek aztán az Arany János utcához kerültek - plusz 1957-től a MÁV kórházhoz járó 71-es járat is, mely már a második 71-es troli volt a városban, a Jászai Mari tér (később a Balaton utca) és az Erzsébet királyné útja közt közlekedő viszonylat után.

Az 1952 decemberi állapot dr. Németh Zoltán Ádám (vak)térképvázlatán bejelölve: látszik rajta, hogy a Marx téri trolik a Rudas László (Podmaniczky) utca - Bajcsy-Zsilinszky út - Marx tér - Jókai utca útvonalon fordultak. És ha már az előbb említettem, a bal szélén látszik a Jászai Mari téri vonal is, mely tulajdonképpen a mai 70-es meghosszabbítása volt, és melynek maradványaként ma is látható pár felsővezetéktartó oszlop a Falk Miksa utcában.

2. A valószínűleg legtöbb villamosvonalat elveszett városrészben, Újpesten vagyunk, a Polgármesteri Hivatal épülete elől nézzük az István úti villamosvonalat. Az utca akkoriban jóval keskenyebb volt, mint ma - a régi épületek a szélesítés áldozatai lettek. A kanyarodó sínek a 8-as villamoshoz vezetnek, a piac mellé.

Itt van ugyanez a hely másik szögből Tim Boric felvételén. A Polgármesteri Hivatal pont ki van takarva a jobbszélen, így az egyetlen ma is beazonosítható épület a szürke bérház.

3. Óbudán vagyunk, a Vörösvári út végén. A háttérben látható gyárépületről semmit sem tudok, pedig érdekelne, hogy mi működött benne - a helyén ma mindenesetre az 1-es villamos végállomása van, a háttérben pedig panelhegyeket láthatunk.

4. Ez a kép vélhetően elég könnyű feladvány volt: az Örs vezér terén vagyunk, a 13-as villamos egykori végállomásán forduló villamost látjuk, a Kerepesi út túloldalán pedig a HÉV végállomás perontetejét. Azon túl viszont még hiányzik a Sugár, az SZTK, és persze az IKEA is, még sivárabbá téve a hátteret - amiből viszont emiatt látványosan "kiugrik" a sárga tuja. De azért mögötte a telefonfülkék dizájnja se semmi!

Nem teljesen, de azért nagyjából itt készülhetett a kép. Kis magyar abszurdként megemlíthető, hogy ezeket a német járműveket nagyjából akkor tervezték, amikor Peter Haseldine fotója készült... aztán huszonöt évvel később ide is értek, szintén az 1500-as pályaszámcsoportba számozva :)

Köszönetet szeretnék mondani a fotósoknak: Tim Boric-nak, Peter Haseldine-nak, Roy Makewellnek és Geoffrey Tribe-nak!

58 komment

Címkék: budapest város elveszett tömegközlekedés nosztalgia rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Tim Boric Geoffrey Tribe Peter Haseldine

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr494461049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Húúúú, az elsőt nem tudom, a másodikat szintén nem, a lottó kerék - abba kellett a kitöltött szelvényt bedobni -, a harmadik a Bécsi úton a régi végállomása a 11-es villamosnak, szemben a Margit kórház meg az akkori Kossuth Zsuzsa egészségügyi szakközépiskola, negyedik az Örs vezér tér, háttérből hiányzik az Ikea, a Sugár.

És akkor most megnézem a megfejtést.
1.: Megvolt :-) A régi fazonú ZIU-k még mindig jól néznek ki, kár, hogy Budapesten még nem a nosztalgia flottában futnak...

2.: Csak nagyjából tudtam belőni, annak idején arrafelé ritkán jártam. Viszont a bácsi Jawa mopedje ismerős, bár én csak Kassán ültem ilyenen, itthon nem sokat láttam.

3.: A 11-essel még mentem anno az Árpád gimihez, barátnőmet kísértem reggelente, nehogy eltévedjen :-)

4.. No comment, valóban könnyű volt...
@Kicsi Kacsa: A harmadik nem jó :) A bedobós lottó kiskoromban nagyon tetszett ezzel a gömbölyű dobozzal, volt ám brand felismerhetőség meg minden, csak nem tudtuk, hogy úgy hívják :)
@nyelv-ész: Az ilyen fazonú ZiU-kból már csak egy van a BKV-nak, és az nosztalgiában van csak:
hampage.hu/trams/eletkep37/#Troliszulinap
de jó ez a Marx (Nyugati)téri fotó, épp tegnap arra járva jutott eszembe a Zrinyi Nyomda, ahova anno gyakran jártam:-)amúgy az újpesti fotón a postaláda sem rossz;-)
totálisan nem ezeket mondtam volna!
amúgy így nem játk a játék, hogy rögtön megmondod, legyen külön, még nem élesített poszt, hogy mik a válaszok!
@Hamster: hááááátde legalább Óbudát eltrafáltam.

Lottó az úgy működött a műhódas előtt, hogy az ember bement a lottózóba, vett x forintért szelvényt, amin 3 × volt rajta a 90 kiskocka. Kitöltötte a szelvényt 3×, mind a hármat ugyanúgy, letépte a harmadik szelvényt, ami perforálva volt, és azt bedobta ebbe a hengerbe. Majd várta a lottósorsolást a rádióban, amit valamelyik művházból, gyárból, üzemből közvetítettek, és nézte az xeket, hogy nyert-e vagy sem.

Csak a fiatalok kedvéért írtam le :)
@Rocko-: egyet értek! Legalább várjon estig a megfejtéssel, addig had vitatkozzunk a helyszíneken :)
@Kicsi Kacsa: igen, elveszik a játék öröme. :(
@Hamster: Nem pontosan fogalmaztam. Arra gondoltam, hogy kár, hogy nincs az összes Ziu a nosztalgia flottában...
@Kicsi Kacsa: Bizony, és volt olyan is, hogy valaki a sorsolás után jutalmul kapott egy kitöltött szelvényt, ami érdekes módon érvényes volt, és ki is válthatta a nyereményét...
@Rocko-: Ezek ilyen röpbejegyzések, nem akartam túlbonyolítani :)
@jazzcool: A postaládák legalább most is ilyenek többnyire, bár ez konkrétan szerintem már nincs ott. Az is igaz, hogy már nem is emlékszem, mikor adtam fel bármit is postaládába dobva...
@Kicsi Kacsa: Ja, ráírva nevet-címet... A másik, amire emlékszem, hogy OTP takarékkönyvvel lehetett autót meg lakást nyerni? Emlékszem, hogy az újságban voltak listák, anyuék mindig nézték, de valahogy nem rémlik, hogy nyertünk volna. A borítékos sorsjegy működését legalább kisgyerekként is értettem :)
@nyelv-ész: Ezt én is így gondolom, de amikor erről írtam itt, mennyien megvédték az öreg csodaszarvasokat:
hamster.blog.hu/2010/09/03/a_csoda_szar_vas
@Kicsi Kacsa: Akkor azt is találjátok ki, hogy egy kép legyen, és másnap válasz, ismétlődő jelleggel, vagy legyen sok, ritkán? Mert igazából a képek öröméért csináltam ezt a két bejegyzést, a játék csak egy mellékes funkció.
Az első képen a felüljáró hiánya a szembetűnő. Annak az építése is megérne egy misét.
www.urbanlegends.hu/2008/01/a-marx-teri-feluljaro-legendaja/
Nem akarok hülyeséget írni, de az első kép az biztos, hogy 70-es évek? Csak a szóló Ikarus 60-as trolik miatt. Én 70-es vagyok, és már csak csuklósokra emlékszem (hogy tetszett, amikor a Városligetben ilyennel utaztunk). De mondom, lehet, hogy rosszul emlékszem.
@viricsi: Inkább a lebontása, de az akár többet is :)
@sako: Akkor már mentek kifele, de '75-ig még felbukkantak. Nekem inkább az a furcsa, hogy a járdán is áll egy. Az volt a félreállóhely, vagy csak tartózkodónak vitték ki?
@Hamster: nem, már jó ideje sehol nincs ilyen postaláda, csak ehhez kicsit hasonlók léteznek, amelyeknek többek között szélesebb a nyílása (EU-szabvány...), és amelyek ráadásul már nem is a két oldalon vannak, hanem szemközt.
@Hamster: Az megvan ugye, hogy nem volt kötelező ráírni a nevet címet? A nagymamám mindig azt írta rá, hogy "Fortuna segíts!" :-)
@jazzcool: Akkor TÉNYLEG régen használtam már postaládát :)
@RETROPETI: így igaz, nevet nem volt kötelező ráírni, a szelvénynek sorszáma volt, annak kellett stimmelnie.
Mekkora balhé volt abból, hogy valahol vidéken egy postakocsi felborult(?), karambolozott(?), kirabolták(?) - már nem emlékszem, de valami volt -, és a szelvényeket elfújta a szél, és többeknek akkor éppen öttalálatosuk volt... :O

@Hamster: nyereménybetétkönyv, volt persze autó meg lakás. Elvileg húzták a sorszámokat minden héten, persze mi sem nyertünk.

Köztes megoldás: hetente kétszer ilyet? Pár képpel csak, hogy maradjon későbbre is. Mondjuk az elkövetkező 50-100 évre :)
@Kicsi Kacsa: "nyereménybetétkönyv"
De ez mi volt? Sima betétkönyv, vagy egy "nem-sima" (göröngyös:), ami nem kamatozott, cserébe néha lehetett nyerni vele valamit?
@Hamster: Hát mert őket még biztos nem rázta meg a 76-os esőben, a Ferdinánd hídon csutkagázon gangolás közben, mint engem, már többször is... Meg nem szórt szikrát a fejükre az ajtó feletti panelből.
Szia Hamster!

Gratulálok az elmult heti játékhoz,a régi képek nagyon jók,elidőztem rajtuk rendesen!De én is Rocko pártján állok,ne írd meg a megfejtést!Remélem van még a tarsojodban pár kép!

Üdv!
@Hamster: nyereménybetétkönyv, nem kamatozott. Befizettél 5000 forintot (nekem akkoriban ez 2 havi fizum volt prémiummal együtt), és vártad a jószerencsét. Néha volt tárgynyeremény-sorsolás, ilyenkor lehetett NDK turmixgépet nyerni, a'la Kern Halló Belváros :)
@Kicsi Kacsa: tárgynyereményt a 'nem nyert' sorszámokból húzták. De erről inkább az eftársakat kéne kérdezgetni, én csak úttörő voltam, így esélyem nem volt a nyerésre :)
@Kicsi Kacsa: Köszönöm, akkor legalább ez kezd tiszta lenni, sose kérdeztem meg, hogy mi is az, aminek a számát keressük az újságban :)
Hams!
A 11-es villamos mögött a Szőnyeggyár épülete látszik.
Még kérünk ilyeneket :)
szega
Elsőre ismét vakon vagyok, mint a fájerban!

1. Nyugati előtt, jelenleg a Skála Metro van ott.
A villamosok Etele tér, Budafok, Üllői út irányokba mehettek. A túloldalról Óbuda, Újpest, Rákospalota.

2. A kerek ládába kellett dobni régen a lottó szelvényt.

3. Valószínűleg a Vörösvári út.

4. Örs, nincs Sugár, se Ikea, de ha jól látom a BKV torony sincs meg.
@zuiko: Köszi! Volt neve is ennek a szőnyeggyárnak, vagy valami gyártmánya, amit ismerhetünk, vagy csak úgy volt? :)
Én örülök, hogy rögtön jön a megfejtés. Így legalább nem gyötör, nem kínoz, hogy lövésem sincs róla, hogy hol járunk.

Első kép: nagyon durván megváltozott a hely... Soha fel nem ismertem volna. Viszont a trolik láthatóan végállomásoztak és így a viszonylatjelzőben szereplő nevekből rájönni elég könnyű volt :)

Második kép: a 12-es villamos ma is arra jár. Így nekem elsőre az volt a tipp, hogy Újpest, de hogy azon belül hol az nem ugrott volna be. Ott is elég sok a változás.

Harmadik kép: nem mondott semmit a viszonylatszám és a melltáblát csak később kezdtem olvasni. Teljesen tanácstalan voltam. Viszont a kép gyönyörű. Nagyon tipikus az egész.

Negyedik: túl könnyű volt, főleg a szöveggel :)
A második (kismotoros) képen a postaládába hogyan dobálták be az emberek az emileket? Vagy volt egy terminál a dobozon és ott lehetett begépelni?
@Mistral1011: Emilt nem kellett anno bedobni sehova. Csak mondani kellett neki a címet, és Emil már ment is.
akartam írni a második képhez, de látom megvannak a válaszok
12es István tér, 8 villamos kiállása a Táncsics Mihály utcába.
ezen a sínpáron éktelen visítással Mukik is járkáltak az Újpesti Bőrgyárba/ból meg a Baross utcai Bányagépgyárhoz
ilyen Jawa M20 Ideál motorral trógerkodtam suhancként igaz nem az enyém hanem a haveré volt....
@Hamster: egyfajta takarékbetét volt, nem kamatozott de minden hónapban sorsoltak. autókat is lehetett nyerni vele. létezett 5-10-20 ezer forintos azt hiszem a nagyobb címletűeket gyakrabban sorsolták.
nyerés után is tovább élt a betét és többször is kihúzhatták újra...
ha jól tudom ma is visszaválthatóak névértéken.
a másidik képhez:
ezt az üzletsort végig lebontották a Pozsonyi út szélesítesekor de a villamos mögött látható nagy épülettömb keskenyebb része megmaradt, ma is áll
Isteni képek! Én nem játszottam, csak bámultam. Van még? :-)
a legjobb blogok egyike.
@liftman: "a legjobb blogok egyike"

Én is osztom ezt a véleményt. Igazi Felüdülés, nézegetni ezeket a régi békés képeket.
@Kicsi Kacsa: nem volt perforalva
ugy kellett letepni hajtogatas utan
ketto ment a dobozba/ kerekbe/ egyet hagytal magadnal
amugy bent a lottozoban is le lehett adni, de ha megvetted 3.30-ert a szelvenyt nem kellett bemenni, kitoltotted levagtad bedobtad
a bedobott ket szelvenyt a feldolgozas elott szetvagtak es az egyiket eltettek valami pancelba
a masik volt a feldolgozoke, akik ugye human eroforras voltak es egy sablonon neztek hogy hany talalat van, asszerint osztalyoztak
azutan ha ez megvolt, osszahasonlitottak, hjopgy a parja meg van-e a szefben es ha megvolt, akkor lehetett orulni
hat kb igy
@Hamster: nem volt kotelezo rairni csak ha akartad
az autonyeremenykonyvvel, meg peldaul exanyosomek nyertek egy trabantot
/ de a magyar mindig is nagy osszeeskuveselmeletes volt, most is az, a mostani lottootost is Orban szomszedja fogja nyerni nagy valoszinuseggel/
Mi nyertünk vele egy Wartburg Tourist-ot a 70-es évek elején.
Tíz éves voltam és az én feladatom volt a nyeremény lista ellenőrzése az újságban. Máig nem felejtem azt az érzést amikor megtaláltam a autónyeremény betétkönyvünk számát az újságban.
A blog pedig nagyon élvezetes, a kommentek is érdekesek, ezerszer inkább ezt olvasom mint a troll kommentezőktől hemzsegő politikai blogokat.
Itt is láthattok néhány összehasonlító fényképet:
bpreg.uw.hu/maiakb.htm
@umbriel2: Én Trabantot nyertem, de későn vettem észre. Már "csak" az árát, 90 ezer forintot kaptam kézhez. Elutaztam belőle a világ végére. :-)
@Hamster: "A másik, amire emlékszem, hogy OTP takarékkönyvvel lehetett autót meg lakást nyerni?"

Lehetett hát, a mai napig állnak az úgynevezett "Lottóházak", amiket pont ezért építettek. Többre is emlékszem, most hirtelen kettő ugrik be: egy nagyjából pont a Komjádi uszoda mögött (ahol a 17-es is jár), a másik a Nagykörút és az Üllői sarkán, az Iparművészetinél.

A kocsit illetően pedig, az egyik ált. isk. osztálytársam szomszédja konkrétan így nyert egy Wartburgot, ha jól emlékszem (nem tuti, lehet, hogy gépkocsinyeremény-betétkönyv volt, nem lottó... én lottóra emlékszem).

Bocs, ha már írták, nem olvastam végig a kommenteket.

bio
Tutira ide szórta tegnap az ember a magot...I totally threw me to the last man in the core... Nagyon jó az oldalatok ámulok és bámulok nézzetek be hozzánk köszi szervusztok..smileyerktube.blogspot.hu/
@Kicsi Kacsa: Kicsi Kacsa, tökéletes a leirásod a lottófogadástól. Egy doldog maradt csak le, amikor igy lottóztunk 3forint 30 fillérbe került a lottószelvény. :-)