Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Oldtimer-parádé a budaörsi reptéren

2012.04.23. 17:00 :: Hamster

Most ünnepli fennállásának huszadik évfordulóját a repüléstörténeti emlékek feltámasztásával és működtetésével foglalkozó Gold Timer Alapítvány, ennek örömére tegnap nyílt napot rendeztek Budaörsön. Ők hozták a régi gépcsodákat: a Li-2-est és a Po-2-est, plusz a Cimbora vitorlázót, a Rákosmente Oldtimer Egyesület pedig legalább harminc  (de inkább több) földi járművet - autókat, buszokat, teherautókat, motorokat.

A belsőégésű motorok rajongói sokféle különböző motorzajt hallgathattak meg, a szerencsésebbek utazhattak is egyikkel-másikkal.

Reggel jó korán kiértünk Riannával, így meg tudtam örökíteni az első motorindítást, és az oldtimer autók bevonulását is. A videón - a teljesség igénye nélkül - látható Po-2, dömper, Nysa, Ford Consul Cortina és Taunus, Bogár,  egy Adler - talán valami Junior, Csepel D344, Steyr-Puch Haflinger, két Ikarus 31-es és egy 55-ös, egy oldal- és pótkocsis Pannónia, egy világháborús kinézetű GMC teheruató, Trabant 501-es, egy R44-es helikopter, és persze a Li-2-es.

Ha lesz időm, később készítek egy teljes weboldalt a látottakról, most csak egyfajta szubjektív képmutogatásként: fent a Po-2-es...

... ez pedig egy DUTRA dömper: az a gép, amire a legtöbben fel akartak mászni :) Ma már tényleg nem egy mindennapi jószág a körbeforgatható vezetőülésével!

Volt egy ilyen izé is, valami Rolls-Royce, lobogó neglizséjű ezüstangyalkával, de nekem legalább ennyire tetszett...

... ez a Trabi. A kis pillangóablak nyitva volt elől, Badó barátommal beszagoltunk rajta, és megállapítottuk, hogy "Trabant-illata" van. Valaki nem tudja, miért olyan jellegzetes ez az szag, mitől van?

A nap elején még piknik-hangulat volt, két órával később már inkább a régi repülőnapokra emlékeztetett a tömeg. Szerencsére a jó idő még kitartott egy kicsit, úgyhogy remélhetőleg sokan tértek haza pozitív élményekkel.

55 komment

Címkék: repülés videó autók képek trabant nosztalgia budaörs oldtimer li 2 lhbs gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr454467952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Duroplast "illata" hamar összeérik a keletnémet gumiszőnyeggel és a műbőr kárpittal, de a keverékolajozású üzemanyag adja meg a bukéját...

Jellegzetes illata van sok keleti autócsodának, pl. a Zsigulinak is, de pl. egy időben az Opeleknek is egyforma szaguk volt. A C Ascona belül ugyanúgy szaglott, mint a D Kadett.
@nyelv-ész: A mindenféle beltéri műanyag és a duroplast biztos benne van, de szerintem üzemanyagszag nem, vagy nem felismerhetően (a kipufogónál sokkal jobban például;).
@nyelv-ész:
Nem is annyira a Duroplaszt szaglik, annak csak sok évi vizesedés után lesz jellegzetes illata.
A ragasztásához használt massza, a műbőr kárpit, meg annak ragasztója szaglik ilyen erősen.
A restaurált Trabantokban sokkal enyhébb a hatás, és kicsit másfajta is, míg az eredeti állapot igazán kellemesen "bűzlik" :)
@Hamster: Mivel a Trabi üzemanyagtankja a motortérben van, a motor melegíti, így télen-nyáron párolog belőle a benzin. Ez pedig beivódik a kárpitba meg a Duroplastba is. A Duroplast "fonákja" pont úgy néz ki, mint a textilbakelité, ami nem véletlen, mert ha jól tudom, annak valamiféle mutációja.
nekem volt egy Volga M24 annyira jellegzetes szaga van, hogy még most is felismerném csak annak alapján a típust.
a Zsigulik szaga is jellegzetes
@prokee: Igen, írtam is, hogy a kárpit is kiveszi a részét belőle rendesen. Nagybátyám utolsó Trabantja (hármat is elnyúzott) az a "döluksz" volt, amiben az a borzasztó ocsmány fekete-narancs színkombinációjú műbőr huzat volt. Na az tudott csak igazán bűzleni egy forró nyári napon...
@Quattroman: A jó kis M24... még a "villanykapcsoló" formájú hátsó lámpás? Két évig jártam olyannal, céges autó volt. Egyszer a főnököm a kutyáit vitte benne, utána kárpittisztító géppel kipucoltuk, és mivel az egyik gumiszőnyeget szétrágták a kutyák, kapott négy egyforma kisiparit. Onnantól hónapokig más volt a szaga a kocsinak.
Remélem Budaörs át tudja venni a reptér kezelési jogát, és a Goldtimer Alapítvánnyal karöltve , egy ilyesmi Eu-s projektet hajtanak végre:" Budaörsi Repülőtér teljes rekonstrukciója, turisztikai hasznosítása, közép-Európai oldtimer repülési központtá alakítása, valamint a Közlekedési múzeum Petőfi- csarnokban kiállított teljes gyűjteményének bemutatása új múzeumi épületben."
Az a nysa kocsi valami irtó cuki :) Nagypapám vezetett még GMC tűzoltókocsit az 50-es években Kaposváron.
DUTRA dömper!!!! Én vagyok az egyetlen matuzsálem itt, aki még látott ilyet élőben? Gyerekkoromban sok rohangált a Villányi úton ebből a jószágból. Már akkor sem a hajasbabák érdekeltek.
@Kicsi Kacsa: Nem Te vagy :-)
1988 őszén (!) még egy fülkés dolgozott az alsózsolcai betonelemgyárban - a korszerű munkafolyamatban a keverőtől szállította a betont a garázsöntő formába...

Én meg 1991-93-ban dolgoztam Nysával az eü.-ben /nem mentő volt/

Ja, de én már öreg vagyok: 42 :-)
hangulatos kis nap lehetett. :)

ugye milyen jó, hogy mutattam a Dutrákat? :)
Könyörögöm, legközelebb az esemény ELŐTT is tedd ki felhívást, ne csak utána, hogy milyen klassz volt. Igen-igen, te is linkeld ki az eseményt, mert téged olvasunk, de pld. a Gold Timer alapítványnak még csak a létezéséről se tudtam, nemhogy a honlapját nézegetném. Tudod, hogy ez milyen szívfájdalom? Vasárnap egész nap itthon ültem és véresre vertem a farkam unalmamban, vagyis izééééé ráértem volna kimenni, de nem tudtam róla! Most várhatok jövőre ugyaneddig!
@nyelv-ész:
igen, olyan:)
kemény 12e volt, leadták bontásra mert kicsit rövidebb lett a hátulja:D, én meg elhoztam megmenteni. évekig húzkodta az autószállítómat, majd visszaszármazott a szülőföldjére.
sokan nem hitték el de kevesebbet evett mint egy zsiguli
@Quattroman: Hát én olyat még nem láttam... amihez szerencsém volt, mind megette a 10-12-t is, ha jókedvében volt. Viszont ha jól be volt a motor állítva, akkor tényleg marha jól húzott.

Egyébként valaki fel tudja sorolni, mi mindenben volt olyan motor, mint azokban a Volgákban? Persze csak itt a keleti blokkban...
@misinator: Én már 58.
Gyerekkoromban az utcakép része volt a dömper (budapest belváros), lelkesedtünk is érte rendesen. Aki megnézi-nézte a Budapest retrót, az az Andrássy-n is láthat egyet az Oktogonnál.
Emlékszem - ha kiment az országútra, kb félméteres bakugrásai voltak jobbra balra menet közben ahogy pattogott az úton.
A mappáim között a Wheel and Wings-ben találtok sok régi vasat, és persze a Bogarasban is.
Nekem olyanom van :-)
www.flickr.com/photos/bokoristvan/sets/
Az ilyet miért nem lehet előre bejelenteni? Én itt lakom és még sem tudtam róla! Köszönöm!
Ha minden igaz, akkor konkrétan EZZEL a Dutrával hordtuk a sittet a házunktól kb. '95-ben. Ha olvassa a tulaj (W.J.), akkor innen küldöm üdvözletemet:)
@nyelv-ész:

"Egyébként valaki fel tudja sorolni, mi mindenben volt olyan motor, mint azokban a Volgákban? Persze csak itt a keleti blokkban... "

Én úgy emlékszem a Latvia mikrobuszok voltak ezzel a motorral szerelve.

Egyébként megint egy területen voltunk ugyanabban az időben Hamsterrel, úgyh várom a történetet az elromlott autóról, tönkrement kameráról, vagy az elveszített bármiről.

:-)
@Walter Melone: "Egyébként megint egy területen voltunk ugyanabban az időben Hamsterrel, úgyh várom a történetet az elromlott autóról, tönkrement kameráról, vagy az elveszített bármiről. "

Őőő....őőőő.... hasmenésem volt, miután hazamentünk.

Ez ér? :D
@Hamster: (Ja, Rocko, nem folytatni ám ezt a thredet, de nem jutott eszembe más válasz:)
@Walter Melone: Igen, meg még vagy egy féltucat másik masinában is:

Pobjeda, Warszawa, Zsuk, Uaz, Gaz, Nysa, Volga, Latvija... mindezek számtalan változatban.

A "licensz" pedig az amcsi Jeep motorja volt, ami szerintem a világ egyik legtovább gyártott konstrukciója a Royal Enfield után. Pár éve még a kínaiak is nyomták a helyi összeszerelésű Jeep Cherokee-ba.
@Hamster:

Ér. :-)
A videón a Po2 hátterében még látszunk is, ahogy húzzuk ki a gépeket a startra... :-)

@nyelv-ész:

Ez mind ua? nem semmi....
@Hamster: pedig jó folytatása lenne, 'a 82-es NSZK-ból érkező hasmenős brigád.' :)

@nyelv-ész: kávéfőzőbe is? :)
Azt esetleg lehet tudni, hogy milyen autó látható az első képen?
@Fiesole: Majd az autósok megmondják, én nem figyeltem, pedig rögtön kettő is volt belőle. Tippem szerint ilyen:
en.wikipedia.org/wiki/Austin-Healey_100
@Fiesole: Ha Audi lenne, akkor Rocko már megmondta volna nem csak a pontos típusát, hanem a gyújtási sorrendjén kívül a névleges kompressziót, az átlagfogyasztást, valamint az olajteknőt rögzítő csavarok számát is.

ROCKO: Ne vedd zokon, nem bántásból írtam ilyet.
@Hamster: ...és az utolsó képen mindkettő látszik.
Akik lemaradtak, azoknak talán érdekes lehet az április 28-i Oldtimer sokadalom a biatorbágyi Premier Outletben www.oldtimerexpo.hu/oldtimer_sokadalom/
@Rocko-: Az ausztrálokat? Csak nem egy Holdennel küzdesz?
@Rocko-: Bruce az ausztrálok gúnyneve, nem?
@nyelv-ész: én nem hallottam erről, megmondom őszintén. aussie-t hallottam már, de Bruce-t nem.
@Rocko-: Pedig a Monty Python is megénekelte egy jelenetben...
@nyelv-ész:

csak az UAZ-ban, de az sem egészen olyan volt mert a Volga 100Le azok pedig csak 75Le voltak.
de hajtott agregátot stb is ilyen motor
én OT Sokadalmon voltam kint ma, szerintem jó volt.
Én meg Zuglóban, volt nosztalgia kisföldalatti, három nosztalgiavillamos, két nosztalgiabusz, és az is jó volt :)
@Hamster: Ja, és reggel láttam a XI.-ben odlalkocsis katonamotort és pöpec kinézetű Trabantot, azok is erre a Sokadalomra mehettek, jópofák voltak.
@nyelv-ész:
"Pobjeda, Warszawa, Zsuk, Uaz, Gaz, Nysa, Volga, Latvija"

nos a Volga, Latvija stimmel az Uaz mint írtan kisebb teljesítményű (a régebbi M21 volgából)
az összes többi más konstrukció
a Pobjeda (púpos Warsava) és a Gaz SV (oldalszelepelt vagy "palacsinta") motorok eredetije volt az amerikai ős, a többi (W223)lengyel fejlesztés ezért nem is egyezik a Volgával.
@Quattroman: Gyakorlatilag ugyanarra épül mindegyik, bár az évek során a hengerfej és a vezérlés valóban módosult. A lengyel elvtársak valóban nagyon kreatívak voltak, főleg, ha megnézed a Pobjeda és az első Warszawa képeit.
Valamikor boldog és büszke tulaja voltam egy Citroen Traction Avantnak.Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve a 80-as évek elején eladtam (20 éves voltam),annyit tudok róla,hogy Orosházára került,ha valaki tud róla valami infót,azt megköszönném,nagyon szeretném még látni.
dangab kukac citromail.hu
@Leevanclif: kettőt és könnyebbet. :D
citroen klubon érdemes érdeklődni, hátha.
illetve egy biztosan létezik az országban, ezt 2009-ben lőttem: indafoto.hu/rocko/09041719sukoro/page/4
Úgy látom senki nem vette észre, de a piros és a vajszínű buszok nem 31-esek, hanem 311-esek :)
@Traktoros: Egyszer valaki leírhatná valami weboldalon, mi a különbség, és honnan lehet felismerni, mert eddig még csak sima kijelentésekben találkoztam azzal, hogy "ez egy 31-es" ill. "ez egy 311-es". Elvileg az ősidőkben azt mondta valaki, hogy a 311-es a 31-es jobb minőségű, luxus változata volt. Namármost egyrészt ez a jelző elég relatív, másrészt városi kivitelű 311-essel is utaztam már, és abban aztán végképp semmi "luxus" nem volt :)