Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (747) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (384) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (628) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nyírvidéki kisvasút, reloaded

2012.04.29. 21:30 :: Hamster

Tudom, egy igazi vasútbarát nem írna le ilyet, de engem bizony elborzasztott a nyíregyházi kisvasút, amikor 2009-ben végre eljutottam oda. És nem azért, mert pár év alatt lelassultak-lerövidültek a vonatok, hanem mert ennek a vonalnak valószínűleg már 30 éve se volt értelme, csak ottmaradt, és addig járatták, amíg végképp szét nem mállottak a kocsik és a mozdonyok. A települések, melyeken átmentünk, nem voltak rosszabbak a magyar átlagnál - sőt! - de a vasút maga valami szub-indiai színvonal volt (persze nem kihasználtságban). Igaz, erre az érzésre rátett a bozóttűzön (?) áthaladás, meg az eleve 50 perces késéssel indulás (amihez visszafelé még hozzájött 40, úgyhogy eszembe se jutott, hogy megnézzük a másik ágat). Mindenesetre nem csodálkoztam, hogy körülbelül négy hónappal később Herminatanyától kifelé már busszal pótolták a vonatokat, decembertől pedig teljesen szüneteltették a forgalmat. Aki szerint meg a XXI. században így kellene közlekednie az embereknek, az valamiért haragszik rájuk :-/ A videón feliratok formájában további információk és gondolatok olvashatók az élményről:

18 komment

Címkék: videó vasút nyíregyháza kisvasút vonalbezárás vicinális csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr694479882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismét idekívánkozik Tarkovszkij neve...
@siófoki35: Jó, akkor tartsák el a turisták belépőjegyéből, szafariként, csak ne mondják rá, hogy ez egy közlekedési eszköz...
@Hamster: Pedig lehetne belőle egész használható kisvasút is, Grabünden kantonnak sikerült összehozni egy egész pofásat. :P
Ez a kisvasút valamikor a hídon keresztül csatlakozott a Sárospatak környéki kisvasúthoz.

Egy nem túl jó térkép, de jobbra fent felnygyítható.
www.vasutallomasok.hu/terk/mav1948.jpg
Pedig amíg el nem kezdett igazán pusztulni a pálya, meg a Trans-Tour rá nem indította a buszjáratait, addig állítólag volt bőven utazóközönség meg hosszú vonatok:
www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=130&t=1
www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=132&t=1
@Snake: Ezt úgy írtad, hogy mintha a 21. században bűn lenne normális szolgáltatást nyújtani. Márpedig ezekhez a kocsikhoz képest még egy 260-as Ikarus is luxus jármű.
Ejjj, nembántani a kisvasutat, nekem kellemes emlékeim vannak róla. :) Gimnazista éveimben - amik azért nem is voltak annyira régen :) - ezzel jártunk le osztálytársaimmal Nyíregyházáról a Tisza-partra, valami 2-3 órás menetidővel. :DD
Abban igazad van, hogy nem érte meg, viszont azért azt talán meg lehetett volna fontolni, hogy hétvégenként Sóstógyógyfürdőig (a szabolcsi megyeszékhely kedvelt pihenőövezete, ott van pl. a strand és az állatkert is) esetleg meghagyják a vasúti közlekedést. Illetve a KGST (itt még mindig így hívják :) ) piacra is többen utaztak vele az állomástól.
@Snake: Úgy érted, hogy amíg nem volt más, ezt használták, utána meg nem? Azért ez elgondolkoztató.
@kapucsengő86: A Sóstógyógyfürdőig tartó szakasz életképessége teljesen független a maradéktól. Amennyi autó parkol az állatkert és s strand előtt jó időben, annak egy részének biztosan lehetne kisvonattal jönni, csak akkor a végállomást kellene oda tenni (vagy legalább oda, ahol régen a villamosvégállomás volt, most meg pizzéria... na jó, pár éve emlékeim szerint az volt benne).
@kapucsengő86: A kisvasút nyomvonala szerintem egész jó, nem feltétlenül csak Sóstógyógyfürdőig lenne benne potenciál, hanem akár az egész vonalon is. Mondjuk ha olyan járna rajta amit a lenti link mögött találsz, és bemenne Nyíregyházára is, nem csak jól körbemenne körülötte, hogy a városszéli vasútállomáshoz eljusson. De amíg a kisvasút az a 20-szal szüttyögő Mk48 szenes kályhás fapados (szó szerint!) kocsikkal addig az nem utazási eszköz hanem turistalátványosság. Csak ezekben a falvakban igazából nincs hova kisvasutazni mint pl Lillafüreden, tehát annak is gyenge.

de.wikipedia.org/wiki/Combino_Duo
@Hamster @Luxusmoszkvicsslusszkulcs: igen, egy étterem van ott. Azért nincs messze tőle a volt kisvasút-állomás (az épületében most valami hotel működik, de nem hiszem, hogy nagy probléma lenne, mert az már akkor is ott volt, amikor még jártak a vonatok), az ex-villivégállomástól kb. száz méter, az út túlsó oldalán, és nincs is eldugva, egy nagyobb placc van előtte. Természetesen én is úgy gondolom, hogy turistalátványosság-jelleggel lenne ennek értelme, egy - viszonylag - felújított szerelvénnyel. Hegy nincsen, viszont erdő igen, az állatkertbe igyekvő gyerekek szerintem zabálnák a dolgot, és pont ezért írtam, hogy elég, ha ez így Sóstóig elmegy.
@kapucsengő86: Nézd, az a vasútállomás a strand és az állatkert bejáratától több száz méterre van, az ellenkező irányban, visszagyalogolni kővel felszórt parkolókon át lehetett, teljesen utasvonzó, tényleg... A vonat ezerrel (na jó: 40-nel) elrobogott mellette, és ez tök tipikus MÁV: valahol lehetne utas, de nem foglalkoznak vele, inkább bazi nagy állomást építenek másutt, aztán azt kiürítik, aztán eladják, ezek szerint szállodának...
ha ez csak hobbikisvasút mint pl a szilvásváradi, akkor tök jó. persze ha használják gazdasági célokra is, mint pl. a csömödérit, akkor még jobb – de hát van még pár kisvasút az országban, szóval példa van elég. ha viszont ez tényleg _közlekedési eszköz_ kéne, hogy legyen, akkor ajjaj!
@schmittpál: Nem hobbivasút, és már jó ideje megszűnt rajta a teherforgalom is, mikor becsukták.
Szerintem ennek a kisvasútnak lenne értelme, ha nem 10-el tötyögne. 60 km/h pályasebességgel már a földúton poroszkáló autóval is felvenné a versenyt, a nyomvonala is jó a falvak/városok belterületein megy, a nyomvonallal nincs baj. Sőrt sokáig Nyíregyházán is a belterületen ment, 60 km/h sebességgel és ott villamosként felsővezetékről, ezt szakaszt hülyeség volt megszüntetni és várost elkerülő új nyomvonalat építeni. Nyíregyházán a végállomás is jó helyen van, nem úgy mint a Kecskeméten , ahol kint a van a nagy semmi közepén mindentől jó messze és nincs tömegközlekedési kapcsolata sem. Ott min. a nagyállomásig be kéne vinni fonódó vágányon, hogy értelme legyen ill. ott is min. 60 km/h sebesség, de ott a nyomvonal nagy része a pusztában megy, csak néha érint pár tanyát, ott még felújítva is csak minimális utasforgalmat generálna a kiskőrösi ág, de a nyírvidéki az több nagyobb települést is érint, sőt egész jól feltárja őket, itt lenne értelme sebesség emelés után menetrend szerint is járatni. Kb. 1 km autópálya árából pedig be lehetne szerezni pár használt kisvasúti motorkocsit is rá és akkor már a kényelem is nőne, 60-ra felhozni meg simán lehetne bontott sínanyagból is, fővonalakból és vicinálisokból kikerült 34-es sínanyag és betonalj van bőven, sok helyen hegyekben állnak, erre pedig elég lenne.
Fel vagyok dúlva, amiért nem érzékelem az ájult gyönyörűség hangjait felcsendülni a kisvasúttal kapcsolatban eme blogbejegyzésben. Pedig a kisvasút cuki. A kisvasút jó.