Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

  • sako: @KissGecihuszár: Volt 100-as Skodám, de ez itt engem egyáltalán nem emlékeztet a kormányára. Vagy legalábbis nem jobb... (2019.06.20. 08:51) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • KissGecihuszár: @nyelv-ész: S100-nak nagyjából ilyen, nyilván egy szgk kormányát designosabbra csinálták, de ugyanez az íves közepe va... (2019.06.19. 21:21) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • Hamster: @nyelv-ész: S100-asban és 120GL-ben is ültem, de tényleg nem ilyenek voltak. Amúgy csehül volant a volán, de nekem se ... (2019.06.19. 16:40) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • Hamster: @Sam. Joe: Az SM11-esnek is ilyen volt, azt már inkább el tudom hinni, csak azt nem értem, miért rémlik gyerekkori eml... (2019.06.19. 16:39) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • nyelv-ész: @KissGecihuszár: Keskeny lámpás? Az melyik? S100? Vagy a régebbi, az 1000MB? Egyiknek se ilyen volt a kormánya, olyano... (2019.06.19. 16:04) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • KissGecihuszár: A keskeny hátsólámpás Skodáknak volt ilyen kormánya, kisebb kivitelben... (2019.06.18. 20:57) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • Sam. Joe: @Hamster: Nem dumálod meg! Hány olyan járműről tudsz kb. mindent, amiben még soha nem ültél?! Meg mondjuk én is... 8-)... (2019.06.17. 20:02) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • Hamster: @Sam. Joe: Ez elég logikusan hangzik, de szerintem még sose ültem LIAZ-ban. (2019.06.17. 19:45) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • sako: @Gevlekte Salamander: Wartburg kormány???? Hááát, távolról, hunyorogva talán... (2019.06.17. 09:41) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • Gevlekte Salamander: A Wartburg-kormány is hasonlóan nézett ki asszem (2019.06.17. 08:41) Kontaktorcsattogás Pozsonyban
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (751) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (252) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (779) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (69) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (85) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (28) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (74) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (343) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (385) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (711) villamos (633) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vissza a 640x480-as korszakba (és még azt is lekicsinyítve!)

2012.05.19. 11:20 :: Hamster

Úgy tűnik, a prágai oldal nem kelt nagy visszhangot, úgyhogy gyorsan bedobok valamit ide a blogba, hogy akinek szombaton ugyanúgy nincs kedve semmit csinálni, mint nekem, és ugyanúgy össze-vissza kattintgat a neten, mint én, itt is találjon valamit :)

A múltkori gőzmozdony sokaknak tetszett, többek közt nekem is, úgyhogy újravágtam pár régi, fényképezőgéppel készített videót, olyan jelenetekkel, amik akkor kimaradtak. Ráadásul most jobb minőség is lett, persze sajtból nem lehet várat építeni:

A felvételek a 2009-es "Közép-Európai Gőzmozdony Grand Prix"-n készültek, és egy részüket annak idején feltöltöttem, de most 100%-kal hosszabb a videó, és 30%-kal több képbe lógó fejbúbot és kezet tartalmaz ;)

Következő versenyzőnk a 2009-es "Villamosnap". Erről az eseményről annak idején egy teljes oldalt készítettem, de videót nem raktam fel róla. Ha valaki megnézi a fentebbi videót, valószínűleg érteni fogja, miért ;)

2009-es nyaralásunk ("éljen a frankhitel" jeligére;) otthon zajlott le, kiemelkedő epizódja volt a Redbull Air Race főpróbáinak, kvalifikációs meneteinek és csatolt részeinek végignézése. Akkor már egy ideje eléggé zavart, hogy mennyi időre mekkora részét blokkolták a városnak (nem csak a repülők miatt), de azért a repülős részét még tudtam élvezni:

10 komment

Címkék: budapest repülés videó múzeum vasút nosztalgia villamos műrepülés gőzmozdony füsti redbull air race

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr604525544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiszta ideg vagyok, a bl-döntő miatt. na, megyek, átnézem a prágádat, addig is telik az idő. kommentelek is, hogy örüljél :)
Meg akartam kérdezni, a 1074 miért csak a 41-esen mehet, de a linkelt oldalon megtaláltam a választ.
a KCSV az a kicsi villamost jelent?
a hannoverin pedi az U betűt az U-bahnt? :)
a helikopter csalt, nem ment át a híd alatt.
RBAR....

Túl látványos, túl jó volt ez nekünk. Nem illett bele a nemzetiszín szalaggal átkötött, néptáncolós, operettes, halottkézzelfelvonulós Nagy Nemzeti Fájdalmunkba.

Ezzel is kevesebb jut nekünk.

Csak azt szeretném még megkérdezni:
Helsinki az már nyugat?
@Walter Melone: mindamellett, hogy latvanyos volt, es a budapest legszebb reszeit lathattak kulfoldon a kozvetitesek miatt... azt az oldalt is figyelembe kell venni, egy rossz mozdulat es a belvaros latvanyossaga banja es persze a lezarasok... arrol nem is beszelve, hogy a hell energiaital hazai gyartoja biztos orult a rbar eltorlesenek... szoval nem ilyen egyszeru ez.
De a helsinkiert jar a pont :)
@Walter Melone: Helsinki nyugat, viszont két hétre egy szörpgyártó se csessze szét Buda közlekedését (ráadásul talán nem is fizettek érte, vagy hogy volt?). Én igazán szeretem a repülést, a műrepülést is (bár ez inkább csak cirkusz volt, de azért sok klassz gépet és pilótát is idehoztak), de kicsit elszemtelenedtek az utolsó 2 alkalomra, hogy már hetekkel előtte odatelepültek a Batyira, aztán már vagy egy htétel korábban nem ment fel addig a villamos, minden terelve volt, lezárták az alsó rakpartot. Kell a cirkusz, de élni is kell.

Mondjuk érdekes, hogy az elmúlt két évben sehol se volt RBAR, pedig másutt nincs néptáncolós operett :) És itt zárjuk is le a témát, anno nem kis flame volt, valamelyik link alatt ott is van.
@Hamster: Ja, Helsinki nem is nyugat, hanem észak, hisz keletebbre van tőlünk :)
@Hamster: @solesz:

ok, válasz, aztán befejeztük...

Szóval, igen, lehetett volna úgy csinálni, h ne okozzon ekkora felfordulást. Erre azonban nem a betiltás az adekvát válasz...

Ha egy ilyen kompozit repülőgép nekimenne mondjuk a Lánchídnak, abban körülbelül akkora kárt tudna okozni, ami egy részleges festéssel orvosolható. :-) Ezek 3-400 Kg-os gépek, olyanok, mint az F1-es autók.

Mi veszélyesebb a Duna felett? A RBAR gépei és pilótái az évi 500+ óra intenzív repülési gyakorlatukkal és több ezer órás összidejükkel, vagy az ugyanitt tisztelgő Grippen kötelék évi 60 órával a pilótákban?
Pedig azt szabad.

Az itt a baj, h valahogy nem akaródzik az ilyen technikai sportokat népszerűsíteni. Hogy miért, azt nem értem.
Amikor egy gyerek repülőt lát önkéntelenül is érdeklődve közelít, mosolyog. Azután valahogy megpróbálja a társadalom kiölni belőlük ezt a rajongást. A legtöbbjüknek felnőtt korára sikerül is.

Pedig lehetne ez máshogy is.
Franciaországban pl támogatják a repülősportokat állami szinten. Mi az eredménye?
Sporteredmények, saját repülőgépipar, rengeteg jólképzett repülőmérnök, pilóta, gépészmérnök...
és mindez azért, mert a gyerekekből nem ölik ki a rajongást a repülés iránt, hanem támogatják azt.
@Walter Melone: az extra 300-as ures tomege kb. 700 kg. Pilotaval, uzemanyaggal kozel egy tonna. Es nem lassu. Eleg nagyot tud utni. Ha a lanchidat eltalalna a palyara belepo sebesseggel akkor egy ideig zarva lenne az a hid. Nem beszelve arrol, hogy a kiomlott es begyulladt tuzeloanyag az eges kozben annyira felmelegithet egyes szerkezeti elemeket, hogy azok elveszitik teherbiro kepesseguket.
Ennel engem jobban erdekel, hogy az ICS es a KCSV kozott mi a kulonbsegk?