Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: Jók :-) Virágláda-ügyben van benne pár pontatlanság. (2019.05.17. 08:47) Berlin szeptemberben
  • nyelv-ész: @gabroca: Az ETZ eleje túl könnyú volt, és abban már a blokk tiszta alumínium volt. Kb. ugyanaz a különbség, mint a Si... (2019.05.15. 20:40) Keletnémet motorok: katonák és rendőrök
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (87) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (12) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (5) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (299) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (774) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (66) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (25) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (71) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (419) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (706) villamos (626) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"Koporsó" és mellben erős mozdony a fordítókorongon

2012.05.24. 00:01 :: Hamster

A múltkori, szlovák gőzösös miniparádé többi résztvevője is körbeforgott a közönség előtt. Sajnos a 242-es áramvonalas gőzös hidegen szerepelt - valaki nem tudja, nem is lehetne befűteni, vagy "csak" drága lett volna?

26 komment

Címkék: vasút oldtimer gőzmozdony füsti

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr634542774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Néhány évvel ezelőtt be volt fűtve, ha nem tévedek...
"és most lehet szép képeket készíteni"
ez az amit nem tudnak megtanulni: nem KELL mindig narrálni.

Bardotka akkor ugye nem Bridget Bardot-ra utal, hanem "bardotka", azaz mellre? nekem guggli képkereső ezt dobta ki, bár nem volt bepipálva vonatos funkció. :D
nekem inkább amúgy Transformers ugrik be, és tetszik.

Nohabra mondták már hogy szemből bernáthegyis? azokkal az ablakokkal mint ha ilyen lefittyedő szeme lenne. :)

a koporsó tényleg találó becenév.
@Walter Melone: "Magyarul" tíkfa, régen úgy is írták, ma is lehet.
Tudomásom szerint működő mozdony, de drága befűteni mert gázolajjal/fűtőolajjal működik..
@solesz: Én is utaztam olyan nosztalgiavonattal, amelyiket a 242-es vontatta, de pár év nagy idő egy magyar nosztalgiajárműnél :-/ Perpillanat azt hallottam, hogy azért mindent a Déli Vasutas 109.109 visz, mert az az egyetlen gőzös, aminek minden vizsgája megvan, értsd, 424-es sincs. Ugye a gőzös érzékeny dolog, a kazánját nem lehet akármeddig használni, újat építeni marha drága, szóval nem olyan, mint egy Ikarus 55-ös, hogy "akármeddig" elmegy, ha a vázát időnként rendbeteszik.
@Rocko-: "nem KELL mindig narrálni"

A látszat ellenére ebben a vidóban volt kihívás: hogy a narrációt ne egy-egy szó közepén vágjam :)

"Bardotka akkor ugye nem Bridget Bardot-ra utal, hanem "bardotka", azaz mellre?"

Igazából a gugli valami tipikus, most már retró cicifixet hoz be a mozdony mellett, de szerintem csak arról van szó,hogy azt is BB-ről nevezték el anno. Legalábbis a netes szótárak konkrétan nem dobtak ki rá semmit, a mozdonyos oldalakon meg BB-re hivatkoztak.

"Nohabra mondták már hogy szemből bernáthegyis?"
Unokatesóm kutyafejűnek hívta :)
@Sparhelt: Dízelgőzmozdony, ez milyen már, még a dízelrepülőgépnél is perverzebbül hangzik :) Szóval a vizsgái megvannak, "csak" a pénz hiányzik?
Sajnos üzemképtelen. Nem tudom, hogy pontosan mi a baja.
@Hamster: Tudomásom szerint megvan a kazánvizsgája, csak fűtőolajjal üzemel, ezért drága. Amikor építették, akkor még nem 450ft volt egy liter olaj.
A Gőzmegőr lista szerint üzemelő státuszban van. (www.softrain.hu/train/Gozmegor.htm) Nem tudom mennyire friss a lista, de a 424.262 pl tárolva státuszban van és őt valóban láttam (illetve e tetemét) Istvántelken még pár éve.
@Hamster: PEdig legalább egy 424-es mozdony is ment nehézolajjal, kísérleti célokból, csak nem vált be. A dízel feleannyit sem zabált, és nem volt gazdaságos.
@Sparhelt: pontosabban amikor felújították! Amikor építették, akkor még szénnel ment.
@teddybear01: Pakuráról én is hallottam, de az azért nem gázolaj.
@Hamster: A dízelnek mindegy minek hívod, ha ég, megy vele. Nevezheted dízelolajnak, pakurának akárhogy.
@teddybear01: nem egészen, mert a pakura az a maradék hulladék ami marad a kőolajból a benzin és gázolaj lepárlása után. Magyarán a pakurás mozdonyokban a finomítók szemetét égették el.
Viszont ez a konkrét mozdony nem ilyenre lett átépítve, hanem a drágább gázolajra.
@Hamster: "hogy a narrációt ne egy-egy szó közepén vágjam :)"
mármint hogy a nő ne narráljon mindig.

"de szerintem csak arról van szó,hogy azt is BB-ről nevezték el anno."
aha. a történetére kíváncsi lennék hogy miért.

"Unokatesóm kutyafejűnek hívta :)"
megnyugodtam.
@Hamster: Nekem mozdony először a gugli képtalálatok 4. oldalán szerepel. Addig csak cicifix. Ez jelent valamit? Tudja a gugli, melyik téma iránt nagyobb a rajongásom?
@Division: Arról nem is beszélve, hogy gondolom a gőzös attól még nem lett Diesel-motoros, hanem inkább egy bazi nagy olajkályhára hasonlít :)
@Hamster: "hogy a narrációt ne egy-egy szó közepén vágjam :)"
mármint hogy a nő ne narráljon mindig.

"de szerintem csak arról van szó,hogy azt is BB-ről nevezték el anno."
aha. a történetére kíváncsi lennék hogy miért.

"Unokatesóm kutyafejűnek hívta :)"
megnyugodtam.
@Rocko-: Nem érted. Mindegy, hogy pakurát, vagy nehézolajat öntesz bele, vagy akár olvasztott zsírt, avas vajat, a dízel mindegyikkel képes menni. Az egyik harckocsizótiszt azt mondta, annak idején, hogy akár darált kapcával is elmegy, csak pontosan állítsuk be a sűrítés értékét.

Ami pedig az akkori pakurát illeti, (60-as, 70-es évek) igen az volt nálunk sok, mert a zalai és algyői mezőben magas volt az aszfalt aránya. Az volt sok.
@Hamster: csak annyi az előnye, hogy nem kell lapátolni, illetve nagyobb a hőegyenértéke, mint a szénnek, így ugyan akkora tüzelőtérfogattal messzebb tud menni.
@teddybear01: Valami különbség csak lehet, ha kimondottan ilyen vagy olyan a mozdony tüzelése. Szelepek, toleranciák, adagolás, ad absurdum csövek vastagsága, szűrők, nem tudom, mi, de a pakurást nem emlegették gázolajosként, erre meg nem mondták, hogy pakurásként építették újra.
@Hamster: A felhasznált tüzelőanyag tulajdonságaitól függ a csővezeték méretezése.

Ami pedig a nevét illeti, az tökmindegy, petróleummal épp úgy elmegy a gőzmozdony, mint benzinnel, vagy mással. A folyadék folyik, ha elég meleg, csak annyi a különbség, hogy a sűrűbb olajféléket fel kell melegíteni a használathoz, különben beleragad, mint a Volánbuszokba télen a dízel.