Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Jártamban-keltemben gépsárkányok: gyerekkori árnyak

2012.06.08. 19:00 :: Hamster

A héten volt villamos, volt helikopter, itt az ideje némi gumikerekűnek is (bár természetesen tudom, hogy a tegnapelőtti Mi-24-nek is van kereke). A múltkori csilli-villi oldtimerekhez képest most kevésbé csillogó jószágok jönnek, olyanok, melyek gyerekkoromban meglehetősen megszokottnak számítottak, most viszont már felkapom a fejem (no meg a fényképezőgépem), ha látok egyet-egyet.

Régebbi képeim közt keresgélve jöttem rá, hogy a Nagypolszkik megörökítése régebb óta szokásom, mint gondoltam. Ezt a példányt például egy elveszett villamossínes túra közben láttam, két fényképezőgéppel ezelőtt:

Úgy megtetszett, hogy rögtön nem is egy kockát elvesztegettem rá. Persze nem gondolom, hogy elvesztegetés lett volna, a digitális tekercs meg eléggé jóárasított termék volt már akkor is :)

Inkább úgy értem, hogy ha még filmre fotóztok, és az előhívást is fizetni kellett volna, akkor nem biztos, hogy még a műszerfalát is lekaptam volna. Pedig eléggé rendben volt:

És ha már Nagypolszki: a szegedi repülőtéren járva is lencsevégre került egy. Szegeden egész sokszor látok ilyen gépsárkányt, ez vajon véletlen?

Mindenesetre sokáig elhittem, amit mondtak, hogy azért maradt sok Lada és kevés Nagypolák, mert utóbbiak már a nyolcvanas években szétrohadtak - mostanában viszont nem tudom, mit gondoljak.

Ez a példány már fekvő hátsó lámpás volt, de a sárhányó gumi itt is gyári emblémás. Valakik nagyon szerethetik ezeket a gépeket :) És ha már Szeged, ezt a masinát is ott láttam:

Első látásra valamiért azt hittem, hogy ez egy Talbot lesz, aztán láttam rajta a feliratot, miszerint Simca. Egy haveromnak volt Talbotja valamikor ezer évvel ezelőtt, onnan gondoltam, úgyhogy elég hülyén éreztem magam; csak most olvastam utána, hogy a két márka sorsa épp összefonódott ennél a modellnél, úgyhogy nem tévedtem nagyot.

Mindenesetre egyik gyártó se túl gyakran fordul elő Magyarországon... Vajon hány ilyen lehet az országban? És hány olyan bolond, aki nekiáll fotózni, ha lát egyet? :)

Ennek a fotónak az elkészítése egy hamis mítoszt rombolt le bennem, nevezetesen azt, hogy a kombi Dacia már román kreatúra volt. Valaki mondja már el, mikori lehet ez a példány? És a lámpák meg a hűtőmaszk-keret eredeti rajta?

A kép amúgy Barcelonában készült, a Kék Villamos vonala mentén. Mentségemre szolgáljon, hogy épp nevezett színű elektromos járműre vártunk, nem csak úgy l'art pour l'art fotózgattam az utcákat ebben a hegyoldali utcában :)

29 komment

Címkék: autók képek nagypolszki gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr154574114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az első Dáciás képen épp azon gondolkoztam, hol lehet? A bal oldali támfal olyannak tűnt, mintha a János kórháznál lenne, de ott nincs villamossín. Most a busz színétől eltekintek, manapság nem bíbelődnek az átfestéssel, Hüviben is álldogál 1-2 türkiz busz. Második kép aláírása fényt derített a titokra. Ettől függetlenül a János kórház mellett el tudnék képzelni villamost, amint felkúszik akár a Kútvölgyi úton, akár a Diósárok utcán :O
Helyi, Valladolidban gyártott verzió lesz ez, azoknak volt gyárilag ilyen maszkja és dupla lámpája. Ez 1972 utánra teszi a gyártást.
Évjárat helyesen: 1976 vagy későbbi. Onnantól a dupla lámpa.
@Szárnyati Gézа: Én is valami lokális dologra tippeltem, de bevallom, ez az érdeklődésemen kívül esik...
A Talbot utódmodellje volt egyik kollégámnak. Pöpec kis jószág volt.
Ami a nagypolákos rohadós dolgot illeti, a hír igaz. Csak azon ritka példányok élték túl, amelyeknél a tulaj kezdettől fogva komolyan vette az alváz- és üregvédelmet. Mellesleg a Zsigulinál is majdnem ugyanez a helyzet, hála a remek krivojrogi vasércnek és a kifinomult szovjet nehéziparnak, melynek áldásait az egész béketábor élvezhette :-)

Egyébként a 60-as évek olasz autói ugyanez okból porladtak szét, hiszen ők is ugyanebből a vasércből csinálták az autóikat, és a cinkbevonat akkoriban még nem volt divatban.
@Rocko-:

Így már tudom.

Egyik szomszédnak volt ilyen a 80-as évek elején.
@Rocko-: Typ 4-ből én is csak kettőt, ebből egyik a már említett szomszédé, illetve egyet tán Nyugat Berlinben.

SP2-t csak képen, Münchenben, Audi-VW szervízben.
@Rocko-: Ha látnék egyet, sokkal könnyebb lenne lefotózni...
@Hamster: hát láss! :D
ne, nyilván nem várom el, csak hát a polskikhoz meg dácsiához nem tudok mit hozzátenni.
@Rocko-: Wow, egész szép autókat építettek ezek a brazilok. Igaz, mindenféle Herr Schiemann és Herr Leiding által, de akkor is :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Typ 4-et szerintem Bogár találkozón és talán valami pesti oldtimer találkozón is láttam, de nem egy gyakori állatfaj.
Miért törlöd ki a rendszámokat? Hiszen közterületeken fotóztál és személyek sem látszanak. Azt sem értem, amikor tv-riportokban szabálytalankodó autók rendszámait kitörlik.
@Bird: Anno Winkler írt arról, hogy időnként piszkálják őket, engem ne piszkáljanak. Bár szerintem aki ilyen szép állapotban tart Polszkikat, azt talán nem zavarná :)
Talbot-Simca 1306/1307 ügyben talán azt nem tudod, de az Aleko egyenesági "elfajzottja"
olyan szinten hogy a szélvédő és az üvegei is azonosak.
@Quattroman: Most hogy mondod, az Aleko tényleg mintha egy teszkógazdaságos fröccsöntött verziója lenne ennek :)
Lehet, hogy most hülyeséget mondok, de úgy rémlik, mintha ilyen Talbot/Simcát Crysler felirattal is láttam volna annó.
Jééé, és tééényleg :-))))
(Lásd Wikipédia link)
@sako: Bizony, és még olyan is volt, hogy a Jeep Wrangler terepjárót a Renault kereskedők árulták Európában... Meg a Simca/Talbot Horizon egy 2,2-es Chrysler motorral és automata váltóval Amerikában is kapható volt, Dodge Omni és Chrysler/Plymouth Horizon nevekkel.
Egy ilyen "nagy-polák" lakik arrafelé, ahol én lakom, korjhűen borzasztókék színben. Lefotózom neked, aztán valahogy felrakom ide. Szépen tartják egyébként, néha meg is járatják.
én "gyűjtöm" a Talbotokat, eddig hármat láttam Budapesten... egy piros Solara mindig ott áll a palotai körvasút soron. meg rendszeresen látok Újpesten menni egy szürke Horizont.

életem legszürreálisabb autós élménye pedig egy Talbot-Matra Rancho Balassagyarmaton.