Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Augusztus huszadika hajói

2012.08.22. 20:12 :: Hamster

Teljesen érthető, hogy az augusztus huszadikai parádé legfőbb szereplői a repülőgépek, hiszen maximum repülőgép-hordozók, légpárnások - és esetleg szárnyashajók - versenyezhetnek a repülőszerkezetek látványosságával, de idén úgy éreztem, hogy a kelleténél jobban háttérbe szorultak a hajók. Konkrétan az utolsó repülőgép elhúzása után a narrátor valami olyasmit mondott, hogy vége a tévéközvetítésnek, de ők még maradnak kommentálni a víziparádét, majd ezt sok percnyi monoton, idegesítő és TÚL HANGOS zene(utánzat) követte a hangosbemondókból, nulla kommentárral. Ráadásul a hajók ekkor valahol a Parlament előtt forgolódtak, így nem volt csoda, hogy a nézők 90%-a elindult haza. Hogy lelki békémet helyreállítsam, most ezekről a hajókról következik néhány kép, hátha érdekel valakit, miről maradt le.

img_1683.jpg

Kezdjük rögtön a "Zuhatagi Tigrissel", azaz a Sopron vontatóval. Remek kis hajó, egyetlen baj volt vele: hogy nem voltam rajta :) Remélem, egyszer még sikerül feljutnom rá, hogy levideózhassam a két Láng motort munka közben mindenféle szögből - annak idején, amikor volt rá lehetőségem, még nem volt kamerám...

img_1766.jpg

A Hófehérke gerincét még 1895-ben fektették (na, ez jó siklamlósra sikerült:), csavargőzösként. Azóta néhányszor átépítették, '56-ban például dízelmotorossá, aztán '76-ban mostani állapotára, de még mindig itt járkál köztünk.

img_1706.jpg

A Jégtörő I. balatonfüredi eredetű vontató/törő 1959-ből, és ha jól értettem a molinókat és a sok mosolygó embert a fedélzeten, akkor ma már lelkes hajózásbarátok üzemeltetik, nem az állam.

img_1730.jpg

A Hunyadi az a hajó, amin valószínűleg minden budapesti megfordult egyszer életében: kisgyerekként, osztálykiránduláson, randevún, esküvőn, stb. De ha nem, akkor a tesóin, a Táncsicson és a Rákóczin biztos.

img_1727.jpg

Míg az előbb említett három hajó számomra az igazi magyar dunai kirándulóhajó, ezzel az izével nem tudok mit kezdeni. 1980-ban építették Németországban, kormányzati reprezentációs célokra, úgyhogy valószínűleg gazdaságosabb és kényelmesebb azoknál - de szerintem nem szépek az arányai és a formája.

img_1753.jpg

Különböző korszakok klasszikusai: balra az Attila, akit (igen: akit) 1921-ben építettek csavargőzösnek Újpesten, és még a Duna mélyét is megjárta a második világháborúban, elől pedig egy Moszkva típusú hajó.

img_1782.jpg

Bevallom, én szeretem a Moszkva típust, és tényleg nem lehet rossz masina: az eredeti gépek cseréje után mindenfelé látni őket, Bécstől Prágáig. És biztos másutt is, de én csak itt figyeltem fel rájuk :) Namármost az előtérben látható Fortuna viszont olyan, mintha egy rosszul sikerült paródiája lenne. Pedig német építés.

img_1764.jpg

A Pannónia újabb régiség: 1927-ben építették Óbudán, már motorhajóként. Őt a változatosság kedvéért a Balatonba robbantották bele német csapatok, mégis velünk van. Az elmúlt száz év történelmének esszenciája úszott el az emberek előtt ezen a parádén, mégis, alig páran figyeltek rájuk...

img_1741.jpg

Minden látszat ellenére ő volt a nap legöregebb hajója: a Rohamot 1894-ben építették Újpesten, vontatónak. Jelenlegi formáját 2010-ben nyerte el. Kicsit furcsa, az Elbán, Rajnán inkább otthon lenne így, de nem csúnya. Persze ma már dízelhajtású - miért nincs üzemelő magyar gőzös a budapesti Dunán? Gyerekkoromban még volt...

img_1791.jpg

A Botond tolóhajó egy vegyes használatú uszályt visz - a bőszen felreklámozott, hajtás nélküli úszó eszköz vihetne ömlesztett árut, vagy lehetne pontonhíd része.

img_1827.jpg

Kisvontató, nagyvontató - szépek, nem? Tudom, már szerepeltek, de megérdemelnek még egy képet.

img_1615.jpg

És a végén egy fotó az esemény leggyorsabb jószágairól, az ejtőernyősöket kihalászó csónakokról. Hátul meg a Vitalíj Zakrutkin, mai nevén az Európa. Egyszer, sok évvel ezelőtt róla néztem az akkori parádét, az se volt rossz :)

A leírtak egy részét az MHE Hajóregiszterről szedtem, ezúton is riszpekt nekik az oldalért!

29 komment · 1 trackback

Címkék: budapest augusztus 20 város képek duna hajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr564726505

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.23. 09:03:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tavaly ott aszalódtunk a tűző napon. A hajók valami rettenetes ruhákba voltak öltöztetve "történelmi hajók" címszó alatt. Azt hittük, hogy építenek dereglyéket, bárkákat, középkori dunai hajókat, Mátyás hajóját vagy valami ilyesmit, amit később is lehet jó pénzért mutogatni, de nem.
Ideit kihagytuk.
Szép és jó hajók azok a Moszkva típusuak, csak az a farvíz kipufogás ne lenne, az a hang amivel jár kicsit agyonveri az összképet.

AZ öreg jégtörőkről, vontatókról a néhai jobb sorsa érdemes Tatabánya jutott eszembe. Új "gazdája" valószínűleg csak biztosítózásra használta :-(
www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/anya_ex_tatabanya_/343
iho.hu/hir/a-tatabanya-vegzetes-utja
Gondolom azóta amit a tenger meghagyott belőle, azt a fémgyűjtők széthordták :(
Már elnézést,az a Zsombor ms.,nem a Botond!És bárka,nem uszály..és olajat pont nem vihetne,mivel szárazárus..;-DD valamint volt a bárka pontonhíd része,a Megyeri híd építésénél.Bocs..mégis a Botond!Mert a Zsombor éppen a csepeli kikötőben szedte össze a bárkáit tűzijátékhoz./Okvetetlenkedésért meg elnézést,de ezek a hülye hajósok ugye.../
@RebelSailor: Az olajozást a narrátorok mondták (azon gondolkozom, hogy mit hallhattam volna ennyire félre), kicsit én is csodálkoztam, de elhittem.
@Hamster: "azon gondolkozom, hogy mit hallhattam volna ennyire félre" - Ó Lajos volt az :)
Sirona úgy néz ki, mintha elfelejtették volna a végét megépíteni...
Köszi szépen a cikket, én a hajók miatt ültem le a tévé elé 20.-án, de nem mutattak nagyon semmit, gondoltam majd visszakapcsolnak a balatoni nyár c. műsorról, de sajnos nem így történt. A tavalyi hajóbeöltöztetős annyira nem jött be nekem sem.
Nem igazán értem miért nem lehet egész napos programot csinálni a Dunára. Mi gondoltuk, hogy kimegyünk, szétnézünk a árusok közt, közben megnézzük a "viziparádét". Aztán rájöttünk, hogy a tűzijátékig még akkor sok idő lesz. Így inkább csak este mentünk...

Szerintem teljesen okés lehetne egy egész napos rendezvény a Dunán és Duna parton, Hidakon, rakparton stb...
Miért kell mindig mindent össze-vissza csinálni?
Valószínűleg kisebbségben leszek a véleményemmel, de szerintem ennek a "Vízi és légiparádé"-nak méltó helye a szánalmas.hu lenne.
Persze nem gondolom, hogy akkorát lehetne villantani, mint pár éve az utolsó kecskeméti repülőnapon. De az, hogy elsuhan 3db Gripen, majd elvonul 3db MI-24 és ezzel vége a légierőnek...
A Malév LI-2 produkciója viszont teljesen korrekt volt, de ez szvsz önmagában kevés - és az is szívszorító, hogy ez "a" Malév gép. :(

Szerencsére volt egy minden szempontból pozitív élményem is, a Deák téren összefutottam az UV-val. :)
www.facebook.com/photo.php?fbid=386187441448976
@yPress: Nem vagy kisebbségben a véleményeddel, inkább kisebbségben vagyunk, lévén egyetértek.

Amúgy az egész 20.-ból nekem a két képem a 47-es UV-ról érte meg. Ennyi.
Na meg, hogy láttam, hogy az egy darab Mi24 még repül legalább. Bár ez utóbbi ultravicc inkább - van két Mihu egy lapátkészlettel...
Ma Magyarországon emberek hallnak éhen.
Erre templom szegény egere kormányunk légiparádét tart, és odalopóznak alájuk a kevesek átall látott hajók. Ezt a pénzt a költségvetés hiányára fordították volna.
A kohószökevény hajókból és UV villamosokból elég volt! UV villamosokkal meg csak a baj van, mert a régi felvételen látszik a vörös csillag.
@ertelmetlensegi: sajnos nem tudom, milyen a vállvonós-legyintős smiley.
@ertelmetlensegi: A lélegeztetőgépet kiteccett hagyni...
@Hamster: "A Hófehérke gerincét még 1895-ben fektették" 8-))) LOL!

@yPress: +1!
@ertelmetlensegi: Csak azért, nehogy összemossuk a dolgokat: a víziparádét nem a kormány fizette, hanem a járművek üzembentartói.

@hamster: köszi a bejegyzést. A Sopron amúgy 28-án is mozogni fog, az érkező Schönbrunn gőzöst fogadja majd.
@dabo1: Jó lenne ismét utazni rajta...
Mellesleg Hamster átaludta(!) a Neszmély - Budapest utat, a teljes Dunakanyart... hmmm... Én nem értem, állandóan nyavalyog, hogy nem tud aludni, de amint ledőlt egy hátsó kabinba, elrigatták a Láng-ok :)
@Rianna: hát ezek a lassújárású hajómotorok már csak ilyenek. És is remekül tudok aludni mellettük. :) Kár, hogy egyre csak fogynak, pedig meg kellene őrizni azt a néhányat, ami még megvan...
@dabo1: Na de azért mégis, a DUNAKANYARBAN hajóztunk! :)
Legalább a bajai úton fotózott... hampage.hu/trams/sopron/
@Rianna: hoppá! Köszi, ezt a linket engedelmetekkel továbbítottam. Vajon ki volt akkor a parancsnok a hajón...
@dabo1: Aki az Europa kapitánya (nem tudom most is az-e), illetve Csaba bácsi volt az elsőtiszt, ha jól emlékszem... Bér az is lehet, hogy egy másik úttal keverem.
@dabo1: A linkért nincs mit, rögtön ott van az első kép alatt is :)
@Rianna: köszi, akkor tudom ki volt :-)
Klassz.

Bár az Air Race-eket (R.I.P.) semmi nem tudja felülmúlni...
Jah az Air Race szerintem is tok latvanyos volt. Miert is nyirtak ki egyebkent?
Ez a "parade" tenyleg csak egy halvany semmiseg volt igy..plane hogy az emlitett kommentatori marhasag miatt kb mindenki (en is) lemaradt a hajokrol.
Sziasztok!

A városi közlekedés blogról keveredtem ide, és segítséget szeretnék kérni villamos ügyben :)

Hajnalban, 5 óra körül a Hungárián jár két kis fadobozszerű villamos, egy nagy metro reklámmal, egy pedig mögötte szorosan, mindig ketten vannak, és ma fél7kor is láttam őket a soroksári úton, gondolom hazafelé a kocsiszínbe. Mindig jó kedvem lesz tőle, ha reggel látom őket, az a tippem, hogy valamilyen ellenőrzést végeznek, tudtok erről esetleg valamit?

Köszönöm szépen az esetleges válaszokat!
@AncsaPancsa: muki lesz az: hampage.hu/kozlekedes/mukinudi/
az okot én nem tudom, talán majd más.
@Rocko-: köszönöm a választ, tényleg ők azok!
@AncsaPancsa: igazán nincs mit.
alapvetően ezek munkagépek, tehát szerelési feladatot végezhettek, mivel a Soroksári utat írtad, el tudom képzelni hogy a pár napja soroksári HÉV-nél történt kábbellopást javították, vagy amitt voltak "kémvillamos"ok.
@Rocko-: A Mukik ugyan nem javítanak semmit, pláne nem HÉV-eznek. Valószínűleg mentek valahova, vagy jöttek valahonnan, csak a jó vágányhálózati kapcsolatok miatt az ilyesmi órákig tud tartani. Tehát ha a Fehér úti főműhelyből kellene valamit átvinni Angyalföldre, vagy vice versa, akkor közben félórákat-órákig mennek üresen.