Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Életjelzés - mozog, MOZOG!

2012.09.10. 22:41 :: Hamster

A sok állóképes szünetjelzés után ezúttal mozgóképeset kaptok. Első körben síndöcögényeset, a Szigetről hazafele tartó tizenhat kocsis különvonatról:

... aztán a kassai repülőklub hagyományőrző csapatának, a Retro Sky Teamnek szovjet és német színekre festett sportgépeit, amint éppen eljátsszák a második világháborút (Zlin Tréner rulez!):

... majd egy eredeti második világháborús harci gépet, a Lockheed P-38 "Lightning"-ot, mely a RedBull történelmi gyűjteményének részeként repült, szintén Szliácson:

A végén pedig egy kis helyiérdekű villamos, Woltersdorfból, ahol még mindig NDK-s tuják járnak, csak már nem kézzel kell nyitni az ajtajukat (én azért majdnem megpróbáltam, de még időben rám szóltak):

23 komment

Címkék: repülés közlekedés videó szünetjelzés helyett szliács woltersdorf

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr154767546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imádtam régen a hosszú vonatokat bámulni!!! Egyszer 22 kocsit számoltam, ha minden igaz, akkor az Orienten, annak fénykorában.

A gothai kocsit még párszor megnézem majd....
tehachapi loop? :)

ezek a "harci" gépek mennyire voltak hihetők? vagy inkább az a féle, amikor az ember nagyon kuncog, mint ha a gyerekek a földön talált botot nevezik ki géppuskával és azzal játszanak katonásdit? :)
[Off]
Kedves Hamster!

Nem lehetne ezeket a youtube videókat úgy beilleszteni, hogy legeyen rajtuk idősáv? Marha idegesítő, hogy nem tudom, 1 perces lesz-e a videó, vagy 20...

[/Off]
@Lakatos Gábor:

Elindítod, egyből megjelenik a sáv, és látod milyen hosszú lesz. Ha sok, megállítod.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Huhh. Igazad van. Most látom, hogy nem a beágyízással, hanem a böngészővel van a gondom. IE-ben megjelenik a sáv, de a GreatNews RSS olvasóban nem jelenik meg.
@Lakatos Gábor: Ezt a youtube-bal beszéld meg. Én csak beillesztem az általuk kidobott embed kódot, és újabban nincs alatta csík. Másutt se, ez valami feature lehet, nekem közöm sincs hozzá.
@Rocko-: Sportgépek, vitorlázó vontatására, pilótaoktatásra meg műrepülésre kitalálva, körülbelül 1/10-1/8 motorteljesítménnyel a valódi harci gépekhez képest. Igaz, páncél meg fegyver sincs rajtuk. Viszont szépek, klasszikus formájúak és szép a hangjuk. Meg huszadannyi pénzből elüzemelnek.
@Hamster: cáfolnálak! tartalmilag ne vizsgáljuk az adott oldalt, viszont ha megnézed, ott van lejátszási csík: napitrance.blog.hu/
megnéztem én is, az viszont tény: nem látok külön pipát arra hogy legyen-e sáv vagy sem.
és a video mérete se indokolja. (mondjuk kis lejátszó ablakhoz már nem tudja hozzátenni.)
@Hamster: ahh, szóval erősen mímelik, ok, köszi.
Falusi villamos....! Irigylem a volt NDK-sokat.
@Hamster: mondjuk így meg fura hogy miért van valahol miért nincs máshol.
nem lehet hogy csatornabeállítás?

meg ezt találtam: developers.google.com/youtube/player_parameters
@Kicsi Kacsa: Azért nem falusi, inkább kisvárosi. Csak ott egy Berlin-közeli kisváros nem egyutcás megafalu, mint Budaörs ;) meg nem is teljesen szervezetlen izé, mint Érd.
@Rocko-: Pontosan nem tudom, mit játszanak állandóan a playerrel, meg az is lehet, hogy a régebbieknél még nem kellett kézzel beleírni, hanem automatice jó volt, de nincs kedvem ezzel szórakozni :-/
@Hamster: persze, megértem, nem egetrengető probléma, de azért próbáltam én is megoldást találni rá. fura.
Amikor a volt Szovjetunió területén vonatozok (szerencsére ez elég sűrűn előfordul), akkor szinte mindig ilyen hosszú vonatokkal utazok, és ilyeneket látok. Ott mind a mai napig teljesen átlagos, hogy egy vonat 15-16 kocsiból áll (pl. az egyik Kijev-Ungvár vonat 16 kocsis, ha jól emlékszem). A leghosszabb vonat, amivel ott utaztam 26 kocsis volt, Krivoy Rogból közlekedett Szimferopolba, illetve a vonaton volt jópár közvetlen kocsi Jevpatorijába, így jött össze a 26 kocsi, és mint ahogy nálunk is a Balatonhoz menő nyaralóvonatok a leghosszabbak, az is egy nyaralóvonat volt. Máskor meg a Batumi-Jereván vonattal utaztam, az is ha jól emlékszem 18 kocsis volt. Persze azért arra fele is vannak rövid vonatok, pl. a Szimferopol-Kercs csak 5 kocsis volt, a Tbiliszi-Zugdidi pedig csak 7.
@ruba: Azért ott "kicsit" mások a méretek, mondhatni közmondásosan :)
@Hamster: Persze, nyilván az egy teljesen más világ, teljesen más körülményekkel, csak akkor is furcsa utána hazajönni, és Záhonynál felszállni az 5 kocsis Pesti gyorsra :) Amúgy itt pont meg is örökítettem egy 12 kocsis vonat indulását:
www.youtube.com/watch?v=B3DvugmtZVk&list=UUA0c3Z1e1TCTle6-r9KZUpA&index=20&feature=plcp
@ruba: Azért az 5 kocsis gyorsnál sokkal viccesebbek az 1 kocsi + V43 összeállítások. De ha V42 + Bhvalami + vezérlő, akkor is szánalmas, márpedig vannak ilyenek az országban, és már rég nem csak "prolivonatként", azaz a pályaudvarok közti belső szállításokban...
@Hamster: Hát igen, sajnos az sem ritka. Idén nekem hasonló volt a Szófia-Isztambul vonat, ami köszönhetően az "utasbarát intézkedések" sokaságának ma már csak 2 kocsiból áll, egy Szófia-Isztambul hálókocsiból, és egy Szófia-Szvilengrád ülőkocsiból. Pedig emlékszem, hogy 5 éve még, amikor arra jártam 7-8 kocsis volt a vonatunk Kapikulénél, és köztük volt egyébként a Budapest-Isztambul kocsi is. De azrt vannak ilyenek a volt Szu.-ban is, hogy egy hatalmas dízelmozdony vontat egy szem kocsit.
@ruba:

Jók a videók!

Teheránban ha jól látom, már utazhatnak egy kocsiban a nők és a férfiak?

A kompot is jó sűrűre rakták.

A teheráni troliról tudni, hogy miért zsugorodott a hálózat?

A moldovai helyiérdekű állomásán levő olajsarat ha feldolgoznánk, szerintem a kocsimba három hónapra elég lenne az abból kinyerhető üzemanyag. Jó lassan indulnak el egyébként.

- Majd meglesem őket végig, de most mennem kell vacsizni, mert nincs kedvem válni....
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szia!
Köszönöm, a kérdésekre sorban válaszolok:
Igen, már nem veszik olyan szigorúan a nemek szerinti elkülönítést, érdekes módon egyedül a trolibusz volt az, ahol még nem engedtek minket vegyülni (4-en voltunk, ebből egyikünk lány volt)

A komp csak akkor indul, ha tele van, mert úgy éri meg, nincs is menetrendje:)

A Teheráni troli hálózat nem tudom miért zsugorodott, az biztos, hogy az egyik végállomást is tartalmazó tér teljesen fel van túrva, így lehet, hogy ez az állapot csak ideiglenes, és ha a teret újra megnyitják, akkor a trolik újra addig fognak járni, és visszaállítják a 3 vonalas közlekedési rendet. A felsővezeték megvan majdnem a térig, de ott visszafordító nélkül végződik.

A moldovai vonatok amúgy sem túl gyorsak, több mint 40 évesek, így nem csoda, hogy nehézkesen indulnak. Amúgy a Ganz-Mávag gyártotta őket:).

Ha bármi további kérdésed van, azokra is szívesen válaszolok.