Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (759) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (79) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (255) csehország (31) csehszlovák (17) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (379) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (302) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (32) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (789) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (73) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (14) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (90) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (33) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (81) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (196) tapolca (5) társadalom (5) tatra (17) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (298) utcakép (163) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (389) városkép (86) városliget (8) vasút (424) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (720) villamos (644) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (259) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az Európa-járó villamos napvilágot lát

2012.11.11. 22:00 :: Hamster

A mai napon végre - éjszakai próbamenetek után - nappal is kimerészkedett az utcára a 2624-es pályaszámú motorkocsi, a budapesti nosztalgiaflotta "legújabb" tagja. Érdekes életútja volt: 1906-ban építették, favázasként, majd '59-ben acélvázasították. Utolsó általános főjavítását '77-ben kapta, majd '81-ben selejtezték, de nem vágták szét, csak félretolták, és végül 1986-ban egy holland villamosbarát Amszterdamba vitte. 2004-ben került vissza Budapestre, ahol a közlekedési vállalat munkatársai több évi munkával helyezték ismét működőképes állapotba. Szép munkát végeztek:

IMG_8083.JPG

Végre megint van Füzesi-kasztnis tuja a városban, olyan, amilyenre én is emlékezhetek még, és amilyent sokszor hiányoltak az emberek! Mert ugyan a szentendrei múzeumban van két acélvázas kocsi is, de azok nagyobbak, és extra tengelytávjuk miatt nem közlekedhetnek akárhol. De a 2624-es bárhova elmehet, és remélhetőleg el is fog :)

IMG_8063.JPG

Még fogok írni róla (képek is lesznek), addig is következzék egy videó egy korábbi, éjszakai próbafutásról. Jó hangos kis jószág :)

A budapesti villamosközlekedés megindulásának 125. évfordulóját ünnepelendő nagy villamosfelvonulás lesz november 25-én délelőtt a 4-esen: a menetrend szerinti Combinók közt a tervek szerint mindegyik nosztalgiakocsi, minden szolgálatban levő típus(ból egy szerelvény) és munkakocsi végig fog haladni a vonalon. Akkor lehet majd utazni végre a 2624-essel is, mindenki vésse fel a naptárba!

25 komment

Címkék: budapest videó képek nosztalgia villamos nosztalgiavillamos 2624

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr374902514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gondolom, ez is majd nosztalgiajáratként lesz néha látható?

bio
Lesz egy kis tumultus akkor vasárnap :) én mondjuk fotó szempontból jobban örültem volna egy külvárosi vonalnak.
miért csak utánfutó volt, felvezetés pedig nem?
@bioLarzen: Nem, egyszer mozog, aztán elássák egy elhagyatott bányába, időkapszulának :)
@Rocko-: Fékpróbáknál hátulról jó, ha le van védve, hisz ha nem kapcsol utánégetőt, akkor nem fog belegyorsulni az éjszakai forgalomban másfél kilométerrel előtte haladó autóba...
@d'oh: Egy Combino, egy másik tuja, egy Combino, egy másik tuja, nagy tumultus nem lesz. Vagy hogy fotósból?
Kölyökként imádtam a piros "ne tessék már felszállni" lámpákat az ajtók mellett kívül ezeken a tujákon. Olyan... Nem is tudom... Különlegesek - igen, ez a jó szó - voltak, mert nem volt más vilingereken ilyen.
@Sam. Joe: Valószínűleg minden kölyök imádta ezt, én is videóztam magamnak egy ilyet tegnap, mert legutóbb kisgyerekként láttam ilyet, és hiányzott :)
@Hamster: nyilván nem a villamos fog összetörni valakit, inkább fordítva tudom elkézpelni: azért kell a felvezetés hogy a friss villamost ne törjék össze. mert nem számítanak rá és egyebek.
@Hamster: Hű! Várom nagyon! Az rémlik, hogy valami iszonyú hangon berreget is hozzá, de már nem emlékszem rá, hogy hogy. Amúgy naná, hogy minden kölk imádja az ilyesmit! Kukásautó effektus. 8-)
@Rocko-: Akkor minden egyes sima villamos elé is kellene egy felvezető, odáig nem kéne eljutni :)
@Sam. Joe: Olyan villamosberregős hangon berregett. Meg olyan régivillamosos rácsos alsó lépcsője van, tiszta időutazás volt :) Oké, álló helyzetben kiskorom óta is láttma ilyet párszor, de így egész más, "természetes" közegben :)
@Hamster: persze nem kéne eljutni, de nem minden villamos elé.
azért ennek a vilinek az értéke, akárcsak anyagilag, akárcsak eszmeileg nézem: több.
@d'oh: Újpalota nem elég külváros? :-)
Jó a videó. Mennyit hallgattam én ezt a hangot boldogult ifjúkoromban...
@Sam. Joe:
"Az rémlik, hogy valami iszonyú hangon berreget is hozzá"
Berregett? Nekem úgy rémlik, hogy nem, csak égett a lámpa, kívül is és belül is. Azért volt kiírva, hogy "Ne szálljon fel, ha a lámpa ég". Ahogy én emlékszem, az UV, az berregett, és arra az is volt kiírva, hogy "Ne szálljon fel, ha a berregő szól". De lehet hogy:
1. én emlékszem rosszul
2. (és ez is elképzelhető) volt ilyen is-olyan is.
@sako: Hamster szerint is berregett. Majd ha felteszi a videót kiderül! ;-)
@sako: Valószínűleg volt ilyen is meg olyan is, ahogy az ajtómozgatás is az egyik kocsin automata volt, a másikon meg manuális...
@Sam. Joe: Most nem azért, hogy demonstráljam, milyen király gyerek vagyok, de bármikor képes vagyok egy hangtalan videónak alávágni egy berregős hangsávot ;) De a 2624 berreg is, az tény.
@sako:

Anno a 67-esen volt amelyik berregett, volt, amelyiknek csak a lámpa ég az oldalán.
Végre! Ez nagyon klassz hír. Hiányzott ez a típus. Kéne hozzá egy pótkocsi. Legtöbbször azzal futott.