Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

És már megint képmutogatós életjel

2012.11.18. 21:45 :: Hamster

Azt hittem, hogy annyi mindent fogok csinálni a hétvégén, aztán mégse tettem. Pontosabban alvásból jó sok jutott, és meglehetősen sok Csillagkaput is végignéztem felvételről (sajnos ez a rész nem volt köztük), de a kreativitás háttérbe szorult (vagy legalábbis valami szűk, sötét helyre, távol tőlem). Míg meg nem találom, ismét diavetítés következik:

8MG_7707.JPG

Kezdjük valami széppel, mondjuk a 32-es számú őrházzal az osztrák Nyugati Vasúton. Jobbról egy Railjeti közelít - ha valaki esetleg tudja, miért a sötétebbik orrával előre (azaz a festési tervhez képest fordítva) halad a Taurus, elárulhatná!

8MG_7149.JPG

Pár hete meglátogathattam a négyes metró építkezését, és rájöttem, hogy a Rákóczi téri megálló igazából egy TARDIS - vagy az első/második Doktoré, vagy egy konkurens Időlordé, mondjuk a Mesteré. Elég jó az álcázása, de lebuktatták a tipikus galifreyi motívumok a plafonon.

89240030.JPG

Köln, Zülpicher Platz, indulás előtti kattogtatás a reggeli forgalomról, nappal szemben, ahogy azt kell :-/ Ezek gyerekkorom kedvenc külföldi villamosai, aus dem Hause DÜWAG. Ma már nem lehetne ilyet fotózni, maximum különmenet alkalmával, hisz a gömbölyű DÜWAG-ok ezer éve elbúcsúztak.

8MG_7835.JPG

Intercity Ausztriában. Valahogy így néz ki egy rendes vonat, nem úgy, mint nálunk, ahol néha csak három kocsival járnak. Pedig itt elvileg erősebb az egyéni közlekedés - ettől a helytől pár kilométerre is ott hömpölyög a kétszer három sávos autópálya, ami pont ugyanoda (is) vezet, mint ezek a sínek...

88090026.JPG

A "széphelyes" kép után végül egy mérsékelten szép helyen készült másik: egy időben kitalálták, hogy a forgalom gyorsítása érdekében megemelik a Kerepesi utat az Örsnél. Sajnos csak ennyire sikerült, úgyhogy inkább visszabontották.

16 komment

Címkék: szünetjelzés helyett doctor who

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr864913578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tetszetős a rendes vonat.
Railjeti biztosan a téli beállása, tudod, a hóban jobban látszik a fekete, mint a piros :)
Különben is, a másik vezetőállást is kell néha használni, mert ha csak az egyiket használják, teljesen el fog kopni :)
Dízel változat: www.tee-usa.com/store/product35609.html
@Kicsi Kacsa: Jó vicc volt :-P

Amúgy az életmentő, testhőt megőrző alufólia is kétoldalas: alumíniumszínű oldal kifelé általában; piros fólia kifelé hóban. De ezt úgy is tudod :-)
Attól, hogy magasabb a pályatest szintje, miért lesz a forgalom gyorsabb? Ugató pulikutya legyek, ha értem ...
@Carthamus tinctorius:
Úgy gondolták, mint a Keletinél, a Rottenbiller utcai felüljáróval, hogy ne kelljen a szintbeli kereszteződés miatt lámpákkal fékezni a forgalmat. Vannak hátulütői.
A taurus elég sokszor fordítva áll... Talán AS szabvány lehet a háttérben.

Az egy dolog, hogy lebuktatta plafon, de a Sajókaza felirat elég jó álca, nem?

Ilyen igazi vonatok vannak még nálunk is néha... pl. nyáron a Balaton mellett (igaz, azok átlagsebessége alulról súrolja a 40-et).

@Carthamus tinctorius: Vagy inkább csak csinálták az összekötést a 3-asnak. :)
@WMarci: Amíg nem lesz társvágány, így is marad - és az nem holnapra várható :-(((
@Carthamus tinctorius: Hadd ne kelljen már odaírnom, hogy viccelek :) Felemelni normál esetben felüljáróra szokták a forgalmat, itt a kis hupli persze nem annak készült, csak azért, hogy alatta meg tudjon szilárdulni az akkor épülő 3-as villamos vágányzata.
@WMarci: Hát, ez a vonat nem negyvennel ment :)
Rendes vonat tetszik!!!!

RJ Bécs-St Pöltenen menetrendváltástól kicsavarja a 230-at! Valami 25 perc lesz a menetidő, cirka 65 kilométeren.
@WMarci: Az nem úgy megy, azt a vonalat kb. öt éve újítják fel, úgyhogy a végén ismét 55 perc lesz a menetidő, mint húsz éve :I
@WMarci:

A labancok húztak egy vonalat a térképen vonalzóval, és arra épült a pálya. Nagyjából nincs lakott terület.

Bp-Fehérvár annyiból más, hogy Kelenföld-Tárnok között Alberfalva-Budafok- Érd területén vannak szűkebb ívek, ahol nem lehet kitekerni, no meg lakott területen megy a vonat Tárnok végéig. Utána Dinnyésig egyenes, de a középperonok Velencén szintén lassítanak.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Persze, értem én a dolgot, meg ismerem a viszonyokat... Csak hát az egyetlen példa, amit fel tudtam hozni hasonló hosszúságú vonatnak hazánkból, az ez volt. A sebesség az ettől - részben - független dolog. A szomorú inkább az, hogy a 120/160-as sebességet sem tudjuk fővonalainkon a felújítás után huzamosabb ideig fenntartani... Addig ne is álmodozzunk 200-ról (230-ról?).

Apropó, az első képen az őrház nem ugyanolyan kövekből épült, mint a semmeringiek? (persze a stílusa más) Nem vagyok geológus. :)
@WMarci: Az a kérdés, hgoy tudunk-e tanulni és változni: az 1-es például a legközelebbi újratutujgatás helyett ideje lenne részben új útvonalon vinni. Persze akkor kimaradna Szár megállóhely (lehet, hogy még Tatabánya is), de esetleg nem egy részben hegyivasút, részben mocsár-Bahn lenne, és mondjuk lehetne rajta akár haladni is.