Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Púpos, Szergej, Szili, meg a többiek

2012.12.15. 17:30 :: Hamster

Már mutattam egy rakás régi villamosos képet Ab van Donselaartól, most némi nagyvasút következik. Ezek a képek láthatóan spontán módon készültek (gyanúm szerint talán azért, mert a MÁV fotózása korántsem volt olyan egyszerű akkoriban, mint a villamosoké, úgyhogy nem volt odaállás, fényképezőgép-állítgatás, tökéletes pillanatra várakozás), de azért meglehetősen érdekesek. Mivel a vasútról nagyjából annyit tudok, hogy jelentősen különbözik a földúttól, várom a kommenteket a helyszínek, vagy a képen látható dolgok ügyében!

MAV_M62079_19770803_AvD.jpg

Ez a fotó eléggé odavágott: kíváncsi vagyok, hányan mondják meg róla azonnal, hogy a Wekerle-telep szélén, a Nagykőrösi úton készült. Itt az akkor még csak kétszer egy sávos út mellett járt az 51-es villamos, a kettő közt pedig volt még egy sínpár, amit a vasutas nyelv Kis-Burma-vasútnak nevezett. Ez a vágány Ferencvárost és Soroksárt kötötte össze, elkerülő jelleggel (hiszen a kettő közt a kelebiai vonal volt a fő csapás), és az M5 bevezető szakaszának építésekor tűnt el (legalábbis innen, mert Pesterzsébet szélén még néhány éve is lehetett maradványokat találni). Ami furcsa a képen, az a Szergej festése: nem a régi csíkos, de nem is a jelenlegi sárga kötényes.

MAV_V43-1207_AvD.jpg

Gyerekkoromban teljesen logikusnak tűnt, hogy a mozdonyok szélvédőit ráccsal védik, aztán a jelek szerint felfedezték maguknak a többrétegű biztonsági üveget, és szép lassan eltűnt a börtön-feeling. A kép készítésének helyszínét nem ismerem, de valamiért Kecskemét jutott eszembe róla. Ez persze csak egy tipp...

MAV_M62003_AvD.jpg

... de aztán rábukkantam erre a képre a pakliban, ami biztosan Mekkméten készült - talán ugyanakkor készültek? Elöl a 003-as Szergej, hátul Robur és Barkas - igazi KGST életkép :)

MAV_V431070_AvD.jpg

Még egy rácsos ablakú "Szili" (V43-as), ezúttal a Déliben. Mi az a piros/narancs/nemkék színű kocsi a mozdony mögött?

MAV_M40111_AvD.jpg

Ez itt egy Pirosspenót (mások szerint "Púpos"), a készítési hely megint ismeretlen. Valamiért Szeged ugrott be róla, de bármi más is lehet (megpróbáltam elolvasni a jobb szélen levő táblát, de egy iránytábláról van szó, miszerint "Budapest":). A szabványosítottan az ablakban könyöklő mozdonyvezető itt is megtalálható.

MAV_5155_39_41_019 AvD.jpg

Ez egy győri Y-kocsi, csíkos festésben, és... szerintem ez nem Budapest, de nem is Magyarország. A felsővezeték-rendszereket ismerők talán tudnak segíteni..?

BKV_1535_Ln51_AvD.jpg

Egy 6x6-os kép az első fotónál említett 51-es villamos külső végállomásáról. Balra egy Csörgő halad Lajosmizse felé, mozdony- és vonatvezetővel, ahogy kell (legalábbis úgy gondolom, hogy még nem szórakozásból van két fős személyzet a fülkében, de aki konkrétan ért is hozzá, nyugodtan kijavíthat), jobbra egy 1500-as várakozik az indulásra. A villamos vágánya kicsit (nekünk) jobbra kanyarodik; régen be is kanyarodott oda, a 40-es villamos végállomásához, aztán már itt végződött. Akárcsak ez a bejegyzés :)

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Ab van Donselaarnak, és Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

62 komment

Címkék: szili képek vasút púpos szergej csörgő kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr854967021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az utolsó előtti kép nekem gyanús, hogy Ausztriában, esetleg Németországban (NSZK) készült, bár én sem vagyok épp egy nagy vasút-szakértő. A többiről nem tudok mit mondani:). Jó képek amúgy, nekem a rácsos-ablakos mozdony valahogy olyan indiai dolognak tűnik, mert én már úgy nőttem fel, hogy nem volt (vagy legalábbis nem emlékszem, hogy lett volna) ilyen rács a mozdony elején, így ilyet előbb láttam indiai mozdonyokon, mint régi képeken magyar mozdonyon.
Utolsó előtti kép szerintem Ausztria. Bal szélen van egy oszlop, jellegzetes szögletes beton még a régebbi, "tömzsi" szigetelőkkel. Ilyet pár éve még a Semmeringen is lehetett látni. Régen ők is használtak rácsos oszlopokat a kereszttartókhoz.
Ja, és az első kép az nagyon komoly.
"Mi az a piros/narancs/nemkék színű kocsi a mozdony mögött?"

Mérőkocsi.
A fotózás tilalma csak magyar állampolgárokra vonatkozott - két kézen meg lehetett számolni, hogy hány embernek volt engedélye a vasútfotózásra - de a külföldiek a katonai területek kivételével fotózhattak ropogós nyugatnémet márkáért... :)

A Drehscheibe Online teli van németek által Mo-on készült, dokumentumértékű felvételekkel...
@Hamster:
„Mi az a piros/narancs/nemkék színű kocsi a mozdony mögött?”
Az kérlek az ÖBB személykocsija, ebből adódóan nagy valószínűséggel a még expressz minőségben működő Lehár (Wien Südbf–Bp.-Déli) volt a téma. A kocsi a kapaszkodók alapján nem Eurofima-kocsi, csak a színezése igazodott hozzájuk, igaz, ilyet még nem is láttam, tehát wow! Valószínűleg ilyen kocsiról volt szó:
schienenfahrzeuge.netshadow.at/bahngalerie06_500/2004_00_01_033.jpg

A második kocsi viszont már egy ízelt ajtós Eurofima-Nachbau (www.railfaneurope.net/pix/at/car/IC-EC/Bmz/orange/2390_9_1978_Bmoz_61_81_21-7002.jpg), ma is jár ilyesmi, főleg a Bécs és Amstetten közötti REX200-asokba adják már csak ezeket a 21-90-eseket.
Az utolsó előtti kép pedig biztosan Ausztria és jó eséllyel a Budapest–Aachen (!) közvetlen kocsi. Sokáig ez AB volt, sőt, a GOSÁ-k fiatal korában még olyan is került oda. Bécstől a D 222 (Donau-Kurier vagy mi volt a neve) Kölnig, vagy talán végig, Aachenig? Ezt én sem tudom pontosan.
a 3. kép veszprémben készült.

miért lett volna tilos vonatokat fotózni?
Szerintem a Szegeden készült kép is talált! :-)
Amúgy valóban nem szereti a MÁV a fotózást, pláne belül... fotóztam valahol Magyarországon vezetőfülkét belülről, kitettem netre, de a hozzáértők gyorsan leszedették, nehogy a mozdonyvezetőnek baja legyen belőle, mert kisrádió és mobiltelefon is látszott... naná, hogy leszedtem... ehhez képest Ausztriában és Németországban (ezekben az országokban próbáltam, lehet, hogy máshol is) kettőt köhögsz, hogy érdekel a vonat és szívélyesen beinvitálnak, persze a fényképezőgépeddel együtt :)
"amit a vasutas nyelv Kis-Burma-vasútnak nevezett."
Kis-Burma, Havanna azért tudtak nevet adni akkoriban.

"Gyerekkoromban teljesen logikusnak tűnt, hogy a mozdonyok szélvédőit ráccsal védik, aztán a jelek szerint felfedezték maguknak a többrétegű biztonsági üveget, és szép lassan eltűnt a börtön-feeling."
utólag okoskodva: hülyeségnek tűnik. amit a vonat elsöpör, az nem ér fel odáig, amit meg nem, annak mindegy. kb. mint a Szabadkikötőben a munkavédelmi sisak. ha leesel, nem véd, ha konténer esik rád, akkor meg mindegy.

"igazi KGST életkép :)"
az. :)

"Mi az a piros/narancs/nemkék színű kocsi a mozdony mögött?"
prehisztorikus osztrák?

"A szabványosítottan az ablakban könyöklő mozdonyvezető itt is megtalálható."
:))) remélem amikor forgalomból kivonják ezeekt a mozdonyokat, akkor nem felxelik ki őket belőle, hanem figyelemmel távolítják el.

"A felsővezeték-rendszereket ismerők talán tudnak segíteni..?"
inkább bal-középen a felirat segít. már ha látható lenne nagyban.

"jobbra egy 1500-as várakozik az indulásra."
nincs is Lada a képen...
A győri Y kocsit ábrázoló képen a felirat: küppersbusch
Még megvannak.
www.kueppersbusch.com
Továbbá erősen kinagyítva a képet, egy fehér állólámpás Merci is látszik, melynek a rendszáma mintha fekete lenne. Azaz osztrák.
Az a röhej, hogy ha a képeken szereplő vonatokon nem lenne a rácsos szélvédő és a vörös csillag, azt mondtam volna, hogy ezek az utóbbi évtizedben készültek.
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Vonatosak már nincsenek, Ab inkább villamosokat fotózott - olyanok viszont még vannak :)
@yenoee: Az eredeti alapján se merném azt mondani, hogy a rendszámtáblát látjuk, de a neon miatt már valóban csak az a kérdés, hogy ez melyik ország melyik bahnhofja.
A Burma vasút érdekes dolog, a nevének eredeti is talány. A Kis-Burma már valóban nem létezik, de a párja a Nagy-Burma igen nem olyan régen jártam be Szemereteleptől a 142-es vonalig, cikket is írtam róla az Új MÁV Blogon megtalálható.
ujmavblog.org/mav/olvasnivalo/a-nagy-burmai-fotostura/

Amúgy első cikkem, ami itt megjelent.

Szemeretelep és az ATCO-telpeig a pálya járható és hiánytalan, ott még a 2000-es években is volt kiszolgálás. Már nincs, mert ellopták az iparvágány egyik sínszálát. Amúgy a többi részén sincs nagy baj, pár méter sín hiányzik két helyen, meg néhány heveder és síncsavar. Meg ugye a mizsei vonalnál kivették a vágányátszelést. Állítólag az M5-ös autópálya alatti részen van hosszú sínhiány ott kezdték el bontani a tolvajok. 2000 körül viszont egy idő, mikor ez a szakasz is aktív használatban volt a kelebiai vonalon lévő vágányzár miatt erre terelték a forgalmat. Van összekötő vágány a két vonal között át a Nagykőrösin.

A 2. kép nekem is Kecskemét gyanús, a peron meg a háttér is, 4 évig ott laktam és szinte heti rendszerességgel vonatoztam sokat láttam azt az állomást.
"amit a vonat elsöpör, az nem ér fel odáig, amit meg nem, annak mindegy. " Talán arra jó lehet, hogyha egy madarat csapna el a vonat, akkor nem reped meg a szélvédő, illetve talán a kővel dobáló hülyegyerekek ellen is véd.
2 találatom volt, az egyik a Wekerle - arrafelé lakott a nagymamám, amíg a vizes, földszintes házát el nem dózerolták, hogy egy "szép, modern lakótelepet" húzzanak fel a környékre (Batthyány utca)
a másik a Déli pu.
A többi fehér folt volt, főleg Kecskemét, sose jártam a vasútállomásán.
@Rocko-:
:D Hogy ne legyen elég, nézd meg a Csörgő pályaszámát. ;)
Az első képen a vágányok valahol a mostani ÖMV-kút helyén jöhettek ki a Nagykőrösi útra, vagy kicsit mellette. A lajosmizsei vonalig egy darabon közös pályát használtak a vonatok a villamossal, vagy külön sínjük volt, mint pl. a Maglódi úton?
@Don Blasius: Dehogy volt közös sínjük, nem is lett volna okos dolog :) Úgy mentek egymás mellett, ahogy az utolsó képen is látszik.
@Kicsi Kacsa: "főleg Kecskemét, sose jártam a vasútállomásán"
Pedig ott született Kodály Zoltán. Valamint szemkifolyatós mozaikborítása van belülről :)
"Mivel a vasútról nagyjából annyit tudok, hogy jelentősen különbözik a földúttól,"

- Megnyugtatlak, némely mellékvonal csak a két sínszálban.
Wekwerle mwegvolt elsőre. Sokkal furább a képen még a Szergej festésénél is a pályaszám szép ragyogása.

Az M62-003 képről nekem viszont Kelenföld ugrik be.
V43-1070 mögött a piros kocsi szerintem osztrák vagy jugoszláv kocsi.
@seahawks:

Mert féltek, hogy az ellenség az így készült képek segítségével megfejti titkainkat.
@Rocko-:

A rács elsősorban a madarak miatt volt szükséges. A régi üveggel ha megfogtál egy madarat, akkor ha túl is élted, jó eséllyel megvakultál a szilánkoktól.
Köszi a képek megosztását!
A két kecskeméti kép nagyon jó, szülővárosomról bármilyen régi képet szívesen látok! :-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Volt "szerencsém" látni nemzetközi gyorsvonatot birkanyájba gázolni. A V43 rácsa, eleje, mint egy mészárszék...
@tujapecér:

Én olyat hallottam, ahol az egyik birka "felapplikálódott" a forgóváz oldalán a lépcsőre. Keleti bejárati toronynál kisorozták a mozdonyt, és egy M44 húzta be a nemzetközi vonatot.

Sajna már nem tudom, rácsos volt-e, de elképzelhető egyről beszélünk? Nekem a Balkánnal mesélték, Délegyházánál.
@seahawks: Nem volt tilos. Az volt a feltetel, hogy utasforgalomra megnyitott helyen lehetett csak fenykepezni, ennek is az volt az oka, hogy ugyan mar ne maszkaljon be mindenki a rendezokbe, futohazakhoz, hogy ott aztan baleset erje.
@Rocko-: Allitolag valami burmai herceg, vagy ki jart magyarorszagon vonattal es ott taroltak a szerelvenyet, innet a nev.
Sima edzett uveg volt a szelvedo, ami szilankokra robbant,ha betort, ezert vedtek raccsal. A securit uvegek kesobb terjedtek csak el.
Az Y kocsira az alábbi tippjeim vannak egy '83/84-as menetrendbõl kiindulva:
-Passau
-Frankfurt
-Mainz
-Bonn
-Köln
-Lipcse
-Drezda Fõpu.
-Dresden Neustadt
@tujapecér: "Volt "szerencsém" látni nemzetközi gyorsvonatot birkanyájba gázolni." - erről jut eszembe, hogy Székelyföldön, Csíkszereda felé autózva, egyszer csak egy tehén ment át előttem az úton. Satufék. Jobbra volt a csorda, balra csak 2-3 tehén legelészett, ez meg úgy gondolta, hogy amarra zöldebb a fű, így elindult arra. Szerencse, hogy nem siettem, meg tudtam állni. Egy haver kocsiját vezettem, amúgy is egy nagy vas volt, nehéz, mint az állat, és lomha is, igazi öreg jószág, egy Land Rover. Nem ilyen városi terep, hanem olyan igazi nagy darab, kenguru ráccsal. Az ütközés a tehénnek lett volna kellemetlenebb.
@tujapecér: de ennyire feldobna volna a birkákat?
@Kicsi Kacsa: "egy Land Rover. Nem ilyen városi terep, hanem olyan igazi nagy darab, kenguru ráccsal. Az ütközés a tehénnek lett volna kellemetlenebb."
az tuti. :)
de elég lett volna csak a rácsra felkötni a tehenet. ;)
A képek tényleg nagyon jók! Főleg a Kis Burmán készült fotó tetszik, mert bár jártak arra mindenféle mozdonyok, fotót sosem láttam még ott közlekedő vonatról.

Fotók készítés a MÁV Katonai Főosztály által kiadott engedéllyel volt lehetséges, ezt gyakorlatilag csak külföldieknek (nyugatiaknak) adták ki, jó pénzért. Az már a késői '80-as évek vívmánya, hogy kiadtak magyar állampolgároknak is ilyen engedélyt, de azon nem személyi igazolvány számot, hanem útlevélszámot kellett feltüntetni. (Ebből is látszik, kiknek szánták eredetileg.)Ugyancsak ez idő tájt jelent meg a Hivatalos Menetrendkönyvben az értesítés, mely szerint a vasút területén a felvétel készítés általában engedélyhez kötött,m de az állomások utasforgalom számára megnyitott részein a felvétel készítése nem engedélyköteles.

Az ablakok berácsozása a '70-es évek második felében kezdődött, amikor az utazási sebesség növekedése folytán több esetben is előfordultak homlokablak törések, melyek néha a személyzet sérülésével is jártak. A törések oka nagyrészt a pályáról felcsapódó idegen tárgy, felsővezetékes vonalszakaszon belógó szigetelő, illetve az ablaknak nekirepülő madár volt.Ezek kivédésére szerelték fel a rácsokat.1979-ben azután Budapest Keleti, Miskolc és Debrecen VF-ek 4-4 gépét szerelték fel ragasztott biztonsági üvegekkel, majd az azokon szerzett kedvező tapasztalatok alapján megkezdték a homlokablakok cseréjét. Túl gyorsan nem haladtak, mert 1987-88-ban még elvétve lehetett látni börtönrácsos Sziliket.
@Bárdos Imre:

A kilátást nem zavarta a börtönrács?
Erről megoszlanak a vélemények. Van, aki szerint neki sosem volt kellemetlen, de szerintem az illető csak AB motoron találkozott vele, max. 60-al bandukolva. A nagy többség véleménye az, hogy különösen ködben, a 100-120 km/h-val illegő-billegő gépen ülve igen kellemetlen volt. Jómagam egyszer utaztam ilyen gépen, ha jól rémlik a V43 1194 volt. Nem volt egy nagy élmény.
Engem nagyon zavart, ha pl. az also kereszttartojanal neztem ki a palyara, egy ido utan meg szedultem is..
Aki már látta a Travel Channelen azt a filmet, amiben mutatják az egyik burmai vasútvonalat, ami egy piac kellős közepén megy át, fél méterre az árusok cókmókjaitól, valamint elolvasta a Hamster által belinkelt cikket a trains.hu-ról, az össze tudja rakni, miért lett Burma-Vasút a beceneve. Ha elképzelem, ahogy a piaci kofák az összekötő vágány mellett várják a vonatot a cókmókjukkal, simán el tudom képzelni, hogy valami korabeli világlátott ember anno Burmára asszociált. Bár lehet, hogy csak a Tolnai Világlexikonban látta a burmai képet...
Ehh, sikeresen összevontam a Tolnai Világlapját a Tolnai Lexikonnal :-)
@nyelv-ész: remélik a video, de frissítésként rá akartam keresni. hát, ez lett: www.youtube.com/watch?v=oLEUiJInDQ4
@Rocko-: Jesszusom! A felvétel alapján ez mindennapos.
@Rocko-:

Ugyan ,ez semmi.

www.youtube.com/watch?v=Led8unDvZxc

A piac közepén megy át a vonat, és másodpercek alatt rámolnak mindent össze, de amint elhaladt a vonat már megy ki a stand ismét a vágányra meg rögtön másznak vissza. Igaz a vonat is lassan megy.
@Adani: köszönjük szépen hogy leírtad újra @nyelv-ész: kommentjét, hátha más internezető nem tudná elolvasni.
Másoknak is segít Ab van Donselaar? Van egy két archiv fotó a gyűjteményembe
Az első kép Szergejének festése a csíkos változat és a mai színterv közötti "kísérlet" volt. Rövid ideig volt látható, ezért az ilyen képekre mondják a "dokumentumértékű" jelzőt.
@Bárdos Imre: Kadétkoromban még csak rácsos Szilik voltak Szegeden. Ezeken kezdtem utazni, engem egyáltalán nem zavart.
"Ez a fotó eléggé odavágott: kíváncsi vagyok, hányan mondják meg róla azonnal, hogy a Wekerle-telep szélén, a Nagykőrösi úton készült"

Hát én megmondom. :-) Már csak azért is, mert a legalsó, 51-es villamost is ábrázoló kép helyszínétől 1 utcányira laktam és az onnan induló 54-essel jártam be a városba a Wekerle telep mellett.
Sőt, akkoriban az 51-es villamos "bezárása" után mi kezdtük el - még gyerekként - a póznákon fent lévő távközlési(?) vezetékeket "újrahasznosítani" :-)
@nyelv-ész: @Rocko-: @Kicsi Kacsa: @Adani: Ó, a piacos videós élményért nemhogy a Kárpát-medencét, de még a nyelvterületet sem kell elhagyni: hetente ötször van piaci nap Nagyszőlősön. youtu.be/7UUdbW3f2bI?t=1h37m50s

Az első és az utolsó kép igen fasza, köszi.
@Albu:

Eközben Albániában:
www.youtube.com/watch?v=s8BKP7gYBro

Bár kétlem ,hogy ez még ma is működne.