Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (759) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (79) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (255) csehország (31) csehszlovák (17) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (379) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (302) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (32) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (789) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (73) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (14) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (90) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (33) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (81) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (196) tapolca (5) társadalom (5) tatra (17) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (298) utcakép (163) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (389) városkép (86) városliget (8) vasút (424) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (720) villamos (644) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (259) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Kempingezés MiG-21-essel

2013.01.20. 14:02 :: Hamster

Annak idején volt egy bejegyzésem katonai reptérnek is használható autópályákról, akkor elhangzott pár városi legenda, miszerint X vagy Y mellett az az egyenes útszakasz nálunk is erre épült volna. Ezzel csak az volt a gondom, hogy keskeny útról maximum a MiG-21-es üzemelhetne, az viszont pont jól elvolt füves reptereken is. Volt egy pár ilyen az országban, és most nem (csak) sportrepülőtérre gondolok, hanem kimondottan katonai kitelepülésre fenntartott mezőkre, mint például: Tápiószentmárton, Földes, Püspökladány, Orosháza, valamint Siófok-Kiliti. Most a leghíresebbről következik egy videó, ahol a "leghíresebb" azt jelenti, hogy ez az, amiről még is hallottam akkoriban. Persze az ilyen kitelepülésektől függetlenül lehettek kijelölt útszakaszok is, csak még senkit nem találtam, aki "az anyósom komájának a fia látott valakit, aki hallotta, hogy a szomszédja mondta" sémánál pontosabb bizonyítékot mutatott volna arra, hogy azokat valaha is kipróbálták volna*, míg ezek a fűre kitelepülések rendszeresek és gyakorlatilag közismertek voltak. Naszóval, Kenyeri, tábori reptér, utánégetővel, fékernyővel, no meg támogató An-26-ossal és gumikerekűekkel.

Update: Az eredeti videó sajnos elérhetetlen, ezért belinkeltem az egyetlen másikat, amit a youtube-on találtam a témáról. Ez közelebbről, a személyzet soraiból mutatja a gyakorlatozást:

A felvétel 1993-as - nem tudom, mikor csináltak utoljára ilyen gyakorlatot, de ha ma lenne ilyen, ezerrel mennék nézni. Mert ahogy elnézem, nem hogy nem hajtották el a civileket, de épp csak nem vitték őket magukkal a MiGekkel egy körre :)

*Az 50-es éveket leszámítva, amikor Szolnok és Abony közt volt egy szakasz, amit a szovjetek Pe-2-esekkel használtak. Namármost ha viszont ez dokumentálva van, pont a legszigorúbb időkből, akkor a későbbiekből miért csak mendemondák maradtak fenn?

31 komment · 1 trackback

Címkék: repülés youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr215028681

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Elveszett" repterek 2017.02.26. 12:20:09

Berlin felhagyott légikikötőiről - Gatow, Adlershof, Tempelhof - már meséltem, de ezeknél jóval közelebb is találhatunk "elveszett" repteret - igaz, nem nagyvároson belül, bár Mátyásföld tulajdonképpen határeset. És most nem repülőgépeket is elbíró aut...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Óriási, nagyon nagy találat! Komplett borsólevesek végigközlekedtek a hátamon a kvázi mezőn fel-le szálló 21-esektől.

Én mindig is tudtam, hogy a repülősök laza csávók, de az tényleg nagyon kemény, hogy az Ancsába besétáltak a civilek! Mondjuk el tudom képzelni, hogy valakinek az ismerősei voltak.

Én elég hasonló módon fotóztam egyszer Herculest, de oda nem engedtek be - sajnos.
Nagyon-nagyon jó videó! A trakottral vontatott MiG-21 erős indítás, de amikor felszálláskor a forszázs felveri a port..
Ilyen gyakorlat Magyarországon ma már esélytelen.
Autópályáról még üzemelhetne a Gripen. Na AZT is tuti szívesen néznénk pár ezren..:)
@Flankerr: Legyen mező és C17-es. Végülis van is, bírja is a füvet... :)
1976-ban ott voltam Kenyeriben, a Pajzs76 gyakorlaton, mint a pápai vadászezred hiradósa, egy kamazra szerelt urh adóval. Egy mig 21 felszállás a mezőről tényleg brutális. Egyébként a II.vh-ban ME 190 és Fokke Wulf 190D magyar és német vadászok használták + Pregencet (Fertőszentmiklós), kb. 20-szoros túlerő ellen szálltak fel Lighting + Mosquito + B29 ellen.
Ja még azt elfelejtettem, hogy az amcsik az ejtőernyővel kiugró magyar és német pilótákat legéppuskázták. Michna Györgytől (Puma trzs) tudom, aki 2 éve halt meg. Az amerikaiak már ilyenek (polgári célpontok ellen terror-szőnyegbombázás, atombomba városokra, Armstrong...), aljasok.
Magyarok és németek Me-190-el B-29 ellen?
Az tényleg szép volt :DDD
Húúúúú ez nagyon király vidi! Imádom a 21-es hangját.

Gyerekkoromban sokszor mondták az "öregek" nekem is, hogy itt meg ott az az egyenes szakasz katonai reptérnek is használható. Én meg mondtam nekik, hogy ez baromság hisz, az utánégető valószínűleg egy kissé megrongálná az utat. :-) Viszont ott ahol betonból van az út, vagy egy pár száz méter mező van, simán lehet! :-)))
@horst wessel: Még szerencse, hogy az SS gyömbéressütit és délutáni kávét szolgált fel az érintetteknek. on.
A haverjaimmal még 1990 nyarán egy hónapot a Szovjetunióban töltöttünk, hazafelé Rigából – úri módon – repülővel jöttünk (talán AN-24) a magyar határig. Ott nem a munkácsi polgári repülőtérre szálltunk le (az zárva volt), hanem egy katonaira (talán Ungvár mellett, de lehet, hogy ez volt Munkács mellett). Na, az is egy jó látvány volt: MIG 29-esek sorakoztak oldalt a földdel álcázott hangárokban, a repülőtér "főépülete" (check in, check out) meg egy kb. 10x20 méteres bádogviskóból állt. Az egész repülőtér kb. olyan volt, mint itt a filmen a mező.

Hamster: ugyan nem ehhez a poszthoz illik, de a múltkor kikerült egy poszt egy nagyon jó kis filmmel, amiben szép, régi villamosok (is) láthatóak az 1940-es évek Budapestjén, még hószóróval felszerelt is! Ajánlom figyelmedbe:
manda.blog.hu/2013/01/15/latta-e_mar_budapestet_telen
@horst wessel: B-29-eseket Mo. felett soha nem vetették be, de még Európában sem a háború alatt. Talán B-24-et, vagy B-17-et akartál írni.
ocsenyi repteren '86ban majalison csak foldkozeli atrepulest csinaltak, kb 4-5 meterig lejottek, csinaltak akkora port hogy alig lattuk egymast mikor a szel kihozta a nezok fole. DE teljessen katarktikus elmeny volt, aki latta nem felejti soha.

Szekszardrol eszak fele haladva a 6-os uton kb 20 eve kiszelesitettek par kilometeren es arrebraktak a nagyfeszultsegu kabeleket is (!!) laikus szamara is nyilvanvalo hogy "csinaltak egy repteret".

Ugyanez kb egyidoben Paks deli reszen is megtortent, csak ott nem kellett arrebrakni a villanyoszlopokat mert nem ment at az ut felett egy sem.
Felszálláskor nem csak a port veri fel a forszázs, hanem sült egerek és mindenféle sült rágcsálók is repkednek olykor-olykor és a fű is kiég rendesen.
Én '82-ben voltam egy 5 napos nemzetközi gyakorlaton Kenyeriben, 5 éjszakát aludtunk a Fénytechnika szakasz Tatra teherautójának platóján októberben.
Ott kezdtem el a társaim által gyűjtött gombát nyersen fogyasztani, előtte rá sem bírtam nézni!
Óriási élmény volt maga az 5 nap, meg a Pápán eltöltött 15 hónap is.
Ahogy elnézem ezek MiG-21MF-ek, így igen valószínű, hogy a kecskeméti alakulat gépei szerepelnek ezen a videón.
@horst wessel: B-29 soha nem járt Európában a II. Vh alatt sem felettünk sem Németország felett.

A géppuskázások a pilótákra tényleg megtörténtek, de egyedi esetek voltak. Ha most ilyen "ki volt a gonoszabb" péniszméregetésbe akarsz menni, akkor inkább most állj le szerintem...
Akkor a kétségeket eloszlatandó, közölném, hogy úttervezőként dolgoztam autópályát tervező cégnél és igen, tervezni kellett RUSZ-t (repülőtérnek alkalmas útszakasz) az idősebb kollégák elmondása alapján, sőt mutattak is ilyen szakaszokat ha éppen arra jártunk.
Ha 93 és Kenyeri, akkor ez nem a szombathelyi repülőnapon átrepülést végrehajtó gép lehetett?
Apósom nyugalmazott őrnagy, pár évig hajtott ilyen szekereket, de arról sose mesélt, hogy mezőről szálltak fel... Holnap rákérdezek, hátha mond valami érdekeset :)
az mennyire normális a kezdő képsoroknál, amikor a traktor húzza a gépet, hogy a jobb hátsó kereke gyakorlatilag állóra van fékezve?
De jó kis videó!!!!!
Régi szép idők, amikor még repülhettek a pilóták...
Imádtam ezeket a "repülő kályhacsöveket"! Az Aranysasban volt szó ezekről a kitelepülésekről! Varga "Tömör" Imre írta, szuper volt! A címe: "Felszálló ágon".
Köszi a videót!
Valahol a közelben egy rádiólokátor-bázis is üzemel, ezt jól hallani a felvételen. :)
Ja, most látom a felvételeken, hogy ők is kitelepültek.
Nyilván kitelepültek lokátorral is.
Kecskeméten készítettem videófelvételeket repülésekről, ott is mindegyiken "hallatszik" a forgó.
Taszáron voltam a hadművelet (HDM) századnál rádiós. Mikor kitelepültünk Kilitire, mi is élvezhettük a fűre leszállás látványát. Állítólag a pilóták nagyon utálták.
@wrstjnethn: Az feltételezhető volt, hogy terveztek ilyet, hisz az éberség országában voltak zárolt készletektől kezdve mindenféle félihadi dolgok, a kérdés az, hogy ezek működtek volna-e, és hogy számolt-e valaha velük a hadsereg. Mert hogy nem próbálgatták őket, az tény.
@Mc69: 21-essel a leszállást nem tudom, hogy nem lehetett utálni, gyakorlatilag fénysebességgel becsapódnak a betonra, és próbálnak nem visszapattanni róla. Hogy ugyanez göröngyön milyen lehetett, el se akarom képzelni :)
@Yo! Maaan!: Ez a képen látszik, vagy az öt másodpercenkénti PITTY....PITTY... PITTYhangeffektről tudni, vagy a kettő együtt?
@Hamster: bár nem nekem szólt, de a zizegős hang és a képen a vonalkák.
Nekem minden kecskeméti felvételem ilyen amit még a régi "vállról indítható" kamerával vettem fel. A kis, kompakt kamera már csak a hangban tartalmazza a zizz-zizz radarjelet.
@trainmodeller: Igen, azok a vonalkák is viccesek. Azt is meg tudjátok mondani, milyen üzemmódú milyen radar lehet, vagy csak kizárásos alapon, hogy úgysincs nagy választék belőlük? :)
Nem gondoltam volna, hogy a facebookra feltett video...
ekkora utat jár be.Köszönöm a szép szavakat
A képeket nézve Kasta lehet. en.wikipedia.org/wiki/Kasta_2E Esetleg ST68UM lehet még. De valami hozzáértő biztos pontosan meg tudja mondani, hogy ilyenkor mit használtak.