Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy kép, millió látnivaló

2013.02.02. 15:21 :: Hamster

Van olyan, hogy az ember kap egy marék régi képet, és gyorsan végigszalad rajtuk, és van, amikor egyetlen képet tíz percekig el tud nézegetni. Ha ez a kép ráadásul még nagy felbontású is, az külön öröm, hiszen ilyenkor nem csak arról van szó, hogy több sárga pixelből áll a villamos oldala, és hogy több kép pixel az ég, hanem a konkrét képi információ mennyisége is nagyobb. Most egy ilyen kép következik, Ab van Donselaartól - tessék rákattintani, nagyobb lesz az élmény:

Ab van Donselaar felvétele - kattins rá a nagyításhoz!

A Szent Gellért teret látjuk a hetvenes évek második felében. Hol is kezdjem a nézelődést? Villamosmániásként feltűnhet a 63-as villamos Szabadság hídról észak felé kanyarodó vágányainak a helye. Ez a viszonylat '72-ben tűnt el innen (nem szűnt meg azonnal, egy ideig még a Madách térre járt); érdekes, hogy bár a sínek hiányoznak, a helyük megvan. Szintén áll még a közlekedési lámpákat egykor kapcsoló rendőr üvegkalickája - bár szemmel láthatóan használaton kívül. Még mindig villamosmániásként észrevehetem, hogy a villamosmegállónak csak két vágánya van - 1977 és 2002 közt három is volt. És akkor jönnek a finomságok, például hogy a 9-esen és 19-esen közlekedő Ganz csuklósoknak már csak egy áramszedőjük van, de az egykori második szedők (mindkét kocsi korai gyártású, aminek eredetileg kettő volt) helyén még látszanak a porcelán szigetelők. Vagy hogy a távolban az UV szerelvényeknél némelyik kocsi teteje még sárszínű, de némelyik már világosszürke. De ez a kép többet érdemel annál, hogy csak a tujákat nézzük! A szovjet emlékmű értelemszerűen áll még, de számomra igazgalmasabb, hogy látszik a Műegyetem rakparti benzinkút a jellegzetes tetejével is. Mennyit tankoltunk ott gyerekkoromban! De mi az sokkal előrébb, közelebb hozzánk, a Duna felőli oldalon? A piros-fehér valami, kisebb piros-fehér valamikkel? Az is benzinkútnak tűnik! Ez teljesen kimaradt nekem, valaki emlékszik, meddig létezett ez a töltőállomás? És miért? Vajon a szállodához tartozott? Miért volt ilyen közel egy másik kúthoz? Hiszen akkor még a Fővám (Dimitrov) téren is volt kút, ilyen töltőállomás-sűrűség nem volt éppenséggel jellemző az országra!

És még mindig van mit nézegetni! A Soroksári úti modern tömbök, a Nemzeti és a MüPa helyén ekkor még bőven rendezőpályaudvar volt, és nézzük csak meg, mennyi nagyméretű jármű tolong a Petőfi hídon! Ekkor még sehol nem volt az M0 vagy a Lágymányosi híd, úgyhogy fél Európa kamionjai itt mentek át. A kocsiállomány is érdekes: a háború előtti, közvetlenül a háború utáni években ittragadt régiségek már eltűntek, az állomány a KGST kínálatából áll, amit itt-ott színesít egy-egy - talán szintén a Merkúr által behozott - Bogárhátú. Hogy az a Ford honnan jött (a platós Robur előtt (nekünk mögött)), azon agyalhatunk egy sort, de ha nem akarunk, akkor megkereshetjük az elvtársi Volgát, a kombi VolgátMoszkvicsot, a Skoda 110 Rapidot, és az éppen ekkoriban ritkulni kezdő Nagypolszki-tömegek (de komolyan, a nyolcvanas évek közepén már alig lehetett látni belőlük ahhoz képest, hogy mennyien voltak!) egy képviselőjét. Ha megvan a Nagypolszki, akkor megvan a RAF 977-es is, a jóval elterjedtebb kocka-Latvija elődje - az az, ami ebből a szögből körülbelül úgy néz ki, mintha egy idétlen hűtőmaszkkal elrontott VW Transporter lenne :) Érdekes részlet, hogy a kép '77 augusztus előtti, de '76 április környéki vagy későbbi, mert az akkor megnyílt (megnyíló?) Skála Áruházat (akkor még csak egy volt) hirdetik a villamosokon.

Én még ellennék a részletekkel (keresőszavak a teljesség igénye nélkül: pajzsos holdfényjelző, Malév reklám a hirdetőoszlopon, miért ragadt be a Nysa mikrobusz a villamosok mögé, kockás taxi, kalapos lámpa, stb, stb, stb), de inkább hagyok egy kis teret az olvasónak, hátha meglát olyat, amit én nem...

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

114 komment

Címkék: budapest autók utcakép városkép kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr195058572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Érdekes kérdés, hogy honnan készültek a kérdések. Rossz szóviccel élve valószínűleg nem Ab van Donselaar a Flying Dutchman :), tehát nyilván szükség volt valami szilárd dologra, amire ráállhatott.
Tehát nyilván maradt a Sziklatemplom, csakhogy azt befalazták és eltüntették a szocializmus idején. Vagy a mostani kőkereszt helyére fel lehetett menni? Mondjuk ezek szerint igen, csak kérdés, hogy csak osonva, esetleg megvesztegetéssel, vagy teljesen szabadon be lehetett járni?
@Trónkövetelő: "honnan készültek a kérdések" - "honnan készültek a képek" bocs
SZVSZ a "kombi volga" - inkább kombi Moszkvics, ami akár postautó is lehet. A hátsó ajtaja két részből állt és felfelé és lefelé nyílt. Akkoriban a potások nagyon durván közlekedtek ezekkel az autókkal, talán még a főtaxisokon is túltettek. -Na pont úgy, mint napjainkban a "fehér furgonosok".
:)
Szóval ilyesmi:
www.drive2.ru/cars/moskvich/434/434/viktor833/
@rolls:
(jav: Volga; postások.)
:(
sako kolléga figyelmébe ajánlom a nagytrofit (MZ ES 250/1) amint megy dél felé :-) Simsont én nem találtam.
@Trónkövetelő: Attól hogy a templom be volt falazva még megmaradt előtte a tér.
A rakparti lejárónál a köveket épp cserélték? Vagy mit túrhattak ki ott?
Hamster az a benzinkút elég sokáig ott volt pedig, már egy 1955-ös képen is láttam korábban:
www.fortepan.hu/_photo/display/30068.jpg
Már sokan leírták. Olajkút a járda melletti. A nyolcvanas évek végéig megérte vele tüzelni. Azért a járdánál hogy gyalogosan is biztonságosan elérhető legyen. A nagypolszki kíváló gép volt, 4 féktárcsával pl. de szinte homokból volt a karosszériája.
A zebra után a két fehér Lada. Egyik 1200, másik 1200S? Vagy 1200 és 1300?

A rakparton parkol egy Kacsa.

Milyen busz áll a rakparti kútnál (a barna)?

Két fehér kocsi ami kanyarodik, a zöld bogár felett, picivel jobbra, az egyik, ha jól látom Zaporosec.
@maestro1:

A szürke függönyös (kék szinű a fala) bódé emlékeim szerint jegypénztár volt.

A két WC közti ha jól sejtem, olyan hirdetőoszlop volt, ami belülről meg volt világítva.
@ainex: "Skoda 1000, Zaporozsec, Zil... "
- Megvan.

-----------

A járdasziget oldalában a két zöld nyil alakú útjelzőtábla megvan? Az egyiken Balaton szerepel ha jól "látom".
@maestro1:

Most nézem, hogy még egy fülke van ott. Az előtérben levő, amire gondolsz, szerintem a BKV forgalomirányító fülkéje lehetett.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Két fehér kocsi ami kanyarodik, a zöld bogár felett, picivel jobbra, az egyik, ha jól látom Zaporosec."
-nem az!
:)
@rolls: Hm, ezt valószínűleg tényleg benéztem, fecskefarkszerű lámpája van, nem rombusz, és kisebb is.
@Trónkövetelő: Szerintem akkor is ott volt a terasz előtte.
@yomsisi2: "A másik viszont valóban HTO, arra emlékszem."
Hogy volt az is, az valószínű, de három kútfej egymás mellett, mind csak HTO-val?
@Balage85: Azt látom, hogy ott volt, hisz itt ez a kép, de én azt hittem, már korábban eltűnt. Jó lenne pontosan tudni a dátumát, hogy meddig láthattam volna, de ezek szerint láthattam.
@Adam89: Ennyiből hogy lehet felismerni? :)
@rolls: "a Latvia után a nyolcadik a sorban!"
NSU 1200? De más is lehet, ezeket nem tudom megkülönböztetni egymástól, de speciel a Záporjózsefre annyira nem hasonlít. SZVSZ.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A szürke függönyös (kék szinű a fala) bódé emlékeim szerint jegypénztár volt."
Később az is volt ott, de ez szerintem a váltóállító helye lehetett. Izgalmas meló lehetett: ülni, gombot nyomni, megint gombot nyomni, nem nyomni, megint nyomni... A Körtéren még jóval később is megvolt, piszok módon nem ültem volna ott, azt a bódét ráadásul emlékeim szerint többször le is döntötték gyorshajtó autósok.
@Hamster: Később korrigáltam.

A felénk levő a váltóállító, de az újságos mögött ott van a jegyárúsító bódé.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: " Egyik 1200, másik 1200S? Vagy 1200 és 1300?"
Azt nem tudom, de örülök, hogy más is észreveszi az ilyen apró dolgokat. Gyerekkoromban az első lapos hátsó lámpás Zsigulik izgalmasak voltak, aztán már jobban örültem volna, ha inkább marad a régebbi modell.

"Milyen busz áll a rakparti kútnál (a barna)?"
Ha eleget várunk, hátha jön egy buszos, aki megmondja :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: " Egyik 1200, másik 1200S? Vagy 1200 és 1300?"

Baloldali (I?-95-13) VAZ 2101 (Lada 1200), jobb oldalt (ZN-14-99) VAZ 21011 (Lada 1300).

A Latvija (RAF-977) sorában kanyarodó furcsa autó szerintem NSU Typ 110.
@maestro1: szerintem a szürke az BKV-s foralomirányító bódé vagy fedett megálló.
www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_5074.jpg

@retekblog: kiindulva abból hogy a jobb alsó sarokban is van egy piros-fehér csíkozású kordon: tippem szerint csatornáztak.
"felvenni", jó _utánanéztem_, szóval érted. ;)
És vajon a piros bogárhátú és a Wartburg között balra mi az a szabályos csíkozás a kockakőben? Vagy ennyire ne kombináljak? :)
@Hamster: Ott eleinte nemigen volt gombnyomogatás. A főorvos kijött a szekrényből a vasrúdas váltóbotjával, és sajátkezűleg lökte át a síneket.

@Trónkövetelő: Ott mindig tér volt, az odavezető lépcsős sétányon sorakoztak a vattacukor árusok. A szagtól állandóan hányinger kerülgetett...

De van egy kérdésem, hátha valaki: a Szabadság hídon közel a pillerhez egy táblát helyeztek el még igazán anno. A sétáló feje fölé kilógott, hogy biztosan meglássa az ott kódorgó. Gondolom 41 körül tehették fel, mert a rávésett szöveg így szólt: Jobbra tarts, és balra előzz! Na, erről kérnék egy fényképet...
@Hamster: Egyfelől (nekem legalábbis) ikonikus, másfelől pár éve ebben az "univerzumban" élek. :)
jpg.motor.hu/kilozulu-201206202306_5.jpg
Az is vicces, hogy a google alig adott ki találatot amin a háta látszik, és mennyi felcsicsázott, szétmókolt Trofi van... pl. a képen látható példány kipöffenőjét kibelezték a megfelelő hanghatáshoz.
@Sloe: Az avatarodról jutott eszembe (Hajrá Fradi!), hogy arra nézzek. Még nem állnak a kandeláberek a Fradi pályánál. Szóval a kép 1978. október előtt készült...
A Petőfi hídon épp a benzinkút felett egy Hungarocamion hűtőkocsi tart Pest felé, a kúttól felénk parkoló autók közt két fehér Fiat vagy Zastava 750-es is áll, a járdaszigetek végén még csibilámpák...
@cybergreg:

Szerintem ott meg van süllyedve az út, és jobban látszik milyen szép szabályosan van letéve a kockakő.
@¿Qué tapas hay?:

A különbségeket el is tudod sorolni? Burkolt kérdésem arra irányult, hogy a külső megjelenés alapján lehet-e különbséget tenni.
@cybergreg: a vékony a felezővonal, a vastag jelöli az út szélét. (ha nem lenne nekik jobbról becsatlakozó út, akkor ott járda lenne.)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A 2101 és a 21011/21013 közti külső megjelenésbeli különbségek (a 2101-est alapul véve):
Keskenyebb lökhárító, gumibabák helyett teljes hosszában gumi kopócsíkkal. "Háztető-forma" első indexbúra helyett lapos. A homlokfalon a lökhárító fölött négy ovális szellőzőnyílás. Trapéz helyett téglalapalakú első embléma. Ritkább osztású hűtő-díszrács. "C" oszlopon szellőzőrács. Háztető helyett lapos hátsólámpa-búrák, az irány- és a helyzetjelző közé helyezett fényvisszaverő prizmákkal. A hátsólámpa-testek alá helyezett krómkeretű fényvisszaverők helyén bal oldalon a típus- és modellfelirat, jobb oldalon tolatólámpa.

A 21011 és a 21013 között külső különbség nem volt (csak a motor különbözött), illetve a modellfelirat volt 1300 helyett 1200s. A képen a rendszámból (illetve a kép készítésének időpontjából) egyértelmű az 1300-as (21011), mert a 21013-ast 1977-től gyártották, Magyarországra sorozatszerűen csak 1982, a 2101 gyártásának leállítása után kerültek.
@¿Qué tapas hay?: Köszönöm.

Ezek közül egyedül a hátsó fényvisszaverő prizma volt az egyetlen, amit tudtam.
Hamster te ki akarsz tolni velem!

A pompás, nagy felbontású, csemegékkel teli fotó egy dolog!
-De ennek a képnek a kommentjeiben is annyi az érdekesség, hogy órákra le tud foglalni! :-)

-Érzed a hozzászólások számából! ;-)
@Dynax5: Ja, tele van élettel a kommentsor, pedig az Index címlapi blogrollba ki se került - én se bírok új bejegyzést csinálni, mert állandóan visszaolvasok ide. Ezek a nagy dolgok :)
Üdv!

Ismét egy szuper post,fantasztikus képpel!

Fel is ugrott a gépemre háttérnek!:))
@Villámhetes: "Fel is ugrott a gépemre háttérnek!"
Igyekeztem haladni a korral, és HD felbontásban feltölteni :D
Mivel a házasságkötő terem épületének harmadik emeletén, balról a harmadik ablakban a barna hajú nő egy 1977-es Füles évkönyvet olvas ( www.antikvarium.hu/ant/foto.php?id=3813321&q=90&h=453 ), ezért biztosan kijelenthetjük, hogy a kép 1976 novembere utáni.

További érdekesség még, hogy a kép előterében látható, eredetileg teljesen fekete ruhás, aktatáskás fickó olyan régóta áll ott, hogy a gyalogátkelőhely újrafestésekor nem tudtak mit csinálni - őt is átfestették félig.
@Hamster: Lehet, hogy árultak még mellette 86-os benzint, de ez a piros-fehér festés a HTO kutakra volt jellemző.
.... a henger alakú bódé, szerintem régi rendőrségi forgalomirányító fülke. A váltót kezelő "szakmunkás" ugyanis a szürke bádogkuckóban dolgozik.
@yomsisi: Ki beszélt a talpaspohárról váltókezelői viszonylatban?
Ez a bejegyzés olyan népszerű, hogy a TOP5 negyedik és ötödik helyén is ő áll:
1. Piros, sárga, kék, dízel és elektromos...
2. Berlini este a Fal hűlt helyétől keletre
3. Kocka a kő, sárga a tuja...
4. Egy kép, millió látnivaló
5. Egy kép, millió látnivaló
Nem hagy nyugodni a gondolat!
:)
Én úgy látom, hogy a motoros kicsit kiáll a nyeregből, talán az úthibákat akarja kirugózni és mintha az MZ krémszínű tankja is megvillanna.
:)
És az MZ kormányvégeiről hiányoznak a jellegzetes irányjelzők.
@MikroHenry: "És valaki ül a távolodó ipari "rossz" vezetőállásában. " - ott még én is ültem 12-18 éves koromban, vagy legalábbis addig, amíg le nem zárták a fülkét plexi fallal és ajtóval.
@Trónkövetelő: csak a bejárat volt befalazva, az előtte levő teraszt lehetett látogatni, nem kellett átmászni semmin sem.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a szürke függönyös bódé nem a váltókezelő kalickája volt? Nekem az rémlik, mintha még kézzel váltották volna a síneket. De mindenképpen BKV bódé, azzal a randa szürke színével.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a másik táblán Wien? Nekem úgy rémlik, mintha az volt kiírva.
@Hamster: Áfor vagy milyen kút volt ott, benzin, dizel és HTO.
Én úgy emlékszem, az egyik kis pavilonban édességet árultak.
(Lehetséges ez??)
Amit még nem láttam felsorolva :)
A rakparton a zöld kacsa mögött nem egy "strandkorlát-kék" gömbölyű Wartburg áll?

A Petőfi hídon a pesti oldalon egy narancssárga csőrős Tatra mixer, a híd közepe táján egy kockafaros Ikarus, piros-fehér színű.
marha jo kep, emlexem ezekre, pl a benzinkut meg az emlekmu, de mar ugy elfelejtettem mintha nem is lett volna, de most hirtelen ujra eszembe jutott. igaz ritkan jartunk arra de a nagybatyamek arrafele laktak igy neha ellatogattunk hozzajuk.
@rolls: akkor az trafik volt, nyilván a cigi akkor még nem érdekelt, inkább a Donald rágó :)
@Hamster: :))

Kiszúrtad a villamosok mögötti 280.00-ás 71'-75' közötti szürkeharmonikás gépet?Istenem....
Szinte biztos, hogy 1977-es a kép és nem 1976-os. A legközelebbi Zsigulin a rendszám ZK-val kezdődik, ami 1976 év végi (december környéki) lehet. Legközelebb lombkorona a fákon 1977-ben volt :)
Nem közlekedés, de érdekesség:
A rendőrbódé alatt található a Gellért-fürdőt ellátó, a budapesti termálkarsztrendszert megcsapoló Gellért I. számú gyógyvizes forrás, amit a bódé talpa mellett látható aknafedél felemelésével lehetett megközelíteni. A forrás már nem üzemel, a fürdőt jelenleg a Gellérthegy belsejében a Gellért és a Rác-fürdő közt húzódó táróban kialakított források és kutak látják el gyógyvízzel.
Nekem a kedvencem a zöld talán Nysa, amelyik a hídról lekanyarodó villamosnak hiszi magát.
Jut eszembe, a tárónak mégis van közlekedési vonzata: Fiatalkorom egyik kedvence volt apám egyik könyve:a 30-as években kiadott "Hogyan épült Budapest, a Fővárosi Közmunkák Tanácsának története" című csodálatos mű.( Valamikor a 80-as években megjelent facsimile kiadásban is) Ebben láttam, hogy azt tervezték, a villamosok a Gellért-rakpart helyett egy a hegy gyomrába vájt alagúton fognak közlekedni.
igen. nagyjából ott,ahol a táró most húzódik
@Fradista Utazó: nem villamosnak hiszi, hanem beragadt a kereszteződésbe.
@Rocko-: Ahhoz is rossz helyen van (nem a sávjában). Valószínűleg ottragadt a villamossínen, és visszatolatott oda, ahol a képen látható.
@Fradista Utazó: két sáv kanyarodik ott, a Nysa pedig a belsőben áll.
@Rocko-: A sávok és a sínek nem párhuzamosan haladnak ott, a Nysa meg előbbiek felé hajlik. Arra is gondoltam, hogy BKV-s kocsi, valami matrica van rajta, lehet, hogy már akkor is így készült a vonalműszakos flottaautó :)
@Hamster: imgfrm.index.hu/imgfrm/1/5/4/7/BIG_0010001547.jpg
bár ez 1987-es, állítólag.
szerintem még mindig csak beragadt. :)
@Hamster: Így van, a szaggatott vonal a két sáv közti elválasztóvonal. És a Nysa ahhoz képest indokolatlanul balra van, jócskán a vágányon.
Nem mintha 35 év távlatából bármi jelentősége volna :-)
@Fradista Utazó: "Nem mintha 35 év távlatából bármi jelentősége volna"
Dehogy nincs, hát látod, hogy mennyit foglalkozunk vele. A nagy poén persze az lenne, ha egyszer annak a Nysának a sofőrje idetalálna, és jót röhögne magában, hogy aznap vezetett először forgalomban, beragadt a lámpák közé, mi meg itt próbáljuk megfejteni a tettét :)
Hams, lassan átírhatod a poszt címét:

Egy kép, milliónyi látogató -ra :)
Sehol egy kerékpáros! :)
@Rocko-: "kapta"
Nem baj, ha borogatja (vizes ronggyal vagy bele az árokba), hamar elmúlik ;)
@cyan: Nem volt olyan sok látogató, Index címlapi blogrollba se került ki, de pont ezért kellemes meglepetés volt, hogy ennyien összejöttek, és nézegették ezt az ungarische Tesz-vesz város képet :)
A rendőr-üvegkalitka szlengben használatos elnevezése a "két tojás pohárban" volt állítólag.
Forrás: Zolnay Vilmos–Gedényi Mihály: A régi Budapest a fattyúnyelvben
@Adam89:
Bocs, csak most jutottam ide. Én is kapásból kiszúrtam a Trophyt :-))
Szerintem leginkább abból lehet látni, hogy nem Simson, hogy mások az arányai a rajta ülő fickóhoz képest, sokkal vastagabb, zömökebb (Meg egy csomó minden másból, hátsó lámpa, kipufogó, de ez a legszembetűnőbb).
A 125-ös Trophy is más messziről, vékonyabb, és magasabb is (18-as kerekei vannak, a 250-esnek meg 16-os), úgyhogy ezért biztos, hogy 250-es.
Ami még nekem baromira tetszett, az mellette a Wartburg a nagy tolatólámpákkal. Én is ilyet szerettem volna a Wareszomra annak idején (90-es évek), és egyik barátom egy bontóban talált ilyet, és a születésnapomra meglepett vele.
@sako:

Azok a régi tolatólámpák voltak. Állítólag jobb fényt adtak hátrafelé.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem csak állítólag :-)))
Még emlékszem a még régebbi Wartburg hátsó lámpákra, amikor nem a két legbelső volt a tolatólámpa, hanem mellette, mint a 123-as Mercinél.
@sako: Tényleg!

-

Az enyimén már telepiros volt, kis fehér kockácskával hátrafele.
Mivel lemaradtam, így sorjában:
NSU valamelyik típusa stimmel, így a Ford is lehetett hazai rendszámú, mert a házunkban lakó "gazdag és sokat jár külföldön" típusú magányos úrnak volt ez is, az is, majd Audija is.
Postásmoszkvics szintén stimmel, ifjú, bohó, és titánkoromban hajtottam ilyen darabot én is, ahogy fent írták, le- és felnyíló csomagtérajtó, valamint hullámlemez oldalfal.
A HTO kút mellett szerintem (a tévedés jogát fenntartva) egy Kässbohrer Setra busz álldigál.
@Tommi: Kockaköveket 2000 körül szedték fel, amikor végre felújították a holdbéli tájat idéző Bartók Bélát.

Amúgy a távolodó ICS 1314-es számával, asszem mai napig jár még a 47-esen.
Leült a blog? Utálok duplázni.
Hogyhogy nincs egy sem a hetes buszokból? Vagy akkoriban nem volt ilyen sűrű mint a napjainkban?
@privateer: Nem ült le, de egy blogban általában csak a legfrissebb bejegyzéseknél van élet. Ezért gondolom, hogy hülyeség feladni a sima weboldalazást, mert ott könnyebben megtalálsz régi dolgokat.
@Hamster: Nem nehéz, nagy a csőszerű hátsó lámpa, és a kipufogó is jellegzetes.
Zseniálisan jó képeket osztasz meg velünk, nagyon köszönöm!
A nagypókok biztosan megritkultak, de a nyolcvanas években is lehetett kapni őket, igaz plasztik lökössel, nagy indexekkel, plasztik hűtőráccsal. A régi, sokkrómosok bizony elporladtak, apám első (autónyeremény!) kocsija egy ilyen nagypók volt, három évesen már mindenhol rozsdásodott. Lyukasra.
A Skoda 110 Coupe-t már meg sem említi senki? Aztán azt is érdemes megnézni, hogy a barna tetejű UV-n a távvezérlési csatlást már teljesen eltávolították (a domború barna csíkot is pótolták a helyén) de az erősáramúaknak a helye még megvan a szélvédő fölött. Csatlakozó úgy tűnik, nincs benne. Én ekkortájt kezdtem felfigyelni erre, hogy milyen változatosak voltak az UV-k etéren. (A 3400-asoknak még mindnek megvolt az összes csatlása, és a B végi vezetőállása, némelyiknek még szürke tetős korában is). És akkor a Ganz csuklósok aljóiról még nem is beszéltünk.