Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Boltok, feliratok, cégérek

2013.02.23. 18:30 :: Hamster

A múltkor eszpresszókat, bisztrókat (is) ábrázoló képeket válogattam össze Ab van Donselaar felvételei közül, a mostani apropó hasonló: boltok, üzletek portáljai - természetesen villamosos utcaképeken.

BKV_1054_Ln43_AvD.jpg

Nagytétény, a 43-as villamos végállomása. Kopottság, füstös falak, omladozó vakolat - a Nagytétényi út feliratot azért valaki megtisztította az utcatáblán, nehogy emiatt tévedjen el a vándor. Az "AUTÓSBOLT" felirattól balra az egy ÁFÉSZ logó lehet, de vajon melyik ÁFÉSZ-é? És a "3.sz." alatta azt jelenti, hogy annak a szövetkezetnek ez volt a hármas számú autósboltja? Az alkatrész-kínálathoz jól passzol a jobboldalt elpöfögő, meglehetősen látványos kinézetű Trabant, egyenesen az NDK-ból; ha jól látom, Rostock környéki lehetett - jó nagy utat tett meg idáig! Persze a kép közepén trónoló "ezres" sokkal szívmelengetőbb látvány, ha engem kérdeztek.

BKV_3225_Ln12_AvD.jpg

Újpest, a mai városközpont, az elképzelhető legvárosiasabb szögből fotózva. Nem látszik ugyan a Centrum, de látszik a tőle északra levő bérház, és a felállványozott tornyú városháza. Elég színes volt errefelé az útburkolat: az UV alatt betonpaneles pálya van, a másik vágány hagyományos kockakőben fut, a maradék részen pedig valami érdekes színű dologgal (keramittal?) van fedve az István út. A megállóban várakozó utasok mögött - akinek öltözködése meglehetősen jellemző a korra - pedig egy szép "Papír Írószer" neont láthatunk.

BKV_2069-2068_Ln55_AvD.jpg

Az előző helyszíntől néhány méterre kimondottan kisvárosias a látkép. Még jár az 55-ös az Árpád úton, IFA viszi a palackozott kristályvizet, az üzletek portáljai pedig a korszak legjellemzőibbjei közt vannak: Aranypók, Főfotó, fodrász. És persze elsőre kiszúrható hátul két Nagypolszki is, mert nélkülük nem létezhet budapesti utcakép a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején :)

BKV_2627-5620-5600er_Ln10A_Arpad_ut_19761018_AvD.jpg

És még egy kis Árpád út, mert olyan hangulata van, hogy azt harapni lehet (vagy bepárásodik tőle a monitor, ha ez a képzavar valakinek jobban tetszik): szemerkélő eső, a korai acélvázas kasztnijú 2627-es két középbejáratú pótkocsit vontat (valamit elkaphatott a jobb elejével, mert itt-ott hiányzik róla a festék, és az oldalablak is törött), Zsigulik veszik körbe, jobboldalt pedig egy Herbária gyógynövénybolt sejlik a satnya lomb mögött. Figyelmesebbek (és újpestiek) a középső pótkocsi fölött észrevehetik az "ALKOTMÁNY FILMSZÍNHÁZ" feliratot is. A jobb oldali Zsiguli és a platós kisteherautó (én valamiért Nysának mondanám, de láttuk már, hogy a teherautók hátulról felismerése nem feltétlenül az a sportág, amiben a legjobb vagyok:) közt egy festettnek tűnő kép látható, "PRÉMIUM" felirattal. Valaki nem tudja, ez mi volt?

BKV_2012-2013_Ln33_Vaci_ut_19761227_AvD.jpg

A Ferdinánd Hómunkás Élmunkás Lehel téri templomot látjuk a háttérben, baloldalt pedig egy tipográfiailag elég érdekes kinézetű "Rádió MAGNÓ Szervíz" feliratot. Figyelemreméltó, hogy - bár lehet, hogy véletlenül - két nyugati autó is áll előtte (egy Renault 4-es, és valami Ford vagy Opel, amit majd valaki pontosabban is beazonosít nekünk)... valamint egy rakás nézelődő. Vajon mi lehetett abban a kirakatban, hogy ennyien bámulják?

BKV_1632-5655_Ln3_19770806_AEEvD.jpg

3-as villamos kanyarodik a Kádár utcából a Vácira, két pótkocsival, ahogy kell. Még lépcsőn tujázó utas is van, pedig nem tűnik tömöttnek a szerelvény! Balra épp egy többemeletes "CIPŐBOLT" neont építenek, jobbra a Nyugati Ruhaházat láthatjuk, koszos, betört ablakokkal. Mi történt ott? Akkoriban azért nem volt jellemző az ilyesmi a belvárosi főútvonalak mentén...

BKV_2966-2967_Ln30_19770806_AvD.jpg

Ma sem maradunk Pesterzsébet nélkül: a Jókai Mór utcában vagyunk, a favázas ikerkocsi tőlünk távolodik, de mi most nem erre figyelünk, hanem a (vélhetően) "HÚS- HENTESÁRU" felirat neonbetűire. Vagy valami mást árultak ott? Mellette pedig, ha jól látom, egy maszek drogéria működött? A villamos előtt a távolban halványan kivehető egy kitérő, amin az itt végállomásozó járatot le lehetett kerülni - néha jól jönne egy ilyen a Török Flóris/Nagysándor József sarokra, a mai 51-es villamos mai végállomásához.

BKV_2577_Ln51_19770803_AEEvD.jpg

51-es körzet, 18-as hangár villamos érkezik a kitérőbe 1977. augusztus 3-án. Most viccelhetnék azzal, hogy ha véletlenül rosszfelé kanyarodna a váltónál, akkor is jó helyen lenne, de én szeretem ezeket az öreg tujákat :) Ráadásul ez a szerelvény ma is létezik: budapesti pályafutásának vége után Angliába (!) került, egy ottani múzeumban közlekedett. A múzeum két év alatt csődbe ment, de a kocsi még mindig megvan, jobb időkre vár. Egyébként a MÉH szót mindenki ismeri, de vajon azt is tudjuk, mi a betűszó feloldása? Guglizni nem ér!

BKV_3474_Ln42_19770805_AvD.jpg

42-es villamos, amikor még zártpályás volt (és a Határ út helyett (már csak) a Nagyvárad térről indult). A jobb oldali házak ma már nincsenek meg, és a zöld-sárga "ZÖLDSÉG-GYÜMÖLCS" táblák is eltűntek a városból. A mögötte látható világoskék "TISZTÍTÓ" felirat szinén jellegzetes városképi elem volt, a Ruhatisztító Szövetkezetnek komoly corporate visual identity-je volt :) Mellette a járdán egy légkalapácshoz tartozó kompresszor áll, gyerekkorom egyik nagy kedvence - ha jól sejtem egy Csepel Ciklon.

BKV_3445-3415_Ln50_19770803_AvD.jpg

És a legkeletebbi budapesti villamosvégállomással fejezzük be, a pestszentlőrinci Béke téren. A "Vas és edénybolt", alias VASEDÉNY táblája a jobb szélen persze csak egy apropó arra, hogy elsüthessem ezt a képet, amin még látható, hogy a vágányok eredetileg folytatódtak, és bekanyarodtak a Királyhágó utcába, ahol az 51-es pest(szent)imrei végállomásáig közlekedő 40-es villamos járt.

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

66 komment

Címkék: budapest város villamos utcakép kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr885099921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ha jol emlekszem "mellektermek es hulladek" roviditese lett,de nem biztos...
Melléktermék- és hulladékfeldolgozó vállalat. Lehet nem -feldolgozó-, hanem valami más arra már nem emlékszem! :-) Amúgy én is néhány éve tudom ezt! Nagy megvilágosodás volt, amikor megtudtam.
Utsó kép: Királyhágó utca? Az nem Vörös fény utca volt? (mai Nemes utca)
az R4 mögött álló kocsi engem is kíváncsivá tesz.

a platós sztem inkább Zuk.
@Rocko-: "a platós sztem inkább Zuk"

Persze, az jóval gyakoribb volt, nem is tudom, platós Nysát láttam-e, de ha nem írok konkrét, kevésbé ismert típust, akkor sokkal kisebb vita lenne belőle ;)
@Hamster: akkor Platós Barkas. :)
újpesti vagyok és a 42-sel járok dolgozni, ha éppen járok. szóval haraptam a hangulatot! szenzációs, köszi!
Nagytétny, Trabant. Mi a rendszáma?

A Lehel téri kép a nap állása alapján elképzelhető, hogy nyitás előtt készült, azért állnak annyian előtte.

A Hús-hentesáru feliratot vajon sorozatgyártották? Mert mindenhol ilyen egyforma betűkkel volt kiírva.

MÉH - Mindig úgy tudtam, hogy ''Miért Értékes a Hulladék?'', de azt már gyerekfejjel sem értettem, hogy lehet egy vállalatnak ilyen hülye neve.

Egyébként tetszik a Bivalyrétes kép. Ma már nemcsak a villamos tűnt onnan el, hanem szép lassan a rét is.
@Hamster: na jóhogy nem már platós Škoda 1203!
Hohó, rúdáramszedő a Transperience-es fotón :)
A Nyugati Ruhaház felső ablaka nincs betörve, hanem a fényvédő(?), takaró matrica hámlik, gondoloma fantasztikus minőség miatt. Szerintem.
Ujpesten, a Bajcsyn (Istvan ut) sarga keramitkocka volt regen
@Rocko-: szerintem egy B Kadett van az R4 mögött.
Hús - hentesáru, „és” nélkül. (Tetszik emlékezni Hofira: „Hús mentesáru”.)
A Nyugati ruhabolt kirakata szerintem nincs kitörve, csak hámlik róla a fólia.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Szocialista időben szerintem nem Királyhágó utca volt a neve."
Miért, mondtam, hogy az volt? ;) A Lehel térnél már jeleztem, hogy averzióim vannak a "melyik kori nevét írjam" témakörrel kapcsolatban. A Trabant AS-xx-xx.
@cyan: Ha ez hámlás, akkor valami marha erős hámlasztó kenőcsöt kenhettek rá, mert a bal oldali részen még mintha szilánkirányt is lehetne látni :) Az is furcsa, hogy a fákon átszűrődő nap a fóliátlan üvegen nem tükröződik? Annyira sötét az a folt. Na mindegy, ha csak hámlás, akkor se néz ki valami felemelően.
@adamisg: Amerre én emlékszem keramitburkolatra, az tégla alaprajzú volt (most az udvarokat burkoló 2x2-es mintájút ne számítsuk ide), ez négyzetnek néz ki. Hol volt még ilyen?
@Flat-6: Neked lesz igazad. Nem tudom, nekem miért inkább valami Ford jutott eszembe.
@Hamster:

Trabi rendszámához jó szemed van. Én nem bírtam olvashatóra hozni.

Az utcanévnél úgy értettem, hogy a másik oldaláról azt állítod, hogy Királyhágó volt.
Ismét remek képek,grat!
Bizony az egy B Kadett! Ráadásul a korai verzió, még a szép hosszú Ikar... akarom mondani OPEL felirattal. :-)) A Platós pedig Zuk természetesen, onnan lehet felismerni, hogy ilyen íves ponyvatartója csak azoknak volt. :-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Egy időben tán végig Vörösfény volt, most nincs kedvem térképet elővenni.
@Hamster:

Nekem is Vörös Fény dereng végig, én meg nem találtam eddig jó térképet a neten.
@Hamster: pedig az fólia hámlásnak néz ki, mert törés esetén bedeszkázták volna az új üveg érkeztéig. Alul a bejárat kirakatában ott van egy ruhadarab, ha felújítás, vagy megszűnés lenne, az már nem lenne ott. Csomagolópapírral lenne borítva az összes kirakatüveg. Ha jól megnézed (bár nekem nem nagyítódik ki nagyon, de a vaksi szemeimmel azért látom), akkor a nagy sötét flaccsnál is látszik egy kis tükröződés. Az üveg maga az akkor igen népszerű barnított üveg, ezért sötét, a ráragasztott fólia világos, talán fehér belülről. Szilánkot nem látok.
A jókai Mór utcában a villamos előtt kizárt, hogy lett volna kitérő, én legalábbis 40 évre visszamenően nem emlékszem ilyesmire. A villamosnak itt volt a végállomása, de gyakorlatilag egy sima megálló volt/van itt. A Húsbolt még tíz-tizenöt éve megvolt, azután egy rétesbolt haldoklott a helyén rövid ideig,
@Hamster: Sárga keramitkocka még pár évvel ezelőtt az Újpesti Városháza mögötti parkolóban is felbukkant, ahol régen a 8-as végállomása volt. Lehet, hogy most is, de évek óta nem jártam arra.

Egyébként kár, hogy a képek kattintásra nem nyílnak meg nagyobb felbontással, mert azokból a feliratokból, amikről írsz, kb. semmit nem tudok elolvasni :-)
@-szerk-: ha nem votl hát nem volt.
ezek a hülyék meg rárajzolták!
hampage.hu/trams/sinek13/52pe.jpg
Az első kép ma is tök ugyanolyan (nyilván azt leszámítva, hogy a villamoshurok helyén most buszhurok van), imádom Tétényt, tisztára megállt ott az idő valamikor száz éve.
@Hamster: Nem tudom, hol volt még ilyen, de ez tuti sárga nagykocka keramitkő volt a 80-as évek elején. Keramit van még a piac parkolójában, de az a "szokásos" 2*1-es téglaforma.
@-szerk-: Pedig volt, bár én is csak filmen és fotón láttam. Viszont a jelzőjének a romja szerintem még tizenéve is ott volt az oszlopon, amikor már tényleg semmi más nyoma nem volt.
@cyan: Én elhiszem, de nagyon igénymentesen néz ki.
Harmadik kép: fekete(?) Barkas narancs csíkkal? Király!
@retekblog: És mintha dobozos lenne, ami nem egy rettentő gyakori kivitel (volt, volt, de azért nem sok). Vajon milyen cégnek volt ilyen festése?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi, de ez a kép felbontásán nem változtat. Az első képen például el tudod olvasni a Trabant rendszámát? Én nem.
@Rocko-: Lehet, hogy volt ott kitérő, de a képen biztos nincsen, mert amikor készülhetett, a hatvanas évek végén, a hetvenes években, már biztos nem volt ott.
@-szerk-: Ne vitatkozzunk feleslegesen:
1. a képen ott van, csak ebben a felbontásban nem látszik
2. hogy használták-e, az kérdéses, de a biztonság kedvéért megnéztem egy 77-es, egy 81-es és egy 82-es vonalrajzot, és mindhármon szerepel
@Hamster: Lehet, hogy az is keletnémet mint a kétszínű Trabi. A dobozos amúgy a kedvencem, gyerekkoromban apumnak volt egy, szerettem.
"lépkalapács"? Az meg milyen? :D

bio
@bioLarzen: Ha nem jól fogod, szétveri a lépedet :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Vörösfény utca XVIII., (Pestlőrinc és Pestimre). Volt: Királyhágó u. és Marx Károly út. Vörös Hadsereg útja 357-től és a Béke tértől Vasút u. 48/b-ig. Villamos: 40, 50. Autóbusz: 35. (Béke té végállomás.) A 40-es villamos útvonala. Vagy: Autóbusz: 54, 94. (Vasút u.)"
Budapesti utcajegyzék 1974
Összeállította: Dr. Károly István
(C) Panoráma, 1974
ISBN 963 243 004 2

Ma az Alacskai útig Királyhágó utca, onnét Nemes utca.
maps.google.hu/maps?hl=hu&ll=47.416879,19.201784&spn=0.029852,0.054932&t=m&z=14
@padorjan: Neked van valami lexikon implantod, vagy tényleg minden könyv, lexikon és forrásmunka mindig csak egy kéznyújtásra van tőled? :D Mondjuk utcajegyzékeket lassan nekem is be kellene szereznem, néha jól jönne.
@cyan: "pedig az fólia hámlásnak néz ki, mert törés esetén bedeszkázták volna az új üveg érkeztéig."

Szerintem is erről van szó - maga a határvonal sem üvegtörésnek néz ki.

bio
@Hamster: Aha!

Ma is tanultam valamit :D

(Pedig már kezdtem reménykedni, hogy valami korai fejlesztésű, önjáró légkalapácsról van szó :D)

bio
@Hamster: "Mondjuk utcajegyzékeket lassan nekem is be kellene szereznem, néha jól jönne."

kicsit off, de (jó)pár éve jelent meg egy könyv Budapest utcaneveinek magyarázatával, történetével, stb. Remek olvasmány, szerintem a lokálpatrióta fővárosiaknak kötelező darab.

bio
A lehető leglényegtelenebb részlet, de... az utolsó előtti (42-es villamosos) képnél vajon mi lehet a zöldes lerakódásnak látszó valami az elülső sínpár között, a kép alja felé? Nem növényzetnek tűnik, se színre, se textúrára (max valami moha vagy zuzmó - de csak nem az :D)... mintha rézpatina lenne, de az sem túl valószínű :)

bio
@Hamster: Ez a könyv véletlenül pont itt fekszik a polcon. Sok szabadidőm van és szeretek utánaolvasgatni dolgoknak.
Az utca elég közel van hozzám, ezért is ismerem.
@bioLarzen: Nem teljesen értem, hol gondolod, de biztos valami telepes életforma, mondjuk hajtásház-olajfaló baktériumok és cigicsikkevő gombák szimbiózisa :)
@Hamster: Alulról a második képen, a kép alján-közepén látható sínpár sínjei és "talpfái" között, az a zöldes terület.

bio
Remek képek, mint mindig.
Légkalapács kompresszor: gyerekkoromban mindig féltem ezektől, főleg azért, mert a legváratlanabb időpontban (jellemzően akkor, amikor épp elmentem mellettük sietős léptekkel) egy marha nagyot szisszentek :)
A 42-es villamosos képen bal oldalt elvileg Wekerle van??
@Rick Carton: A kép a Corvin körút megállónál készült, szóval igen.
@Hamster:

Köszi. Áh, mennyivel jobb lehetett úgy az Ady. Ma bal oldalt tízemeletesek, Penny márket soraoznak.
Ezek szerint az erzsébeti Ady utcán is ment villamos?

Sima keramit van még a 11. ker Eszék utcában, télen vicces. Ha fel nem szedték az utóbbi pár évben.
Egy apró csemege: a Renault 4 még a korai, 1972 előtti emblémát és hűtőrácsot viseli.
szerintem A Ascona...
Az utolsó képnél elsírtam magam, én ott voltam gyerek 1965-ös kezdettel...