Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tehervillamosok Budapest utcáin II.

2013.03.12. 07:00 :: Hamster

A "Muki" néven is ismeretes villamos tehermozdonyok (hivatalos definíció szerint "motoros fedett teherkocsik") gyakran felbukkannak Budapest utcáin, illetve ebben a blogban: szerepeltek itt már régi képek róluk "belszolgálati" szerepben, és "közületi" szállítás közben is. Viszont azt gondolom, hogy soha nem elég belőlük, úgyhogy itt van még néhány :)

BKV_8609-7039_AvD.jpg

Ehhez hasonló menettel akár manapság is lehetne találkozni itt, a Ferenc körúton: a képen látható közelebbi lóré még megvan (talán a távolabbi is, csak annak nem látni a számát), a 7039-es mozdony pedig az, amelyik az elmúlt tizenvalahány évben a legtöbbször a fényképezőgépem lencséje elé került.

BKV_7053-2628-5782-5784_Ln55_1741-1740_Ln10_Rakospalota_19761227_AvD.jpg

A rákospalotai villamosvégállomás voltaképp annyira sokat nem változott első ránézésre (másodikra azért elég igen), de a képen látható kocsik közül már egyik se létezik. A legtovább a Muki bírta - ha jól tévedek, valamikor a kilencvenes évek közepén selejtezték. Érdemes megfigyelni, hogy a "sima" villamosok lírájához képest az ő áramszedője rugós megoldású, hogy bárhol könnyen át lehessen fordítani a másik irányba haladáshoz. Hogy honnan jött, vagy hova ment ez a mozdony itt, az jó kérdés, bár voltaképp én is fotóztam itt már Mukit, ami kimondottan csak a fotózás kedvéért jött ;)

BKV_7080_Vaci_ut_19760802_AvD.jpg

Ez a kép nem Mukit ábrázol, viszont ez az, amit a budapesti villamos "történelem" szerelmesei őszinte pillanataikban "csodálatos életképnek" neveznek: tehervonat kanyarodik a külső Váci útról az Aranyközbe, elöl a 7080-as pályaszámú mozdonnyal, amit a Dózsa Főműhely épített 1957-ben. Néhány éve elbontották a háttérben álló gyárépületet, de az egyemeletes épület még megvan, és tán most is söröző működik benne.

BKV_7042_AvD.jpg

És végül egy nyolcvanas évekbeli kép: a Kelenföld kocsiszín/Füzesi Főműhely vágányain álló Mukin már ICS áramszedő van, de a festése fura: egyrészt az alváz kivételével minden egyszínű (kasztni, tetőszerelvények és az áramszedő is), másrészt az az egy szín is kicsit más, mint amit megszoktam. Vajon csak a dia kékült-lilult be, vagy ez a kocsi tényleg így sikerült?

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

44 komment

Címkék: budapest közlekedés képek muki kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr115126964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fúúú az az aranyközös kép... priceless ahogy a művelt francia mondaná. a kocsma természetesen meg van még.
"Elbontották a háttérben álló gyárépületet"...
Megpróbálták és balul sült el, az egész fal kidőlt a Váci útra:
www.origo.hu/itthon/20080104-radolt-a-vaci-utra-a-borgyar-fala.html
index.hu/bulvar/0104jpst/
A gyár fala mikor kidőlt a Váci útra az nagyon emlékezetes nekem:
-A forgalmat elterelték és miután visszatértem, a GE előtt bemértek 60-as táblánál 74-el... :-)
Befizettem életem első gyorshajtását ami nem esett jól az év kezdetre: 10.000 Ft mínusz...

A Váci út (és Újpest)amúgy a kedvencem Ab képei közül! Gyerekkoromban arra jártunk a legtöbbet, alig vártam hogy lássam a síneket az út mentén és a rozoga villamosokat...
@Dynax5: "alig vártam hogy lássam a síneket az út mentén és a rozoga villamosokat... "
Mi nem jártunk gyakran arra, de ugyanezért imádtam én is, a középről az út szélére kimenő sínek, meg az árokparton végállomásozó 10-es miatt...
Dynax5 :))
Csatlakozom. Az egyvágányú 8-as villamos volt a kedvencem, a házunk előtt csattogott el a Baross utcai "hullámvasúton"
Aranyköz... besza-behu! Még beljebbről is kéne egy kép, meg a túlsó végéről, és akkor ismét egy fehér folttal kevesebb. :))
szega, a telhetetlen
@zuiko: Ennél a képnél én is majd' leestem a székről, de ez tiszta mázli volt, nem tudom, hogy túl gyors voltés nem tudtak, vagy csak nem mertek utánafutni, de nincs folytatása a menetnek.
@Hamster: Érdekes, hogy nem volt folytatása, hiszen a szerelvény végén is kellett lennie egy mozdonynak, és a menet remekül nézhetett ki a szűk sikátorban is.
Sebaj, így is döbbenetes!
6x6-os nyersanyagra dolgozott?
@zuiko: látszik egy áramszedő a lámpaoszlopnál. Meg nem mondom, milyen fajta.
@cyan: Az nem áramszedő lesz, hanem a teherkocsi (Tcs eltolható tetejű vagon) elején és végén lévő korlát.
modellkit.hu/tools/_files/image/MK-produkt/MAV_Ep4_Tcs_P1110451.JPG
Na, végre egy kép (a második), amin egyből felismertem a helyszínt - mondjuk, palotaiként nem nagy kunszt, párnaponta látom :)

bio
Szia Hamster!

Egyszer nem lehetne ezt a két úriembert is bemutatni akiknek ennyi jó régi képet köszönhetünk? Én nagyon kíváncsi lennék az ő sztorijukra is. Biztos sokat tudnának mesélni ha ennyire szerették megörökíteni ezt a várost és az országot.
@zuiko: most, hogy így nézem a linkelt képet, meg Hams képét (jó, nem az övé), tényleg, mintha 2 íves vasdarab lenne. No, nem baj, majd legközelebb :)
@giriz: egyetértek!
Fotók róluk és egy hosszú interjú!!!! Élménybeszámolók, benyomások az országról akkor és most, stb...
@giriz: ez nagyon jó ötlet, biztos lenne pár emlék, sztori. plusz megérdemlik az extra adag vállonveregetést is.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Kapaszkodj meg, ma is láthatsz ilyet vontatmányon, nézd csak meg a Muki előtti forgóvázak végét (nincsenek a htásó Mukihoz csatolva, az csak fedez):
hampage.hu/kozlekedes/eletkep47/img_4331.jpg
A zártárcsa használata országos leszabályzás, nem csak MÁV-é.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: elég idiótán néz ki, amikor a Flirtekre meg Desirokra aggatják rá :D
@Reisezugwagen:

Légyszi erről bővebben, pontosan kinek is kell a piros tárcsa. Köszi.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mostanában kell a vasutasoknak (mozdonyvezetőtől - kalleren át a teherszállításig mindenki, még a magánvasútak dolgozóinak és az iparvágány használóknak is) az F1 és F2. sz utasításból különbözeti vizsgát tenniük az NKH -nál. Az egyik módosítás érinti a zárjelző tárcsa -- ez a hivatalos megnevezése -- pontos használatát is.
"Az F.2.sz. Forgalmi Utasítás hatálya alá eső hálózaton alkalmazható a vállalkozó vasúti társaságok által alkalmazott zárjelző tárcsa, ha annak alakja, színe és fényvisszaverő kialakítása azonos a MÁV Zrt -nél rendszeresített zárjelző tárcsával."
@Reisezugwagen: fényvisszaverő? A MÁV-nál eddig még nem láttam fényvisszaverő zártárcsát. Ütött-kopott, horpadt, girbegurba tárcsát igen, de fényvisszaverőt nem. Amikor a RailJet-re aggatják, az is vicces :)
@cyan: A magyar vasúti szabályokat nézve örülhetünk, hogy nem kell piros zászlós lovasnak a vonatok előtt futnia. Másutt mindig olvasom, hogy ami másutt ennyivel meg annyival mehet, az nálunk csak kevesebbel, mert másképp számolják a fékezettséget, vagy valami hasonló varázszó. Meg nálunk a legkorszerűbb cuccra is rá kell azt a hányadék bádogtárcsát tenni. És mindig megindokolja valaki, hogy ez így jó, a biztonság miatt, és másutt hülyék, különben sem értek hozzá, mit szólok bele. Vagy ott van, hogy anno vettek NDK-s vezérlőkocsikat, átalakítottak hozzá V43-asokat sok pénzért, aztán mégse használták őket úgy, mert valami nagyeszű szerint az veszélyes. Most kezdik újra használni őket, mittudomén, 5-6-7 év után. Arról persze senki se beszél, hogy most kevésbé biztonságosnak is szabad hirtelen lennie, vagy eddig az volt marhaság, hogy nem szabadott. És arról se, hogy nem érezni érzem, hogy azok a másik vasutak, ahol egyszerűbben csinálják nálunk, rosszabbak vagy biztonságtalanabbak lennének. Sőt.
@Hamster: ha a tárcsát meglátja egy mozdonyvezető mondjuk 60 km/h sebességnél is, az már régen rossz. Vagy arra jó ez a tárcsa, hogy begördül a vonat az állomásra és a vasutas (földi személyzet, vagy hogy hívják) meglátja a tárcsát és így szól magában: - Jé, itt a vége a szerelvénynek! - az nem jut eszükbe, ha nincs több vagon, akkor az utolsó a vége is egyben? :D
@cyan: A második megoldás a hivatalos, még pontosabban a vonatszakadás elkerülése, hogy ha az utolsó kocsin nincs tárcsa, akkor elveszett egy vagy többi kocsi, és mehet a riasztás. Mondjuk nem értem, hogy egy Desiro vagy egy Flirt hogyan veszíthetné el a kocsijait, de nyilván én vagyok a hülye. És az se történt még soha meg, hogy tárcsa nélkül leközlekedtek vonatok, és mégse állt meg a világ. Szóval voltaképp semmi értelme, de nyilván ha nem tárcsáznának, akkor nem működhetne ilyen tökéletesen és biztonságosan a magyar vasút.
@cyan: A zárjelző ideológiája onnét indul, hogy a vonat végének meg kell lennie. Ha van tárcsa az utolsó kocsin, akkor nem szakadt szét a vonat -> meg van a vonat vége. Viszont vonatszakadásnál mindkét rész önműködően befékeződik. Az megint másik probléma, hogy a zártárcsát ~150 méterről lehet meglátni, a 40W-nyi vörös LED meg 3 állomással arrébb is látszik.
A kocsivizsgáló kalapácsa is azért hosszú nyelű, hogy elég távol legyen a munkától. :)
@Hamster: @padorjan: köszönöm a kimerítő válaszokat. Felvilágosodtam!
Kalapácsos ember... hmmm, kisgyerekként az akartam lenni :D
@cyan: A Közlekedési Múzeumban van két kerék, amit kalapáccsal lehet ütögetni, hogy hallani lehessen a különbséget a jó és rossz közt, bevallom, ki kellett próbálnom nekem is, pedig biztos a gyerekeknek szánták :)
@Hamster:

"A magyar vasúti szabályokat nézve örülhetünk, hogy nem kell piros zászlós lovasnak a vonatok előtt futnia. "

- Jól is nézne ki, ahogy minden állomáson várna a lovas hírnök a vonatra 10 perceket......
@cyan:

Igazából az az értelme, hogy tudd, hol a szerelvény vége. Viszont a jelenlegi fékek vonatszakadás esetén befékeznek, tehát már felesleges.
OFF - - - SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY - - - OFF

Ex kelenföldi Roxfortosok!

Fareknak állítólag ma volt az utolsó tanítási napja nyugdíj előtt. Facsén fenn van, pár kedves sort megérdemel szerintem.

KÖZLEMÉNY VÉGE!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a krampácsolás az a vágányon van, a talpfákat teszik be a kőzúzalékba, meg a síneket a talpfára. Valami ilyesmi, ezt már gépesítették. A kalapácsos ember meg a végállomáson vagy nagyobb pályaudvaron kopácsolja a kereket. Szerintem nemet tévesztettem, 5 évesen kaptam villanyvasútat, 6 évesen NDK szerelős játékot (nem tudom, mi volt a neve, csavarok voltak hozzá, kis csavarkulcsok, különböző méretű alumínium lapocskák kilyukasztva), bicskám alapból volt - farigcsáltam is vele bőszen, volt valami hajasbabám is, de azzal csak akkor játszottam, ha a nővéremmel kellett játszani.
Apróság - és nem igazán a témához tartozik - de azért az első kép jobb szélén álló fazon mennyire tipikus már? Felül kopasz fej, nagy has, rövidujjú, fehér ing, hasközépig felhúzott öltönynadrág és táska.

A 70-es-80-as években sztem vagy százezer ilyen faszi élt - nem tudtál úgy 10 percet sétálni, hogy ne jött volna szembe egy :)

bio
@bioLarzen: A 70-es, 80-as években nem a kopasz, pocakos, öltönynadrágos pasikat néztem :) Ohh, boldog ifjúság! :D
@cyan: Én se - de amikor seregestül jöttek szembe, nem lehetett nem észrevenni őket :)

bio
@bioLarzen: biztos így volt :) én a vékony, hosszú hajú, 3 számmal nagyobb pulóvert, csőnadrágot hordó - tehát hobó fiúkat nézegettem. Magam is hasonlóan néztem ki, csak lányban. :D Aztán férjhez mentem, szültem 3 gyereket, és lenyugodtam :DDD
@cyan: Hát, ez se épp ismeretlen fizimiska akkorból :D

bio
@zuiko: Az bizony egy szürke színű áramszedő, mert a Tcs kocsi kapaszkodója sokkal kisebb és a vagonnal megeggyező barna színű volt.
Bocs az őt év késésért....
@cyan: Szerintem is áramszedő lesz, mert a Tcs kocsi kapaszkodója sokkal kisebb és a vagonnal megeggyező barna színű volt.