Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

MÁV életképek 1969-ből

2013.03.30. 21:31 :: Hamster

Geoffrey Tribe 1969 júniusában két hétre jött Magyarországra, vakációzni. Néhány budapesti villamosos képet már láttunk tőle, de az első hét során, a Balatonnál szintén fényképezett - vonatokat.

196903xx-C0084.jpg

Ezt a 324-est Balatonfüreden örökítette meg. A hozzáértők biztosan el tudnák mondani, hogy mikori gyártású, milyen kazánú járműről van szó, sőt, milyen víztisztítót vagy szerkocsit láthatunk rajta, hogy milyen lövettyűt vagy éppen toronyórát (lánccal) építettek rá, de sajnos én csak annyit tudok róla, hogy csodaszépen néz ki, ahogy valami teherkocsikat tol. Hiába, a gőzmozdony az nem hőerőgép, hanem művészet :)

196905xx-C0080.jpg

Természetesen "a" magyar klasszikusból, 424-esből is megfordult néhány Geoff objektívje előtt. Pedig saját bevállása szerint óvatosan, és emiatt ritkán fényképezett, hiszen mégiscsak "nyugati" állampolgár volt, a hidegháború meg hidegháború...

196905xx-C0081.jpg

Ez talán egy áthaladó vonat Balatonarácson - a lámpaoszlop miatt messze nem tökéletes kompozíció, mégis örülök, hogy bescannelte és elküldte nekünk. A helyszíneknél egyébként Geoff eredeti listájára hagyatkozom, mert nem ismerem eléggé a 29-es vasútvonalat, de erről a képről nekem is Arács ugrott be elsőre.

196905xx-C0082.jpg

Ez akár ugyanaz a vonat is lehet? Ahogy elnézem, a személyzet előtt nem maradt rejtve a peron kellős közepén ácsorgó fotós :) Ha viszont már itt tartunk, érdekelne, ki mit gondol: mozog ez a vonat? Épp lassít? Vagy esetleg az előző fotón még gurul, de ezen már áll (ahogy én gondolom)?

196906xx-D0073.jpg

Ezt a vonatot gőzös helyett "Púpos" húzza, helyszínmegjelölésnek pedig "Balatonfüred" van írva, amin meglepődtem, mert ránézésre teljesen olyan, mintha valami elágazó-összeágazó állomást látnánk. Hiába, ritkán járok erre, pláne '69-ben :) Amúgy szép ez a mozdony, különösen ezzel a színes festéssel, nem? A későbbi MÁV-kék személykocsikat imádom, az egyik legjobb "flottaszín" a világon, de a mozdonyok régen azért szebben néztek ki.

196906xx-F0058.jpg

Ismét egy arácsi fotó, nem akármilyen vonatról: két ABbmot motorkocsi húz négytengelyes személykocsikat Budapest felé. Érdekes üzemforma volt a szinkron motorkocsik általi vontatás - a tárva-nyitva levő ajtókon-ablakokról, és az esetlegesen azokban lógó emberekről ítélve meg elég meleg lehetett aznap :)

196906xx-C0086.jpg

Geoff nem mert a forgalmas budapesti állomásokon fotózni, viszont a jelek szerint a közvágóhídi villamosos és HÉV-es sürgés-forgás közepette nem tudott ellenállni ennek a 411-esnek, azaz Trumannak. Ahogy elnézem, tehervonattal tolatgathatott, és ha jól érzékelem a felsővezeték végéből, valamint a ma már nem létező gazométer rácsából, ez a kelebiai vonal hídja a Gubacsi út fölött.

196907xx-D0076.jpg

Végül még egy dízel, ezúttal egy "Bobó" az Élmunkás - ma már ismét Ferdninánd - hídról. Mint mondottam volt, nem értek a vasúthoz, de ezek a kocsik szerintem meglepően kecsesek kéttengelyes mivoltukhoz képest - ha valakinek van kedve mesélni róluk, tegye meg, mert én ugyan fapados személykocsival még utaztam, de ilyennel már nem. Amúgy a nyári időpont itt is látszik, minden tárva-nyiva van rajtuk :)

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani Geoff-nek!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

37 komment · 3 trackback

Címkék: képek vasút gőzmozdony púpos 424 kulfoldi szemmel Geoffrey Tribe

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr345184301

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: És igenis Arács! 2015.05.17. 19:20:59

A héten már volt egy kis kultúra, talán belefér egy kis komolytalankodás is: Emlékeztek még Geoffrey Tribe eme képére, amiről nem voltatok hajlandóak elhinni, hogy Balatonarácson készült? Na jó, az általános többes szám talán túlzás - fogalmazzunk úgy...

Trackback: MÁV életképek 1969-ből - bonus tracks 2015.05.17. 19:06:18

Két hónapja mutattam pár régi vonatos fotót Geoffrey Tribe-tól - most négy olyan kép jön, ami abból a bejegyzésből kimaradt, remélhetőleg ezeknek is örül valaki :) Nyugati pályaudvar, Leó vontatta szerelvény. Vajon indul? Érkezik? Mozog egyátalán? A...

Trackback: És igenis Arács! 2015.05.17. 19:05:57

A héten már volt egy kis kultúra, talán belefér egy kis komolytalankodás is: Emlékeztek még Geoffrey Tribe eme képére, amiről nem voltatok hajlandóak elhinni, hogy Balatonarácson készült? Na jó, az általános többes szám talán túlzás - fogalmazzunk úgy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"mozog ez a vonat? Épp lassít? Vagy esetleg az előző fotón még gurul, de ezen már áll?" - épp pisil :)

"ezek a kocsik szerintem meglepően kecsesek" - a lépcsői is kényelmesebbnek tűnnek. Biztos utaztam ilyennel, de a fene emlékszik rá. 9 éves voltam akkor. :D
3., 4. kép: bármikor, bármelyik nem városi állomás.
hihetetlen.
HA a 3. és 4. képen ugyanaz a vonat van, akkor nem lehet Arácson.

A 3. esélyes Arácsra, mivel ott a peron bal oldalon van ha a fővárosból jövünk, és az előző kép is Balatonfüreden volt, ezért következő az elméletem:

Elment nyaralni, Füredre érkezett a gyorssal. Elment egy másik nap kirándulni, és a 3. és 4. képen az a vonat van, amivel kirándult. 3. érkezik Arácsra, 4. leszállt a kirándulás célján.
Aztán lehet, hogy az a hazafele jövő vonat, de az is lehet, egy másik nap máshol készült.

5. kép:
A púpos Tihany felől érkezik. Ez a vége az állomásnak még ma is így fest szinte.
"mozog ez a vonat? Épp lassít? Vagy esetleg az előző fotón még gurul, de ezen már áll?"

Abból az ívből, ahogy a víz folyik ki belőle, szerintem áll - meg az, hogy a mögötte levő vagon ajtajában áll a vasutas úriember, szintén ez sejlik. Gondolom megállt a 424 pipilni, csak nem volt a környéken elég nagy fa, hogy alá húzódjon.
Szerintem a 3. ill 4. kép nem egy helyen készült.
A 3. képen egy "modern-csővázas" pad lóg be a képbe, a 4. -en pedig a "hagyományos-átkosbeli" egyenpadok vannak.
A csorgó vízet nézve inkább állnak a szerelvények.
Hát, szerintem nincs ember, aki a kép alapján megmondja, hogy az a vonat áll-e vagy lassan gurul. Az, ugyebár több dolog miatt is biztos, hogy nem gyorsan megy. De,. ha elég lassan gurul, még a vízsugáron sem látszik.

bio
@szakáll: Mivel a csővázas padok mozgathatóak voltak, simán beráncigálhatták, akár a tornác alól:
www.vasutallomasok.hu/show.php?az=blar&num=503
Az meg pont ezen a képen látszik, hogy az épülettől távolabbi kőpadok kzöelebb voltak a sínekhez, szóval még azt se mondhatjuk biztosra, hogy nem készülhetett ugyanott, mert nem passozlnának egy sorba...
@Hamster: a 3. képet a mozdony mögött láthatóak a távíróvezetékek, ami a 4. képen nincs. A 3. képen a sóderrel felszórt peron rendezett, a 4. elhanyagolt. Szvsz. ugyanaz a vonat más állomásokon fotózva.
@uraaam: Az eredeti 4. képen látszik egy távíróoszlop, csak levágtam, hogy több látszódjon a mozdonyból, a vezetékek meg valószínűleg azért nem látszanak, mert ez egy majdnem teljesen nappal szembeni kép. A felszórás meg nem jelent sokat, az állomás közepe fel volt frissen szórva, a vége nem, láttunk már ilyet :)
@Hamster: én továbbra is azt gondolom, hogy két külön állomáson készült a kép. Szerintem mindkét helyen álló helyzetben van a mozdony. Esetleg a másodikon épp indul, de én arra szavaznék, hogy áll. Épp ezért szerintem nem ugyanaz a két peron.

Ezen kívül viszont mindkét kép bajnok. A „kalapos” lámpa, és a szemetes mindent visz. Bár én csak néhány év múlva készültem el, de ezek nekem is benne voltak a gyerekkoromban, iszonyú jó az egész hangulata.
@uraaam: A 3. képen az az alul kijövő gőz nagyon úgy néz ki, mintha gyárilag motion blurröződne :)
Szvsz, lassan gurul előre. A víztócsa hátrafelé hosszabb, és még a vége nem szivárgott el a kavicsban. A víztócsa után foltos, vizes a kavics, a mozdony előtt viszont fakó.

Azt viszont már nem tudom megmondani, hogy gyorsul-e, vagy lassul...
Szeretek nyáron vonatozni, jó érzés amikor a forró szél bevág a nyitott ablakon.
Mondja valaki, hogy nincs fejlesztés a MÁV-nál... A gőzöseinket csak sikerült lecserélni!
@pizzaboy: Mindenütt lecserélték. Ha jól tudom, akkor túl sokat fogyasztottak, és túl sokat füstöltek a dízelekhez és a villanyos mozdonyokhoz képest.

Ha jól tudom, egy 424-esnek egy Bp.-Miskolc gyorsvonati útra kellett úgy 10 köbméter víz és olyan szűk 2 tonna szén. Az újabb dízel és elektromos mozdonyok ennél sokkal kevesebbel is elmentek.
@teddybear01: Ja és nem kellett hozzájuk fűtő. Miután a segéd-mozdonyvezetőtől is megszabadultak, a gőzösön szokásos 3 fő helyett már csak egy fő teljesít szolgálatot egy mozdonyon.
Amíg azt az egy főt fel nem váltja az elektronika.
Igazán szép és hangulatos húsvéti poszt, köszönöm :)
@Hurri Kán: mármint hogy füstölt sonka? :)
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Elég sok ilyen kinézetű mozdony van, manapság a legtöbb ilyesmit Lengyelországban látni talán.
Valószínűleg mindkét kép Arácson készült. A mozdony dőlése alapján balos ívben van, és a peron is baloldali, ilyen csak Arácson van az északi parton. A 3. képen érkezik a vonat, a kifolyó vízsugár és a távozó gőz hátrafelé "hajlik". A negyediken áll, a fűtő valószínűleg a menesztést figyelheti. Ha indulna, akkor gondolom a nagy mennyiségű távozó fáradt gőz látható lenne.
@Badenfahrt:

Ha a 3. kép Arácson készült, a 4. biztosan nem, mert ebből a perspektívából ott a vonat mögött domboldalnak kell látszania, a képen azonban mintha nem az látszana. :-)
Ha a vonat Fehérvár felé menne, akkor viszont több ilyen megálló is található. Arról nem beszélve, hogy ha jól rémlik 1969 óta szűnt meg megálló (több is) az Északi parton.
@Sir Gombóc: Mivel összesen két helyen fotózott ott, és ez nem Füred, szerintem ne abból induljunk ki, hogy nem ott készült :) Régen egyszerűen hosszabb volt a peron, az útátjátó mögött is folytatódott, a kép meg nappal szembeni, de a házakon túl látszik valami magasabb, ami valószínűleg a domboldal.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az nem baj, mert nem is azokat a házakat látod, hanem valamelyik keresztutcát. Ott van mögötte a domb, a kanyar stimmel, a peron egykori folytatásának a helye ma is látszik, úgyhogy a kérdés nem az, hogy ott van-e, hanem hogy a vonat ugyanaz-e.
@Hamster:

maps.google.hu/maps?saddr=S%C3%A9ta+u.&daddr=N%C3%A1dor+u.+to:46.9618187,17.8924255+to:S%C3%A9ta+u.&hl=hu&ie=UTF8&sll=46.963202,17.893059&sspn=0.005206,0.009645&geocode=FdWZzAIdkQARAQ%3BFUGYzAId5Q0RAQ%3BFZqUzAIdSQQRASm7Ox-qDb1pRzGhikAr7Ci39A%3BFdyYzAIdDgERAQ&t=h&mra=dpe&mrsp=2&sz=17&via=2&z=17

Egy dolog biztos: A bekerített területen se ház, se utca nem volt még 69-ben. A bekerített résztől jobbra fel az emeletes házak sincsenek 30-35 évesnél öregebbek.

A bekerített résztől balra már voltak házak, de nem a mai méretben és sűrűségben.
@Hamster:

Elvileg nem lehetetlen.

Van egy 1980-as Bfüred térképem, majd feltúrom hol leledzik, és hátha arról okosabbak leszünk majd.

/Annyira tetszik, mikor ilyen dolgokon vitázunk, mindenki igyekszik az állítását alátámasztani, és közben időnként valódi kincseket találunk a neten./
mozog vs. nem/ugyanaz az állomás vs. nem téma:

érdekes, hogy azon a képen, ahol szemben van a mozdony, látszik mögötte valami távíró(????)vezeték, viszont az alatta levő képen nincs nyoma vezetéknek, bár minden más egyezik (vöröskavicsos peron, vasbeton-aljak). Arra is gondoltam, h kiégett a vezeték, de a huzalokat még képszerkesztő se hozta elő. Viszont sztem a szembefényes képen mozog (mégha csigalassan is) a vonat, mert a lecsorgó víz felverődése hátrafelé "elnyújtott". (plusz a pad takarásában levő gőzfelhő látható része is úgy tűnik nekem, hogy kicsit még "hátrafelé" száll) aztán lehet h nincs igazam:D
@UV pót: Alaposan rákattantál a témára :)
@Hamster: A fentrol.hu elég addiktív. :-)