Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nemzetközi forgatag a Keletiben

2013.04.02. 07:00 :: Hamster

Már írtam arról, hogy milyen klassz "kelet és nyugat találkozik" hangulata van a Keleti pályaudvarnak. És most nem arra gondolok, hogy mit érezhetett egy német turista, ha betévedt a külső-komszomolenszki vokzált idéző csomagmegőrzőbe, hanem hogy itt nem csak kék-sárga mozdonyokat és piros-fehér motorvonatokat lehet látni, hanem mindenféle mást is.

img_1175.jpg

Olyat, hogy az osztrák szövetségi vasút RailJetjei mellett csehszlovák mozdony áll (szlovák színekben, cseh kocsikkal), már régóta lehet látni...

img_1167.jpg

... a román államvasút mozdonyai viszont csak december óta jönnek el Budapestig. Régebben a megegyező áramnem ellenére nagyon komolyan volt véve, hogy a határon mozdonyt cseréltek, de most váltottak.

img_1181.jpg

Van egyfajta hangulata a jószágnak, tessék csak megfigyelni a csipkefüggönyt a vezetőfülke ablakain! A gép alapvetően svéd eredetű: kezdetben az ASEA, majd licensz alapján az Electroputere építette. Ez a konkrét alsorozat egy modernizált változat, bár kinézete ezt jól titkolja :) Állítólag "Delfin" a beceneve, szerintem a "kólásdoboz" találóbb lenne...

img_1196.jpg

Mindeközben felbukkannak orosz hálókocsik is a vágányokon, ezekben gyanúm szerint széntüzeléses bojlerek dolgoznak, kellemes füstillatot árasztva. A vonat többi kocsija közt volt magyar és szerb is, de fogalmam sincs, hova mentek, én leragadtam ott, hogy forr a szamovárban a víz, lehet teázni :)

img_1202.jpg

Ha már ott voltam, lefotóztam az elején látott (cseh)szlovák mozdony tesóját is, ami 001-es számot, és másfajta festést viselt. Amennyiben van valaki, aki tudja, mi az oka a többféle festésnek, szóljon! Balra mögötte a V43-as mögött meg ismét egy cseh kocsi látható, csak hogy erősítse az internacionalitást :)

20 komment

Címkék: budapest képek vasút keleti

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr375188118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Régebben a megegyező áramnem ellenére nagyon komolyan volt véve, hogy a határon mozdonyt cseréltek, de most váltottak."
most csak lecsatolnak meg vissza...
kis lépés, de talán ezt is el lehetne hagyni.
amúgy vicces a szempillája. :)

"szerintem a "kólásdoboz" találóbb lenne..."
jaja.

"Mindeközben felbukkannak orosz hálókocsik is a vágányokon, ezekben gyanúm szerint széntüzeléses bojlerek dolgoznak, kellemes füstillatot árasztva."
vagy szauna. ugyan, miért csak az ócenjárók kiváltsága lenne a wellness szekció?
"a román államvasút mozdonyai viszont csak december óta jönnek el Budapestig."
- Pont a napokban olvastam (tán az IHO-n), hogy noha eljön a mozdony, a határon szét kell akasztani és újra összeakasztani valami hülye előírás miatt.

"orosz hálókocsik is a vágányokon, .... A vonat többi kocsija közt volt magyar és szerb is,"
- Moszkva-Cegléd-Belgrás. Ez volt régen a Puskin expressz, ami idővel bejött Budapestre. Mára már tán csak közvetlen kocsik jönnek Moszkvából egy vonattal, és átteszik őket a belgrádi vonatra.
Szoktam látni ezeket a kék-fehér "csehszlovák" mozdonyokat, hát megérnek egy misét. Szép nagy állatok.

Ja arról tudtok valamit hogy áll(t) egy Nohab a köki mellett? A ferihegyi úton befelé lehet(ett) látni a köki előtti vasúti felüljáróról. Hogy került oda és mit keres ott?
Komáromban van egy évek óta ott ragadt cseszlovák mozdony:
www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=539&with_photo_id=55714456&order=date_desc&user=674228
Kiskoromban, a megboldogult 1980-as években a Balaton déli partján a vasúthoz közel volt a nyaralónk (most is ott van, de már nem villanyoznak fel annyira a vonatok), és mindig kirohantam a kertbe, amikor láttam, hogy jön valamilyen vonat az állomásról. A külföldi vonatokat jobban szerettem, mert ritkábbak voltak, tehát értékesebbnek tűntek a szememben, mint a MÁV-kék vonatok. Voltak a sötétzöld olaszok, meg a világoskék (ha jól emlékszem) jugoszlávok. Extra volt még a piros csíkkal ellátott postavonat, és a rendesen csak "piroskának" hívott helyközi motorvonat. A mozdonyok nem igazán izgattak, kivéve a Nohabok (amiknek a nevét akkoriban persze nem tudtam), de azt valamiért jobban kedveltem, mint a többit, amikor meghallottam a jellegzetes hangját, rohantam ki a kertbe, sőt akár az utcasarokig, csakhogy láthassam. Aztán jöttek az 1990-es évek elején a nosztalgia gőzvonatok (amiket az utóbbi években nem láttam egyébként, de ennek az is lehet az oka, hogy amióta felnőtt dolgozó ember lettem, nem vagyok ott 2,5 hónapig, nem látok mindent). Aztán a Nohabok a villamosítással eltűntek, én meg felnőttem, és már nem szaladok ki az utcára vonatot nézni... :( Pedig emlékszem, ezzel nem voltam egyedül, az utcában minden korombeli kisfiút izgatott ez a dolog, az egyikük az egyik nyáron a vasútállomás hangosbemondója is volt. Meg kilapítottuk söröskupakokat és a régi 10 Ft.-osokat, meg a Dózsa György 20-asokat a vonattal, aztán heccből azzal fizettünk a fagyisnál, miközben valamelyikünk arról beszélt, hogy valami rokona gördülőcsapágyat hegesztett a sínre, és kisiklatta a vonatot, mi meg elhittük neki. Egyszóval izgalmasnak találtuk a vasutat. Ma meg már kész tortúrának találom, ha valahova vasúttal (MÁV-val) kell mennem.
@Trónkövetelő: Miért lenne "ott ragadva", szerintem ez dolgozik rendszeresen, egy rakat ilyen ráncigál tehervonatokat manapság Magyarországon :)

Gőzösös nosztalgia évek óta nincs a Balaton felé, nincs rá fizetőképes kereslet, az utolsó éveiben már a dízel motorvonatra se volt. A magyar vasutat meg tényleg sokkal könnyebb úgy szeretni, ha az ember csak kívülről nézni, ismerek pár nálam sokkal komolyabb vasútfotóst, aki vonatot fotózni is mindig kocsival megy.
@Halálos_fogkefe: Hát vagy ment valahova, vagy épp jött valahonnan :) Nohabot látni szerencsére nem ritkaság manapság se, ami van még, az dolgozik, én Kelenföldön néha többet is szoktam látni egyszerre.
Ááááá, Rocko lelőtte a szempillát! Nekem is az tetszik :)
Orosz vonatok füstje meg olyan kénköves szagot áraszt, hogy meg lehet fulladni. Nem is volna szabad nekik a csarnokban üzemeltetni ezeket a kályhákat. A hűtést meg csatlakoztassák a pályaudvar fűtésére, azért van!
@cyan: fűtés akart lenni az a hűtés...

"Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!" - ezt nem-e lehetne-e kikapcsolni-e? Köszi!
@cyan: Ennek nagyon kellemes illata volt, mintha gőzös járt volna arra.
@Hamster: sonkást kell akkor füstölni.
vagy pedig szagosított füstöt ergessenek a vonatok, nagyob divatja lenne a gőzmozdonynak. :)))
@Trónkövetelő:

Ha ott lenne ragadva, akkor az áramszedője nem lehetne fent, leállítani (lezárni) ugyanis csak leengedett szedővel szabad, valamint nem lenne rajta zártárcsa.
@Trónkövetelő: @Hamster:

4-5 éve (bár lehet több már) még tán volt gőzős nosztalgia, Tapolca-Keszthely, másik héten Tapolca-Badacsony útvonalon.

Egy-két évet élt a dolog.
Akkor szólok:
A képeken látható Skoda villanymozdonyok a CSD ES 499 sorozatú mozdonyaiként álltak forgalomba a 70-es évek közepén. Csehszlovákia szétválásakor Szlovákia kapta meg őket, ekkor lett ZSSK 350 a sorozatszámuk. Szerintem a kék-fehér festés az eredeti cseh színösszeállítás, és a piros az új szlovák színezés. Becenevük: Gorilla
@Hamster: Akkor sorry, én nem nagyon szoktam látni őket, na persze nem is igazán keresem. :) Azt hittem nagyobb ritkaság.
@papamaci957: Jó a felvetés.
iho.hu/hir/kakadu-gorilla-130223 Takács Bence kommentjeit érdemes elolvasni.
"A vonat többi kocsija közt volt magyar és szerb is, de fogalmam sincs, hova mentek..."

Hát, pedig nem nehéz megfejteni: ez az Avala fantázianévre hallgató szerelvény naponta érkezik Prága-Pozsony felől (szlovák mozdonnyal) és tovább közlekedik Kelebia-Szabadka felé (magyar mozdonnyal), majd onnan Újvidékre és végül Belgrádba (szerb mozdonnyal). Az étkezőkocsi szerb. Budapesten rácsatolnak egy Moszkva felől érkező hálókocsit, így közvetlen kapcsolat van Oroszország Anyácska és a szerb főváros között, bár az számomra a rejtély kategóriája, hogy ki az az elvetemült, aki a Moszkva-Belgrád viszonylatot nem repülővel akarja megtenni.