Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

HÉV '69

2013.04.03. 07:00 :: Hamster

Amikor Geoffrey Tribe 1969-ben Budapesten járt, nem csak a villamosok közül csíphetett el néhány olyat, ami a hetvenes évek közepétől idejáró külföldi villamosfotósok képein már nem szerepelhetett, de a budapesti HÉV vonalai is komoly változások előtt álltak.

19690704-A0494.jpg

Akkoriban például a szentendrei vonal még a Margit híd budai hídfőjétől északra végződött, a felszínen, nagyjából ott, ahol ma lemegy az alagútba. Érdekes, hogy az alsó rakparton földhalmokat látni, és nincs kocsiforgalom - aki élt akkoriban, hogy emlékszik: egyátalán nem is jártak erre autók akkoriban, vagy csak az építkezés miatt zárták le?

19690701-A0448.jpg

Értelemszerűen a mai, alagutas megoldás jobb, de a felső rakparton heverő sínek látványa azért érdekes (persze egy csonkavágány ma is van ott, de az nem ugyanaz). Az érdekesség kedvéért jegyezzük meg, hogy a hasonlóan végződő csepeli vonalat is tervezték egy időben, hogy a Lónyay (akkor még Szamuely) utca alatt behozzák a Kálvin térre, de ez valamiért elmaradt. Az ötös metró - pontosabb nevén az észak-déli regionális gyorsvasút - talán majd megoldást hoz erre, de gyanúm szerint nem holnap.

19690702-A0461.jpg

A soroksári/dunaharaszti/ráckevei vonalat még régebben tervezik, hogy behozzák a belvárosba (gyakorlatilag a megindítása óta szó van erről - az eredményből ítélve sajnos nem túl komolyan), de változás végül csak annyi történt, hogy a közvágóhídi végállomást a térség északkeleti oldaláról áttették a délnyugatira, megspórolva egy közút-vasút kereszteződést. Itt még a régi állapotot látjuk, balra a régi végállomási épülettel.

19690703-A0464.jpg

A képen egy dízel motorkocsit látunk, amit 1938/39-ben egy elektromos motorkocsiból alakítottak át, hogy az akkor még villamosítatlan, emiatt gőzösökkel üzemeltetett ráckevei vonalon járassák. Érdekessége, hogy Budapest ostroma elől nyugatra menekítették, a BHÉV csak '52-ben kapta vissza Németországból. A ráckevei vonal teljes villamosítása, illetve a Taksony-Szigetszentmiklós szárnyvonal bezárása után a járműre már nem sok szükség volt, végül '85-ben selejtezték.

19690703-A0472.jpg

A múltkor említettem, hogy 1970-ig a gödöllői HÉV a Keleti mellől indult, és volt neki egy Rákosszentmihályra betérő betétjárata is. Ez a kép egy ezen a viszonylaton közlekedő vonatot ábrázol, valahol a mai Aréna pláza, az akkori Ügető mellett. A sínek helyén ma a belváros felé tartó 2+1 közúti sáv van. Viccesen néztek ki ezek a kéttengelyes HÉV kocsik a rengeteg kábellel és csővel, ami közé még odazsúfolták a fényszórókat és a pályacsengőt is, illetőleg odaakasztották a vonat végét jelző zártárcsát. Az esztétika nem nagyon volt szempont, amitől persze az egyszeri vasútbarát számára valahogy még izgalmasabbnak egy ilyan jármű... nem?

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani Geoff-nek!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

16 komment

Címkék: budapest hév kulfoldi szemmel Geoffrey Tribe

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr395188442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mester!

Csodás képek mint mindig!
-Nem tervezel némi vonalbejárást az említett Taksony-Szigetszentmiklós szárnyvonalhoz?
Mekkora méretben kapod a szkennelt diákat?

Tényleg!
-Várjuk a hosszú, kimerítő interjúkat Ab-tól, Tim-ektől (Boric+Casticum), és persze Geoffrey Tribe-ről is! ;-))
@Dynax5: "Várjuk a hosszú, kimerítő interjúkat Ab-tól, Tim-ektől (Boric+Casticum), és persze Geoffrey Tribe-ről is!"
Már dolgozom rajta, de kimerítőek nem lesznek, hisz ők nem celebek...
-KIRÁLY!! :-)

Esetleg (idő, pénz, paripa, fegyver megléte esetén) csinálj egy posztot amiben a nyájas olvasó is feltehetne kérdéseket!

A végén szelektálsz a kérdésekből!
Hátha előjön olyan amire nem is gondoltál! ;-)
Üdv!

Nagyon szép gyüjtemény!És ez vonatkozik az előző,vonatos,villamosos posztra is!

Érdeklődnék,téged még nem kerestek meg a cégünktől a képek miatt?A szentendrei múzeumba lenne a helyük,látná minden látogató!:)
egyszer majd elmegyek egy vasutas bálba, és a derekamnál hátul az övembe egy zártárcsát tűzök majd.
@Rocko-: Kéne nyomtatni a nyárra valami "Közlekedésbarát", vagy hasonló feliratú pólót, a hátán egy nagy zártárcsával természetesen, elöl meg valami ferdén "szélvédő mögé beerőltetett" BKV-s viszonylatjelző táblával.
Úgy emlékszem, a Margit hídtól északra a rakparton csak később épült ki az autóút, illetve lehetett ott autóval is menni, csak nem volt a közforgalomnak kiépített út. Legalábbis gyerekkoromban ha a HÉV-végállomástól lenéztem, nem láttam autókat. A jelenlegi állapot meg csak az Árpád híd átépítése után, több lépcsőben alakult ki. Az Auchan mögötti Jégtörő út például csak tizenvalahány éve készült el.
Teljesen laikusként kérdezem: miért kellett a hév végét táblával jelölni? Nem egyértelmű anélkül is, hol van vége a szerelvénynek?

Nyilván tökéletesen logikus és jó ok volt a dologra - de mi?

bio
@bioLarzen: Ha az állomás elején leakadt az egyik kocsi, és a szerelvény úgy indult el, akkor a peron végén lévő mihíjják észrevette, hogy valami nem stimmel, és még időben megállíthatta a vonatot. Ez nagyon fontos volt, mondjuk egészen 1960-ig, kb. De még ma is szabály, és a vasútnál a szabályt nem lehet megb@szni, mert csak szaporodik. Pl mi értelme van egy motorvonatnál, lásd: img1.indafoto.hu/1/5/112575_a48b463f141283d24c1e5bc86af62b5d/15044329_fbb83257a1862323ab8129260784e498_m.jpg
Kár hogy a csepeli hévről és a környékéről (még a lakótelepek előttről)nincs kép.:(
Ha jól emlékszem, Csepelről volt egy HÉV járat (vagy csak villamos) Pesterzsébetre. Az Ady Endre út, Gubacsi híd útvonalon.
@Hefebier: Az előző régi képes bejegyzésben volt is egy kép, ahogy egy ottani szerelvény várakozik a Gubacsi útnál.
@Hamster:

Közben rákerestem.

www.csepel-sziget.hu/wordpress/?page_id=56

De jó lenne, ha újra ott lehetnék!
" Az Auchan mögötti Jégtörő út például csak tizenvalahány éve készült el."

2004 augusztus végén adták át.