Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (18) berlin (147) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (739) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (361) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (24) haditechnika (12) hajó (40) hampage (293) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (751) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (332) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (294) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (210) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (64) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (77) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (68) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (50) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (336) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (156) uv (34) vár (11) várnegyed (8) város (380) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (693) villamos (615) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (252) zene (182) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy klasszikus Tatra Ostravából

2013.04.16. 00:30 :: Hamster

Ostravában láttunk egy csomó vaskerekű Tatrát, plusz egy gumikerekűt. Gyönyörű volt, egyszerűen nem lehetett fotózás nélkül elmenni mellette.

IMG_5232.JPG

Ja nem, nem erről van szó, ez csak egy Tatra 148-asra épített húsztonnás daru... Szóval ezek szerint két gumikerekű Tatrát is láttuk; a bevezetőben említett példányt egy hipermarket parkolójában, véletlenül:

IMG_5946.JPG

Ez egy Tatra 603-2 - valószínűleg 603-2 "Modell 1969" (a.k.a. 603-3) -, a keleti blokk legérdekesebb személygépjárműve, amiről azt suttogják, hogy nem csak szép volt, nem csak teljesen egyedi, hanem még jó is.

IMG_5948.JPG

Tessék elképzelni három villamosmániást, amint egy repülőnapról frissen visszaérkezve villamosok helyett egy autó körül szaladgálnak, ezek voltunk mi. De azért lássuk be, ez nem akármilyen autó!

IMG_5938.JPG

Kiskoromban biztosan nem csak én bámultam, ha nagy ritkán felbukkant egy ilyan autó - egyszer ki kéne próbálni, milyen utazni vele!

IMG_5950.JPG

Mivel nem nagyon van ötletem, hogyan lehetne befejezni ezt a spontán képnézegetős bejegyzést, térjük vissza egy kép erejéig az elején látott 148-as alapú daruhoz, pontosabban egy magyar tesójához. Mert ez is szép :)

IMG_7623.JPG

44 komment

Címkék: autók képek gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr725228853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oh, van Audi is a képeken. :D

hogy milyen lehet egy ilyen Tatraval utazni? azt mondják élvezetes: www.youtube.com/watch?v=zxMluSU6Frw
Csak halkan merem leírni, mert nem tudom biztosan, de ez nem 603-3? Szerintem a 603-2 "bandzsább" volt, közelebb voltak a lámpái. Szóval ő:
onfourwheels.blogspot.hu/2010/04/wheels-motoring-expo-mar-2010-part-3.html
A 603-1 pedig a "Mikrobi" volt, a három lámpás (kanyarban elforduló lámpával).
De még egyszer mondom, nem tudom biztosan.
@sako: A "Modell 1969" az a "-3"-as, azért írtam, hogy talán ez, talán az. Nem értek hozzá, hirtelenjében olyat is találtam, hogy 1-603, 2-603 meg 3-603 volt a jelzésük, szóval össze vagyok zavarva :)
Itt végignézhető a Tatra 603 modell története:

www.youtube.com/watch?v=rk4zFzB7K48

@sako: Igen, ahogy mondod. Hamster fotóján a 3-as széria szerepel, te pedig a 2. szériát linkelted. Jól látható, hogy a 2. széria már négylámpás, de igen közel vannak egymáshoz a lámpák. A 3. széria a legkevésbé "bandzsa", nem nőtt össze annyira a szemöldöke :-)
(Ilyenben ültem még gyerekkoromban, mikor Bártfafürdőn nyaraltunk.)
@Hamster: @Rocko-: Hamster, azt hiszem itt az ideje, hogy a fejlécben szereplő ars poeticát (Instant Ami-Éppen-Az-Eszembe-Jut) kiegészítsd azzal, hogy "nyomokban Audit tartalmazhat". 8-)))
A 603 meg naná, hogy odabasz! Utánozhatatlan zeppelin-porszívó-Flash Gordon űrhajó-autó. Soha többé nem lesz ilyen.
A jelzéseket hagyjuk, a gyár is, a hatóság is és a fanok is mást használnak. Nincs jelentősége. Ebben a színben szívfacsaróan szép. Már a szokásos feketéhez képest. Ha egyszer valaki oda kerül, akkor hátra üljön, ott a kényelem!
@zsebkettő: Hát én csak feketében ültem, de az is kényelmes volt :-)

Viszont ez is gyári színkombináció volt:

img5.rajce.idnes.cz/d0508/3/3223/3223174_b37e429c371654e970ec49973feda56b/images/tatra_603.jpg
Én vezettem is ilyet. Egyetlen egy rossz volt benne, amikor a végén csörgött az a qrwa vekker... :-))))
Igen, de ilyen színösszeállításokban gyakorlatilag csak a kiállítási példányok tündököltek. Párt-állami rendelésre nem készültek színesek, más meg nem rendelhetett. Még használtan sem kerülhettek magánkézbe, amíg tombolt a kommunizmus.
@nyelv-ész: Most már zmrzlina nyelven íródott oldalakat is megnéztem, de ott is azt írják, hogy amit 603-3-nak hívtok ti is, meg más is, mert más az orra, az igazából "603-2 Modell XXXX" volt, mert hivatalosan nem hívták hármas modellnek.
@zsebkettő: "A jelzéseket hagyjuk, a gyár is, a hatóság is és a fanok is mást használnak."

:)
@Sam. Joe: Azért valami űrkorszak-esszenciát ihattak az Ikarusnál is, az 55-ös eredetileg a T603 ellentettje volt a rejtett "szemeivel":
old-ikarus.hu/55_66/am/am_1953_ik55proto001.jpg
:)

De a 66-os is extravagánskodott:
old-ikarus.hu/55_66/gf-100_v5_rekl.jpg
Én vezettem is, utaztam is ilyenben, jó volt.
Nem tudom hol olvastam, hogy az ős Tatra 87 több német tisztet ölt meg mint az ellenállás. A farmotor + aránylag nagy végsebesség + felvágós fiatal tisztek nem a legbiztonságosabb kombináció.
@Hamster: Lehet, de az összes, a típussal foglalkozó forrás a '63-67 közötti sorozatot említi kettesnek, és a 67-től 75-ig gyártott, a képeden is szereplő sorozatot hármas sorozatként említi. Hogy a gyári típustáblán mi szerepel, azt nem tudom, de tény, hogy a legutolsó sorozat nemcsak külsejében, hanem az erősebb mtorja és a négy tárcsaféke miatt műszakilag is elkülönül elődeitől.
Ne menjünk ennél jobban bele a típusjelölésbe, tényleg nincsen tétje. :)
Kiskoromban azt hittem, hogy a Tatra magyar. Meg az AKAI.
Előbbi meg ugyebár Nesselsdorfer Wagenbau néven az Osztrák-Magyar Monarchiában működött. 1918-tól Csehszlovákia, a város neve Koprivnice lett, a gyáré pedig Tatra.
@Hamster: Hogy is volt a Dzsungel Könyvében? "Egy vérből valók vagyunk Te, meg én!" Ebben a kérdésben idézném ehelyütt a zsengémet a miniatűr változatáról: matchboxmemories.blogspot.hu/2011/11/matchboxon-kivuliek-editions-atlas.html

@zsebkettő: Kicsit most utálunk, hogy nem csak ültél benne, de vezetted is! 8-)

@Trónkövetelő: @Hamster: Ez a magyar Akai egyáltalán nem hülyeség, mert a Videoton gyártott AKAI márkás termékeket. A részletekről mit sem tudok.
@Sam. Joe: Finom a kormány, helyben megfordul, könnyű a váltó és hátul kényelmesebb mint elöl. A TC tesztben szereplőt is volt alkalmam vezetni, abban meg még néhányban utaztam próbából. Aztán vettem inkább egy 613-ast. Pár évig használtam, de már nincs meg.
@Hamster: @Sam. Joe: Az indiai Tatáról nem is beszélve
green.autoblog.com/2010/09/28/tata-motors-using-four-cng-hybrid-buses-at-commonwealth-games-in/
Itt a hibrid buszuk (mert nekik ilyenjük is van, bizony), csak hogy a múltkori poszthoz is kapcsolódjunk egy kicsit :)
Ez volt már? www.youtube.com/watch?v=zfcDmnjOkGY

Amúgy meg az egyik kedvenc autóm, kár hogy eddig csak nyálcsorgattam utána :)
@toto92: Ennek a forgatásán jelen voltam, ültem benne, de nem vezettem. Különösen jó állapotú autó, eredeti fényezéssel. Egyetlen baja van csak, hogy nem eladó... :)
A laikus bekérdez :) Volt annak valami különösebb oka, hogy ilyen közel rakták egymáshoz a refelktorokat a kocsin? Vagy csak egyedi külsőt akartak adni neki?

bio
@zsebkettő: 613, fúúúú, én msot mégjobban utállak.
@toto92: Ez a videó nem érhető el.

@bioLarzen: formavilág.
az első szérián nagyon-nagyon közel rakták a belső fényszórókat: pollak-presse.tatraportal.sk/Tatra/T%20603%201%20front.jpg
@Rocko-: Baszki, akkor néztem meg, amikor linkeltem :D Azóta tényleg eltűnt.
@Rocko- @toto92 : A TC tévéadások között biztos fent van.

@bioLarzen : Nyilván az áramvonal miatt, a három lámpa pl. közös bura alatt volt. Az ilyen már műkincs, egyrészt mert első széria, másrészt pedig sokat átépítettek négylámpásra az időszakos gyári felújítások folyamán, ugyanis a korai négylámpás maszk pontosan illeszkedik a háromlámpás helyére.
@Trónkövetelő: Ezt most nem annyira értem, hogy a Tatával mire utaltál. (Azt tudtátok hogy hívják a cég elnökét? Ratan Tata. Isteni mázli, hogy nem Bigusz Dikusz.)
@Sam. Joe: pedig lehetett volna Fikusz Kukisz.
@Sam. Joe: Mivel a neve Tata, ezért NYILVÁNVALÓ, hogy az AKAI-val egyetemben ez is magyar cég :)
Nem vagyok szakértő, de itt a történet egy része - sajnos angolul, viszont bőven illusztrálva:
www.darkroastedblend.com/2007/06/tatra-car-other-aerodynamic-marvels.html
Legalább megemlítik a "vízcsepp gépkocsi" magyar tervezőjének nevét is:
"The Tatra Type 57 with aerodynamic body by Paul Jaray (1932)"
A Wiki magyar szócikke sajnálatosan rövid - a többi nyelven néha magyar, néha osztrák nemzetiségűnek írják. Igaz, Bécsben született. (A képek sem azonosak.)
en.wikipedia.org/wiki/Paul_Jaray
hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1ray_P%C3%A1l

Sajnos nem találom, de volt kép arról, hogy egy amerikai "Steampunk" film prágai forgatásán is használtak ilyet - tán nem véletlenül :-)
Még két jó kép itt:
www.retrothing.com/2012/06/tatra-the-inspiration-for-the-volkswagen-beetle.html
(A szöveg nem annyira profi, mint a másik lapon.)

Az AKAI hangfalakat készíttetett a Videotonnal (meg az Orionnal is, úgy rémlik). Nekem van egy pár ilyenem 1981-ből: háromutas ládák AKAI logóval. A magyarországi gyártás fő oka az volt, hogy a japán zene nagyon másféle hangkarakterű ládákat igényel, amik az európai fülnek kellemetlen, csörgő hangon szólnak. Ezért kerestek olyan európai gyártót, aki (itteni füleknek) széphangú, ám nem drága hangfalakat tudott készíteni; amiket viszont a saját neve alatt nem tudott Nyugat-Európában eladni :-P
A japán cég a késztermékekért barterüzletben lemezjátszókat és kazettás magnókat adott - így lett teljes a Videoton HiFi tornya.