Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Sárga-fehér, két- és négy tengelyen

2013.04.17. 02:00 :: Hamster

Általában témakörök (korszak, típus, alkalom, stb.) szerinti mappákba szoktam rendezni Ab van Donselaar régi villamosos felvételeit, de a most következő képeket tartalmazó könyvtár neve egyszerűen csak ennyi volt:"szép".

BKV_1750-1751_Ln8_Istvan_ter_19760802_AvD.jpg

Az egyvágányú 8-as villamos az újpesti piac mellől járt az Egyesült Izzó háta mögé, a Megyeri útra. Itt éppen előbbihez érkezett meg 1976. augusztus másodikán, valamikor dél körül; többségében idős utasokat látunk lekászálódni az 1908-as gyártású favázas tujáról.

BKV_1075_Ln11_19790409_AvD.jpg

A 11-es mindkét végállomása azonos volt a mai 17-esével, de az útvonaluk eltért: emez az Amfiteátrumtól a ma ismét Pacsirtamezőnek hívott Korvin Ottó utcán ment a Flórián térig, majd kanyarodott a Bécsi út felé. A viszonylaton mindenféle típus felbukkant az utolsó években, itt éppen egy acélvázas "ezrest" látunk a Margit híd budai hídfőjénél levő végállomáson. A tujáról lekászálódó utasok ruházata alapján úgy sejtem, 1979. április kilencedikén nem volt túl meleg.

BKV_1000_Ln3_Vaci_ut_19761018_AvD.jpg

Ab 1976. október 18-án készítette ezt a képet a Váci úton, az Árpád úti megállónál. A kerek sorszámú "ezres" ekkor már 64 éves volt, de még hét év hátra volt pályafutásából. Aki egyébként ma látni szeretné ezt a kocsit, a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumban megteheti! Egyébként egész komoly dugónak tűnik ez a sok feltorlódott autó balra, mennyire volt ez jellemző akkoriban?

BKV_3616_Ln15A_Szent_Istvan_korut_19761017_AvD.jpg

Egy nappal korábban se volt jobb idő, mégis rettentő hangulatosnak tartom ezt a képet, a Jászai Mari térről épp elinduló 15-ös - sőt: 15A - villamosról. A "Stuka" indításjelző lámpája már világít, kicsit hátrébb egy Zsiguli közeledik? áll? embert viszont sehol nem látni, csak a fotós állt ki az esőbe, meg a madarak gubbasztanak a dróton.

BKV_1630-5605_Ln55_AvD.jpg

Ború után egy kis napsütés: 55-ös villamos halad a belváros felé a rákospalotai Fő utcában, középbejáratú pótkocsival, ahogy illik. Az előtérben szinte költői a kátrányozott faoszlop betonlábának döntött bicikli, jobbról pedig a 43. számú Állami Építőipari Vállalat MAZ teherautója dugja az orrát a képbe.

BKV_1609-5664-5605_Ln33_Marx_ter_19760802_AvD.jpg

Az 55-ös belső végén, a Visegrádi utcában egy 33-ast látunk egy hasonló szerelvénnyel, mellette Skoda (LIAZ) kukásautó, a klasszikus, gömbölyű felépítménnyel, amit talán még a jónevű "Keller und Knappich,  Augsburg" készített - a cégnév rövidítéséből jött a "szemétgyűjtő edény" jelentésű kuka szavunk. Jobb szélen egy kalapos-botos öregúr sétál komótosan a Nagykörút vagy a Nyugati felé - nem kell sietnie, se emberek, se autók, se villamosok útját nem zavarja.

BKV_3320-6003-3323_Ln9_19790410_AEEvD.jpg

"Mikor indulunk már?"-kérdezi talán az idős hölgy a Gróza Péter rakparti vágányfelújítás miatt a Szarvas térre terelt 9-es villamos ablakában. A kabátos úr a peronon vajon a végállomási személyzet tagja?

BKV_3852-5894-3837_Ln4_Margit_hid_19760802_AvD.jpg

Gyönyörű habos-babos felhők alatt halad Pest felé ez a hármas UV a 4-esen. Van egy érdekessége ennek a képnek, valami, amire talán már nem nagyon emlékszünk, pláne a közelmúlt hídfelújításos felhajtása után. Vajon mire gondolok?

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - és kérlek, ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm!

66 komment

Címkék: budapest város villamos utcakép kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr135230614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Utolsó kép: "Van egy érdekessége ennek a képnek, valami, amire talán már nem nagyon emlékszünk"
- a híd burkolata macskakő
- beton virágtartó, benne virág a kanyarban (a két villamosmegálló közt)
- nincs Opel a képen :P
Ez a kép is valamikor a 70-es években készült, akkor újították fel először, ha az újjáépítést nem számolom. Talán 76-78 körül. Utána kéne nézni.

"Az előtérben szinte költői a kátrányozott faoszlop" - életem első csókját egy ilyen oszlopnak dőlve kaptam. Ki lehetett dobni a ruhát utána :D
Az utolsó képen még a régi megálló elrendezést látjuk. Valamint a régi oszlopokat, és a még szürke korlátot.
Bizonyára lehetne további részleteket is elemezni, ha lenne nagyfelbontású kép is, nem csak ez a 700 pixeles :-)
Utolsó képhez: Akkoriban még (sőt a mostani Rákóczi-híd átadásáig) rá lehetett menni a villamossínekre autóval...
ha jól látom ötezres van a képeken. :P

utolsó kép: a korlát? nekem az ugrott be.

@cyan: remélem nem szoktál le miatta a csókolózásról. :D
"A "Stuka" indításjelző lámpája már világít" - nem is akármilyen lámpa: Ikarus mennyezeti lámpa, új funkcióban.

"halad Pest felé ez a hármas UV a 4-esen" Azóta eltűnt az aluljáró lejárat. A műkő virágtartók viszonylag újonnan kerülhettek oda, mert egyszer csak lezárták a Sziget balra nagyívű kijáratát, és attól kezdve a 26-osoknak Buda felé kellett Pestre menniük.
@kofy: Ez a Margit híd. Ott már az én gyerekkoromban (80-as évek második fele) sem lehetett a villamossínen autózni. Ez a szigeti bejárónál van. A felirat szerint a villamos "halad". Akkortájt hogy voltak a megállók, hol állt meg a Buda, és hol a Pest felé menő villamos? Mert a képen szerintem a Buda felőli járdasziget mellett van a villamos.
Azon gondolkodom, volt-e máshol is olyan, hogy középperon mellett jobbról lehetett a vágányokon autózni.
A legtutibb hangulata az első képnek van! Szinte érzem a lángos illatát, a piacról... :-)

Az Árpád úti kép! Átfutott rajtam a hideg egy pillanatra... Húú...

(Mester!
-Van rá lehetőség, hogy a képekből kapjak (vagy bárki) nagyobb felbontású változatot? Jó párat kinyomtatnék keretezve a falra...
Vagy elvből nem küldesz mert volt rossz tapasztalat velük?)

Kösz.
"...de még hét év hátra volt pályafutásából."
Egy villamos esetében pályafutásról beszélni több mint találó. 8-)
@Rocko-: nem :) Azóta vigyázok, hogy ne dőljek neki semminek :D
A hídfelújításnál szerintem az érdekesség a Margit híd SZÜRKE korlátja. Klassz a rákosopalotai kép.
@cyan: :)))

@Sam. Joe: Hamster ráfeküdt ezekre a szójátékokra.
úgy érzem elértem a célomat itt a blogon, innen jön a Zen állapot. :)
@tehtube: Így van, a szürke korlátra gondoltam. A villamosmegálló régi kinézete nem volt még olyan régen, hogy különlegességnek számítson :)
@Fradista Utazó: Itt volt a megállója, ma ehhez képest fordítva van - ezért nem azt írtam, hogy "megy" a villamos, hanem hogy "halad", abba belefér, hogy épp megállt a megállóban ;)
Kis pontosítás, a KUKA első K-betűje nem Keller, hanem Kaiser.
Kaiser und Knaeppich, Augsburg.
Én megsirattam a régi közvilágítási lámpákat is, a Margit-hídon még nem sárgult meg a fénycsőaramatúrákon a plexiburkolat és gyönyörű a Megyeri-úti is (egy jóbarátom gyerekkori osztályozásában ez a "kétkapcsos nagybatót". Volt háromkapcsos is, de az csak a Rákóczi úton, egyedülállóan az egész országban).
A Margit-hídi vilalmossínen-autózás, tévedés, a Petőfi hídon volt ez.
@felucca: "Kaiser und Knaeppich, Augsburg."
Mivel az egyik alapítót Kellernek hívták, hadd kételkedjek :)
de.wikipedia.org/wiki/Johann_Josef_Keller
@felucca:
1., de.wikipedia.org/wiki/KUKA_AG, itt ez van: „Keller und Knappich Augsburg“
2., A képen jól láthatóan szaggatott vonal (terelővonal) van a vágány jobb oldalán, mindkét irányban.
A Váci úti dugóhoz: itt, az Árpád út előtt mindig feltorlódott a forgalom egy kissé, mert kifelé a közúti forgalom 2×1 sávra szűkült, ahogy a villamosvágányok az út szélére húzódtak. Ráadásul volt ott egy iparvágány-kiágazás rögtön az Árpád úti torkolatot követően
@Hamster: Akkor én voltam az első :-)
Egyébként a régi Árpád hídon is rá lehetett menni a villamossínekre, sőt, a Pestről Budára haladás során a figyelmetlenebb autósok a villamossíneken érkezhettek a Flórián térre. Muter is megcsinálta egyszer még mazsola korában.
Valóban, ezer bocs, Keller, én tudtam rosszul.
A külső Váci út érdekessége volt még az útközepi parkolás. Mivel a vágányok a széleken voltak, meg lehetett állni az út közepén, akár Főspedes ZIL-lel is!:)
@nyelv-ész: Én úgy emlékszem, az Árpád híd olyan keskeny volt, hogy nagyobb járművel nem is nagyon lehetett volna a vágányzóna érintése nélkül átjutni :) Jobban meggondolva csak tolongós emlékem van arról a hídról.
@Hamster: Keskeny? Még bicikliút is volt rajta, szintben elválasztva! Vagy csak a hídfőben?
@felucca: Buda felől a Hajógyári-sziget túlfeléig volt normális hosszúságú, utána keskeny lett, ezen a képen sejthető:
www.mult-kor.hu/attachmets/11458/arpad2.jpg
Külön vicces, hogy a rámpa meg még a széles résznél is szélesebb volt :)
@felucca: pedig a 70-es években a szép emlékű 12-es busszal sokat jártam a Margit-hídon. Ha dugó volt, akkor bizony a sofőrök középre soroltak a busszal, és úgy döngettek át Pestre. De a körúton is simán megtették, hogy haladjanak. Aztán jött valami belső rendelet, na onnantól kezdve csak araszolgattak a busszal a dugóban. (Igen, a 70-es években volt dugó a Nagykörúton! Autókat már lehetett kapni, és a benzin is megfizethető volt.)
@Hamster: Igen, valóban, ahol elkeskenyedett, ott a keskeny rész kétoldalára még rálógott a széles részből egy nagy vízszintes vasszerkezet, mintha azt mutatta volna, hogy na, itt nem épült tovább a híd. Egyébként az döbbenet, hogy egy viszonylag karcsú hídszerkezetre hány tehervonatnyi bazaltkockát hordtak fel! Az elképzelni sem tudom, hogy ezt az acélszerkezeten mibe ágyazták bele?
@cyan: Igen, a 12-es... Azért nem mindig volt dugó a körúton sem, olyankor nyomták a sofőrök padlógázzal.

Egyszer épp így mentünk valahol a Nyugati környékén, és egy, a mellékutcából nagy bátran kihajtó Zsiguli orrát úgy levágtuk a csuklós Ikarusszal, mint automata a jegy sarkát. Meg is állt a busz, vissza is mentünk megnézni, mi maradt a Zsiga elejéből. A buszon csak egy kis karmolódás látszott a lökhárító sarkán.
@felucca: Gondolom, még így is vékonyabb réteg volt, mint ma a beton plusz aszfalt. A bazaltkocka, ha nehéz is, rettentő jól bírja az igénybevételt.
@cyan: Így van, így volt, a dugókra én is emlékszem, bár nem a Nagykörúton, hanem nyáron a Rákóczi, Erzsébet híd, Hegyalja, Budaörsi útvonalon. És ha jól emlékszem, a Szentendrei út is be tudott állni.
A Jászain készült képen a háttérben a duo telefonfülke... áááá :-) Formatervezési remekmű!
Az utolsó képen látszik az aluljáró korlátja. A felújításkor az aluljárót megszüntették és most fent lehet "bemenni" a szigetre.
Ihaj, az 55-ös villamosos képen (fentről az 5.) látszik a kedvesemék háza :)

bio
@Rocko-: "ha jól látom ötezres van a képeken. :P"

Kizárt, akkoriban még ezerforintos sem volt :P

bio
@retekblog: Látom, nem a Vágó-féle Fele Sem Igazból tájékozódtál akkoriban :D

Én is onnan tudtam.

bio
@felucca: @nyelv-ész: nem a nagy kocka, hanem a kis kocka van a képen. Az a bizonyos macskakő. Az nem olyan nehéz. Eredetileg is fakocka volt, az is kicsi. Gondolom annak a mintájára tették le a macskakövet.
@Fradista Utazó:

A Margit hídon úgy tudom a Ganzok beállítása táján szűnt meg a Károly-sáv. Azért Károly sáv, mert aki kitalálta a villamossínre vezetett sávot, Károly volt a vezetékneve. A Petőfi hídon sokáig üzemelt. A Margiton a szigeti bejáró kavart bele állandóan.

Károly úr egyébként lelkes vasútmodellező (Mint éppen megtudtam a gugliból, már nincsen közöttünk).

iho.hu/img/repules_12_07/120726_karolyimre/karolyimre1.JPG

www.antikregiseg.hu/piacter/kepek/muszaki_konyv_karoly_imre__vasutmodellezes_mora_1986__454_1.jpg?1340119389

Egyik gyermeke a kelenföldi Roxfortban osztálytársam volt.
@nyelv-ész: @Hamster: @felucca:

hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rp%C3%A1d_h%C3%ADd_(Budapest)#Keresztmetszete

11 méter, ebből lejön kettő a járdára. Később lett a kerékpárút, ami tovább szűkítette.

Nekem gyerekkoromból olyan emlékeim vannak (akkor már kezdték szélesíteni), hogy rohadt nagy forgalom, rohadt lassan megy rajta. Nagyon sokszor emlékszem olyanra, hogy az Árpád hídról a vízbe esett autó. Egyszer tán egy Zil is.
@cyan: @nyelv-ész:

Haverom egyszer a piros tizenkettesen három betétlapot adott egy kanyarban!

Még mindenhol belógtak az autók, nem lehetett normálisan elférni, stb....
@bioLarzen:

Én sem tudtam. Lehet ezen adás alkalmával elhúztam fürdeni, hogy később megnézhessem a Starsky&Hutch-t. A nagyanyám megengedte hogy megnézzem. Anyámék meg feltehetőleg a Bem rakparton voltak a Kertmoziban. Pénteken.
Hamster! Akkoriban szerintem még nem volt Gróza Péter rakpart.

(Most van?)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
melyik az a kelenföldi Roxfort?
csak kíváncsi vagyok... :)
@Kovács Terpentin:

Ha oda jártál, vagy egyéb módon volt hozzá közöd, akkor tudod, hogy
- onnan pazar volt a kilátás
- a Farek óráin (Nemrég lett nyugdíjas) volt kakukk
- Sanyi bá'nál volt állítólag olyan ember, aki hármasra felelt
- A sirály fészke a Sas volt.
@Hamster: 84 előtt tény, hogy mindig állt az Árpád híd, az 55-ös busz csak lépésben tudott rajta átmenni. A forgalom a "Zsiguli korszak" után lett ilyen nagy, bár összehasonlíthatatlanul kisebb a mainál egyes helyek be tudtak dugulni.
@nyelv-ész: A 12-es, ha nem volt dugó, úgy elverte a 4-6-ost mint a lovat, de még közepes forgalomban is előnyben volt a busz, mert kevesebbet állt a megállóban.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
valahogy éreztem... :D
pedig egyszer én is kaptam hármast. Sőt, félévkor 3 kérdésből csak kettőre tudtam a választ mégis átengedett!
Biztos megszállta a nyírőerőábra szelleme és megenyhült... :D
Ó, megdőlt a K.u.K. Abfall!

@kofy: És valóban három sávos a Margit híd!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

... mondjuk, erre speciel én sem az adásból, hanem a könyvből emlékszem :)

bio
Hamster!
Egyszer, ha nem felejted el megérdeklődnéd, hogy milyen anyagra és milyen típusú géppel készültek a felvételek?
Köszi előre is! :-)
Az első képen milyen "ergonomikus", hogy a magas villamosról le kell kászálódni az úttestre, majd onnan fel a járdára...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Jaja - az első, aminek narancsárgása borítója, és egy második, aminek szép, férfias rózsaszín :)

Amúgy hasonlóan néz ki a borítója, karikatúrákkal.

Én is úgy 8-10 éve, egy antikváriumban bukkantam rá - akkor tudtam meg, hogy kettő jelent meg, nem csak az a narancssárga (amit még anno, frissen vett meg apám)

bio

PS: itt van, találtam is: www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=a-fele-sem-igaz-2&ID=62007
@bioLarzen:

Ez jó!!!

A kettest most veszem észre rajta. Pedig kb 15-20 éve a polcomon áll.

Én az enyimet családon belül örököltem. Klára néni el akarta kótyavetyélni Gabi bácsi könyveit, de pont időben érkeztem, és megengedte, hogy átnézzem őket, és ahogy ő mondta, egy párat megtartsak emlékbe.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Aha, szóval neked az első nincs meg :)

Sztem azt sem túl nehéz beszerezni antikváriumban - és kötelező darab :)

bio
Méghogy az Ezres nem bírja a kis íveket!:-) A Margit-híd tövében az mi volt nagykanyar?
@Zádori Ferenc: Azért nagyon nem mindegy, hogy mekkora nyomtávbővítéssel kínálják meg az ívet, vagy hogy vályús sínnél mekkora a vályú. Hogy a megfelelően épített ívekben elvoltak, az világos, tapasztalati úton.
A KUKA szokott szerepelni a BME állásbörzén. :)

@kofy: Biztos a kilencvenes évekig folyamatosan ráhajthattak a sínekre? V.ö. egykor.hu/images/2010/original/budapest-margit-hid-.jpg 1973-es átalakítás utáni a kép, aszondják.