Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hol járunk, mit látunk? (immár megfejtésekkel)

2013.05.17. 20:20 :: Hamster

Rég játszottunk már olyat, hogy mutatok egy képet, és ti kitaláljátok, hol járunk, mi van rajta - persze a "villamos valami utcán" szintnél komolyabb válaszokat várok :) Hogy ne legyen túlságosan könnyű, kitakartam a villamosok tábláit; de ezzel együtt meg kell kérjem a téma iránt komolyabban érdeklődőket, ne lőjék le a megoldásokat a kevésbé tujamánok/Budapestmánok elől! Ha van megoldás, keressünk további látnivalókat a fotókon - ha pedig mindent megfejtettetetek, berakom a kitakarás nélküli fotókat...

Update: Nem fejtettetek meg minden kérdést (ugyanis nem csak a helyszínekre kérdeztem rá, mégis mindenki csak azokat igyekezett lelőni), de azért betettem a kitakarás nélküli képeket. És ezzel lett is egy plusz kérdésem: vajon mi a jó abban, hogy elvileg tudom szerkeszteni a kódot a blog.hu bejegyzésszerkesztőjében, de a valóságban HTML tag-eken belül nem ott végzi a műveleteket, ahol a kurzor van, illetve a kurzort nem tudom akárhova odatenni? Tök "szórakoztató", hogy a fájlnevek negyedik betűjét nem engedte átjavítani, csak az ötödikkel együtt, miközben a kurzor valahol a nyolcadikban villogott :-/

BKV-2063_AEEvD.jpg

Kezdjük ezzel. Szerintem nem túl nehéz: egy olyan budapestiesen "változott is, meg nem is, de nem tudom, örülök-e neki" helyszín.

Megfejtés: A Dráva utca/Dózsa György út és a Váci út kereszteződése. Amiért pluszban érdekes a kép, az az, hogy a megálló eredetileg a kereszteződés túloldalán volt, de itt a metróépítés miatt már kerülőúton jártak a villamosok (látszik is, hogy a járdasziget széle sínekből van, nem rendes szegélykövekből). A régi épület a háttérben az Elmű székháza.

BKV-5625-5645-1606_19761226_AvD.jpg

Külvárosi idill... szerűség, macskakővel, középbejáratú pótkocsikkal és különböző színű megállótáblákkal. Miért is más színűek? És milyen villamosra várakozhat a kalapos hölgy?

Megfejtés: Óbuda kocsiszín, a Vörösvári út végén. A pótkocsis 33-as a kocsiszín területén levő hurokban fordult. A "hova utazhat a hölgy?" című kérdésre persze senki nem írt semmit eddig, mindenki csak a színhelyek lecsapásában próbált vitézkedni :)

BKV_2844-5651-5639_1107_19760802_AEEvD.jpg

Hatalmas lombokkal takart tér, körülbelül akkora villamosforgalommal, mint egy nagyvárosi főutcán. Nem bírom elcsendesíteni a bennem szunnyadó NZA-t, és el kell mondjam, a képen látható 2800-as motorkocsi különlegesnek mondható, mert ezt a sorozatot favázasan használták a végsőkig - leszámítva három kocsit (2827, 2844, 2846), amik az '56-os forradalom utcai harcaiban olyan súlyosan megsérültek, hogy inkább acélvázasítva építették újra őket. Ezen túl meg szeretném jegyezni, hogy jó lenne ilyen állapotú acélvázas kasztnis nosztalgiavillamos is (fakeretes ablakok, megvannak a szellőzők az ablakok fölött, nyitott peronos, napellenző nélküli szélvédő), a ma meglevők (1000, 1625, 2624, szegedi iker, debreceni iker) ugyanis nem ilyenek.

Megfejtés: Czabán Samu - ma Széchenyi - tér Rákospalotán.

BKV_3441_19770803_AvD.jpg

Borongós időben indul úticélja felé a hármas UV, de honnan is, és hová? Számomra kicsit viccesnek tűnik a sok vasúti jelző, de persze érthető a jelenlétük, hiszen volt itt forgalom akkoriban!

Megfejtés: Nagyvárad tér; a háttérben a Szent László és a Szent István Kórház nem látható, köztük a szintén rejtőzködő Vágóhíd utcával, amelyen át egykor a BVVV villamosai a Mester utca felé kikerülték az Üllői út belső, a BKVT koncessziójában álló részét. Ez utóbbi persze nem látszik a képen, de azért érdekes :)

BKV_3440_AEEvD.jpg

Aki fogékony a részletekre, nézegesse az előbbit és ezt a képet, hogy mennyi apró dolog változott az UV-k kinézetében a hetvenes-nyolcvanas évek fordulója körül - akit pedig inkább a környezet fog meg, tippelje meg, hol járunk! És mi ez a sok vágány?

Megfejtés: Erre a profibb villamosbarátok is azt hihették, hogy a Török Flóris utca, ahol a lakótelep felépültekor az addig az utcán húzódó síneket betették a kutyafuttató mellé, de nem: ez a Nagysándor József utca. Ez a két templomtornyon látszik: balra a Szent Erzsébet téri római katolikusé, jobbra az Ady Endre utcai evangélikusé, illetve a két villamos fölött a távolban az Eötlös Lóránd Szakközép tornyos teteje is sejthető.  A ledózerolt területen ma a lakótelep van.

BKV_2066-2067_AEEvD.jpg

Megszakítom az UV-k sorozatát egy ikerkocsival. És egy Volán-busszal. És egy díszes, bár kicsit kopott régi épülettel. A kérdés továbbra is az, hogy hol járunk, mit látunk?

Megfejtés: Ez ismét a Nagyvárad tér, az eredetileg az út két oldalán húzódó síneket már áttették egymás mellé. A régi épület a Heim Pál Gyermekkórházhoz tartozott, ma egy modern tömb áll a helyén. Az Ikarus távolsági busz senkinek nem tetszett a kevés ajtajával és a színével?

BKV_3428_AvD.jpg

Ha a minap a Nagypolszkikban tobzódtunk, itt most a Zsigulik rajongói örülhetnek. De vajon hova megy az UV, és hova mehet a háttérben látható másik tuja?

Megfejtés: Orczy út, itt ma is járnak a villamosok. A háttérben még nem áll a modern postaépület, ezért egyenesen át lehet lehet látni a vasút Józsefvárosi pályaudvarhoz tartozó Salgótarjáni utcai épületére. No, de a távolban látható villamosról mit gondolunk?

BKV_2700-5601-5600_19761019_AEEvD.jpg

Külvárosi spleen, kockakő, vámház, szinte HÉV kinézettel az út szélén futó vágányok, és egy motorkocsi, ami szintén érdekes: az ebben a bejegyzésben is többször látott 2000-es pályaszámú ikerkocsik ugyanis a 2700-as sorozatból lettek kialakítva - de maradt néhány kocsi, ami megmaradt szólóban, például a 2700-as. A szerelvény harmadik kocsija pedig a ma is meglevő, felújításra váró 5600-as. Akit pedig a tuják hidegen hagynak (az miért olvassa még mindig ezt?:), ízlelgesse azt a szót, hogy "vámház". Ezeknek a története is érdekes, mégse találtam róluk leírást a weben, amit hirtelen belinkelhetnék :(

Megfejtés: Üllői út a Népliget és az Ecseri út közt, szintén a metró építése közben. A vágányokat itt is egymás mellé tették, de az iménti Nagyvárad téri képhez képest a másik oldalra. A vámház ma is megvan.

BKV_3295_AvD.jpg

A régi megállótáblákat leszámítva ez a kép első látásra akár néhány éves is lehetne, pedig öregebb annál. Igaz, nem sokkal, de ezt a látványt ma már nem lehetne reprodukálni. De pontosan miért is?

Megfejtés: A Határ út és a Nagykőrösi út kereszteződése. Már jár a mai 52-es, tehát 1980 márciusa után járunk, de még megvannak a Nagykőrösi úti sínek is, tehát jár a 13-as, azaz '83 júliusa előtt vagyunk. Nagyjából ezen a helyen pedig az M5-ös autópálya bevezetőjének felüljárója húzódik, úgyhogy hiába van meg alapvetően a villamos, a környék jelentősen megváltozott. És következzék egy bónusz kép:

Untitled-84.jpg

Itt a vágánykereszteződés helyén állva kifele nézünk a Nagykőrösin. Autópálya, felüljáró még nincs, de villamos se. Hogy ez egy újabb kép, az abból látszik, hogy itt már a mai buszmegálló-táblát használják, az előzőn viszont még a szemaforosat. Hogy ami ezután jött, az jobb-e, azt inkább a helyiektől kellene megkérdezni...

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm!

65 komment

Címkék: budapest rejtvény villamos utcakép kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr95305180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2. az Óbuda ksz. A bal szélső házikó még ma is megvan (talán az volt a forgalmi irpda?)
Csak a piros - kettős megálló - és kék - sima megálló, tehát csak egy villamosnak elég a peron - táblákat tudom. A helyszíneket, viszonylatszámokat kapásból nem.
Az első UV-s kép szerintem a 8. kerületben készült.
Az utolsó pedig talán a Haller-Mester kereszteződés.

A többire tippem sincs. :-)
Hát, egy-kettőt felismerek, de a többség teljes homály.
@cyan: "Csak a piros - kettős megálló - és kék - sima megálló, tehát csak egy villamosnak elég a peron - táblákat tudom."
Sajnos akkor ezt se jól tudod :)
@Hamster: Nem a piros volt az, ahol mindenképp' meg kell állni?
a vámházakról találtam egy elég részletes tanulmányt anno a guglin, de pdf formátumban.

1. könnyű, váci X dózsa a vízművek régi épülete
2. vörösvári út, régi remiz?
5. könyves kálmán az átépítés idején? a két templom ismerős a ix. kerületből
8. üllői út az ecseritől a népliget felé?
9. üllői a külvárosban valahol
A negyedik kép, a Nagyvárad tér, a Szt. István kórház elött, valamelyik 50-es járattal. Az utolsó szerintem, biztos nem a Mester-Haller, akkor még Hámán Kató keresztaződés.
@hatja: Ha "könnyű", akkor miért írod be azonnal? :-/
Ja, már beugrott, a kettős megálló 2 M volt (MM). Akkor marad az a variáció, hogy a piros az leszállóhely, a kék megállóhely tábla.
1) üllői út
2) nagysándor józsef
3) népliget
4) szép ilona kocsiszín
5) határ út
6) passz
7) kőbányai út
8) kőbánya hízlaló
9) valami HÉV lesz ez.

és szintre biztos vagyok, hogy mindegyik rossz válasz.
Az ötödik, Pesterzsébet, az átépítés után, 30-31-es villamos
@Hurri Kán: persze, mert azt írtam be, ami érzésre gondoltam, nem csekkoltam le.
@Hamster: sorry, nem tudtam, hogy van ilyen szabály. eleve arra számítottam, hogy mire ennyit bepötyögök már lesz 20 komment.
Az első nem a mostani Lehel út, talán Lehel_Dózsa György sarok, ahol van az a régi iskolaépület?
@hatja: Nincs alapvetően ilyen szabály, csak odaírtam az első bekezdésbe, hogy aki nagyon vágja a témát, az álljon kicsit hátrébb, hadd próbálkozzanak, akik nem olyan jók benne :)
@Fradista Utazó: (Rövid linket vajh' miért nem enged??)
A 4-ik és 6-ik képet passzolom, de szerintem az első: Váci út- Dózsa György út sarok, a második a Vörösvári út az Óbudai kocsiszínnél, harmadik a külső Váci út,vagy Rákospalota. ötödik: Pesterzsébet, hetedik: az Orczy út nyolcadik: Üllői út, kilencedik: Határ út-Nagykőrösi út sarok
@Hamster: afenébe, megnéztem megint gyorsan a képet, hogy nem-e passzolnak váltóbotot. :(
de nem.
Az elveszett sineket, gyakrabban kellene nézegetni. Nagyon jó összeállítás!! Most a hosszú hétvégére, lesz program, lehet nézegetni, nézelődni, nosztalgiázni.
Asszem, legközelebb moderáltra állítom majd a kommenteket, és akkor senki nem látja, más mit írt, nem tudhatja, eltalálta-e, és hanyadikként ;)
@mester utca: Ha meg rossz az idő, lehet olvasgatni a régi blogbejegyzéseket. Itt jegyzem meg, a szövegben aláhúzott szavakra is kevesen szoktak klikkelni, pedig azok legtöbbször linkek, további olvasnivalóval :)
Jó kis összeállítás! Mindet tudnám, de most csak egy képben segítenék, mivel látom többen nem találták..
A 6. kép is az Üllői út, a szürke épület pedig a régi Heim Pál kórház. :)
Az 5-ös kép nem a Török Flóris szélesítésekor készült a Topánka utca előtt? Ez a csalinkázás ma is megvan, itt szűkül be a Török Flóris.
1. Váci út a Dózsa György útnál, háttérben az Elektromos Művek épülete
4. Nagyvárad tér
5. Nagysándor József utca. Érdekes, ideiglenes terelést örökít meg, miközben a ma is használatos nyomvonal is látszik az úttestben.
7. Orczy út, akkori nevén Mező Imre út, háttérben az Orczy tér és a Józsefváros pu.
8. Üllői út, az Ecseri út és a Népliget között, háttérben a vasúti felüljáró, valamint a későbbi Omnibusz nevű szálloda épülete.
9. Határ út - Nagykőrösi út kereszteződése, az akkori 51-es villamos keresztezésével.
Az 5. a templomok állása alapján Nagysándor József utcának tűnik, valahol az Ady Endre u. keresztezésének környékén.
A harmadik kép szerintem Rákospalota, Széchenyi tér, de nem mondom meg, miből gondolom, mert kimoderálsz. :)
A hetediken sokat gondolkodtam, szerintem Kispesten van a Tóth Árpád utcai huroknál az Ady Endre úton, de ezt se mondom el, mert lehet, hogy hülyeség.
Az utolsó kép mintha tényleg a Határ út-Nagykőrösi út sarka lenne, de úgy tudom, hogy mire az 52-est kiépítették, a Gyáli útról egyenesen a Nagykőrösire menő vágányok már el lettek bontva. Itt pedig, ha jól látom, még a keresztezés is benne van a pályában.
@ckg-471: Nem lettek elbontva még akkor. A 13-as vili járt még a Használtcikk piachoz azokon a síneken, az 51-es megszűnése után.
A Nagyvárad térhez, 42, 50, 51 villamos a 3-as metró átadása után, elötte még itt fordult a régi 63-as. Pesterzsébethez meg a Török Flóris utca, a régi szleng szerint Bözskefalva.
@Janky: Azt tudom, csak abban nem voltam biztos, hogy a 13-as megszüntetése után kezdték-e el építeni a Nagykőrösi úti pályát, vagy még előtte. De akkor előtte. :)
utolsó a Nagykőrősi x Határ, vélhetően egy 52-es (vagy 52A, ha azon is járt pótos).
@ckg-471: "A harmadik kép szerintem Rákospalota, Széchenyi tér"

Az, amit ma is Széchenyi térnek hívnak? Ha igen, hol az úttest? Vagy akkor még lett volna olyan villamosvágány, ami nem az úttest mellett ment volna ott?

bio
Csak hogy legalább egyszer szerepeljen helyesen: az első kép a Váci út és a Dráva utca sarka (tehát nem Dózsa György - az a kereszteződés másik vége), és az Elektromos Művek épülete áll ott.
@otomatik portakal: a táblák alapján 13-asra tippelnék. Amikor azon a vonalon 52-es kezdett járni, akkor már az új táblák voltak, nem?
@bioLarzen: ott az úttest a fa és a kuka között :)
@toto92: Hát, nem tudom - nekem az nagyon keskenynek tűnik ahhoz képest, ami ott ma van.

Persze, lehet, hogy csak simán a szememcsal - vagy akkor még tényleg csak ilyen keskeny volt csak...

Amúgy, ha ott készült, akkor a villamos mögött a mai buszmegálló lenne látható ( az Újpest felé menő 204-es, 170-es stb...)?

bio
Több helyszínt is illet volna felismernem. Szégyen rám nézve. Biztos öregszem :D
Ad Széchenyi (ex-Czabán Samu) tér: merről merre néz a kamera?
Ad Nagysándor u.: ilyen vágány- illetve úttest-konfigurációt
nemigen tudok máshol elképzelni, de lövetem sincs, hogy mikor
és melyik szakaszon volt ott ilyen útszélesítés?
Ad Nagyvárad tér (volánbuszos): ez most az FTC felől van nézve? (a régi épületekre tényleg nem emléxem, de fura, hogy a SOTÉ-ba még bele sem kezdtek)
Ad Orczy út: a távolban álló villamos biztos a régi hurokvágányon áll (vagy megy); de hogy mit keres ott, arról max. annyit tippelhetek, h vmi üzemi menet.
@ckg-471: @toto92: No, tehát igazatok volt.

Gratula ;)

bio
@bioLarzen: "Ad Széchenyi (ex-Czabán Samu) tér: merről merre néz a kamera?"

Így, tudva, hogy ez tényleg a Széchenyi tér, szerintem a Fő úton, a Batthyány utcával szemben áll a fotós, és a sűrű lomborona, illetve a villamos mögött a mai, Újpest felé közlekedő 170-es, 104-es, 204-es stb. + távolságibusz-megálló látható (ahol az a nagy trafódoboz, vagy mi van ma (is?)) - ahhoz tartozhat a leghátul látható fém szemetes.

Ez a hely, persze szigorúan véve nem a Széchenyi térhez tartozik, mert az csak a (kép szerint balra) következő saroknál kezdődik - de a buszmegállót speciel Széchenyi térnek hívják...

De ez csak tipp.

bio
@Oxy: az előzőt természetesen nem magamnak akartam válaszolni, hanem neked :)

bio
A piros tábla LESZÁLLÓHELYet jelölt.
A kék meg megállót.
Fantasztikus képek!

Megpróbálok válaszolni a maradék kérdésekre, mert elült a komment-özön:
- a kalapos hölgy szerintem a képen látható villamosra vár, hogy kiforduljon a másik kapun a felszállóhelyre. A 11-es is itt végállomásozott, de talán kicsit tovább, egy csonkavágányon. (?)
- bevallom, a második Nagyvárad téri képnél a volánbusz jobban megfogott, mint a villamos... Csodás!
- az Orczy téren a háttérben az egy 28-as vagy 36-os, nem?
miért kellett külön felszálló megálló és leszálló megálló?
@Rocko-: Ilyen ma is akad, buszoknál például. A leszállóhely azt jelenti, hogy ott csak leszállni lehet a járműről, felszállni nem. Ez a végállomásokon van, ahol külön hely van a leszállásra és a felszállásra. Nem tudom, pontosan, ennek mi a jelentősége, csak kényelmi szempont-e (nem tömegelnek a csúcsidőben a le-és felszálló utasok egyszerre - anno, amikor Budakeszin laktam, a 22-es Moszkvási végállomásánál elég gáz volt, ha a délutáni csúcsban nem a külön leszállóhelyen szálltak le beérkező buszról, hanem a lusta söfőr egyből beállította a buszt a felszállóhelyre, és a felszállásra várakozó tömegbe eresztette bele a leszálló tömeget...), vagy más is volt/van a dolog mögött.

bio
@bioLarzen: az oké hogy akad, meg én is tudok mondjuk ilyet, végállomásnál, de ha fixen forgalomban van a jármű (és nem kiáll), akkor szerintem kb. semmi értelme.
@Rocko-: Hát, nem-végállomáson, így elsőre, én sem látom sok értelmét - de ettől még lehetett neki :)

bio
@bioLarzen: a múlt homolyába vész. :)
@teddybear01: Off, de nincs olyan ember, hogy HamPLÓ. Illetve minden nyelvet nem ismerhetek, lehet, hogy van, de tutira nem szerkeszti ezt a blogot ;) Amúgy persze hallottam, érdekes ez a vízipók kinézet a sok szemmel :)
@Hamster: nincs olyan ember hogy HamPLÓ? :O
@Rocko-: Ahogy olyan ember sincs, hogy index, olyan se, hogy YouTube és olyan se, hogy szopoalarc.hu ;)

io
1 - Nem ment volna. Valamiért Újpest ugrott be.

2 - Ez sem ment volna, bár azt egyből levágtam, hogy tök ismerős a hely, sokszor járok arra manapság is, de nem tudtam beazonosítani.

3 - Abszolút tanácstalan voltam.

4 - Nagyvárad tér. Sokat jártam sajnos anno a Heim Pál kórházba, ezért ez ment egyből.

5 - Gőzöm sem volt róla.

6 - Én már a modern tömbbe jártam. Bár mikor elkezdtem oda járni, akkor még itt semmi nem volt, csak pozdorjakerítés és építkezés. A Volán busz gyönyörű!

7 - Orczy tér, ez ment.

8 - Passzoltam.

9 - Ecserire tippeltem volna, a templom felől fotózva. A Bónuszképről viszont egyből lejött, hogy ez a Nagykőrösi út.
Ezen link szerint is a piros színű tábla a villamosmegállóban leszállóhelyet jelölt:
br120.ucoz.hu/load/villamos_megallo_tablak_60s_70s/1-1-0-2
@Siposdoktor: "Ezen link szerint"
Attól még nem igaz.
@Siposdoktor: Hamster úgy látszik, nem fogja elárulni, úgyhogy a nyugalom és a közbiztonság érdekében íme a megfejtés:

"A kék szín az általános megállót, a piros a biztonságit, a sárga pedig, a rajta szereplő FM betűkkel a feltételes megállóhelyet jelölte."

Forrás: www.mult-kor.hu/cikk.php?id=12349