Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

március 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  6. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (5) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (86) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (154) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) budai vár (25) budaörs (39) budapest (742) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (9) c50 (10) c64 (15) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (373) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (23) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (13) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (40) hampage (296) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (766) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (334) kritika (71) kulfoldi szemmel (68) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (8) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (302) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (211) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (66) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (80) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (29) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (32) rock (71) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (13) semmering (9) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (70) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (51) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (341) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (294) utcakép (158) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (382) városkép (86) városliget (8) vasút (416) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (703) villamos (624) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (255) zene (184) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A felsővezeték után nyújtózkodó kisföldalatti

2013.05.27. 16:00 :: Hamster

Tegnap metróztunk, most a kisföldalatti következik, erősen szokatlan felállásban. A hely szerintem viszonylag könnyen azonosítható, ugyanakkor némileg meglepő:

BKV_METRO_AEEvD.jpg

A jármű állapota önmagában nem különlegesség: a ma nosztalgiajárműként használt 11-es motorkocsit a forgalomból kivonás után akkumulátorokkal pakolták tele, hogy önerőből is tudjon mozogni, például az alagútmosó kocsit húzva - ezen a helyszínen kellhetett is ez a képesség, hiszen a kis áramszedőjével nem érhette el a rendes felsővezetéket. Ezek után várom a megfejtéseket arra a kérdésre, hogy hol vagyunk, és mit csinált ott a kocsi. Már csak azért is, mert Ab van Donselaar se tudta megmondani, ő "csak" lefotózta annak idején. Tippjeim persze vannak, de azok csak tippek, hátha valaki konkrétan tudja, mit látunk.

A fényképért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte azt!

Ha tetszik a fotó, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm!

19 komment

Címkék: rejtvény kisföldalatti kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr155320555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a Cházár András utcában van a Récsei garázs mellett. Ha képes volt önerejéből mozogni, akkor valószínűleg gázolajat továbbított a garázsba. Mögötte látható egy tartálykocsi, ami a villamosok.hu-n is meg van énekelve.
@ckg-471: Vagyis na, hülyeséget beszélek. Nem továbbíthatott oda semmit, mert látszik, hogy már ott áll egy ideje.
Szerintem csak simán le lett oda dobva. Raktárnak használták, vagy ilyesmi.
@ckg-471: Rögtön az első hozzászóló tudja a megoldást, amit én tudok, és leírja a dilemmát, amivel én is szembesültem :)
@Hamster: Na, akkor helyben vagyunk. :)
A háttérben pedig a vonalműszak Nysája lehet.
@Snake: A motorkocsi mögött pedig özvegy Frajmovics Rezsőné a Sport moziba siet serényen- ahol a Tulipános Fanfant adják- csak nem látszik.:-)
Esetleg transzformátorként használták. Emlékeim szerint a józsefvárosi pályaudvaron is volt egy mozdony az egyik vágány végében hasonló funkcióval. Persze jogász vagyok, nem értek hozzá, lehet, hogy hűtőnek használták és pisztáciafagyit tartottak benne :)
@Trónkövetelő: Ez a kocsi nem lenne arra jó, piszok egyszerű villamosberendezése volt, inkább raktárnak, sufninak lehet ott, esetleg amiatt, hogy nem a kocsiszínben foglalja a helyet. Bár '81 környékén a kisföldalatti telepen még egy rakat roncs ott volt a régi kocsik közül, szóval ez is elférhetett ott.
Szerintem is raktár / sufni volt. (Busz)akksikat remekül lehetett benne tárolni esetleg tölteni, bár a képről nem látszik, hogy villany lett volna bekötve oda.

@Trónkövetelő:
A déliben még most is van két ilyen mozdony (1. és 2. vágány vége). Az ilyen transzformátorként való alkalmazás a kocsik villamos előfűtéséhez szolgáltatja az áramot, de erre a BKV-nál nincs szükség. A pisztáciafagyi sem tartozik a cég profiljába :)

@ckg-471:
"Nem továbbíthatott oda semmit, mert látszik, hogy már ott áll egy ideje."
Meg nincs sarokütközője, úgyhogy nehezen vonszolt ez bármikor is tartálykocsit.
@Hamster: Szerintem Budapesten bárhol kattintasz egyet (BÁRHOL: mondjuk, egy belvárosi pincében pölö :D), kirakod ide, és két perc múlva kapod a választ, hogy hol készült ;)

bio
@bioLarzen: Ez nem így van, látod, a múltkor is hogy megkavarta az embereket a Nagysándor József utcai régi kép :)
És azt lehet tudni, mikor kapott áramszedő az új szerelvényektől?
@Hamster: Azt nem mondtam, hogy jó választ kapsz :P

bio
@Snake: Persze, de kit érdekel egy Nysa egy régi kisföldalatti kocsihoz képest :)
Tudom, más is észrevette, de az a "kis áramszedő" nem is az övé. Magasabbra is nyúlik a régi rugózó keretesnél - de itt minek?
Mikor készülhetett a kép? Magam vagy 30 évig utaztam arra munkanaponként, és bizony még a XXI. században is akadt ott kockakő jó kedvvel, bőséggel :-P A lengéscsillapítóknak és egyéb függesztőknek ugyan nem kedvezett, de tartósabb volt az olvadó aszfaltnál.
Már persze ott, ahol rendesen le is tudták rakni, meg megnézték, mire is fektetik. Negatív példa a Podmaniczky utcában kialakított (majd nemrégen lebetonozott - az aztán igazán izé :-P) trolimegállók; egy helyen konkrétan méteres lyuk tátongott hónapokig - mert a javítással megvárták a tavaszt :-P
A képen maga a sín se igen látszik, amin a MFAV motorkocsi áll - mellettem meg mi az a felület, amin a lábnyomok látszanak? Igen, egyszer lecserélték a síneket - aztán sürgősen megszüntették az egyik villamosvonalat - amit később a másik követett. Ez utóbbi (67) szerintem rekorder abból a szempontból, hogy ennek volt a leghosszabb ideig "pótlóbusza" - míg be nem olvadt az irreálisan hosszú menetidejű ötös buszba… Ami egyben a néhai 44-es vonalát is megette…
Az elég érdekes, hogy a motorkocsinak a villamosokon használt kapcsolószerkezete van, a tartálykocsinak meg csavarkapocs(gondolom)+sarokütköző. Azt is lehet, hogy egymástól függetlenül kerültek oda.
@Trónkövetelő: Az valószínűleg egy villamos fűtőgép volt. Ahogy ZBR is megénekelte, arra használták, hogy a kocsikat előfűtsék vele a pályaudvarokon. Ezek általában selejtezett mozdonyok, amikben csak a vonatfűtéshez szükséges berendezéseket hagyták benne. Ettől általában gyakorlatilag helyhez kötötté válnak, mert egyrészt az áramszedőjüket is leszedik (helyette egy csini drótdarabbal kötik a felsővezetékhez), másrészt meg általában egy, a vasút többi részétől "elszigetelt" húsz méteres vágánydarabon állnak.
Sztem is az áramszedő egy másik járműhöz tartozik. A képet alaposabban szemügyre véve mintha a kerítés túloldalán még látni is lehetne egy darabkát a villamosból - amely szegény meg légvezeték nélkül csak álldogálhatott a vakvilágban.
@Siposdoktor: A kerítésen túl egy busz áll, ha annak Ganz kisföldalatti szedője lenne, az még furcsább lenne :)