Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régiségek a reptér füvén

2013.06.04. 07:00 :: Hamster

A múltkor volt egy felelőtlen ígéretem, miszerint egyszer majd csinálok egy külön weboldalt az áprilisi II. Goldtimer Nyílt Napon látott régi gépsárkányokról. Valami olyasmire gondoltam, mint ez az oldal... vagy ez. Nos, kicsit jobban belegondolva rájöttem, hogy valószínűleg soha nem fogok eljutni odáig, hogy megtegyem ezt, úgyhogy úgy döntöttem, inkább elsütöm őket itt a blogban :)

img_2251.jpg

A szokásos módon számítok a közönség értő segítségére, hogy elmondják/kiegészítsék/kijavítsák, mit is látunk pontosan. Nekem ez itt például egyszerűen csak egy "állólámpás Merci", de azt is látom, hogy nem a közönséges verzió (W114/115), szóval úgy tippelem, inkább a kicsit felsőbb kategóriás W108/109 lehet.

img_2256.jpg

Ugyan a fényszóró/helyzetjelző/index kombók miatt olyan, mintha két ijedt ufó ülne a lökhárító két szélén, ez a Lancia Flavia meglehetősen tetszett. A forgalmijába vélhetően "fekete tükör" van színnek beírva, simán lehetne borotválkozáshoz használni :)

img_2221.jpg

A Jaguar Mark 2 (?) valamelyik felmenője pók lehetett, így lett nyolc "szeme". Vajon milyen lehet a motorhangja?

img_2336.jpg

Az előbbiek után nehéz szépet mutatni, de én azért megpróbálom ;) Ez itt egy ponton-Moszkvics, ha jól sejtem, 403-as. Ezek a jószágok új korukban is ilyen marha jól néztek ki, vagy csak a mai technikákkal tudnak ilyen fényezést adni nekik?

img_2410.jpg

Fura, hogy volt egy időszak, amikor a keleti sorozat-személygépkocsik is marha jól néztek ki, mint például a Wartburg 312. A mellette álló Moszkvicshoz képest olyan, mintha amerikai rendőrautó lenne :)

img_2421.jpg

Emlészem, mekkora döbbenet volt, amikor '87-ben az NDK-ban még láttunk ilyet ezerrel teperni földúton (!) - nálunk akkor már a "modern" Varnyú (már hogy a 353-as) is kicsit égőnek számított...

img_2286.jpg

Ez a fogszabályzás után kiáltóan "vicsorgó" hűtőrácsú Skoda Felicia is ott virított a fűben; alig lehetett lekapni, úgy csillogott...

img_2192.jpg

... akárcsak ez az Opel Rekord. Mondjuk az ő hűtőrácsa inkább a bálnák szilájára emlékeztet. Vagy csak én próbálom automatikusan valamilyen élőlényhez hasonlítani az autók "arcát"?

Folyt? Köv!

25 komment

Címkék: autók képek nosztalgia oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr785342946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Merdzsó ráadásul amerikás változat, legalábbis a lámpái alapján. Megkockáztatom, akár a fényezése is eredeti lehet. A Moszkvicsról már nem merném ezt állítani :-)
W108/109 lesz az, utóbbit a hosszabb tengelytáv plusz a légrugózás különbözteti meg. (a légrugó nélküli hosszú maradt 108-as) A lámpa miatt még nem biztos, hogy amerikás, mert 1969-től az európai modellek is ilyen ikerlámpát kaptak.
Papucsvarnyúból még kabriót is láttunk Berlinben, ami viszont már akkor is egy csajozós autónak számított...
@Grgabácsi: Jogos, sőt, jobban megnézve ezen nincsenek az amerikai változatra jellemző oldalsó helyzetjelzők sem.
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Latinovitsnak volt ilyen, az egyik filmjében azzal gangolt.
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: És ekkora motorháztető alat ti sugyanaz a vicikvacak pöfögött? :)
@Hamster: Ugyanaz a blokk, de a teljesítményét dupla karburátorral hajmeresztő 50 lóerőre emelték.
köszönöjük szépen a képeket! :)
@Rocko-: Ne köszöngess, lájkolj meg ajánlj ;))
Jó képek!
Volt pár szép autó, de nekem ezek a mostohatestvérek tetszettek egymás mellett:
Opel Olympia és Moszkvics :)
fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/388102_608988765779681_1308626892_n.jpg
@AbuF: Iiiigen, és most lelőtted a következő adag kép legnagyobb poénját :I :D
@Hamster: Főleg,hogy még a nyolcvanas években is voltak kockaköves autópályák arrafelé. A többi főút is olyan volt, hogy bőven elég volt rajta az 500-as Trabival is abszolválható 70-es tempó. A kedvencem a tankátjáró volt: az egyébként aszfaltos országutat időnként keresztező lánctalpasok néhány méteren felszaggatták az aszfaltot, és alatta előbukkant a makadámburkolat. Elég jó hangja volt, amikor athajtottunk rajta, esős időben még meg is lehetett rajta csúszni.
@nyelv-ész: Kockaköves... a betonlapos is kibírhatatlan volt. Ott nőtt a fű köztük, akkora hézagok voltak, mi közben meg az M7-et szidtuk, pedig az sima volt ahhoz képest :)
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: A dupla karburátort hogy érted? Duplatorkú? Mert a 3 hengerre 2 karburátor...
Viszont háromkarbis motort csináltak versenycélokra.
@nyelv-ész: magyarul helyesen ikerkarburátor. A német Doppelvergasert fordítottam rosszul.
@Hamster: Ó bocsánat, nem figyeltem, hogy még tartogatsz meglepetéseket!
Érdekes, hogy a jaguár balkormányos, az ilyen régi példányoknál elég ritka, viszont annál inkább meg kell becsülni, mert ezek szerint nem szériadarab, hanem egyedi :)
@nyelv-ész: de a helyzetjelzők viszont csak 1968-tól kötelezőek, legalábbis az ott gyártott autókon akkortól jelentek meg.