Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Óriáshernyók a Kiskörúton

2013.07.13. 06:00 :: Hamster

Mit tesz egy normális ember, ha egy internetes fórumon háromnegyed éjfélkor azt olvassa, hogy "egy óra múlva olyan villamos lesz a Kiskörúton, ami még soha"? Vélhetően rákattint a "vissza" gombra, hiszen csak véletlenül kerülhetett olyan helyre, ahol ilyet írnak. Ha viszont nem (mármint az illető nem normális, és nem véletlenül került oda;), akkor lóhalálában elindul a Fővám tér felé, közben óvatosan SMS-eket küldve olyan személyeknek, akik többet tudhatnak arról, mi várható. Hát ez:

IMG_0792.JPG

A BKV néhány éve elkezdte felmérni a villamos vágányhálózat valóságos állapotát, hogy ne csak elméleti adatok álljanak rendelkezésre arról, hogy melyik villamos hova mehet, hova nem, hol kell velük vigyázni, hol nincs semmi gond. A legproblematikusabb részek azok a régen épült szakaszok, amelyek átalakítása nem lenne triviális: a Lánchíd alatti alagutak, a 2-es a pesti oldalon, és a Szabadság híd. Ezeket réges-régen a maiaknál keskenyebb villamosokhoz építették, és nem lehet őket csak úgy kiszélesíteni.

IMG_0805.JPG

A Szabadság hídon az UV-k selejtezése óta normál esetben csak az újabb típusoknál keskenyebb Ganz csuklósok (és a nosztalgia kocsik) mehettek át bármikor, bárhogy; a szélesebb járművek, mint a Tatra vagy a hannoveriek nem. Hát szépen kipróbálták őket, különös tekintettel azért, mert a Fővám tér átépítésénél még a régi, keskeny villamosoknak is sikerült találkozási tilalmat beépíteni. Az eredmény az, hogy bizonyos körülmények teljesülése esetén korlátozásokkal átmehetnek. És most végre a Combinókkal is lellenőrizték a szűk részeket - a képen egyébként az (nem) látható, hogy épp elaludt a díszkivilágítás, a jelen levő fotósok őszinte sajnálatára.

IMG_0828.JPG

Persze a papírforma érvényesült: az óriáshernyók elfértek, bár a tükrökre vigyázni kell - de rajtuk legalább nem kézzel kell hajtogatni őket, mint a Ganz csuklósokon. Ezzel együtt a fentebbihez hasonló életképet (mindkét oldalon óriáshernyó a Fővám téri megállóban) nem valószínű, hogy túl gyakran fogunk látni, hiszen ezek a járgányok túl nagyok ide - de rövidebb kivitelben nem lenne gond velük.

IMG_0850.JPG

Amíg a hivatalos résztvevők mértek, dokumentáltak, szerveztek, én fotóztam. Sajnos a vélhetően direkt az eseményre beállított kijelzőn a "Városház tér"-ből hiányzott a második "á", de nekem így is tetszett.

IMG_0879.JPG

Ezért a látványért már önmagában megérte idejönni az éjszaka közepén :) Itt jegyzem meg, az ideális kiírt végállomás szerény nyomott véleményem szerint baloldalt "Lehel tér", jobbra pedig "Budatétény-Campona" lenne :)

IMG_0893.JPG

Nem bírtam kihagyni a kettős vágánykapcsolaton (gyakrabban használt nevén: "hózentróger") megcsillanó fények megörökítését. A végállomásra behajtás nem volt egyszerű, hiszen ezek a villamosok kétszer olyan hosszúak, mint amekkorára a végállomás tervezve van (kétszer annyi áramszedővel, mint amire a rendszer számít), és bár fizikailag a tárolóvágányok miatt beférnek, a biztosító- és jelzőberendezést megfelelően kezelni kellett.

IMG_0928.JPG

És itt az út vége, legalábbis 1980 óta. Köszönöm a résztvevőknek, a BKV és a BKK munkatársainak, hogy ott lehettem, hogy együttműködtek a fotózásban, és köszönöm a régi fényképezőgépemnek (mielőtt valaki megkérdezi: Canon PowerShot Pro1, már ír-olvas, olyan öreg:), hogy szintén együttműködött velem, a betegeskedő újabbikkal ellentétben - bár nem mondom, hogy igazán topon voltam a kezelését illetőleg, de ez igazából semmiség ahhoz képest, hogy hány éve használtam ilyesmire legutóbb...

19 komment

Címkék: budapest bkv képek villamos city lights

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr95402630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"az ideális kiírt végállomás szerény nyomott véleményem szerint baloldalt "Lehel tér","

Nem Káposztásmegyer,Megyeri utat akartál írni?

5 részesként(45 m)el tudnám viselni őket itt..:)
"Mit tesz egy normális ember, ha egy internetes fórumon háromnegyed éjfélkor azt olvassa, hogy "egy óra múlva olyan villamos lesz a Kiskörúton, ami még soha"?"
azt válaszolja, hogy a háromnegyed éjfél az 23:45, esetleg háromnegyed 11, de nem háromnegyed éjfél, aztán visszafekszik aludni, hogy "na tudod kivel szórakozzál". :D

és erről beszéltem egy poszttal lejjebb, hogy vannak színek. sárga, fehér, zöld, piros, SZÍNES!
Azonnal visszaépíteni a Bajcsira a villamosvágányokat, és újrakezdeni az üzemet, lehetőleg UV-kal! :)
Mennyivel hosszabb a Combino?

Ideális északi végállomás

maps.google.hu/maps?saddr=Bar%C3%A1ts%C3%A1g+%C3%BAtja&daddr=Bar%C3%A1ts%C3%A1g+%C3%BAtja+to:Ismeretlen+%C3%BAt+to:H%C5%B1t%C5%91h%C3%A1z+u.+to:P%C3%A1lya+u.+to:K%C3%BCls%C5%91+Szil%C3%A1gyi+%C3%BAt+to:Szil%C3%A1gyi+u.+to:Madridi+u.+to:Bajcsy-Zsilinszky+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.570752,19.096434&sspn=0.164691,0.308647&geocode=FdP61gIdKNUjAQ%3BFfrp1gIdNtUjAQ%3BFczQ1gId_9sjAQ%3BFa621gIdKt0jAQ%3BFexx1gIdgeQjAQ%3BFVU21gId3L8jAQ%3BFYXL1QId2J0jAQ%3BFc6P1QId1U8jAQ%3BFa7D1AId4sAiAQ&t=h&dirflg=w&mra=ls&z=12&lci=transit_comp

Ideális déli végállomás

maps.google.hu/maps?saddr=Bajcsy-Zsilinszky+%C3%BAt&daddr=M%C3%A1ria+Ter%C3%A9zia+u.+to:M%C3%A1ria+Ter%C3%A9zia+u.+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:47.391973,18.9887279+to:%C3%9Att%C3%B6r%C5%91k+%C3%BAtja+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:Nagyt%C3%A9t%C3%A9nyi+%C3%BAt+to:6.+%C3%BAt+to:Budafoki+%C3%BAt%2F6.+%C3%BAt+to:Budai+%C3%BAt+to:Budai+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.381963,18.902321&sspn=0.082642,0.154324&geocode=Fa7D1AId4sAiAQ%3BFfeq0wIdq4QiAQ%3BFVWY0wId0owiAQ%3BFeSF0wIdGo0iAQ%3BFQJ80wIdmYAiAQ%3BFRF10wIdMG0iAQ%3BFetw0wIdOlAiAQ%3BFaxr0wIdEToiAQ%3BFcNg0wIdhCUiAQ%3BFRBS0wIdSBQiAQ%3BFUZC0wIdz_khAQ%3BFdo30wIdfuEhAQ%3BFeow0wIdOdEhAQ%3BFZ0q0wIdaMIhAQ%3BFeUk0wIdt74hASl9ccrN7eZBRzHidswoKgD9nQ%3BFQIi0wIdIa4hAQ%3BFVoc0wId_ZUhAQ%3BFT4Q0wId4WshAQ%3BFbQA0wIdzTAhAQ%3BFU300gIdeBEhAQ%3BFSLx0gId_OwgAQ%3BFXzw0gIdIMsgAQ&t=h&dirflg=w&mra=ls&via=14&z=12&lci=transit_comp

.

((Pisiszagú a kezem))
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Mennyivel hosszabb a Combino?"

Úgy 25-27 méterrel.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem jó,nem a vasúthoz megy,és nincs intermodális csomópont!:))

Ma már ne igyál többet!:))
@Villámhetes: Na jó,megy a vasúthoz,de ez akkor is őrület...:)
A második kép olyan, mint a Kontrollban Béla bá, vagy hogy hívták, rossz végen ül a vezér :-)
@Sir Nyű: Béla bá, de rossz vég nem volt. :)
csak túlfutott.
@Villámhetes: Nem, nekem ne kelljen a Fehérvári úti piacnál várakoznom, mert Újpesten a szülőotthonnál beparkolt valaki az űrszelvénybe. Bár persze nyilvánvaló, hogy ilyen hossz mellett betétjáratok is lennének, illetve útközben több helyen is visszaforgathatnák, de ez így már szerintem túl hosszú lenne. A Lehel tér persze valóban nem ideális, csak jobb nem jutott eszembe, a Nyugati meg snassz lett volna :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A déli meghosszabbításon évekig dolgoztam, dolgozom Budafokiként, de tényleg nagyon nehéz dió. A legjobb esély jelenleg a Tram-Train rendszer, ami Érden esetleg bemegy a belvárosba. Érdemes utánanézni a déli végállomás környékének rendezéséről szóló BKK-s és kerületi tervdokumentációba.

Ennek egy alternatívája, hogy a kelenföldi pályaudvarnál(sic!) a felvételi épület vasút felőli oldalán érkeznek be, utána a Bartók Béla úton keresztül menne a belvárosba, Rákospalota környékén pedig más megoldással kivezethető lenne a vasútra.
@Hamster: "Nem, nekem ne kelljen a Fehérvári úti piacnál várakoznom, mert Újpesten a szülőotthonnál beparkolt valaki az űrszelvénybe" ezt most meg se hallottam, egy normális kialakításnál egy beparkolás nem okoz gondot, csak időlegesen. Berlinben sem bénul le az egész vonal, mert valahol baleset történt. Lehet van 10 perc míg eldöntődik, hogy ki merre és mikor, de aztán szépen elkezdődik a szervezett pörgés-forgás.
A múlt hétvégén (tehát nem tegnap, tegnapelőtt) láttam egy UV-szerelvényt, meg egy Bengálit a Vörösvári úton. Mi tudtok erről?
Másik kérdés: Hallotta már valaki a "tujázni" kifejezést a "villamosozni"-tól eltérő (tágabb) értelemben használni?
@berlin_mount: "egy normális kialakításnál"
Prágában például láttam vonalakat követésileg borulni, utasforgalmilag meg egyszerűen nem tartom indokoltnak, hogy Újpest és a Nyugati közt legyen vonat, metró és villamos is, ebből a szempontból nyugodtan lehet átlapolni, részlegesen fonódtatni, tehát mondjuk 14-es Deákig, 47-es Lehelig. Persze nem az igazi az a Lehel, ha a Szegedi útig járna az 1-es, máris jobban hangzana, a Deáktól délre viszont nincs ötletem, onnan mgé messze van az első komoly kapacitáslépcső.
@berlin_mount: Egyébként lemértem, egy Kápmegyer - Városház tér vonal minden hosszabbítás nélkül 22 kilométeres lenne, azaz hosszabb, mint a leghosszabb berlini villamosvonal. Nem kell minden pontot közvetlen vonallal összekötni minden másikkal, nem attól lesz jó egy hálózat.
@Hamster:

"egyszerűen nem tartom indokoltnak, hogy Újpest és a Nyugati közt legyen vonat, metró és villamos is,"

- Metró a Váci út fele jön. Vannak utasok a Gyöngyösi u. és Nyugati, valamint a Gyöngyösi és Újpest között is.

- Villamos a Pozsonyi fele jön. Hányan utaznak vele Újpestről Angyalföldre, és a Béke térről a Nyugatihoz (Jelenleg csak a Lehel tér)?

- Vonat Vácról jön. Ha nem közvetlen a vonat mellett vannak az utad végpontjai, akkor már nem biztos, hogy nyerő a vonat.

Ha azt vesszük, akkor Münchenben Neuperlach és a Hauptbahnhof közé is felesleges az U% meg az S7. Korábban az U2 is onnan ment.
De van még a Scheidplatz és Sendlinger Tor, Az OEZ és a Sendlinger Tor, de még Trudering és a Hauptbahnhof között is duplázás.

A busz és villamosviszonylatokat most nem is vettem hozzá.

Nem csak a két végpont számít.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Nem csak a két végpont számít."
Nem hát, csakhogy mi nem vagyunk olyan gazdagok, mint a müncheniek, és azért ez nem mindegy. A Fehérvári út már az Andor utcánál bukdácsol reggelente észak felé, nem hogy a Gellérten, és bár nyilván ezen a Futár segíthet, a négyes metró miatti átalakítások is (mondjuk itt azért vannak kétségeim), de azért nem hiszem el, hogy itt annyi pénz lesz, hogy egy ilyen hosszú járatot zavar nélkül üzemeltetni lehessen. Csak abba gondolj bele, hogy a város első lóvasútja a Kálvin térről ment Újpestre, de ilyen villamosjárat már a XX. század elején sem volt. Szerinted miért? És bár ma már van rádió meg mikroprocesszor, még így is nagyon ritkán működhetne tökéletesen - és amikor tökéletesen működne, akkor is minimális végigutazónak adna pluszt, viszont sok részleges utazónak adnak mínuszt. Ezt a kettőt kell egymás mellé tenni, hogy adunk néhány Fay utcai utasnak némi tagadhatatlan pluszt, viszont használhatatlan lesz a teljes Fehérvárin, az újpesti lakótelepen, és nagy eséllyel a Kiskörúton is. És ott elveri a többi járatot is, a Fonódót, a 61-est, a ki tudja, mit. Megéri? Aligha.