Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vigyázat, építési terület!

2013.09.05. 20:00 :: Hamster

Már évek óta majd' minden nap munkagödröket kerülgetek, és ez sajnos nem költői túlzás. Mivel úgy tűnik, ez nem múlik el holnapra, jelen "külföldi szemmel" tematikájú bejegyzésemhez építkezések környezetében készült villamosos képeket válogattam Ab van Donselaar képei közül, vigasztalásul, hogy nem új jelenségről van szó :)

BKV_2732-5947-5943_Ln51A_Ulloiut_19761018_AvD.jpg

A közép-belső Üllői úton eredetileg az út két szélén futottak a villamosvágányok, de '76 októberében már épült a metró, emiatt egymás mellé helyezték őket, hogy a másik oldalon kialakíthassák a munkaterületet. Ez a kép ezen túl azért is érdekes, mert a rajta látható motorkocsi egyike volt annak a hat 2700-asnak, amiből nem csináltak se tanuló-, se ikerkocsit, illetve hogy az 51A viszonylat nem erre közlekedett: a háttérben látható templomnál le kellett volna kanyarodnia (neki) jobbra, az Ecseri útra - csakhogy itt kocsiszíni menetről van szó; a szerelvény a manapság szupermarketként üzemelő kispesti remizbe tart.

BKV_1314_Ln2_AEEvD.jpg

Boráros tér, valószínűsíthetően '81 környéke: a folyó közeli házak helyén még jó ideig rendezőpályaudvar működik, de már épül a tér alatti aluljárórendszer. Szerintem teljesen úgy néz ki, mintha a HÉV vágányait eredetileg tovább akarták volna hosszabbítani a híd alá (pedig én csak a Kálvin térre hosszabbításról tudok, az viszont talán nem erre jött volna), egy-egy lépcsővel a sínek két oldalán (sőt, a távolabbin rámpával is), ehelyett a vágányok még ma is az egyik lépcsővel szemben végződnek, az meg utasoknak pedig teljesen értelmetlen módon plusz száz métert kell gyalogolniuk a 2-es villamoshoz (meg persze a nagykörútiakhoz). Közben a híd alatt üresen szomorkodik a bitang nagy üres placc, ahol a vágányzáró bakok lehetnének - és még jó, hogy a 2A járat már nem létezik, mert arra még messzebb lehetett felszállni. Mintha direkt úgy tervezték volna a teret, hogy minden látványosan távol essen minden mástól :-/ Vágánymániásoknak érdekes lehet a villamos-HÉV összekötő vágány is, ami a kép középén kunkorodik a Duna felé.

BKV_XpDM_1061_JVK1200_TRAM_Ln2_AvD.jpg

Ezt tulajdonképpen rejtvénynek is fel lehetne adni: a Maglódi út külső részén (Sibrik Miklós/Lavotta utca környéke) régen az úttesten futottak a vágányok; ezt a balesetveszélyes állapotot a nyolcvanas évek elején számolták fel, a képen látható új nyomvonallal. Tessék megnézni azt a dögös vágánymező-fektető, vagy ki tudja, milyen gépet: BKV-s cégjelzése van. Egy időben egy rakás vágányépítő gépe volt a cégnek, ezek városon belüli közlekedéséhez (nem tudtak akármilyen szűk ívben elmenni) néhány helyen (Határ út, Vörösvári út) ún. "dozátorvágányok" is épültek. A gép mellett egyébként - ha jól sejtem - Willem Ballmannt, a 2624-es kocsi amszterdami tulajdonosát láthatjuk :)

BKV_3297_Ln42_3832_Ln52_AvD.jpg

Alakul a modern szocialista nagyváros intermodális átszállóhelye: ráncajtós Ikarus, UV, nagypanel, és talán még meg se kötött a beton. Hogy hol járunk?

BKV_3222_3835_Ln42_AvD.jpg

Hát a Határ úti metróállomásnál! Az oszlopokhoz, aszfalthoz, nagypanelekhez szerintem azóta se nagyon nyúltak, nagyon ráférne egy nagygenerál...

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm!

42 komment

Címkék: budapest képek építkezés villamos kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr565496501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Már évek óta majd' minden nap munkagödröket kerülgetek"
Én csak június közepe óta, mert a Kossuth térnél dolgozom (nem én vagyok Orbán Viktor:)
És augusztus 31-re mondták, hogy befejezik a 2-es villamos felújítását, amely információt gondos kezek azóta eltüntettek a BKK honlapjáról. És ma délután hazamenet sem úgy nézett ki a Kossuth tér, hogy itt napokon belül villamosok fognak járni.

Azért a Boráros tértől délre eső terület a fénykép elkészülte óta, ha funkcionálisabb nem is, de legalább szemnek valamivel kedvesebb lett :) Érdekes, hogy megszoktam a lágymányosi hidat, a képen azonnal szemet szúrt a hiánya.
@Trónkövetelő: "Érdekes, hogy megszoktam a lágymányosi hidat, a képen azonnal szemet szúrt a hiánya. "
Jah, a régi szép idők, amikor még az Összekötőn haladó vonatból lehetett látni a várost, nem csak egy másik híd főtartóját oldalról :I
@Hamster: "az Összekötőn haladó vonatból lehetett látni a várost" ha meg déli irányba néztél, szép fémborítást láthattál, mert nehogy az ipari kémek kiszimatolják a Csepel Vas- és Fémművek gyártási technológiáját! :D
@cyan: Nem hiszem, a csepeli gyártelepek nem is láthatók onnan. Ott a szigetcsúcs meg a szabadkikötő van, azt pedig nem nagyon védték az imperialistáktól, hanem inkább azt akarták, hogy jöjjenek oda, és hozzanak valutát, a fejlett szocialista termékekért cserébe. Vajon milyen szörnyű titok lehetett a Szigetcsúcs azóta a szennyvíztelep miatt kivágott árnyas fái és bokrai között, amit így védeni kellett?
@Trónkövetelő: én nem tudom, mit nem láthattunk dél felé, de hogy ott vaslemez volt, az hótziher. Rendszerváltáskor került le a hídról az a fedés. Azóta csak délre lehet kilátni, a Lágymányosi híd (jusztis Lágymányosi) miatt.
A csepeli HÉV vágányait nem akarták továbbvinni a híd alatt,föld alatt akarták bevinni a vonalat a Kálvin-térre a Lónyai utca alatt, de ebből se lett semmi. 1978 április 13-ig váróterem volt keresztben a vágányok végénél, de e nap délutánján egy fékhibás szerelvény egyszerűen kettészelte a várótermet, ami tömve volt utasokkal a szakadó eső miatt. 16-an a helyszínen, többen a kórházban hunytak el.A fékhiba visszaemlékezések szerint már a csepeli Tanácsház térnél jelentkezett (túlfutott a szerelvény), de a délutáni csúcsban a vezető és egy épp arra járó HÉV-szerelő leállás helyett megkísérelt eljutni a Boráros térig. Már jóval a végállomás előtt nyilvánvaló volt, hogy nem tudnak megállni, az utasokat figyelmeztették is, de a végállomáson tartózkodókat nem lehetett. A média akkoriban nagyon szűrve juthatott információkhoz, úgy emlékszem, a HÉV-vezető rossz idegállapotáról, fáradtságáról cikkeztek. Fékhibáról nem lehetett hallani.
@cyan: Én is emlékszem a vaslemezre. Azt hittem, közművezetékek vannak ott.
@cyan: Eleve a csepeli gyártelepet a budafoki Dunapartról sokkal közelebbről tökéletesen lehetett - és lehet most is - látni, és ott is jár vonat, amit sosem takartak el. Biztos konspiratív találkozókat bonyolítottak le az elvtársak a szigetcsúcsi susnyásban, azt nem volt szabad látni :)
@Ló Elemér: A balesetre még én is emlékszem, úgy, hogy beszéltek róla, talán a tévében is (kicsi voltam). Viszont hogy utána az aluljárót építették oda. Vagy a vágányok mai helyzete újabb? Esetleg itt mentek volna le a kéreg alá, és a gyalogosaluljárón át mentek volna a Lónyayba? :)
Nekem életem egyik legmeghatározóbb balesete a 23-as vagy 24-es villamos balesete volt, amikor kidőlt a kanyarban. Én a tv-ben láttam, nem halt meg senki, de valamiért igen mély benyomást tett rám... :)
@Trónkövetelő: Akkor az nem a '91-es volt, mert ott bizony sajnos voltak halálos halálos áldozatok:
hampage.hu/kozlekedes/vajda.html
A Határ úti nagygenerálra van kilátás: kispest.info/?i=megujulhat_a_hatar_uti_csomopont

Reméljük, hamarosan valósággá válik.
@Hamster: Pedig ez volt az. Emlékszem, a szüleim utána gyakran mutatták, amikor arra jártunk, hogy itt siklott ki a villamos. Emlékszem, jó éles kanyar volt. Meg amikor tizenévesen azon a villamoson ültem, volt bennem valami morbid kíváncsiság, amikor jött a kanyar, hogy vajon mi lenne, ha eldőlnénk, mint akkor. Viszont nem tudom, miért emlékeztem ilyen határozottan arra, hogy nem halt meg senki.
Meg arra is emlékszem, hogy 10 évesen, amikor a tv-ben láttam, és láttam, hogy egy Ganz-ICS siklott ki, azt hittem, hogy a 4-6-os villamos volt az. Az én fejemben budai gyerekként az volt, hogy a Ganz-ICS az a 4-es és a 6-os és kész. Amerre én laktam, a Moszkva tér fölött, ott így is volt: 4-6 ICS, 18, 59, 61, 56 Tatra, ez a világ rendje :) A nagymamám Zuglóban lakott, az meg UV-világ volt még akkoriban :)
Úgyhogy meglepett, hogy ilyen villamos, és nem a körúton!? Mi folyik itt!?
"a szerelvény a manapság szupermarketként üzemelő kispesti remizbe tart."
nem nehéz villamosok közt parizert venni?

"Boráros tér, '79 környéke"
uhh. UHH. UHHHH!
ha jól tippelem, akkor MÁR nincs ott a váró?

"ehelyett a vágányok még ma is az egyik lépcsővel szemben végződnek"
na, igen, nekem is fura ez.

"Vágánymániásoknak érdekes lehet a villamos-HÉV összekötő vágány is, ami a kép középén kunkorodik a Duna felé."
nekem is. ott volt valós közlekedés?

a képen a PROG felirat NÓZIS-ban folytatódhat? :)

"Hogy hol járunk?"
Kispest, határ út? :D

"Hát a Határ úti metróállomásnál!"
akkor jól olvastam. :D
@Trónkövetelő: "És ma délután hazamenet sem úgy nézett ki a Kossuth tér, hogy itt napokon belül villamosok fognak járni."
hát ugye ha fel van túrva, akkor nem lehet odajárni tüntetni...

"Érdekes, hogy megszoktam a lágymányosi hidat, a képen azonnal szemet szúrt a hiánya."
valóban sok minden nem változik Budapesten, de itt azért jelentős a változás.
2-es vonala, Dunaház, háttérben az épületek, Lágymányosi híd, a HÉV melletti tartózkodó. szinte csak a beton, a sínek, és a járművek ugyanazok.

@cyan: :D
@Trónkövetelő:

Én is arrafelé melózok, volt mikor minden nap más úton kellett elhagyni a metrót. A 70/78 troli végállomásnál már azt írták ki, hogy visszavonásig nem jár erre a troli. A villamosvágányokat amúgy már rakják, de, hogy maga a tér mikor lesz átadva az jó kérdés. A Keleti mióta is van feltúrva teljesen?
Meg lennék rökönyödve, ha a Kossuth-téren záros határidőn belül villamosok járnának, tekintve, hogy megideologizálhatatlan okból azon a szakaszon nem akarnak felsővezetéket kihúzni - ergo addig nem lesz ott forgalom, amíg önjárásra is képes villamosokat nem szereznek. Ez a közbeszerzések sebességét ismerve mostantól minimum 5 év.
@Adani: Attól még, hogy fel van túrva, a villamos keresztülmehetne a téren, eredetileg így is tervezték (hiszen a 4-6-os is majdnem végig járt a Margit-híd felújítása alatt). Hogy most mi van, arról mélyen hallgatnak.
Hasonlót érzek a Móricz/Keleti pu. esetében is... már nem is emlékszem hogy néztek ki eredetileg...
@Paraphone: Nem tudom, a látványterveken mindenesetre vannak felsővezeték-tartó oszlopok. Egy közbeszerzést meg nagyon gyorsan is keresztül lehet ám verni, csak jó kapcsolatok kellenek hozzá, de aki a Kossuth teret átépíti annak ez nem probléma ;). Úgyhogy nem értem mi van, mi ez a sunnyogás.
Közben találtam valamit:
a transzformátorállomás építője kapott 5 hónap hosszabbítást:
"A Vállalkozó érdekkörén kívül eső, számára nem felróható okból nem volt képes a jogerős üzemeltetési és a jogerős használatba vételi engedélyt a szerződés szerinti határidőre beszerezni, mert a Megrendelő és az Áramszolgáltató között létrejött vagyonjogi megállapodás aláírását követően a Vállalkozónak nem állt rendelkezésére az engedélyek megszerzéséhez szükséges idő."
bla-bla-bla
Ha valakit érdekel, innen az idézet:
www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/mutat/hirdetmeny/portal_6649_2013/
Ki tudja, tán ezért nincs dróut a téren. Valakik megint elbasztak valamit, természetesen.
@Paraphone: úgy hallottam, meggondolták magukat és mégis lesz felsővezeték a Kossuth téren.

@Ló Elemér: ",föld alatt akarták bevinni a vonalat a Kálvin-térre a Lónyai utca alatt, de ebből se lett semmi"

Az Észak-Déli regionális gyorsvasút („5-ös metró”) déli szakaszának, azaz a csepeli és ráckevei HÉV vonalak belvárosi meghosszabbításának, a HÉV-vonalak járműcseréjének és rekonstrukciójának előkészítése
www.bkk.hu/fejleszteseink/elokeszitesi-projektek/
"Ezt tulajdonképpen rejtvénynek is fel lehetne adni"

Hmmm... ez nem a Maglódi út külső része? Ha jól emlékszem, régen ott futottak az úttesten a vágányok... :)

bio
@Trónkövetelő:
Azt én sem tudom, miféle szrörnyű titkok lehettel a Déli összekötőnél, de a járdáját is katonák vigyázták kétoldalt és sötétedés után már nem lehetett átmenni a hídon. Gyerekkoromban sokat bicikliztem át rajta a nyolcadik kerület-Lágymányosi híd viszonylatban (ó, az a csokiillat a Vágóhíd utcánál!) és mikor felmentünk a hídra, a katona még át is telefonált a másik oldalra, hogy megyünk.
A 23-24-es villamosnál bizony haltak meg emberek, anyám ki is volt borulva mert aznap (szokás szerint) később mentem haza az iskolából és azt hitte rajta vagyok. Aztán elgördeszkáztam a helyszínre, rendesen volt ott vér. :(
A képek remekek, köszönet értük!
@Rocko-: Utolsó felbontásmentes állapot.. :D
@Kis ember: A Déli összekötőt ma is géppistolyosok őrzik. És ha meggondolod, valami alapja van, mégiscsak a fő bevett útvonal nyugat és a Balkán közt tehervonatilag.
Olyan 40-45 évvel ezelőttig minden vasúti hidat fegyveres őrök őriztek.
@Hamster: Ez azért érdekes, mert az északin meg bárki bármikor átmehet. Mondjuk annak a forgalma a töredéke a délinek, az is igaz.
@Hamster:

Ugyanez van a szajoli vasúti hídnál is, de nem katonák őrzik ,hanem tudtommal a MÁV saját fegyveres vagyonőrei.
@Adani: Én nem mondtam, hogy katonák :)
@Trónkövetelő: Meg hát igazából nem is vezet sehova, nagy kerülő, mérsékelten gyors pálya. Igaz, most javítanak rajta, és tán egyszer madzag is kerül fölé, de elég nagy gáz lenne, ha az lenne az egyetlen átjárás egy időre.
@Hamster: @Adani:
Igazából a MÁV Vasútőr Kft. fegyveres biztonsági őrei. Itt a rendkívül ingergazdag honlapjuk:
www.vasutor.hu/#
Néhány stratégiailag különlegesen fontos helyszínt fegyveres biztonsági őrséggel kell(ene) védeni, de persze a töredékét védik ténylegesen, mert a fegyveres biztonsági őrség kurva drága. Ezek ugyanis nem vagyonőrök, tehát nem a szokásos, tesco bejáratánál álló érszűkületes, nagydarab tahók, hanem külön jogszabályok vonatkoznak rájuk, külön szervezeti rendszer stb-stb. Úgyhogy egy csomó szervezet, amelyiknek ilyet kellene alkalmazni, inkább törvényt sért, máskülönben perceken belül csődbe menne. Pl. a budapesti északi vízbázist a szentendrei szigetnél is ilyeneknek kéne védeni, de a vízműveknek nincs rá pénze. Illetve pillanatnyilag tudomásom szerint egyetlen vízbázist sem védenek ilyenek. Persze "terrortámadás" ellen ez sem lenne elég, mert mérget, vírust nem csak a vízbázison lehetne bejuttatni a rendszerbe. És ezek csak a vízművek, amikről többé-kevésbé pontos értesüléseim vannak, biztos máshol sem jobb a helyzet. Úgyhogy az, hogy kevesebb helyen vannak géppisztolyos őrök, nem biztos, hogy pozitívum...
@Trónkövetelő:

Egyik ismerősöm náluk dolgozik, van dolguk bőven értékes tehervonatokat is kísérnek ill. pályabejárásban is voltak többször pl. az egyik bezárt szárnyvonalon is többször kaptak el színes fémgyűjtőket, ahogy szedegetik össze az alátétlemezeket és a síncsavarokat.
@Ló Elemér: vaslemez, közművezeték stimmt. Közmű alatt ott gőzvezetékeket kellett érteni, a kelenföldi erőmű felől érkeztek, több fogyasztó felé. A rendszerváltáskor a gőzt igénylő üzemek megszűntek, így nem kellett se vezeték, se vaslemez. Utóbbi éppen egy esetleges csőtörés esetén volt hivatott védeni a vasúti infrastruktúrát és persze a szállítmányt.
Tegnap megnéztem a csepelinfón csepel.info/?p=13607
a 33. évforduló kapcsán készült anyagot, melyen az egykori Híradó (érdekes, én akkoriban, 6 és 1/2 évesen nem hallottam a dologról, pedig szüleim nagy Híradófanok voltak,s mert akkor nem volt csak az M1, M2, ezért ha ők nézték, akkor általában - nem lévén más dolgom- én is, főként áprilisban, amikor még ovi volt) felvételei meglehetős naturalizmussal -ma ilyen felvételeket fő idősávban szerintem le sem lehetne adni, vagy a felét ki kellene takarni- mutatta be azt a borzalmas pusztítást, melyet az akkor még nem is régi "kocka" NDK szerelvény okozott. Agyamban végigpergetve az összes HÉV végállomást, nem is ugrik be olyan, ahol bármilyen épület lenne az ütköző bakok mögötti területen. Persze, ezt sem verték nagydobra, mint mondjuk a XXII. kerületi Bartók Ált Iskola -oda jártam '78 szeptembertől- '77 szeptemberi gázrobbanását, ahol sajnos még többen haltak meg, még borzalmasabb módon és ugye az U alakú épület egyik oldala a földdel vált egyenlővé. Csak hát mint ahogy a suli felrobbanását, mint pedig a HÉV csúcsidőben történt katasztrófáját meglehetősen sokan testközelből láthatták, ezért nem lehetett - jó komcsihoz méltóan- elhazudni, elsumákolni a témát, főként hogy a Szabad Európa valószínűleg a balesetet követő 1 órán belül részletesen és kellő részletességgel beszámolt a témáról... Egyébként, a BKV/BKK -de akár a PKV,MVK,KKV is megemlíthető ebben a kontextusban, sajnos- (HÉV) járműveinek mostani műszaki állapotát elnézve megállapíthatjuk, hogy a Jóisten minden nap fentről kíséri az összes kohószökevényt, melyekből még bőven található mindegyik fentebb említett KV flottájában! Kérdés, hogy meddig lesz ereje ennyi helyen helytállni?! Remélem, sokáig, de legalább addig, ameddig akár 1 db is van belőlük ezen cégeknél!
@KissGecihuszár: PKV és KKV alatt a pécsi (Tüke) és kaposvári (KT) tömegközlekedési vállalatokra gondolsz?
A Határ úti csomópont áttervezését épp tavaly adták ki feladatnak az egyetemünkön (Ybl Miklós). Nem nekem, de láttam a tablókat a folyosókon, voltak ötletesek. Talán már akkor lehetett sejteni valamit?
"Mintha direkt úgy tervezték volna a teret, hogy minden látványosan távol essen minden mástól."
Az ilyenekről mindig az jut eszembe, - nem tudom, hol olvastam anno, az sem kizárt, hogy itt - hogy külön buszjáratot lehetne indítani, aminek MINDEN megállója Keleti pályaudvar! (Ha már építési területekről szólunk...)

Festetics utca - Kerepesi út - troliforduló - hetesmegálló(k) (bárhol is volt akkor, mikor ezt megírták) - Kis Baross téri (Verseny utcai) buszhurok - Thököly út megállói - egyik Garay utca - másik Garay utca.

De lehet, hogy akkor még nem is voltak Thököly úti, csak "térközepe" megállók.